אנחנו צריכים לדבר הרבה מקרקעין בשנת 2023. עם נושאים החל מ שותפויות ל פריצות לשיפוץ הבית, כיסינו המון קרקע השנה ומקווים שהמידע עזר לך בנושא שלך השקעות בנדל"ן מסע!
היום, אנחנו יוצאים לטיול במסלול הזיכרון - משקפים את כל האורחים והשיחות המדהימות שהיו לנו בתוכנית במהלך שנים עשר החודשים האחרונים. לפרק המאוד מיוחד הזה, בחרנו ידנית כמה מהרגעים האהובים עלינו לשתף אתכם. בין אם אתה מחפש למצוא את העסקה הראשונה שלך או שיש כבר כמה נכסים להשכרה, אנו מקווים שהאוסף הזה ייתן לך את ההשראה והמוטיבציה שאתה צריך כדי להתחיל את השנה החדשה בעוצמה!
התחבר כדי ללמוד ממנו הכל להעלות את בן זוגך לסיפון עם נדל"ן ל מחליף את ההכנסה שלך W2 עם השכרות. אתה תגלה למה פריצת בית היא אולי נקודת הכניסה הטובה ביותר להשקעות נדל"ן ולמה ארביטראז' השכרה הוא קוד צ'יט עבור קל תזרים מזומנים. אתה אפילו תלמד על פריצת "בית פתוח". שמשקיע טירון אחד רגיל אליו להעריך עלויות גמילה, כמו גם כמה דרכים חכמות לקבל יותר כסף מתוך שלך תיק שוטף!
הנה הקישור לרשימת ההשמעה של Spotify לפרקים המלאים שצולמו לתוכנית זו!
לחץ כאן כדי להאזין לפודקאסטים של אפל.
האזינו לפודקאסט כאן
קרא את התמליל כאן
אשלי:
זהו טירון נדל"ן, פרק 351. שמי אשלי קהר ואני כאן עם המנחה השותף שלי, טוני ג'יי רובינסון.
טוני
ברוכים הבאים לפודקאסט טירוני הנדל"ן שבו כל שבוע, פעמיים בשבוע, אנו מביאים לכם את ההשראה, המוטיבציה והסיפורים שאתם צריכים לשמוע כדי להתניע את מסע ההשקעות שלכם. היום, אש ואני רוצים לצאת לטיול קטן במסלול הזיכרון ולתת לכם כמה מהרגעים המובילים מפודקאסט טירוני הנדל"ן לשנה זו.
אשלי:
אם אתה רוצה להאזין לאחד מהפרקים המלאים של היום שסיכמנו, אתה יכול ללכת ל-YouTube של טירוני הנדל"ן שלנו. אתה יכול למצוא קישור לזה בתיאור התוכנית, ויש לנו פלייליסט בשבילך לכל פרק שסוקר היום. היציאה לשנה החדשה יכולה להיות קשה כדי לשמור על מוטיבציה לעצמך, אז נתחיל בשיתוף כמה סיפורים כדי לשמור על מוטיבציה לקראת השנה החדשה ולהתחיל את השנה רענן ומוכן לקבל את העסקה הבאה שלך. ובתקווה שזה משהו שאתה יכול למצוא קשר באשר למה אתה רוצה להתחיל את המסע שלך.
טוני
דני, מה איתך? כלומר, האם הסיבה שלך הייתה מיושרת? האם זה יותר ברנדון ששתל את הזרע בהתחלה? איך השתלבת בעסק?
רמקול 3:
אז למה שלי לא היה מיושר בכלל. אנחנו אפילו לא יכולים לצבוע את זה. הייתי מתה לגמרי נגד זה הרבה מאוד זמן. הוא כנראה דיבר איתי אולי שנה, אולי קצת יותר על הרצון שלו לעשות נדל"ן והייתי כמו, "לא, לא, לא." ובשבילי זה היה צורך לשנות את הלך הרוח של כסף בחשבון הבנק שלך לעומת השקעה. כל מה שיכולתי לראות זה שחשבון הבנק יורד ולא יכולתי לעטוף את הראש איך זה יגרום לנו להצליח. איך זה ייתן לנו חופש כלכלי אם אין לנו כסף בחשבון הבנק? זה לקח הרבה שיחות לילה ארוכות והוא גם שיתף אותי בחינוך.
הייתי צריך ללמוד על זה, להריץ את המספרים ולצלול איתו כדי להבין מה אנחנו עושים ולמה זה הולך להיות מועיל לפני שבאמת הסכמתי לזה. הנכס הראשון שלנו, עדיין הייתי מאוד על הגדר. תמכתי, אבל מאוד על הגדר לגבי מה שאנחנו עושים ולמה, ופשוט אמרתי לעצמי שבטחתי בו כל הזמן. אני פשוט חייב להמשיך לסמוך עליו. ועד היום, הוא יציג עסקה ואני כמו [inaudible 00:02:29] אני כמו, "אבל אני סומך עליך, אז אם אתה מרגיש שזו עסקה טובה, אז אנחנו נתגלגל איתה ." וככה זה עובד אצלנו.
טוני
דני, אני מעריך את השקיפות שם כי אני יודע שאחת השאלות הכי גדולות שאנחנו מקבלים בפודקאסט הזה היא איך אני מכניס את בן זוגי לסיפון? איך אוכל לגרום לבן זוגי לצאת איתי למסע הזה? אמרת מילה אחת שלדעתי היא כל כך חשובה. אמרת, "אני סומך עליו ותמיד בטחתי בו." אני חושב שזה הבסיס להכנסת בן/בת הזוג שלך לסיפון זה שהאמון בינך לבין בן/בת הזוג צריך להיות שם. ואם אין לך את קו הבסיס הזה של אמון, אז אין שום דבר שאשלי ואני יכולים לומר בפודקאסט שייצור את האמון הזה. זה צריך להתחיל עמוק יותר בתוך מערכת היחסים. אבל ברור שברנדון עשה משהו במהלך הזמן שלכם ביחד כדי שתגידו, בסדר, כשברנדון שם את דעתו על משהו, זו לא החלטה חצופה. זה לא שהוא לא הגיוני, זה בגלל שהוא חשב על זה וזה בגלל שהוא חושב שזה מה שהכי טוב למשפחה שלנו.
אז אני פשוט אוהב לשמוע את זה ממך כי אני חושב שהרבה אנשים מתעלמים מכמה חשוב אמון. אבל עוד משהו שציינת היה השיתוף בחינוך. אז רק מנקודת מבט אמיתית, רק האזנתם יחד לפודקאסטים? האם ברנדון פשוט הושיט לך ספר ואמר, "לך לקרוא את זה?" איך נראתה הדרך החינוכית שלך
רמקול 3:
אז הוא התחיל את זה. הוא היה מתחיל לדבר איתי על זה, ואני כאילו, אין לי מושג. אין לי מושג על מה אתה מדבר. אז לקח לי להוריד את אפליקציית BiggerPockets והוא ביקש ממני להצטרף לכמה קבוצות בפייסבוק, ואז פשוט התחלתי לקרוא ודברים שמשכו את עיני או את תשומת ליבי. ואז השיחות קצת התחילו משם. "ראית שהם פרסמו את זה או שראית את זה?" ואז זה יתחיל את השיחות האלה.
לעולם לא אשכח את היום שהוא לימד אותי להריץ מספרים. נסענו והוא אמר, "תוציא את הטלפון שלך, אני אלמד אותך איך לעשות את זה." ואני כמו, "לא, אני לא אצליח לעשות את זה." הוא אומר, "תדליק את הטלפון שלך. אני אלמד אותך איך לעשות את זה." מתי עשינו, ואני לא זוכר לאן נסענו, אבל הוא עשה זאת. בסופו של דבר, הרצתי עבורו מספרים. אני תמיד אומר שזה כמו תחביב הנישואים הקטן שלנו. אין לנו הרבה מה שאנחנו עושים ביחד כי שנינו עובדים כל כך הרבה, אבל זה אפשר לנו למצוא משהו משותף שאנחנו נהנים לעשות וקירב אותנו בדרך זו. אז זה היה די מגניב.
אשלי:
מה הסיבה שלך לכל זה? למה אתה שוחק ודוחף להפוך למשקיע נדל"ן? מה המטרה מאחורי זה?
רמקול 4:
כֵּן. אז הסיבה שלי היא לשבור את העוני הדור במשפחה שלי. אז נולדתי בפרויקטי הדיור של ניו אורלינס. The Calliope Projects הוא כנראה אחד מפרויקטי הדיור הגרועים ביותר כנראה באמריקה. ואני גדלתי על ידי אם חד הורית שלא התעצלה. היא עבדה בערך שלוש עבודות, אבל רק עם השכלה תיכונית בקושי, אולי עד כיתה ט'. היא נאלצה להיות שוערת בבתי חולים. אז מה שהיא עשתה זה, כאם חד הורית, היא ניסתה לעזור לי ולאחיותיי. אני אחת משבע, יש לי שש אחיות.
לא היה לה רקע של אוריינות פיננסית. מוסר העבודה שלי נובע ממנה, אבל היא לא ידעה שאי אפשר להתעשר רק מעבודה. והסיבה שלי היא לשבור את הקללה הזאת כי אני היחיד שבעיקר במשפחה שלי שמבין אוריינות פיננסית ומתרגל אותה. אז זה יהיה רגע שלם להיות מסוגל להשאיר מורשת שהיא מעבר לי. אז האחיינים והאחיינים העתידיים שלי והאחיינים והאחיינים הגדולים שלי וילדים אפשריים לא יצטרכו להיוולד לעוני. אז זו הסיבה שלי.
אשלי:
לורנס, אני כל כך גאה בך. רק הצהרה שלקחת את היוזמה לחנך את עצמך, וזה מאוד קשה לשנות את האופן שבו ידעת שהכל במשך כל חייך ישתנה ולרצות לפעול למשהו אחר. אני חושב שזו סיבה מצוינת, ונראה שזה בהחלט מספיק מוטיבציה בשבילך להמשיך וליצור באמת את העושר הדור.
טוני
לורנס, אני אוהב לשמוע את הסיפור ואני חושב שזו הוכחה שלמקום שאתה מתחיל יש כמובן השפעה גדולה על כמה רחוק אתה יכול ללכת, אבל זה בהחלט לא מגביל את מה שאתה מסוגל אליו.
לירבה סנצ'ז היא אחות מוסמכת, אם חד הורית לשני בנים המתגוררת בדרום קליפורניה, למעשה לא רחוק מהמקום שבו אני גר ב-SoCal. ואחרי הפרידה שלה, היא בילתה שנתיים במרדף אחר תסמונת האובייקט הנוצץ של סיטונאות וקצת של השקעות מחוץ למדינה. אבל אז היא הכפילה את אסטרטגיית הנדל"ן שבאמת עבדה עבור ילדיה ולמדה שנכס אחד באמת יכול לשנות את חייה. מה היית אומר שהוביל אותך לעולם ההשקעות בנדל"ן?
רמקול 5:
אז כפי שציינת, נפרדתי לאחרונה. יש לנו שני בנים צעירים, וזו הייתה תקופה ממש קשה. למעשה, היו הרבה דברים טובים שקורים ודברים לא כל כך גדולים. בדיוק שילמתי את כל החוב שלי. היה לי חוב לבית הספר, הייתה לי הלוואת רכב, פשוט שילמתי הכל.
אשלי:
זה מדהים. ברכות על זה. זה בדרך כלל לא דבר קל לעשות.
רמקול 5:
תודה. תודה. אז הייתי בטיול של דייב רמזי והיה פשוט מלא בחסכון וחיסכון והשקעת הכל לקראת החוב. אז כשעשינו את הבחירה הזו, ההחלטה הזו להיפרד, זו הייתה תקופה ממש ממש קשה ומאתגרת בחיי וזה פשוט גרם לי לעבור לעבודה על עצמי. אז התעמקתי בהתפתחות אישית, ספרי עזרה עצמית, כל זה. אבל חלק מהתהליך הזה, נתקלתי גם בהשקעות נדל"ן, בניית עושר, איך אני עדיין ממשיך בחלומות שלי ובחיים שאני רוצה עבור הילדים שלי עכשיו, כשדי איבדתי את ההכנסה שלי, חצי מההכנסה שלי לילה בעצם.
אז ככה זה פשוט נוצר. זה היה חלק מכל התהליך הזה של ללכת פנימה ופשוט לנסות לעשות טוב יותר, להיות טוב יותר ולהיות חיים זהים או טובים יותר לילדים שלי בלי קשר לסטטוס שלי.
טוני
רק עוד שאלה אחת. מה תהיה העצה שלך למישהו שנמצא אולי במצב דומה שבו הוא עובר את השינוי הגדול הזה בחיים? גירושין פרידה הם דבר שלמרבה הצער נפוץ היום, ויש הרבה אנשים שיש להם את השאיפות האלה להיות משקיעים בנדל"ן, אבל הם עשויים להשתמש באירוע החיים הזה של פרידה או גירושין כתירוץ למה הם לא יכולים להשקיע בנדל"ן. אז מה העצה שלך למישהו שנמצא במצב דומה שמחפש להתחיל?
רמקול 5:
אני חושב שהעצה שלי היא לשמור על תקווה. איכשהו אתה יכול למצוא דרך. זה לא שאתה לא יכול, זה פשוט שעוד לא הבנת איך ומצאת דרך לגרום לזה לעבוד בשבילך ועבור אורח החיים שלך. הייתי אומר לעבור על העניינים, לקח לי הרבה זמן לא לוותר, לנסות למצוא מידע, לקרוא דברים. אתה תיתקל במאמרים אקראיים, דברים שעוזרים לך. ככה גיליתי שזה מסתדר לי. היה לי ממש חסר כסף לרכישת נכס. לא להוצאות שלי. הרמזים הקטנים האלה יופיעו או הזדמנויות.
הייתה לי הזדמנות בעבודה לקבל קידום ולקחתי אותה כי חשבתי בחלק האחורי של הראש, "נדל"ן שיעזור לי". אז פשוט נסו לשמור על מוטיבציה ואל תאבדו את הראייה. תסמונת האובייקט המבריק היא דבר ממש גדול וזה באמת השפיע עליי במשך שנתיים טובות.
טוני
אז שמעתם כמה דרכים שחלק מהאורחים הטובים ביותר שלנו מצאו את הסיבות שלהם מאחורי עסקי השקעות הנדל"ן שלהם, אבל ברור שלהרבה מכם יש מטרה אולי לעשות את כל עניין הנדל"ן הזה במשרה מלאה, אבל כדי לעשות זאת. זה, אתה צריך להיות ממש מוצק על היסודות. אז מה שאתה הולך לשמוע אחר כך הוא הבסיס שחלק מאורחי הנדל"ן שלנו בנו, שאפשר להם לעשות את הצעד הזה במשרה מלאה.
רמקול 6:
והתחלתי במסע ההשקעות שלי בשנת 2020.
טוני
זה זמן מצוין להתחיל.
אשלי:
כֵּן. מה גרם לך להתחיל אז? מה היה הרגע הזה שקרה לך?
רמקול 6:
אני לא בטוח אם זו הייתה התגלות או דיבור לבוא אל ישוע עם עצמי, אבל הגעתי לצומת הדרכים הזה שבו הייתי כמו, "אוקיי, אני יכול להמשיך ללכת בדרך הזו שהייתי בו ואני הולך. כדי להגיע לאותן תוצאות". או שאני יכול לשנות את המשחק ולראות אם אני יכול לשפר את חיי. לא הייתי מישהו שעסק בפיננסים. בכנות הייתי טיפוס מיום ליום כמו משכורת למשכורת. אני אברר את זה בסופו של דבר. ואז 2020 קרתה. אני חושב שאני יכול להסמיך הרבה מזה לחבר טוב שלי, קיילב קנדי. הוא היה האדם הראשון שאי פעם דיברתי איתו על כספים והוא גרם לחסכנות להיראות מגניב.
במקום לצאת ולבלות בסופי שבוע וכאלה, הוא אומר, "מייק, לא." הוא הראה לי, אני מאמין שזה היה חשבון רובין שלו והיה בו סכום מאוד משמעותי של כסף. ידעתי בזמנו שהרווחנו בערך אותו כסף בשנה והחשבון שלי לא נראה כמו שלו. אז הייתי כמו, "בן אדם, איך עשית את זה?" הוא אומר, "אני זול. אני לא מוציא כסף".
טוני
כֵּן. מייק, אני אוהב את הסיפור הזה כי אמרת שהוא גרם לחסכנות להיראות מגניב. וזו אנטיתזה כזו למה שהחברה מקדמת. אני וחבר דיברנו לפני כמה ימים וזה כאילו יש כל כך הרבה אנשים ברשתות החברתיות שיש להם את העוקבים הגדולים האלה וחלק גדול מהסיבה שהעוקבים שלהם כל כך גדולים היא בגלל שהם מפרסמים צרורות של מזומנים וקיבלתי את זה וקיבלתי את זה. וזו פשוט לא האישיות שלי. אני לא אדם נוצץ כזה. אבל זה מה שהרבה אנשים נמשכים אליו מכל סיבה שהיא.
אבל אני חושב שאם כולנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר לנרמל את החסכנות ולהפוך את זה לדבר המגניב, ובדיוק מה שאמרת במקום שבו זה לא בהכרח המכונית שבה הוא נהג. זה לא בהכרח הוא שיצא בסופי שבוע ועשה את כל הדברים המטורפים האלה, מה שבאמת הרשים אותך הכי הרבה אצלו היה חשבון ה-Robinhood שלו.
רמקול 6:
100%. זאת אומרת, זה היה מחליף משחק בשבילי כי הייתי אחד מהאנשים האלה. נהגתי ב-BMW וזה היה ממש תלוש למשכורת. מעולם לא חשבתי על הפרישה שלי. מעולם לא חשבתי על, "היי, אם יש לי ילדים, זה יעלה שניים, שלושה, 4,000 דולר לחודש. אני לא חוסך שניים, שלושה, 4,000 דולר בחודש, אז מה אני הולך לעשות?" וזה היה בפברואר 2020. הייתי כמו, "טוב, אני הולך להיות זול." חיסלתי כמה שיותר שטרות. התחלתי לעקוב אחר כל אגורה שהוצאתי.
אשלי:
איך עקבת אחרי זה, מייק? האם השתמשת באקסל, באפליקציה או משהו כזה?
רמקול 6:
הדרך הישנה והטובה, עט ונייר.
אשלי:
ללא שם: כן?
טוני
אין סיכוי.
רמקול 6:
כן אדוני. יש לי ספרים עכשיו. אז פשוט התחלתי לכתוב את כל מה שהוצאתי וכל חודש הייתי מנסה לשפר את זה. הוצאתי כל כך הרבה על דלק, הוצאתי כל כך הרבה על אוכל. בוא נראה אם אני יכול לדפוק קצת מזה. ובאותו זמן עדיין עסקתי בפיתוח גוף, אז האוכל שלי היה מאוד בסיסי. אז הייתי הולך ומנסה למצוא את העוף הזול ביותר, הייתי מנסה למצוא את האורז הזול ביותר. הייתי קונה את זה בכמויות גדולות, 20, 40 פאונד שקיות אורז. חתכתי ירקות. הייתי כמו, "גבר, אני רק צריך חלבון ופחמימות ושומנים." אז מצטער שהירוקים לא עובדים יותר.
ופשוט עשיתי את זה הכי זול שאפשר כשהתחלתי לשלם חובות, כי היה לי קצת חוב בכרטיס אשראי, היה לי את המכונית הזאת, שבסופו של דבר מכרתי, נפטרתי ממנה כשהכלכלה השתגעה וערכי המכוניות המשומשות עלו, אני לא הייתי צריך לשלם כלום כדי לצאת מזה כי בזמנו, אני חושב שהייתי חייב 26, 27,000 דולר על מכונית, וזה, עכשיו אני מסתכל אחורה, אני כמו, "אלוהים, מייק, אם רק היה לך הכסף שהוצאת אז, לא תצטרך לעבוד יום בחייך."
אז זה היה בפברואר ההוא. אפילו לא חשבתי לקנות בית. עד כמה שזה נראה רע, לא חשבתי שאי פעם אצליח כי לא עמדתי בקצב האשראי שלי. פעם התביישתי בכל זה, אבל עכשיו אני מסתכל אחורה ואני גאה בזה כי זה הוביל אותי למקום שבו אני היום.
טוני
ומייק, ממש מהר, אני לא חושב שאתה צריך להתבייש בזה אי פעם, נכון? זה כאילו לכל אדם יש סיפור רקע ואף אחד מאיתנו לא היה מי שאנחנו היום בלי סיפור הרקע הזה. אז ישנה אפשרות גבוהה שלא הייתם בפודקאסט הזה איתנו עכשיו ומנהלים את השיחה הזו אלמלא ההחלטות האלה שקיבלתם ומה שאתם מרגישים שהיו טעויות אם הטעויות האלה לא היו. אז אני חושב שתמיד יש לקח ללמוד.
אבל רק דבר אחד אני רק רוצה לשאול לפני שנמשיך לזוז. אז יצאת למסע הזה כדי להפחית באופן קיצוני את ההוצאה החודשית שלך. אתה לא צריך לספר לנו את המספרים המדויקים, אבל רק הצלחת לחתוך את זה לשניים? האם זה היה כמו ירידה של 25%? כמה הצלחת להוזיל את ההוצאות שלך במהלך הזמן הזה?
רמקול 6:
כנראה קצת יותר מ-2,500 דולר לחודש.
טוני
וואו.
רמקול 6:
כן, זה מה שהצלחתי לחסוך לחודש אחרי. אז הורדתי אותו ב-2,500 דולר לחודש.
טוני
איך עשית את המעבר מחסכון הכל להשקעה עכשיו בבניית ההכנסה שלך?
רמקול 6:
ובכן, ידעתי שנדל"ן הוא המוצא. זה היה בערך באותה תקופה בשנת 2012... למעשה, זה לא הגיע עד סוף השנה כי הצבתי יעד בפברואר, אמרתי, "עד סוף השנה הזו, אני הולך לקנות בית." אז חיסלתי חובות, שיפרתי את ציון האשראי שלי, חסכתי כסף. שילמתי את כל כרטיסי האשראי האלה, שילמתי המון חובות. ב-30 בדצמבר 2020 סגרתי את הבית הראשון שלי אי פעם.
אשלי:
בת דודה שלי, היא בדיוק התארסה אתמול. וכשהיא התחילה לצאת עם החבר שלה, הוא היה בעל דופלקס. ואחרי שנה היכרויות, היא עברה לגור איתו והיא רק התלוננה, "אנחנו צריכים מקום גדול יותר. אין לי ארון, כל הדברים האלה". ואני אמרתי, "מה התוכניות שלך לסוף השבוע הזה?" והיא שמה שני מקומות שהם הולכים לארוחת ערב. הם הלכו, אני לא יודע, להופעה משהו. הייתי כמו, "אילו טיולים תכננת?" היא מתכננת את כל הטיולים האלה ואני אמרתי, "אתה נהנה מזה? אתה אוהב את כל זה?" והיא כמו, "כן, אני כן."
אמרתי, "אתה יודע למה אתה יכול לעשות את זה?" והיא כמו, "טוב, החבר שלי משלם עליי." אמרתי, "כן, אתה חושב שהוא יכול לשלם על זה אם יש לו את המשכנתא הענקית הזו לבית עכשיו?" היא הייתה כמו, "אה, כן." זה השפיע עליה ועכשיו היא בדיוק התארסה בסקוטלנד והם פשוט קנו את הבית הענק והיפה הזה והכל. זה היה הסיפוק המושהה שהיא נאלצה לסבול ולגור בדירה קטנה ולהחזיק דייר למטה למשך כמה שנים. אבל זה מדהים מה באמת יכול לקרות.
זה אולי לא נראה כל כך הרבה, אבל זה בעצם יכול להסתכם בהרבה בהמשך הדרך. זה כמעט כמו שאתה חושב על ריבית דריבית. כל ההשפעות המורכבות האלה של פריצת בתים והיכולת לצמצם את הוצאות המחיה האלה יכולות באמת להצטבר בטווח הארוך כדי לחסוך לטבעת היהלומים הגדולה והיפה שהיא קיבלה.
טוני
כשפגשתי אותך, עדיין עבדת בעבודה היומיומית שלך כמהנדס. ועבור כל כך הרבה אנשים במדינה, כבר השגת חלק מהחלום האמריקאי. הלכת לקולג', קיבלת תואר טכני. הייתה לך משכורת בריאה מאוד. היה לך את התפקיד הזה שכנראה היית מועסק עד סוף חייך והיית יכול לפרוש ולעשות את כל הדברים בצורה הנכונה. אז מה היה הדחף עבורך או המוטיבציה עבורך לעזוב את אורח החיים המאוד נוח הזה שבנית לעצמך?
רמקול 7:
בעצם כשהתחלנו את החזרה לתפקיד, הנשמה שלי פשוט מתה. בעצם ביליתי את השנתיים האחרונות במהלך ה-COVID בהצלחתי לעבוד מהבית. קיבלתי גם את רישיון הנדל"ן שלי. אז כבר מכרתי נדל"ן בצד והחיים שלי פשוט הרגישו מהנים והייתה לי יותר שליטה על הזמן שלי בחיי. אז בשנייה שהתחלנו לחזור למשרד, נסעתי שעה לכל כיוון לעבודה, וזה לא היה כיף. פשוט התחלתי לכעוס ומתוסכל כל כך. ואם אתה מכיר אותי, אני לא אדם כועס במיוחד. הטעם הזה של חופש באמת פשוט הרקיע אותו עבורי. ואז כל ההילוכים התחילו להשתנות. ואז בעצם זכיתי בכרטיסים לכנס של טוני והלכתי לכנס ויצאתי, והכנסתי את ההתראה שלי לשבועיים.
אשלי:
אוי אלוהים. וואו. זה מדהים. בסדר. אז בואו נתחיל ממש שם. אז בכנס אתה מחליט שאתה מכניס את ההודעה השבועיים שלך, מה היו רשתות הביטחון שהיו לך שיכולת להמשיך ולקבל את ההחלטה הזו?
רמקול 7:
אז קניית הדופלקס שלי הייתה בכנות שלב מספר אחד. לא הבנתי עד כמה זה באמת רשת ביטחון כי במיוחד... ואני עדיין לא באמת לוקח מזה כסף, אבל בדיוק בניתי את ביצת הקן הקטנה הזו. אבל הדבר המגניב בדופלקס שלי הוא שהוא מכסה את כל הוצאות המחיה שלי, אז ידעתי שגם אם דחיפה באה לידי ביטוי, זה ממש אני והכלב שלי. זו המשפחה שלי כרגע והאנשים היחידים שאני צריך לטפל בהם. אז ידעתי שאם הדחיפה תגיע, אוכל לשרוד מראמן בחודשים הקרובים ועדיין להיות בסדר לגמרי.
אז זה היה הצעד הראשון. והדופלקס שלי גם זורם מזומנים, אז יש לי כסף נוסף שנכנס מזה. אבל אז יש לי גם המון הופעות צד אחרות כמו חומרי המדיה החברתית שלי. ידעתי שאני הולך להיות בסדר, רק הייתי צריך את הדחיפה. ואז גם התחלתי את עסק ההשכרה לטווח הקצר שלנו. ואני אומר שהם בגלל שממש אחרי הכנס הזה הייתי בטיסה הביתה ושלחתי הודעה לחבר הכי טוב שלי שאנחנו פשוט מדברים כל יום, עושים הכל ביחד.
היא שמעה אותי מדבר על נדל"ן במשך שנים, ואני אומר, "אז אני חושב שאני הולך לפתוח את העסק הזה. אתה רוצה להצטרף אלי?" ככה הכל התחיל רק מעט.
טוני
אז, אוליביה, אם אנחנו יכולים, אני רק רוצה להתעמק בזה קצת יותר. אז באותו רגע אמרת שאתה כועס, התעצבנת מהרעיון לחזור למשרד, אבל אני מתכוון שזו צריכה להיות תגובה רגשית ממש חזקה להגיד, "זה עניין גדול מספיק בשבילי לרצות לעזוב את העבודה שלי". אז אני מניח שפשוט עברו עלינו רק לא רק על הצד ההגיוני של אני רוצה לעזוב, אלא רק מבחינה נפשית, רגשית, מה קורה כדי שתגיד, "זה מספיק. אני הולך לעזוב בגלל זה".
רמקול 7:
אז באמת עברתי את פריצת הדרך הרגשית והנפשית הזו. זה היה כמו שינוי זהות כי במשך 10 השנים האחרונות הייתי מהנדסת ואני דוגלת בנשים בהנדסה, בשחורים בהנדסה וכל הדברים האלה. ופתאום פשוט שחררתי את זה. אז זה היה ממש קשה לעבוד רק באופן אישי כי זה הרגיש כאילו אני נותן לחלק מהזהות שלי ללכת. אבל אז פשוט ראיתי כמה הפוך יש בזה.
הייתי הרבה יותר שמח כשיצא לי לעשות דברים בתחום הנדל"ן וכשהקמתי נכסים וכשעשיתי את כל הדברים האלה. אז זה פשוט דחף אותי מעבר לקצה. אבל גם הדרך שבה זכיתי בכרטיסים לכנס של טוני היא שאני אפילו לא ממש זוכרת שנרשמתי למתנה הזו כי טוני עשה מתנת מדיה חברתית והייתי בדיכאון על הספה וקצת השתכרתי, אבל אני לא. זכור שנרשמת בפועל. אבל הייתי במרחב נפשי כל כך רע. ואז שלושה ימים לאחר מכן, אני מקבל את ההתראה הזו באינסטגרם מטוני כאילו, "מזל טוב, אוליביה, זכית בכרטיסים." ואני כמו, "רגע, מה?"
אני זוכר שהייתי אמור לצאת מהחוף במהלך הכנס באמצע מפרץ מקסיקו, והייתי כמו, "לא, אני מכניס ימי חופשה. אני הולך לכנס הזה. זה סימן." וכך פשוט הוביל את הכל. ואז יצאתי לחוף למחרת כשחזרתי.
טוני
אשלי, אני רק רוצה לציין, לי, לך ולאוליביה יש את אותו הדבר מסוג משבר זהות אחרי הקולג'. בהתחלה הלכתי לבית הספר כדי להיות מהנדס. למעשה עבדתי בשברון. האם לא שם גם את עובדת, אוליביה, בשברון?
רמקול 7:
כן.
טוני
כֵּן. אז עבדתי גם בשברון כמהנדס. אשלי, אני יודע שהלכת בדרך החשבונאית. וזה כאילו זה קשה כי אתה הולך לבית הספר במשך כל השנים האלה ואתה יוצק לתוך הזהות הזו של מי שאתה. ולהגיע להבנה הזו שזה כבר לא מי שאתה רוצה להיות. זו גלולה שקשה להרבה אנשים לבלוע, אבל אני חושב שכולנו צריכים לתת לעצמנו קצת... אני לא יודע. אנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו על, א', שאנחנו כל כך צעירים וקבלנו את ההחלטה הזו. אבל שנית, רק שיש להם את האומץ לעשות את זה כי יש אנשים שמרגישים את התחושה הזו בתוכם במשך שנים, עשרות שנים במשך כל חייהם לפעמים, אבל הם אף פעם לא מסוגלים באמת ללחוץ על ההדק הזה ולגרום לשינוי הזה לקרות.
אחד הדברים שתמיד חשבתי ונופל עליהם הוא שאם אקבל את ההחלטה הזאת ואומר שדברים לא מסתדרים, אני תמיד יודע שאני יכול לחזור ולמצוא עבודה אחרת.
אשלי:
זו הייתה מוטיבציה נהדרת. אהבתי לשמוע מהסיבה של לורנס, מהלך הרוח של מייק על הכסף, ואיך אוליביה הצליחה לעזוב את עבודתה בת שש ספרות. אנחנו תמיד לומדים הרבה מהאורחים הטירונים שלנו ואני רוצה להמשיך לשמוע כמה טיפים נהדרים שחלקו איתנו טירונים במהלך השנה. חשבתם שרישיון הנדל"ן שלכם הוא יתרון עצום בתחילת הדרך?
רמקול 8:
אז רישיון הנדל"ן שלי עזר לנו באחד מחמשת הנכסים שקנינו עכשיו. לקחתי עמלה רק פעם אחת, אז זה עזר, אבל מה שאנחנו בדרך כלל עושים, ואם אתה מתלבט לקבל את רישיון הנדל"ן שלך ומנסה להבין אם זה שווה את זה או לא, אתה יכול לקבל את הרישיון שלך וזה כן עוזר. אני חושב שזה מועיל להיות מסוגל להפעיל מספרים ולגשת ל-MLS ולדברים שונים, אבל אתה לא בהכרח צריך את זה כי מה שסיימנו לעשות זה שהייתי מתקשר לסוכן הרישום ואומר, "היי, אני מוכן לוותר על העמלה שלי אם תקבל את הצעתנו על הנכס הזה."
או במקרה של הנכס הראשון שלנו כי המקדמה שלנו הייתה גורם מגביל עבורנו. אמרתי, "היי, אני אוותר על העמלה שלי אם אתה יכול רק לתת לנו את הכסף הזה בזיכוי עלות סגירה. אז אתה תשלם עבור חלק מדמי ההלוואה שלנו ותבצע עבורנו כמה שדרוגים לבית." וזה עזר לנו יותר מסתם לקבל עמלה. אז אני חושב שזה 50-50 אם אתה רוצה להיות מושרש בנדל"ן או שאתה חושב שאתה הולך לקנות הרבה נכסים. זה לא כואב. זה יכול לעלות 600 דולר בשנה, אלף דולר לשנה לשמור על הרישיון שלך, אבל אתה לא צריך אותו כדי להתחיל או לבנות תיק נדל"ן ענק. זה באמת עניין של העדפה אישית.
אשלי:
עם זאת, אני אוהב את התשובה הזו, רק לקבל את נקודת המבט שלך עליה ואת דעתך מכיוון שאנו מקבלים את השאלה הזו לעתים קרובות כל כך.
רמקול 9:
כֵּן. אז אני מתכוון שהייתי חדש יותר בתחום הנדל"ן, אבל מה שעשיתי זה שהתחלתי למצוא את העסקה. אז מצאתי את העסקה, הרצתי את המספרים, למדתי איך לחבר נכסים כדי שידעתי מה הנכס הזה יהיה שווה לאחר התיקון. ידעתי מה יידרש כדי להיכנס לזה רק עם הרקע שלי בקבלנות כללית, אילו אנשים יבדקו את זה. אז התחלתי למצוא את העסקה ואז אנחנו אומרים, "אוקיי, איך נממן את זה? מי יקנה את זה?"
ולמרות שלא באמת היה לי ניסיון בנדל"ן באותה תקופה, היה לי ניסיון חיים. וכך, בחזרה מביתי בדרום קליפורניה, בעלי ואני היינו מאוד מעורבים במעגלים רבים. היינו מאמנים בהיבטים שונים וספורט ודברים כאלה. אז הקשר הזה היה מישהו שעבדנו איתו במשך שנים. הם סמכו עלינו עם הילדים שלהם.
אז הייתי כמו, "ובכן, אם הם סומכים עלינו עם הילדים שלהם, הם יבטחו בנו עם הכסף שלהם." אז פשוט התקשרנו אליו ואמרנו, "היי, בוב, אני יודע שזה מטורף, אבל זו העסקה. זה מה שהוא מסתכל עליו. הנה המספרים. אני אראה לך. אני אשלח לך את הקומפוזיציות. הנה מה שאני חושב שזה יכול לעשות." ובגלל שהיה להם את היבט האמון הזה, אני חושב שכבר איתנו, הם בטחו בנו בהזדמנות. אז בגלל שכבר בנינו את הקשר הזה איתם, הם הרגישו בנוח לקחת את הקפיצה הזו לשותפות איתנו. ומאז, הם למעשה אחד השותפים העיקריים שלנו. הם שותפים לנו בהרבה עסקאות עכשיו ואנחנו מאוד אסירי תודה עבורם.
טוני
מקנזי, בדיוק עשית פירוט פנומנלי של הרבה ממה שאש ואני מדברים עליו בכל מה שקשור למציאת שותפויות. אז אני רק אפרט את מה שאמרת כאן לשנייה. אז סבלו איתי. אז תחילה זיהית מה מערך הכישורים הייחודי שלך, וזה היה למצוא את העסקה. מינפת את החוזקות שלך, מינפת את הכישורים שלך כדי למצוא עסקה טובה באמת. ואז אמרת, "בסדר, אם אני מסתכל על חלקי הפאזל של ביצוע העסקה הזו, יש לי את העסקה, יש לי אפילו את הנכס או את הצד של ניהול הפרויקט, אבל אני מפספס את ההון צַד. אז בסדר, תן לי לצאת ולמצוא בן זוג שימלא את החלל הזה".
אז אתה יוצא לשם ואתה מוצא מישהו שיש לו את המשאבים שחסרים לך. עכשיו, האדם הזה מעולם לא באמת עסק בנדל"ן לפני כן, אבל אמרת שהסיבה שהם היו מוכנים לעבוד איתך היא בגלל שהייתה שם רמה כזו של אמון. אחד הדברים שאש ואני אומרים בספר הוא שכשאתה מחפש בן/בת זוג, אנשים בדרך כלל משתפים פעולה עם אנשים שהם מכירים, אוהבים וסומכים עליהם. אז אתה צריך את שלושתם. אז למרות שהאדם הזה מעולם לא השקיע בנדל"ן לפני כן כי היה לך את הבסיס הזה של לדעת, כמו, ואמון, כשהצגת לו הזדמנות, הם היו מוכנים לקפוץ על זה כי אתם בניתם את הבסיס הזה.
אש מדברת הרבה על הזוגיות הראשונה שלה שבה אותו שותף השקיע את חסכונות חייו בעסקה וזה בגלל שהוא ולאשלי היו יודעים, אוהבים ואמון. אז אני פשוט אוהב את הסיפור הזה כי אתה באמת מדגים את כל המרכיבים הקריטיים של יצירת שותפות.
רמקול 9:
אני חושב שהרבה אנשים חושבים, "אוי, אני לא יכול להתחיל עד שיהיה לי את כל הניסיון הזה בנדל"ן." ובכן, אתה לעולם לא תתחיל אם... כי צריך עסקאות והון ודברים כדי לקבל את החוויה הזו. אז אני מסכים לחלוטין, ואני חושב שאם אנשים פותחים את עיניהם ל"אוי, אולי האדם הזה", אני שומע את זה כל הזמן, "אני לא מכיר אף אחד עם כסף". אני באמת בספק אם זה נכון. אז באמת תסתכל ואף פעם לא יזיק לשאול, ואני תמיד אומר, "אם אתה מוצא עסקה, אני מרגיש שהכסף וההון יבואו בעקבותיו." אתה רק צריך להתחיל עם העסקה. אז כן, אני מסכים.
אשלי:
מאיפה אתה שואב את הנתונים האלה שאתה מושך לשימוש עבור המספרים שלך, עבור ההוצאות שלך כדי שתדע שזה הנתונים המדויקים ביותר שאתה יכול לקבל?
רמקול 10:
כֵּן. בסדר. אז בכל הנוגע להוצאות, ההוצאה המוקדמת תהיה המקדמה שאנו משלמים. אנחנו בדרך כלל מבצעים 25% סיכון לתשלום מקדמה ממימון מחדש. אז החלק הזה קבוע, שזו ההוצאה המקדימה. ואז אחרי ההוצאה הזו הריבית, שהיא תשלום משכנתא. בשביל זה, יש לי קשרים הדוקים עם המלווים ואני מנסה להישאר בטופ בשוק כדי שאדע, "אוקיי, מה התעריף למשכנתא קבועה ל-30 שנה? מה התעריף עבור 7/1 ARM? מה התעריף עבור 5/1 ARM?
אשלי:
זה רק אתה שולח להם דוא"ל ושואל אותם או שאתה הולך לאתר כדי לחפש את זה? איפה מישהו אחר יכול למצוא את המידע הזה?
רמקול 10:
אני בעצם מתקשר אליהם כדי לקבל את המידע הזה, כן. אז אני מתקשר אליהם וככה אני מקבל את המידע הזה כי כל תרחיש הוא כל כך שונה, ומכיוון שאני לא מסתכל רק על השכרה לטווח ארוך, זה יכול להיות אפילו השכרה לטווח בינוני. אני יכול לקנות בית שני, להשתמש בו כנכס להשקעה. אני יכול לקנות דופלקס או טריפלקס או קוואדרופלקס. והמימון אכן משתנה בהתאם לסוג הנכס. לכן זה כל כך חשוב לא להסתמך רק על מספר אחד מאתר אינטרנט, אלא למעשה לשתף את התרחיש המפורט ואז לקבל את התעריפים כך שמידע שאני מקבל מהמלווה שלי ואני לא רק מתקשר למלווה אחד , אני מתקשר לשלושה לפחות כדי שאעשה קניות לפני שאחליט ללכת עם אחד
טוני
פוג'ה, שאלת המשך אחת לזה, אני מכיר הרבה טירונים, הם מתעצבנים על כך שהאשראי שלהם רץ כמה פעמים או אולי בונים קשר רע עם המלווה כי הם תמיד אומרים להם את העסקאות האלה, הם לעולם לא בסופו של דבר לקנות. מה המחשבות שלך או איך אתה מנווט את זה? האם הם מפעילים את האשראי שלך בכל פעם או שהם רק נותנים לך מספרים ראשוניים? האם הם יודעים שאלו נכסים שאתה רק מסתכל עליהם או שהם מצפים שתרכוש את כל אלה? איך עובדים על הדינמיקה הזו?
רמקול 10:
כן, אז לגבי הדאגה לגבי מה שהמלווים יחשבו, "אה, אתה רק מבקש מהם לתת לך את התעריפים ופשוט להמשיך להתקשר אליהם." ואתה לא יודע מתי תוכל לבצע את העסקה הזו. זה יכול לקחת שלושה חודשים, ארבעה חודשים. התקשרתי למלווה שלי בשבעת החודשים האחרונים, אז זה הרבה זמן. ואז אחרי זה, מבחינת בדיקת האשראי, לא, הם לא מבצעים את בדיקת האשראי שלי. אני מסכים. אני לא רוצה פגיעה בקרדיט שלי בכל פעם שאני מנסה לקנות, בכל פעם שאני מנסה לנתח עסקה.
הם אפילו לא מבצעים בדיקה רכה וזה פשוט משתנה. נניח שאם אני עובד עם המלווה שכבר עבדתי איתו בעבר, הם ישאלו אותי את השאלות, "היי, האם משהו השתנה ביחס למצב שלך מבחינת החוב החדש שלקחת במונחים מההכנסה שלך?" הם ישאלו את השאלות האלה על בסיס המידע שכבר יש להם עליי, הם מסוגלים להריץ את התרחיש הזה עבורי.
אז לא, בדיקת האשראי הקשה היא לא שלב חובה. מלווה טוב שרוצה את העסק שלך, שיודע מה הם עושים צריך תמיד להיות מוכן לתת לך את התמחור הזה.
טוני
פוג'ה, אני רוצה לעקוב כי אחד הדברים האחרים שציינת שחשבתי שהם מעניינים, והובלת אליו קצת, הוא שבארבעה או חמשת השלבים האלה שציינת כאן אתה מתמקד ב- תחילה הוצאות ואתה אומר, "היי, אני לא רוצה שההוצאות שלי יעלו על X דולר לחודש." האם תוכל להדריך אותי למה זה אחד הצעדים הראשונים שלך? כי אני חושב שרוב האנשים מתחילים בקצה השני שבו הם אומרים, "היי, אני רוצה שתזרים המזומנים שלי יהיה X." אבל אתה מסתכל על זה מהצד הנגדי שבו אתה מתמקד קודם בהוצאות. מה לדעתך היה היתרון בכך שהפכת את זה ותלך על ההוצאות לעומת תזרים המזומנים?
רמקול 10:
הסיבה שאני מתחיל עם ההוצאות היא גם לתת דין וחשבון על התרחישים הבלתי צפויים, לתת דין וחשבון על המשרות הפנויות. נניח שהבית ריק לחודש או חודשיים. נניח שהשוכר לא מסוגל לשלם את שכר הדירה שלו במשך חודש או חודשיים. אתה צריך לעבור את תהליך הפינוי כדי שהזרם החודשי יחליט אם אוכל לשלם את המשכנתא או לא, גם אם אף אחד לא ישלם עבורי את המשכנתא. אז אם זה 10,000$ לחודש אז אני צריך לשלם את ה-20,000$ האלה למשך חודשיים. זה הרבה כסף. אני לא רוצה לקחת את הסיכון הזה.
אז בהתאם לרזרבות שלי, בהתאם להכנסה שלי, אני מחליט את הסף הזה. אז 5,000 דולר זה אני בסדר. אז חודש אחד יכולתי לשלם 5,000 דולר אם יש מקום פנוי או שמישהו לא שילם את שכר הדירה בזמן. אז זו הסיבה שאני מתחיל עם ההוצאות כי... וזו דעתי האישית. אם אני אשאר מרוכז ביצירת תזרים מזומנים של נניח 500$ ואני קונה נכס שהוא כמו 1.5 מיליון והעלות החודשית היא כמו 8,000$, ואם אני צריך לשלם 8,000$ פעם אחת, 500$ לא הגיוני. אז זו הסיבה שיש לי את התהליך הזה שבו אני בעצם מסתכל קודם כל על ההוצאות.
אשלי:
מה גרם לך להתחיל עם רפרוף?
רמקול 11:
כי דבר אחד אני אוהב בנדל"ן, וברגע שהגעתי אליו יותר, הבנתי כמה היה מגוון. היה לי שיתוק ניתוח קטן כי זה היה כמו, "האם אני רוצה למצוא יחידת אחסון? האם אני רוצה להעיף בית? האם אני רוצה לעשות Airbnb ולעשות יותר מהצד של האירוח? האם אני רוצה לעשות רק לקנות ומחזיק?" אני באמת התעמקתי קודם כל בהיפוך רק בגלל שהרבה מהמשקיעים שעבדתי איתם עשו היפוך, וכך באמת הצלחתי ללמוד הרבה מהתהליך הזה. הייתי הולך לטייל איתם בנכסים.
תהיה רשימת משקיעים ורשימת סיטונאים שישלחו, "היי, יש לנו בית פתוח אחד עד שלוש היום, כל המשקיעים באים לבית הזה." הייתי הולך לבית, ממש לא בכוונה לרכוש אותו, אבל הייתי הולך פשוט לטייל בנכס, עובד על ניסיון לקבל את עלויות הגמילה שלי. היה לי גיליון אלקטרוני קטן משלי שעבדתי ממנו. ואז אולי התמזל מזלי כמה פעמים והיה לי קבלן שצעד איתי בכמה מקומות שהם יתנו לי את הרעיון שלו מה הוא חושב שזה ייקח.
פשוט הייתי הולך לכמה מהבתים הפתוחים האלה ופשוט מקשיב למה שאנשים אחרים אומרים, כי הרבה מהם היו מהמשקיעים הגדולים יותר ביוסטון והם היו מסתובבים ומצביעים על דברים. פשוט הייתי מקשיב והייתי שומע מה הם יגידו, "אה, זה הולך לעלות 1,500 לעשות את הדבר הזה עם שירותים או משהו כזה." ואני רק רשמתי מנטלית.
הלכתי ל-20, 30 כאלה בחודשים הראשונים בלי שום כוונה לקנות, לא היה לי את האמצעים הכלכליים לקנות שום דבר, אבל פשוט קיבלתי את כל המידע הזה כדי באמת ללמוד עלויות גמילה ומה באמת עומד לקרות. עשה לי נוח ללכת לשלב הבא של ממש להגיש הצעה ולהעמיד את הכסף שהרווחתי קשה שעבדתי כל כך הרבה זמן שהייתי כל כך עצבני לפרוס.
אבל ברגע שהתחלתי באמת להציע הצעות, כל הלחץ הזה קצת נעלם כי ראיתי את היכולת של מה זה באמת יגרום אם משהו יעבור עם עסקה טובה ורק מנסה דברים.
טוני
גארט, ראיינו את פרק 289 שלך, אז היו לנו 288 שיחות עד לנקודה הזו, ואני לא חושב שאף אחד אי פעם אמר שהוא הלך לבתים פתוחים רק כדי לשמוע מה הם משקיעים פוטנציאליים אחרים אומר שהבית עשוי להזדקק כשזה מגיע לגמילה. אחי, איזו דרך פשוטה אך סופר יעילה להעריך את עלויות הגמילה שלך, כי אני מרגישה שעבור הרבה משקיעים חדשים, זה אחד הדברים שבאמת תוקעים אותם הוא שאם מעולם לא עשית את זה בעבר, זה קשה לך לכדורסל איזה סכום כסף אתה עשוי להוציא כדי לקנות ולחדש בית.
ברור, לאחר שעשית את זה כמה פעמים, ואם אתה קונה בתוך קופסת הקנייה שלך, אתה יודע בדיוק מה זה הולך לעלות. אש, אני בטוח שאתה יודע בדיוק כמה עולה לשפץ דופלקס בבאפלו. אני יודע בדיוק כמה עולה לשפץ שלוש מיטות, שתי אמבטיות ועץ יהושע, אבל אם זו הפעם הראשונה שאתה עושה את זה, יש שם הרבה סימני שאלה. הזכרת גם לגבי קבלת ה-GC ללכת איתך, אבל שאלת המשך אחת נוספת על ההאזנה הזו.
אז אני מניח קודם כל, כמה זמן היית בבתים הפתוחים האלה? האם פשוט היית שם כל הזמן ורק נתת לאנשים להיכנס ואז באמת ניהלתם שיחות עם המשקיעים האחרים או שפשוט היית סוג של זבוב על הקיר ורשם הערות? פשוט תסביר לנו את הצד הטקטי של האופן שבו קיבלת מידע מהבית הפתוח הזה.
רמקול 11:
בהתחלה הייתי קצת יותר עצבני. לא ניסיתי להיות ברור שאני לא יודע מה אני עושה ודברים, למרות במבט לאחור, זה כל כך נאיבי לחשוב ככה. אבל הייתי הולך אולי 30 דקות, 45 דקות. פשוט הייתי מסתובב ומתנהג כאילו אני יודע מה אני עושה. לא באמת הייתי מדבר עם הרבה אנשים. מדי פעם אני אולי נכנס לזה, אבל הרבה מהאנשים האלה הסתכלו על מי שהיה בבית בתור המתחרים שלהם ודברים כאלה.
אבל זה הצחיק את דעתי. שמתי לב לזה ממכירות קמעונאיות למגורים שאנשים נכנסים לבתים והם פשוט מדברים בקול רם והם לא מבינים שאולי אני מקשיב או שקונים נכנסים ואומרים את כל הדברים האלה. והצד ההפוך הוא שאתה צריך להיות ממש זהיר. ואני אומר לקונים שלי, כשאנחנו נכנסים לבתים, אתם צריכים להיות ממש זהירים במה שאתם אומרים בקול. זה היה דומה בצד המשקיעים. אנשים היו בערך כמו שהם היו הולכים בשירותים, הם היו מרימים את מבטם ואומרים, "אוי אחי, אתה רואה את זה? אה, יש שם דליפה. אה, זה הולך להיות 5,000 דולר טובים."
רק לקחתי את כל זה בחשבון. ואחרי שהרגשתי קצת יותר נוח עם משקיעים שונים והטרמינולוגיה וכל המחקר שלי דרך BiggerPockets ופשוט ניסיתי גיליונות אלקטרוניים שונים שאנשים שמים באינטרנט, יש המון באינטרנט ש... ובמיוחד בטקסס, יש קבלנים שונים או אנשים שעושים שיקום ש יוציא גיליון אלקטרוני בחינם של מה שהם מעריכים את העלות הזו לחלון חדש כאן.
אולי אין את התשובה המדויקת, אבל זה נתן לי הנחיה טובה לאן אני הולך ללכת כשהתחלתי לטייל בנכסים בעצמי שבאמת שקלתי לקנות. תמיד הייתי מוסיף את הכרית הנוספת למעלה בידיעה שהכל תמיד יותר. ראיתי את זה מעזרה למשקיעים שהכל תמיד יקר ממך. רק לעתים רחוקות מאוד היפוך או משהו עובר תקציב.
טוני
אין סיכוי.
רמקול 11:
כֵּן. ברגע שהבנתי את זה, הייתי כמו, "אה, אני כנראה צריך להוסיף גם חיץ של 20% על זה בזמן שאני עושה את זה." אז זה פשוט היה ממש לקבל פיסות מידע והיה לי שיתוק אנליזה כנראה בשנה-שנתיים הראשונות כי פשוט הייתי כל כך עצבני כמו, "אוי, החבר'ה האלה, הם עשו את זה. הם קיבלו כספים כדי לעשות את זה. גם אם הם ייכשלו, הם יהיו בסדר. ואם אכשל, כספי המזומנים שלי נעלמו". אבל ברגע שעשיתי את זה וראיתי שג'ו וג'יל רגילים עושים כל דבר, עושים את אותם הדברים שרציתי לעשות, ידעתי שיש דרך לגרום לזה לקרות, ובאמת שהייתי צריך לשים את הרגליים שלי באש כנראה תתחיל להציע הצעות ויש לך כמה עסקאות כושלות, וזה מה שקרה כדי ללמוד, "אוקיי, זה לא יעבוד, אבל למדתי מזה הרבה."
שום דבר כזה אינו כישלון. אתה לא יכול להיכשל עד שאתה מתפטר. אתה יכול לקחת את אלה רק כלקחים מכל ההפסדים שלך או מכל המצוקות שלך, שהפעם הבאה, בסופו של דבר לא תעשה את הטעות הזו שוב. כשאתה מתחיל לעשות טעויות רצופות, זה כאשר יש בעיה שצריך לתקן. אם אתה עושה טעות אחת ואתה יכול לבטל את זה מההתחלה, אז ככה המסע שלך צריך להתנהל ממה שראיתי מבחוץ.
טוני
שאלה אחת שאני רוצה לשאול היא בגלל שחייגתם את המערכות האלה לרמת פירוט ממש גבוהה, ואני חושב שאמונה אחת, אולי אמונה מגבילה שיש להרבה אנשים כשזה מגיע להעיף בתים היא שאתם צריכים להיות שם כדי לטייל בנכסים. אתה חייב להיות שם כדי ללחוץ את ידיו של הקבלן ולוודא שאתה בודק את עבודתו. האם זה נכון או שאפשר לעשות זאת גם מרחוק?
רמקול 12:
זה אפשרי לחלוטין לעשות זאת מרחוק כל עוד יש לך מגפיים על הקרקע שמניעים את הנכסים לפחות פעם בשבוע. אז גם אם שום דבר לא ישתנה בגמילה, תגידו שהוא יושב שם, אנחנו מחכים לאישורים שיטופלו, אנחנו עדיין ניסע בו כל שבוע כי אי אפשר לדעת אם יופיעו פולשים, פתאום יש צינור הולך להתפוצץ, זה הולך להתפוצץ, מה שלא יהיה, אתה רוצה לוודא שיש לך גם תמונות אם יקרה משהו שאתה צריך ללכת לבית המשפט בגללו.
לא כדי להפחיד אתכם, אבל אם מישהו פורץ פנימה ואתם צריכים להגיש תביעת ביטוח או משהו כזה, עכשיו יש לכם שובל שיא. ולכן הברכה הגדולה ביותר להיות יעילים בעסק שלנו הייתה העובדה שגם טרה וגם אני גרנו במרחק של יותר משעה מכל הפרויקטים שעשינו. אז לא היה סיכוי שניסע אולי לשלוש שעות בפקקים לפרויקטים האלה וממנו כל יום או כל יום אחר.
אז יצרנו את המערכות האלה כדי שנוכל לנהל אותן מרחוק. נרד פעם בשבוע ונצלם פעם בשבוע, ואז הדרכנו את הקבלנים שלנו שאם יש להם שאלה, הם מסמסים לנו כמה תמונות, הם שולחים לנו סרטון או שאנחנו FaceTime להם ואנחנו' אביא להם את המידע שהם צריכים.
ואז גם וידאנו שיש לנו מגפיים בשטח באזור הזה, נטוורקינג, אולי משקיעים חדשים יותר שרצו ללמוד איפה אם אנחנו באמת צריכים משהו, אז הם יעזרו לנו כי אנחנו גם תורמים ועוזרים להם לגדול עֵסֶק. הדבר השני הוא שיהיה לנו גם שיפוצניק תורן שבו, נגיד, מרתף פתאום מתחיל להציף והקבלן שלנו לא יכול להגיע לשם שהוא בעבודה, או שזה לא חלק מההיקף, אנחנו צריכים אותו נקי להעלות משהו אחרי שעות והם פשוט יהיו יקרים מדי לעשות את זה. הם ילכו וישימו תיקים ו[לא נשמע 00:43:31] את זה או משהו כזה.
אז בהתחלה כשלא התקנו מערכות, עבדתי שישה וחצי ימים בשבוע. ימים ארוכים וארוכים, אבל בעיקר במחשב. הייתי נוהג בנכסים רק פעם בשבוע. וכאשר אתה מתחיל להגדיר את המערכות האלה, התבניות האלה ולהתמצא ממש טוב בתכנון בהתחלה כדי לקבל לקבלנים את כל המידע שהם צריכים מראש, אז אתה באמת רק עוקב אחר הבנייה תוך כדי המשך ופתרון בעיות דברים קטנים שצצו שלא היו צפויים בהתחלה.
אז בשנים האחרונות נסעתי לדרום אפריקה לחודשיים בכל פעם בזמן שיש לי שבעה פרויקטים, למשל, או שאני נוסע המון לפחות פעם בחודש. וכך-
אשלי:
אתה אפילו לא בבית עכשיו בזמן שאתה עושה את הפודקאסט הזה.
רמקול 12:
אני לא בבית עכשיו. כן בדיוק. וכך עם החופש הזה, ובכנות, בגלל זה נכנסנו לנדל"ן. אז התחילו היום בבניית המערכות האלה, בניית התבניות האלה. כמו שאמרתי, הם לא מפחידים. פשוט התחל לרשום מידע על הנייר ואז להבין איך אתה רוצה לארגן את זה. ואם אתה לא הכי טוב בזה, אז שכור VA טוב בארגון ואז תוביל בסופו של דבר להעסקת חבר צוות כלומר.
טוני
אני מניח שקודם כל אם אתה יכול להגדיר מהי השכרה לטווח בינוני מכיוון שאולי יש אנשים שלא מכירים את הביטוי הזה. ואז שנית, איך אתה מוצא אנשים להשכרה באמצע התקופה שלך?
רמקול 13:
בהחלט, כן. אז שכירות לטווח בינוני, לפחות בהגדרה שלי היא כל דבר שהוא שהות של 30 יום שמרוהט במקום שבו אתה משלם לשירותים. וכך בעצם יש לך Airbnb שבמקום להשכיר אותו לסוף שבוע או שלושה, ארבעה לילות, לא משנה, אתה משכיר אותו לפחות ל-30 יום פלוס. והסיבה העיקרית לכך הייתה כי פורט וויין אינו שוק נופש. אנשים לא באים לכאן לפנאי. הם באים לכאן לעבודה.
ואני בשירותי בריאות, בכל פעם שהלכתי ועברתי בבית החולים ברגע שהורשה לנו לחזור אחרי, אני חושב שזה היה כמו שישה שבועות, הם גרמו לנו, NP להישאר בבית ולנסות לעשות ביקורי וידאו. ואז ברגע שחזרתי לבית החולים, לא זיהיתי אף אחד בבית החולים. לא זיהיתי אף אחת מהאחיות. ואני הייתי כמו, "מה קורה?" אז התחלתי לדבר עם אנשים וכולם היו אחות נסיעות. ואני הייתי כמו, "איפה אתם נשארים?" והם אומרים, "אה, אני נשאר בסופר 8 בהמשך הדרך."
אני כמו, "כמה אתה משלם על זה?" "אה, כמו 60 דולר ללילה." אני כמו, "אתה צוחק עליי? זה נשמע נורא." וכך זה גרם לי להסתובב. הייתי כמו, "בטח חייב להיות שוק לזה." וככה התחלנו. התחלנו להשכיר את בית הכרכרה. אז ריהטנו אותו. זה 600 רגל מרובע. זה לבנה קטנה. זה נראה די מגניב. אשתי עשתה עבודה נפלאה כדי לוודא שזה נראה ממש ממש טוב.
ובתוך 24 השעות הראשונות של העלייה לאוויר ב-Airbnb, הייתה לנו הזמנה של תשעה חודשים. וההזמנה של תשעה חודשים לא הייתה אפילו לאחות, וזה מה שציפיתי שהלחם והחמאה שלנו יהיו. זה היה מישהו שבא לעיר עם אשתו והוא היה איש קו כמו קווי חשמל. הוא עבד עליהם עבור אינדיאנה מישיגן פאוור, חברת החשמל. וכך אפילו לא מישהו שהיה על הרדאר שלי, הם הזמינו את זה לתשעה חודשים. וזה פשוט באמת פתח לי את העיניים ש"היי, יש תעשייה ענקית לזה, לא רק אחיות נסיעות."
וכך אז הרחבנו. יש לנו עכשיו את הבית הראשי שלנו שהיה עם בית הכרכרה. יצאנו מזה, ועכשיו מדובר בהשכרה לטווח בינוני. זו שתי מיטות, אמבטיה אחת. ואז יש לנו בית בעיר שהוא שלוש מיטות, שתיים וחצי אמבטיה. זה טווח בינוני. עשינו ארביטראז' של מיטה אחת, אמבטיה אחת ליד בית החולים שעבדתי בו, כלומר לטווח בינוני. ואז אני מארחת ביחד לחבר שלי שזה לטווח בינוני.
אשלי:
אתה יכול להסביר מה זה ארביטראז'?
רמקול 13:
בהחלט. כֵּן. אז פשוט התקשרתי אליהם. הייתי כמו, "היי, שמי דוד. אני עושה השכרות לטווח בינוני עבור אחיות נסיעות. אני עובד בבית החולים. אין מספיק דיור. האם אתם הייתם מוכנים לעשות איתי חוזה שכירות תאגידי כדי שאוכל להשכיר לכמה אחיות נסיעות?" אז בעצם אתה נכנס לשם, אתה חותם על חוזה שכירות שאומר, אני אשלם סכום X, שזה לא משנה מה שכר הדירה בשוק. ואז אנחנו מרהטים את הבניין, שמים את כל השירותים על שמנו, ואז אנחנו משכירים אותו מחדש לאחיות טיולים, ואז אנחנו עושים את הפריסה.
אשלי:
האם עשו לך בדיקת דיירים שלמה, עשו לך את הקרדיט ובדיקת הרקע-
רמקול 13:
'מס
אשלי:
… בתור השוכר? לא?
רמקול 13:
הם לא עשו כלום.
אשלי:
וואו.
רמקול 13:
וידאתי שנכנסתי עם השפשפים שלי, עם התג שלי, אז אולי זה יעזור.
אשלי:
אהבתי איך השתמשת במילה כשאתה ניגש אליהם, אתה רוצה לעשות את זה בתור השכרה ארגונית כי זה היה... זה למעשה נעשה כבר הרבה מאוד זמן הוא השכרות ארגוניות שבהן השהייה לטווח בינוני חדשה שבה יותר אנשים אולי לא יודעים מה זה. אז אני מאוד אוהב את הדרך שבה ניסחת את זה וניסחת את זה וזה באמת מדהים.
רמקול 13:
הקפדתי שלא הזכרתי פעם אחת את המילה Airbnb. הייתי כמו, "אז הם הולכים להתחרפן." אבל זה היה, כן, אני חושב שזה היה כי יהיו לי אחיות שיגיעו לעיר שעובדות בבית החולים. ולכן די קשה לנסות לדחות מישהו עם זה בכל פעם שהוא בא לקהילה כדי לעזור עם האנשים החולים שיש לנו.
אשלי:
אני חושב שאחת מנקודות המפתח שנגעת בהן היא קטע המבצעים. וגם אם אתם רואים את עצמכם כמשקיעים ואתם קונים מולטי-משפחתיות, חד-משפחתיות או כל נכס שאתם רוכשים לתוכו, יש איזושהי חלק של ניהול נכסים וזה חלק מהפעילות. אני חושב שבעצם זה המקום שבו נשאר הרבה כסף על השולחן, כי כולם כל כך מתמקדים ב"אני צריך יותר, אני צריך יותר. אני צריך עוד יחידות. ככה אני מצליח". במקום לחזור ולהסתכל על הנכסים שלך ולהיות, "איך אני יכול לייצב אותם מחדש? כיצד אוכל לצמצם את עלויות הביטוח שלי על ידי ציטוט הביטוח שלי? לעשות את כל הפריטים בתמונה הגדולה האלה ואז להיכנס לפרטי הנכס בפועל ואז איך יש לך את המערכות והתהליך שלך.
אתה נכנס פנימה ואתה כמו, "זו שיטת הפעולה שיש לנו. זה התהליך שאנחנו משתמשים בו". וזה חלק מהסיבה שהצלחת כל כך, שהצלחת לשמור על תיק השקעות חזק הוא כי כפי שציינת בהתחלה, היו שלושת הדברים האלה. האיכות, רק מענה לטלפון, אפילו לוודא שאנשים יודעים שאתה שם, זה חלק עצום מהרבה אסטרטגיות. וטוני, אפילו יותר עבור השכרות לטווח קצר, כמו שירות לקוחות זה דבר ענק. ולחבר את הפעולות האלה ביחד. ואם אתה באמת יכול לקחת את הזמן כדי להוציא את המערכות והתהליכים האלה זה הולך להביא לך יותר כסף מאשר רק לקנות, לקנות, לקנות.
רמקול 14:
מאה אחוז.
אשלי:
הייתה לנו אורחת לאחרונה שעשתה השכרות לטווח קצר, והיא אמרה, "אנחנו לא קונים יותר עכשיו. אנחנו חוזרים להשכרות הנוכחיות שיש לנו. אנחנו מוסיפים ג'קוזי. אנחנו מוסיפים סאונה. אנחנו רואים איך אנחנו יכולים להוסיף ערך לנכסים הנוכחיים שכבר יש לנו כי אנחנו הולכים לראות נכס גדול יותר... אנחנו לוקחים 20 אלף, אנחנו מכניסים את זה לנכס הנוכחי שלנו. אנחנו הולכים לראות עלייה גדולה יותר בהכנסות מאשר אם נלך ונקנה נכס שלם שבו נצטרך להקים עוד מערך שלם של פעילות. יש לנו יותר תקורה עכשיו.
ואני חושב שזו חתיכה גדולה שנשכחה. כולם רק מדברים על הרכישות, הרכישות והפעולות כמעט מונחות בצד לפעמים.
רמקול 14:
ובכן, וזה קרה בגלל שהשוק היה כל כך טוב, אף אחד לא היה צריך לעשות את זה. ושניים, למען האמת, לכולם היה מזל. אז כולם, כל מקצי ההון והכל, הם היו בדיוק כמו, "אוי אלוהים, אנחנו רק מקבלים את היתרון מהצד החיובי הזה". אף אחד לא חשב להפעיל אותו בפועל. למה? כי לא היית צריך. התפוסה הייתה כה גבוהה. מחירי השכירות רק עלו ללא קשר למה שעשית. וזה נהדר כרגע, אבל זה אף פעם לא טרנד ארוך טווח. זה תמיד יתאפס. תמיד.
השוק ייפטר מבעלי ביצועים ובעלים גרועים ומנכסים רעים. זה חוסר יעילות ממשי בשוק אם הוא לא עושה את זה. אז כשאנחנו מסתכלים זה באמת חשוב. אני אוהב את מה שאמרת, אשלי, כי המטרה היא לא שיהיו דלתות. המטרה היא שיהיה לך כסף. ולכן אני לא מנסה לקבל הכי הרבה דלתות, אני מנסה לקבל הכי הרבה כסף. ורוב האנשים חושבים שרק בגלל שלמישהו יש הרבה דלתות הם בעצם הבעלים של הדברים האלה, מה שבעצם רוב הזמן זה לגמרי לא נכון.
אני מעדיף לקנות משהו ב-30 דולר למטר מרובע ושהוא יהיה שווה בעוד 10 שנים, 300 דולר למטר מרובע, לעומת רק שיש לי הרבה יותר דלתות אבל לא לקבל את ההרמה הזו. אתה תרוויח יותר כסף.
אשלי:
גם זה הרבה יותר כאב ראש.
רמקול 14:
זה הרבה יותר כאב ראש. ואחד לא רווחי. ואז אתה נשרף, כולם. אני מדבר על זה הרבה. רוב האנשים קונים לעצמם עבודה. זה מה שהם עושים. הם קונים לעצמם עבודה. ושניים, זה לא ממש יוצר להם חופש כלכלי. לא ככה זה עובד. ימין? אתה לא יכול פשוט לקנות משהו וזה פשוט עובד ואין לו... אתה צריך לבנות עליו מבנה. אתה צריך לבנות עסק. גם אם זה נכס אחד, כולם, נכס אחד. ושתיים, אני לא אומר שאתה בונה כלום. אתה לא צריך לנהל נכסים. אתה לא צריך לעשות כלום. אתה עדיין צריך לבנות עסק.
אז אני מנהל הנכס שלי. יש לי את הברוקר שלי, יש לי את הבנק שלי. יש לי אולי אפילו מנהל נכסים, או אולי אתה מנהל הנכסים. יש לי את הביטוח שלי, יש לכם את כל הצוות שלכם. מהם התהליכים? מה הם נכס הדוחות או מנהל הנכס הזה. אני צריך לדעת מה הם עושים ואני צריך לדעת אם הם עושים עבודה גרועה או עבודה טובה. אז אני צריך ללמוד איך לתפעל נכס נדל"ן. לא בגלל שאני צריך לעשות את זה, אלא בגלל שאני צריך לדעת את השאלות הנכונות לשאול או שאני הולך לקבל דוחות ואני אפילו לא אדע למה הם מתכוונים.
אז אתה מנהל עסק אפילו עם נכס אחד, וגם אם אתה עושה אפס עבודה. זה עדיין עסק ואתה צריך להתייחס לזה ככה. ומשם אתה יכול גם להבין איך לגדול יותר כי הרבה אנשים לא יאהבו את זה, אבל דופלקס אחד לא יהפוך אותך לחופשי כלכלית. זה פשוט לא הולך. ימין? אתה חייב להיות יותר מאחד.
אשלי:
כלומר, אולי אם אתה רוצה לגור במרתף של אמא שלך והיא מבשלת לך את כל הארוחות.
רמקול 14:
אני אוהב אטריות ראמן, אז אני בסדר עם זה. אבל אתה צריך לקנות יותר מאחד. אז אתה צריך להבין, להבין מה אתה עושה, לקחת את הזמן שלך. אתה לא צריך לעשות את העבודה, אבל אז אתה צריך להבין איך לחזור על זה, נכון? זה לא קשור לבעלים של אלף, נכון? מדובר בבעלים מספיק כדי להשיג את המטרות שלך ולאפשר לך להפעיל אותו בצורה טובה ושהדברים האלה בונים לך עושר והכנסה. על זה מדובר. אתה צריך לעשות את זה טוב ונכון ולקחת את הזמן שלך. כל כך הרבה אנשים, אתם פשוט ממהרים כי כל כך הרבה אנשים הרוויחו כל כך הרבה כסף בטווח הקצר ועכשיו הם חושבים שהם צריכים לעשות את זה.
הם ראו את כל החבר'ה האלה שפשוט הלכו וגייסו חבורה של כסף והפעילו אותו ועכשיו הם אומרים שיש להם אלף דלתות והם פשוט כמו, "וואו, אני מבאס את החיים כי אני לא עושה כל אחד מהדברים האלה." בינתיים, הם למעשה מרוויחים יותר כסף ב-W2 שלהם מאשר הבחור הזה עושה עם אלף הדלתות שלו. זו בעצם הערה לא קטנה. ולכן אני חושב להוריד את זה לאדמה. אל תרביץ לעצמך. התמקד בטווח הארוך ובנה נכון, גם אם אתה לא עושה זאת. עשה זאת כמו שצריך.
טוני
משהו נוסף שציינת היה שימוש בכרטיס האשראי של ריבית 0% כדי לעזור במימון חלק מהשיקום. בדיוק פרסמתי ברשת החברתית שלי לפני כמה ימים שאני ושרה לקחנו את החופשה המדהימה, המדהימה, של כמעט שבוע במקסיקו. אני רוצה לומר שהטיול היה כנראה שווה בערך 12,000 $ ברגע שמצרפים את הטיסות שלנו, המקום שבו שהינו, וממש הוצאנו רק 200 $ כדי לנסוע לשם כי כל השאר היה מכוסה בנקודות שלנו.
זה היה כמו כמה מאות אלפי נקודות שהיו לנו. אבל אנחנו מריצים הרבה מהדפדפות שלנו בכרטיסי האשראי שלנו גם כשאנחנו קונים חומרים ודברים. אנו מארחים את האירועים שלנו באופן אישי. כמעט כל האירועים שלנו מתנהלים באמצעות כרטיסי האשראי שלנו. אנחנו מריצים מודעות לאירועים שלנו, בדיוק כמו כל הדברים השונים שיש לנו בעסק שלנו, אנחנו מריצים דרך כרטיס האשראי שלנו כמה שאנחנו יכולים. אנחנו זוכים לקחת כמה חופשות די מגניבות כמה פעמים בשנה.
אז בילינו חמישה ימים בפלאיה דל כרמן באתר הנופש הסופר, הסופר יוקרתי ממש על חוף הים. קיבלנו הסעה פרטית משדה התעופה וטסלה שאספה אותנו והורידה אותנו חזרה. קיבלנו גישה חופשית לכל הפארקים. אז בכל מקרה, זה היה טיול נפלא. אז עבור כל משקיעי הנדל"ן שנמצאים שם, אני חושב שדבר שכיח שאנשים מתעלמים ממנו הוא היכולת להשתמש בנקודות כרטיס אשראי כדי לעזור לממן את החופשות שלך. שרה ואני, רוב הזמן כשאנחנו נוסעים עכשיו, אנחנו לא משלמים על החופשות שלנו.
אשלי:
בכנות, אפילו לא אם אתה משקיע נדל"ן כי להרבה מכרטיסי האשראי יש את בונוסי ההרשמה ויש אנשים שמדהימים לעשות את זה איפה שהם הולכים ופותחים כרטיסי אשראי חדשים, סוגרים אותם או מה שלא יהיה, והם פשוט צוברים את כל הנקודות האלה כי לכרטיסי אשראי יהיו כמו, אם תוציא $5,000 בשלושת החודשים הראשונים, אז אנחנו ניתן לך מאה אלף נקודות לשימוש עבור נסיעות או כל דבר אחר. וכך למעשה עשיתי את זה כבר כנראה ארבע או חמש שנים.
התחלתי לעשות את בונוסי ההרשמה ועכשיו עם ביצוע השיקום והכל, זה בהחלט עוזר לצבור את הנקודות. אבל אם אני טס לדרום מערב בארבע השנים האחרונות, הצלחתי לקחת איתי מישהו בחינם. היה לי כרטיס נלווה שלהם. ולכן זה כמו מתוק כי אם אני טס בדלתא, יש לי מספיק נקודות שצברתי שם סטטוס מהנקודות מכרטיס האשראי שלהם. וכך זה כאילו אני בדרך כלל משתדרג למחלקה ראשונה.
אבל אם מישהו בא איתי, הוא טס בחינם בדרום מערב, שאין לו שדרוגים. אז זה כמו הממ, [לא נשמע 00:56:56] אני חייב ללכת... כן, אתה יכול לבוא איתי, זה נהדר, אבל עכשיו אנחנו טסים לדרום מערב.
טוני
לגרום להם לשלם על עצמם.
אשלי:
סליחה ילדים בני חמש. אתה צריך לגרד כסף כדי שהכרטיס שלך יבוא איתי
טוני
לַחֲכוֹת. מה היה כרטיס האשראי האהוב עליך? איזה מהם אתה הכי אוהב בגלל הנקודות?
אשלי:
אני חושב שהצ'ייס ספיר.
טוני
כן, אותו דבר שהתכוונתי לומר.
אשלי:
במיוחד אם אתה מתחיל, עשה את זה כי יש להם את כלל החמישה. זה איזה חמישה כללים שבהם אתה יכול לקבל רק... זה חמישה כרטיסי אשראי שנפתחים על ידי צ'ייס במשך ארבע שנים או משהו. זה משהו כזה או שאני לא יודע, אבל הם מגבילים אותך לגבי כמה כרטיסי אשראי אתה אוסף עבור הנקודות. ואם אתה יכול לפתוח את הכרטיסים בשמך האישי, אם יש לך עסקים, אתה יכול לפתוח אותם בשמות העסקים שלך, אבל אתה יכול לשלב את כל הנקודות האלה עבור מספר התגמולים של Marriott האישי שלך או דלתא או מה שזה לא יהיה.
טוני
ולא ללכת רחוק מדי מהפסים על זה, אבל מה שהבנתי כי יש לנו גם את צ'ייס ספיר, ויש לי אחד בשמי, לשרה יש אחד בשמה. ולמרות שמדובר בכרטיסים אישיים, אנו משתמשים בהם רק עבור דברים עסקיים. ואז יש לנו את כרטיס Chase Business Inc ואתה יכול לעשות את כל הדברים המגניבים האלה. אבל מה ששמתי לב הוא שלמעשה הנקודות בצ'ייס שוות יותר מהמיילים שאני מקבל עם יונייטד.
יכול להיות לי מאה אלף מייל ויכול להיות לי מאה אלף נקודות והנקודות עם צ'ייס הולכות רחוק יותר מהמיילים אפילו אם אני מזמין ביונייטד. בכל מקרה, הנקודה של כל השיחה הזו היא שכולם מקשיבים, אתה צריך למנף את החוב בדרך הנכונה כדי לעזור לך לממן את חופשת החלומות שלך.
אשלי:
אם יש לך היסטוריה של מיצוי כרטיסי אשראי, לא לצבור חובות בכרטיסי האשראי שלך ולא לשלם להם מדי חודש, ייתכן שזו לא האסטרטגיה בשבילך לנסות עכשיו כדי לפרוץ לנסיעות. אבל אם היית מאוד חרוץ ואתה משלם את כרטיס האשראי שלך כל חודש, מעולם לא צברת יתרה, אז אתה יכול באותה מידה לנצל את הנקודות האלה. ונקודת הנסיעות חבר'ה היא כמו thepointsguys.com אני חושב שכן, הוא אתר גדול. יש חבורה שלמה של אנשים. אני חושב שזו דודה קארה או דודה קארה, משהו כזה. היא מדברת הרבה על פריצת נסיעות, אז הרבה מקומות שונים שתוכלו לנסות ללמוד על זה.
טוני
אני שמח שהזכרת את זה כי אני לא רוצה שאף אחד יחשוב שאני ואשלי רק צוברים שש ספרות של חוב בכרטיס אשראי. העוזר שלי נכנס וכנראה משלם בכרטיס האשראי שלנו כל יומיים. אז לעתים רחוקות מאוד אנו נושאים יתרה בפועל גם בכרטיסי האשראי שלנו. אז אתה רוצה לוודא שיש לך את המזומנים.
אשלי:
אם לא שילמתי את זה כל שבוע... בדרך כלל, זה שבוע עד כל שבועיים. קודם כל, אני לא יכול לסבול שיש לי איזון גבוה, אבל זה כנראה... דריל יהיה אצל לואו. זה יהיה כמו, "סליחה, זה נדחה. הספקת את המקסימום. הגבול הוא אצל לואו כבר בשבועיים האחרונים".
טוני
היי, אז אנחנו מקווים שנהנתם להאזין לתוכנית הטובה ביותר הזו. ברור שכיסינו הרבה קרקע בשנת 2023 ותקוותנו היא שתוכלו לקחת את הסיפורים האלה, לקחת את הטיפים האלה, לקחת את חלקי המוטיבציה הקטנים האלה ולהשתמש בהם כדי להתחיל את מסע ההשקעות שלכם כי זה באמת מה שאנחנו עוסקים בו כאן בפודקאסט טירונים. אז לחיים לשנת 2023 שמתקרבת. אבל הנה, 2024 תהיה השנה שלך. תן לשנת 2024 להיות השנה שבה אתה מקבל את העסקה הראשונה. וכשתעשה זאת, חזור אלינו והודיע לנו כי אנחנו רוצים לשמוע את הסיפור שלך בתוכנית הבאה.
אשלי:
נשמח לקחת אותך חלק מצוות פרק הטירון 2024. אז אתה יכול ללכת אל biggerpockets.com/guest ולהגיש בקשה להתארח בתוכנית. אבל לפני שאתה הולך, אם אתה רוצה להאזין לאחד מהפרקים המלאים של היום שסיכמנו, אתה יכול ללכת ל-YouTube של טירוני הנדל"ן שלנו. אתה יכול למצוא קישור לזה בתיאור התוכנית ויש לנו פלייליסט בשבילך לכל פרק שסוקר היום. תודה רבה לכם על שהייתם חלק מהמסע שלנו בפודקאסט טירוני הנדל"ן ואהבנו כל רגע ממנו. נתראה ב-2024.
רמקול 16:
(שִׁירָה)
צפו בפרק כאן
עזרו לנו!
עזרו לנו להגיע למאזינים חדשים ב-iTunes על ידי השארת דירוג וסקירה! זה לוקח רק 30 שניות וניתן למצוא הוראות כאן. תודה! אנחנו מאוד מעריכים את זה!
בפרק זה אנו מכסים:
- הטיפים, הטריקים, הפריצות והעצות הטובות ביותר לנדל"ן משנת 2023
- איך להעלות את בן זוגך לסיפון עם השקעות נדל"ן
- בניית אורח החיים החלומי שלך באמצעות הכוח של פריצת בית
- איך להחליף את ההכנסה שלך W2 עם נכסים להשכרה
- השמיים פריצת "בית פתוח". ל הערכת עלויות גמילה
- לסחוט עוד כסף ממך תיק שוטף
- איך למשוך את השותף הנכון להשקעה (רמז: מצא קודם את העסקה!)
- איך להגיע תזרים מזומנים קל דרך ארביטראז' השכרה
- ציון חופשות במימון מלא באמצעות כרטיסי אשראי עסקיים
- איך להשלים פרויקטים של שיפוץ הבית מרחוק
- ו So הרבה יותר!
קישורים מהמופע
מעוניין ללמוד עוד על נותני החסות של היום או להפוך לשותף בעצמך ב-BiggerPockets? אימייל .
הערה מאת BiggerPockets: אלו הן דעות שנכתבו על ידי המחבר ואינן מייצגות בהכרח את הדעות של BiggerPockets.
- הפצת תוכן ויחסי ציבור מופעל על ידי SEO. קבל הגברה היום.
- PlatoData.Network Vertical Generative Ai. העצים את עצמך. גישה כאן.
- PlatoAiStream. Web3 Intelligence. הידע מוגבר. גישה כאן.
- PlatoESG. פחמן, קלינטק, אנרגיה, סביבה, שמש, ניהול פסולת. גישה כאן.
- PlatoHealth. מודיעין ביוטכנולוגיה וניסויים קליניים. גישה כאן.
- מקור: https://www.biggerpockets.com/blog/rookie-351
- :יש ל
- :הוא
- :לֹא
- :איפה
- $ למעלה
- 000
- 1
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 16
- 20
- 2020
- 2023
- 2024
- 24
- 26
- 29
- 30
- 300
- 30th
- 31
- 40
- 43
- 500
- 60
- 600
- 7
- 8
- 9
- a
- יכולת
- יכול
- אודות
- בנוגע לזה
- לְקַבֵּל
- גישה
- חֶשְׁבּוֹן
- חשבונאות
- לצבור
- מצטבר
- מדויק
- הושג
- רכישה
- רכישות
- לרוחב
- לפעול
- פעולה
- ממשי
- למעשה
- להוסיף
- מוסיף
- מודעות
- יתרון
- עצה
- תומך
- אפריקה
- לאחר
- שוב
- נגד
- סוֹכֵן
- לִפנֵי
- מוסכם
- קדימה
- Airbnb
- נמל תעופה
- מיושר
- תעשיות
- מותר
- כמעט
- לאורך
- כְּבָר
- גם
- תמיד
- am
- מדהים
- אמריקה
- אֲמֶרִיקָאִי
- כמות
- an
- אנליזה
- לנתח
- ו
- אחר
- לענות
- כל
- יותר
- כל אחד
- דבר
- דירה
- האפליקציה
- תפוח עץ
- החל
- להעריך
- גישה
- ארביטראז'
- ARE
- AREA
- זרוע
- סביב
- מאמרים
- AS
- בצד
- לשאול
- לשאול
- אספקט
- היבטים
- נכס
- ניהול נכסים
- נכסים
- עוזר
- At
- תשומת לב
- מחבר
- רָחוֹק
- בחזרה
- רקע
- רע
- שקיות
- איזון
- בנק
- חשבון בנק
- Baseline
- בסיסי
- בעיקרון
- בסיס
- BE
- חוף
- דוב
- להיות ב
- יפה
- כי
- להיות
- התהוות
- היה
- לפני
- ההתחלה
- מאחור
- להיות
- אמונה
- תאמינו
- מועיל
- תועלת
- הטוב ביותר
- המיטב של הצג
- מוטב
- בֵּין
- מעבר
- גָדוֹל
- תמונה גדולה
- גדול
- הגדול ביותר
- שטרות
- קצת
- שחור
- אנשים שחורים
- ברכה
- ב.מ. וו
- לוּחַ
- שילינג
- בונוסים
- ספר
- הזמנה
- ספרים
- מגפיים
- גבול
- נולד
- שניהם
- קנה
- אריזה מקורית
- ברנדון
- לחם
- לשבור
- התמוטטות
- הפסקות
- פריצת דרך
- להביא
- ברוקר
- מובא
- תקציב
- תאו
- חיץ
- לִבנוֹת
- בִּניָן
- נבנה
- צרור
- לשרוף
- עסקים
- עסקים
- אבל
- לִקְנוֹת
- קונים
- קנייה
- by
- קליפורניה
- שיחה
- נקרא
- קוראים
- הגיע
- CAN
- יכול לקבל
- כּוֹבַע
- מסוגל
- הון
- מכונית
- כרטיס
- כרטיסים
- אשר
- זהיר
- לשאת
- Carry On
- מקרה
- מזומנים
- נתפס
- אתגר
- שינוי
- השתנה
- מחלף
- שינויים
- משתנה
- מרדף
- זול
- הזול ביותר
- לבדוק
- בדיקה
- הידד
- שברון
- ילדים
- בחירה
- מעגל
- חוגים
- לטעון
- בכיתה
- לְנַקוֹת
- סְגוֹר
- סגור
- קרוב יותר
- סגירה
- Co-Host
- קוד
- לגבות
- מִכלָלָה
- COM
- לשלב
- איך
- מגיע
- נוח
- מגיע
- הערה
- עמלה
- Common
- קהילה
- נסיעה
- COMP
- חבר
- חברה
- תחרות
- להשלים
- לחלוטין
- תרכובת
- המחשב
- מודאג
- קונצרט
- כנס
- הקשר
- רצופים
- בהתחשב
- בניה
- להמשיך
- קבלנות
- קבלן
- קבלנים
- תורם
- לִשְׁלוֹט
- שיחה
- שיחות
- קריר
- משותף
- תוקן
- צורה נכונה
- עלות
- עלויות
- יכול
- מדינה
- זוג
- אומץ
- בית דין
- לכסות
- מכוסה
- קוביד
- משוגע
- לִיצוֹר
- נוצר
- אשראי
- כרטיס אשראי
- כרטיסי אשראי
- בדיקת אשראי
- קרדיטים
- צוות
- משבר
- קריטי
- נוֹכְחִי
- לקלל
- לקוח
- שירות לקוחות
- חותך
- נתונים
- היכרויות
- דייב
- דוד
- יְוֹם
- ימים
- מת
- עסקה
- דילים
- הדיון
- חוב
- עשרות שנים
- דֵצֶמבֶּר
- להחליט
- החלטה
- החלטות
- להקטין
- עמוק יותר
- לְהַגדִיר
- בהחלט
- הגדרה
- תואר
- דל
- נדחה
- דלתא
- תלוי
- פריסה
- תיאור
- רצון עז
- פרט
- מְפוֹרָט
- פרטים
- צעצועי התפתחות
- יהלומים
- DID
- מת
- אחר
- קשה
- ארוחת ערב
- לְהַצִיג
- שונה
- צלילה
- do
- עושה
- לא
- כֶּלֶב
- עושה
- דולר
- עשה
- לא
- דלתות
- הוכפל
- ספק
- יונה
- מטה
- נמשך
- חלום
- חלומות
- נהיגה
- נהיגה
- ירד
- בְּמַהֲלָך
- דינמי
- כל אחד
- כדור הארץ
- קל
- כלכלה
- אדג '
- לחנך
- חינוך
- חינוך
- אפקטיבי
- תופעות
- יעיל
- או
- אלמנטים
- בוטלו
- חיסול
- אחר
- אמייל
- מוּעֳסָק
- סוף
- הסתיים
- מאורס
- מהנדס
- הנדסה
- להנות
- מהנה
- מספיק
- שלם
- מושרש
- כניסה
- אפיזודה
- פרקים
- במיוחד
- אחוזה
- לְהַעֲרִיך
- Ether (ETH)
- אתי
- אֲפִילוּ
- אירוע
- אירועים
- בסופו של דבר
- אי פעם
- כל
- כל יום
- כולם
- כולם
- הכל
- בדיוק
- דוגמה
- עולה על
- Excel
- מורחב
- צפוי
- מצפה
- הוצאות
- יקר
- ניסיון
- להסביר
- נוסף
- עין
- עיניים
- פייסבוק
- FaceTime
- עובדה
- גורם
- FAIL
- נכשל
- כשלון
- ליפול
- מוכר
- משפחה
- פנטסטי
- רחוק
- חביב
- פבואר
- להרגיש
- מרגיש
- אגרות
- רגליים
- שגיאה
- מעטים
- תרשים
- חשבתי
- דמויות
- שלח
- למלא
- לממן
- פיננסים
- כספי
- חופש פיננסי
- אוריינות פיננסית
- כלכלית
- מְמַמֵן
- מציאת
- סוף
- אש
- ראשון
- צעדים ראשונים
- firsttime
- חמש
- קבוע
- טיסה
- טיסות
- Flip
- פליפ
- זורם
- טיסה
- להתמקד
- מרוכז
- התמקדות
- לעקוב
- מזון
- כף רגל
- בעד
- שכח
- מבצר
- מצא
- קרן
- ארבע
- חופשי
- חופש
- טרי
- חבר
- החל מ-
- חזית
- מתוסכל
- מלא
- כֵּיף
- קרן
- יסודות
- כספים
- מרוהט
- נוסף
- עתיד
- מִשְׂחָק
- משנה משחק
- גז
- נתן
- הילוכים
- כללי
- ליצור
- יצירת
- דורי
- עושר דורי
- לקבל
- מקבל
- הופעות
- לתת
- בגידה
- נותן
- נתינה
- Go
- מטרה
- שערים
- Goes
- הולך
- נעלם
- טוב
- עבודה טובה
- אלוהים
- קבל
- ציון
- גדול
- אסיר תודה
- גדול
- ירקות
- טחינה
- קרקע
- קבוצה
- לגדול
- אוֹרֵחַ
- אורחים
- מפרץ
- בחור
- לפרוץ
- פריצה
- פריצות
- היה
- חצי
- יד
- ידיים
- לקרות
- קרה
- קורה
- מאושר יותר
- קשה
- יש
- יש
- he
- ראש
- בריאות
- בריא
- לִשְׁמוֹעַ
- נשמע
- שמיעה
- לעזור
- עזר
- עזרה
- עוזר
- לה
- כאן
- מוּסתָר
- גָבוֹהַ
- לו
- לִשְׂכּוֹר
- שכירה
- שֶׁלוֹ
- היסטוריה
- מכה
- מחזיק
- עמוד הבית
- בתי מגורים
- בִּיוֹשֶׁר
- לקוות
- אני מקווה
- בית חולים
- הכנסת אורחים
- בתי חולים
- המארח
- חַם
- שעה
- שעות
- בית
- בתים
- דיור
- יוסטון
- איך
- איך
- HTTPS
- עצום
- חמישים ק"ג
- כאב
- כואב
- מהומה
- i
- חולה
- רעיון
- מזוהה
- זהות
- if
- פְּגִיעָה
- חשוב
- התרשמנו
- לשפר
- שיפור
- in
- הַכנָסָה
- להגדיל
- מדהים
- אינדיאנה
- תעשייה
- מידע
- בהתחלה
- יוזמה
- בתוך
- השראה
- אינסטגרם
- במקום
- הוראות
- ביטוח
- משולב
- כוונה
- מטרה
- אינטרס
- מעניין
- ראיין
- אל תוך
- להשקיע
- מוּשׁקָע
- השקעה
- השקעה
- משקיע
- משקיעים
- מעורב
- סוגיה
- IT
- פריטים
- iTunes
- עבודה
- מקומות תעסוקה
- להצטרף
- יהושע
- מסע
- jpg
- לקפוץ
- רק
- רק אחד
- שמור
- שמר
- מפתח
- הילדים
- סוג
- לדעת
- יודע
- ידוע
- יודע
- נעדר
- נתיב
- גדול יותר
- אחרון
- מאוחר יותר
- עוֹפֶרֶת
- לדלוף
- Leap
- לִלמוֹד
- למד
- למידה
- חכירה
- הכי פחות
- יציאה
- עזיבה
- הוביל
- עזבו
- מוֹרֶשֶׁת
- מַשׁאִיל
- המלווים
- לקח
- שיעורים
- לתת
- לתת
- רמה
- ממונפות
- מינוף
- LG
- רישיון
- החיים
- אורח חיים
- כמו
- להגביל
- קווים
- קשר
- רשימה
- ברשימה
- האזנה
- רישום
- ידיעת קרוא וכתוב
- קְצָת
- לחיות
- חי
- להלוות
- הגיוני
- ארוך
- הרבה זמן
- לטווח ארוך
- עוד
- נראה
- נראה
- הסתכלות
- נראה
- להפסיד
- אבדות
- אבוד
- מגרש
- הרבה
- רם
- אהבה
- אהבתי
- מפואר
- עשוי
- ראשי
- בעיקר
- לתחזק
- לעשות
- עשייה
- איש
- לנהל
- ניהול
- מנהל
- מנדטורי
- רב
- הרבה אנשים
- שוק
- מסיבי
- חומרים
- מאי..
- אולי
- me
- ארוחות
- אומר
- אומר
- בינתיים
- מדיה
- בינוני
- חבר
- זכרון
- נפשי
- מוּזְכָּר
- נפגש
- שיטה
- MEXICO
- מישיגן
- אמצע
- טווח בינוני
- יכול
- מייק
- מִילִיוֹן
- אכפת לי
- הלך רוח
- שלי
- דקה
- דקות
- חסר
- טעות
- טעויות
- ה-MLS
- רֶגַע
- רגעים
- כסף
- ניטור
- חוֹדֶשׁ
- אחת לחודש
- חודשים
- יותר
- משכנתה
- רוב
- אמא
- תנועות
- מוטיבציה
- מוטיבציה
- נִרגָשׁ
- נע
- הרבה
- מספר
- my
- עצמי
- שם
- שם
- שמות
- נווט
- ליד
- בהכרח
- צורך
- נחוץ
- קן
- נטו
- נטס
- רשתות
- לעולם לא
- חדש
- ניו אורלינס
- ראש השנה
- חדש יותר
- חדש
- הבא
- לילה
- תֵשַׁע
- לא
- ללא חתימה
- בדרך כלל
- הערות
- שום דבר
- הודעה..
- הודעה
- עַכשָׁיו
- מספר
- מספרים
- אובייקט
- ברור
- of
- כבוי
- הַצָעָה
- המיוחדות שלנו
- Office
- לעתים קרובות
- oh
- בסדר
- on
- פעם
- ONE
- באינטרנט
- רק
- לפתוח
- נפתח
- להפעיל
- פועל
- מבצע
- תפעול
- דעה
- דעות
- הזדמנויות
- הזדמנות
- מִתנַגֵד
- מול
- or
- להזמין
- ארגון
- אורלינס
- אחר
- שלנו
- בעצמנו
- הַחוּצָה
- בחוץ
- יותר
- בין לילה
- חייב
- שֶׁלוֹ
- בבעלות
- בעלי
- בעלות
- נפרע
- מאמר
- פרקים
- חלק
- שותף
- שותפות
- שותפים
- שותפות
- שותפויות
- לעבור
- עבר
- נתיב
- תשלום
- משלם
- תשלום
- מדינה
- אֲנָשִׁים
- עבור
- אָחוּז
- המבצע
- אוּלַי
- היתרים
- אדם
- אישי
- אישיות
- אישית
- פרספקטיבה
- פֵנוֹמֵנָלִי
- טלפון
- הרים
- תמונה
- תמונות
- לְחַבֵּר
- חתיכות
- מקטרת
- התנדנד
- מקום
- מקומות
- מתוכנן
- תכנון
- תוכניות
- אפלטון
- מודיעין אפלטון
- אפלטון נתונים
- לְשַׂחֵק
- שחקן
- ועוד
- פודקאסט
- פודקאסטים
- נקודה
- נקודות
- תיק עבודות
- עמדה
- אפשרות
- אפשרי
- פורסם
- פוטנציאל
- פאונד
- עוני
- כּוֹחַ
- חברת כוח
- תרגול
- מקדים
- להציג
- מוצג
- יפה
- תמחור
- פְּרָטִי
- כנראה
- בעיה
- תהליך
- מעובד
- תהליכים
- משתלם
- פּרוֹיֶקט
- ניהול פרויקטים
- פרויקטים
- מקדם
- קידום
- הוכחה
- נכסים
- רכוש
- מוּגָן
- חֶלְבּוֹן
- גאה
- מושך
- לִרְכּוֹשׁ
- רכישה
- מטרה
- דחוף
- דחף
- גם
- מכניס
- מכניס
- חִידָה
- איכות
- שאלה
- שאלות
- מָהִיר
- דַי
- מכ"ם
- באופן קיצוני
- מסלולים
- מורם
- אקראי
- טִוּוּחַ
- לעתים רחוקות
- ציון
- תעריפים
- במקום
- דירוג
- לְהַגִיעַ
- תגובה
- חומר עיוני
- קריאה
- מוכן
- ממשי
- מקרקעין
- מימוש
- להבין
- הבין
- בֶּאֱמֶת
- טעם
- לאחרונה
- להכיר
- שיא
- להפחית
- מופחת
- בדבר
- ללא קשר
- רשום
- רגיל
- גמילה
- קשר
- מערכות יחסים
- קרוב משפחה
- לסמוך
- ראוי לציון
- לזכור
- מרחוק
- לשכור
- השכרות
- לתקן
- לחזור על
- דוחות לדוגמא
- לייצג
- מחקר
- עתודות
- מגורים
- Resort
- משאבים
- כבוד
- REST
- תוצאות
- קמעוני
- מכירות הקמעונאיות
- פרישה
- לַחֲזוֹר
- הכנסה
- תגמולים
- אורז
- להיפטר
- תקין
- טַבַּעַת
- הסיכון
- כביש
- רובין הוד
- גָלִיל
- עגול
- מסלול
- כלל
- הפעלה
- ריצה
- לְמַהֵר
- בְּטִיחוּת
- אמר
- משכורת
- מכירות
- אותו
- שמור
- חסכת
- חיסכון
- ראה
- לומר
- אמר
- תרחיש
- תרחישים
- בית ספר
- היקף
- ציון
- סקוטלנד
- סריקה
- שְׁנִיָה
- שניות
- לִרְאוֹת
- זרע
- ראות
- נראה
- נראה
- לראות
- מכירת
- לשלוח
- תחושה
- נפרד
- שרות
- סט
- הצבה
- שבע
- כמה
- שיתוף
- משותף
- שיתוף
- היא
- משמרת
- חנות
- קניות
- קצר
- טווח קצר
- צריך
- לְהַצִיג
- הראה
- צד
- מראה
- סִימָן
- משמעותי
- חתימה
- דומה
- פָּשׁוּט
- since
- יחיד
- סר
- ישיבה
- מצב
- שישה
- מיומנויות
- אוסף כישורים
- קטן
- So
- חֶברָתִי
- מדיה חברתית
- חֶברָה
- רך
- מוצק
- פותר
- כמה
- איכשהו
- מישהו
- משהו
- לפעמים
- נֶפֶשׁ
- המקור
- דרום
- דרום אפריקה
- דרומי
- מֶרחָב
- חוד החנית
- מיוחד
- לבלות
- בילה
- נותני חסות
- ספורט
- Spotify
- התפשטות
- גיליון אלקטרוני
- מרובע
- לעמוד
- עמדה
- התחלה
- החל
- החל
- התחלות
- לפי
- מצב
- להשאר
- נשאר
- להישאר
- שלב
- צעדים
- עוד
- אחסון
- סיפורים
- סיפור
- אסטרטגיות
- אִסטרָטֶגִיָה
- חוזק
- לחץ
- חזק
- מִבְנֶה
- מוצלח
- כזה
- פתאומי
- סוּפֶּר
- תומכת
- אמור
- בטוח
- לשרוד
- מערכות
- שולחן
- טקטי
- לקחת
- משימות
- לוקח
- נטילת
- לדבר
- מדבר
- שיחות
- מפתחות
- לימד
- נבחרת
- טכני
- לספר
- אומר לי
- תבניות
- שׂוֹכֵר
- טווח
- טרמינולוגיה
- מונחים
- טסלה
- טקסס
- טֶקסט
- מֵאֲשֶׁר
- להודות
- זֶה
- השמיים
- עיר הבירה
- הירוקים
- המידע
- היוזמה
- המיזמים
- העולם
- שֶׁלָהֶם
- אותם
- עצמם
- אז
- שם.
- אלה
- הֵם
- דבר
- דברים
- לחשוב
- חושב
- חושב
- זֶה
- השנה
- אלה
- אם כי?
- מחשבה
- אלף
- שְׁלוֹשָׁה
- סף
- דרך
- בכל
- כרטיס
- כרטיסים
- זמן
- מסגרת זמן
- פִּי
- טיפים
- ל
- היום
- של היום
- יַחַד
- שירותים
- טון
- טוני
- גַם
- לקח
- חלק עליון
- נושאים
- לְגַמרֵי
- נגע
- לקראת
- עיר
- מעקב
- תְנוּעָה
- שובל
- מְאוּמָן
- עסקה
- תמליל
- להעביר
- מַעֲבָר
- שקיפות
- נסיעות
- טיפול
- עץ
- מְגַמָה
- ניסיתי
- להפעיל
- טיול
- נָכוֹן
- סומך
- מהימן
- בוטח
- לנסות
- מנסה
- תור
- פנייה
- פעמים
- שתיים
- סוג
- בדרך כלל
- תחת
- להבין
- מבין
- בלתי צפוי
- לצערי
- ייחודי
- יחידה
- מאוחד
- יחידות
- עד
- משודרג
- שדרוגים
- על
- Upside
- us
- להשתמש
- מְשׁוּמָשׁ
- שימושים
- באמצעות
- בְּדֶרֶך כְּלַל
- כלי עזר
- חופשה
- ערך
- ערכים
- ירקות
- נגד
- מאוד
- וִידֵאוֹ
- ביקורים
- הַמתָנָה
- ללכת
- הלך
- הליכה
- קיר
- רוצה
- רציתי
- רוצה
- היה
- דֶרֶך..
- דרכים
- we
- עושר
- עשיר
- אתר
- שבוע
- בסוף השבוע
- שבועות
- טוֹב
- הלכתי
- היו
- מה
- מה
- כלשהו
- מתי
- בכל פעם
- אם
- אשר
- בזמן
- מי
- מִי
- כל
- למה
- רעיה
- יצטרך
- מוכן
- רוח
- חלון
- עם
- בתוך
- לְלֹא
- נשים
- נצחנות
- נִפלָא
- Word
- תיק עבודות
- לעבוד מהבית
- להתאמן
- עבד
- עובד
- עובד
- עוֹלָם
- מודאג
- גרוע
- ראוי
- היה
- היה נותן
- וואו
- לעטוף
- כתיבה
- כתוב
- X
- שנה
- שנים
- כן
- אתמול
- עוד
- אתה
- צעיר
- עצמך
- YouTube
- זפירנט
- אפס