Jeffrey Rogers, president og administrerende direktør i LiftForward om innebygde utlån

Jeffrey Rogers, president og administrerende direktør i LiftForward om innebygde utlån

Kilde node: 3093801

Liker du podcastene våre? Ikke gå glipp av fremtidige episoder! Trykk på abonner-knappen epleSpotifyYouTube, eller din favorittpodcastplattform for å holde deg oppdatert med det nyeste innholdet vårt. Takk for støtten!

Jeffrey Rogers, president og administrerende direktør i LiftForwardJeffrey Rogers, president og administrerende direktør i LiftForward
Jeffrey Rogers, president og administrerende direktør i LiftForward

Embedded finance er et begrep som kun har eksistert i relativt kort tid. Men noen fintech-selskaper har laget tjenester som kan være innebygd i ikke-finansielle firmaer i mange år. Det begynte egentlig i betalingsområdet og ble en del av utlån, og vi kalte det ofte utlån-som-en-tjeneste før innebygd utlån var en ting. En av pionerene innen innebygd utlån er LøftForover.

Min neste gjest på Fintech One-on-One-podcasten er Jeffrey Rogers, administrerende direktør og grunnlegger av LiftForward, en innebygd utlånsfintech som har eksistert siden 2013. De har en fascinerende historie og kan ha rekorden for den yngste fintech-partneren. med en av tech-behemothene.

I denne podcasten lærer du:

  • Grunnhistorien til LiftForward.
  • Hvordan et lite fintech-selskap klarte å lande Microsoft.
  • Hvordan deres mangefasetterte forhold til Microsoft fungerer.
  • Hvordan långivere er involvert i denne prosessen.
  • Detaljer om hvordan alle de forskjellige partiene kommer sammen.
  • De demografiske endringene som driver virksomheten deres.
  • De forskjellige typene betalingsplaner og abonnementer de gjør.
  • Hva Mastercard Engage-partnernettverket er og hvordan LiftForward er involvert.
  • Hva merker ønsker å se når det kommer til innebygd utlån.
  • Hvordan LiftForward tjener penger.
  • Endringene de måtte gjøre for å bli et internasjonalt selskap veldig tidlig.
  • Skalaen LiftForward er på i dag.
  • Hvor de satser i år når det kommer til nye markeder.
  • Jeffreys visjon for fremtiden til LiftForward.

Les en transkripsjon av samtalen vår nedenfor.

Peter Renton  00:01

Velkommen til Fintech One-on-One-podcasten. Dette er Peter Renton, styreleder og medgründer av Fintech Nexus. Jeg har holdt på med dette showet siden 2013, noe som gjør dette til det lengste en-til-en-intervjushowet i hele fintech. Takk for at du ble med meg på denne reisen. Hvis du likte denne podcasten, bør du sjekke ut søsterprogrammene våre The Fintech Blueprint med Lex Sokolin og Fintech Coffee Break med Isabelle Castro, eller lytte til alt vi produserer, ved å abonnere på Fintech Nexus podcast-kanal.

Peter Renton  00:31

Før vi setter i gang, vil jeg minne deg om vår omfattende nye tjeneste. Fintech Nexus News dekker ikke bare de største fintech-nyhetene, vårt daglige nyhetsbrev leverer de viktigste fintech-historiene i innboksen din hver morgen, med spesielle kommentarer til dagens topphistorie. Hold deg oppdatert på fintech-nyheter ved å abonnere på news.fintechnexus.com/subscribe.

Peter Renton  01:09

I dag på showet er jeg glad for å ønske Jeffrey Rogers velkommen, han er administrerende direktør og grunnlegger av LiftForward. Nå er LiftForward et superinteressant selskap. De har laget denne fintech-infrastrukturen som virkelig er innebygd finans for merkevarer, selgere og banker, og som bringer disse partene sammen i et enhetlig system. Det er ikke lett. Som han åpenbart beskriver i detalj, hvordan han er i stand til å gjøre det. Og noen av de ledende merkene globalt som de jobber med i dag, vi snakker åpenbart om hvordan det hele fungerer. Vi snakker om de demografiske endringene i verden og hvordan det på en måte endrer måten forbrukere kjøper ting på og hvilken innvirkning det har på LiftForward. Så snakker vi om partnerskapet deres med MasterCard, og hva det betyr, vi snakker om deres internasjonale virksomhet og hvordan de gikk internasjonalt veldig tidlig i utviklingen, og hva det betydde for selskapet deres på den tiden, hva det betyr nå. Vi snakker også åpenbart om hvordan de tjener penger, omfanget de er på. Og Jeffrey gir sin visjon for fremtiden til selskapet. Det var en fascinerende diskusjon. Håper du liker showet.

Peter Renton  02:24

Velkommen til podcasten, Jeffrey.

Jeffrey Rogers  02:26

Flott. Takk, Peter. Takk for at jeg fikk komme.

Peter Renton  02:28

Bare hyggelig. Så la oss komme i gang med å gi lytterne litt bakgrunn om deg selv. Jeg vet at du har drevet med LiftForward en stund nå. Men fortell oss noen av høydepunktene i karrieren din før det.

Jeffrey Rogers  02:41

Det har vært en stund siden, det har vært litt av en reise. Det har gått over 10 år i selskapet. Men før det har det en ganske blandet bakgrunn, jeg har en blanding av, utenom entreprenørskap, juss og finans. Så jeg er faktisk en JD/MBA. Hadde faktisk en kort periode med å praktisere jus for en bank. Og så flyttet jeg til investeringsbank, jobbet på Wall Street et par år før jeg fant lidenskapen min for å bygge selskaper.

Peter Renton  03:08

Greit. Hvorfor ikke fortelle oss hva slags drivkraft det var for å lansere LiftForward for 10+ år siden nå. Hva er grunnhistorien?

Jeffrey Rogers  03:16

Jeg drev et ganske betydelig selskap på den tiden. Og dette var under en stor likviditetskrise i landet. Og bankene begynte å trekke seg tilbake bare fordi det ikke var mange... Bankene ble veldig konservative. Og dette var på en måte på høyden av fintech-boomen, ikke sant? Det er på en måte som førte til at mange selskaper som LiftForward kom ut for å prøve å fylle ut det gapet for å gi finansiering til både forbrukere og små bedrifter. Og da vi kom ut, det vi prøvde å gjøre var å fokusere akkurat den gangen på små bedrifter, for hvis du husker, dette var tilbake i 2013, det var allerede mye action rundt forbrukeren. Og vi så at små bedrifter fortsatt trengte en måte å få kapitaleffektive på, effektivt. Og det var noen selskaper der ute som OnDeck, som hadde en slags finansieringsplattform som små bedrifter kunne søke direkte. Men vi prøvde å gjøre noe annerledes der vi ønsket å jobbe med OEM-er og produsenter som faktisk leverte verktøy og enheter til små bedrifter, og prøve å finne finansiering rundt hvordan vi får disse verktøyene i hendene for en finansieringsmekanisme, men i en tid det vil ta deg å tegne en forbruker. Så i utgangspunktet å legge til teknologi rundt, rundt finansiering, arbeid med OEM-er. Det er egentlig det som er den store visjonen om hvordan vi startet. Og da vi gikk dypere inn i det, lærte vi det rundt hele dette økosystemet med å gi finansiering på en måte innenfor, med OEM-er. Mye av dette gjøres gjennom enten leverandører eller forhandlere, og at det var et stort behov for en teknisk løsning som virkelig kunne integrere alle interesserte parter i, slik at du kan ha en smidig transaksjon. Og det brakte oss på en måte raskt frem til der vi er i dag.

Peter Renton  05:16

Ikke sant. Ikke sant. Det er interessant, for jeg husker da vi først kom over dere, jeg tror det faktisk var Geoff Miller fra GLI, det er en eksplosjon fra fortiden, jeg vet. Jeg tror han var personen som introduserte oss opprinnelig, men, og du drev, som jeg sa, småbedriftsmarkedet. Så det har vært veldig interessant å se deg utvikle seg i løpet av det siste tiåret. Så kanskje du kan snakke om hva som er kjerneproduktpakken i dag? Hva tilbyr du egentlig?

Jeffrey Rogers  05:44

Du vet, kanskje Peter, vi kan sikkerhetskopiere og ta en saksstudie.

Peter Renton  05:48

Sikker.

Jeffrey Rogers  05:49

En av våre større, største kunder, Microsoft, hadde vært kunde i årevis, men vi har en rekke programmer med dem. Men en av de nyere var med en avdeling kalt Xbox, som mange kanskje kjenner fra spillingen, men de har en spillenhet. De har også programvare, de har tilbehør. Og før vi kom, ble Xbox bare solgt gjennom forhandlere. Og hvis forhandleren tilbød finansiering, flott, men de visste ikke helt hvordan kunden ville, ville sluttkunden kunne konsumere produktet hvis de ønsket en form for finansiering. Så de sa at vi ønsket å ta kontroll over det, fordi de virkelig brydde seg om kundeopplevelsen og hvordan de fikk produktet hjem, og hvordan de bruker det, og hvordan de betalte for det. Så jeg sa at vi skulle sette sammen et abonnement, men vi er et multinasjonalt selskap. Så vi skal først sette sammen dette i 15 land. Så vi trenger en teknisk løsning som gjør at kunden, uansett om de er i Sverige, Italia eller USA når de søker, har den samme opplevelsen. Men i den erfaringen vil vi at det skal inkludere ett – at det forskjellige tilbehøret som vi selger rundt om i verden, som de kan feste, to – som de kan få finansiering for dette. Og vi kommer til å diktere hvordan vi vil at finansieringen skal se ut rundt om i verden. Og tre, når de kobler den maskinen til, vil all programvaren som følger med abonnementet festes digitalt. Og det er det vi i hovedsak ga. Så det var liksom behovet. Og så er løsningen at du vet hva vi kaller nå, la oss på en måte spole fremover ut, innebygd finansplattform. Så det vi gjør, så for hver forhandler som de selger Xbox i, går vi og integrerer den med forhandleren. For hver region de er i, integrerer vi den med en bank eller flere banker som finansierer disse transaksjonene. Og så for hver tredje part som trenger å berøre den transaksjonen, som for eksempel, selges dette som et abonnement. Så du er ment å eie denne enheten i 24 til 34 måneder, du sender den tilbake. Og så for den nye iterasjonen av den modellen, får du tilsendt en ny enhet. Så 3PL som tar den enheten tilbake er også integrert i plattformen vår. Så all denne informasjonen flyter til alle partene når de trenger den. Men alle får samme informasjon. Og kunden har den samme opplevelsen rundt om i verden når de konsumerer produktet.

Peter Renton  08:20

Det er fascinerende. Det er fascinerende. Så kan vi bare sikkerhetskopiere et sekund? Og jeg er nysgjerrig på hvordan du klarte å komme deg inn i Microsoft. Du er et lite selskap, Microsoft er et av de største selskapene på planeten. Hvordan klarer du å overbevise dem om å gå med et lite fintech-selskap?

Jeffrey Rogers  08:37

Ja, vel, vi startet ikke med Xbox. Vi startet med en mindre enhet og Microsoft, og den type, hva deres overflate produkt

Jeffrey Rogers  08:45

Du vet, Microsoft, på den tiden hadde 100 butikker rundt om i USA, og de hadde en i Storbritannia også. Derfor integrerte vi vår teknologiske løsning i disse butikkene. Men de sendte i hovedsak ut en RFP og gikk ut til sine velgere for å finne den beste tekniske løsningen. Og heldigvis, vet du, vi vant. Jeg tror mye av det var i begynnelsen, spesielt siden vi startet, alt dette var tilbake i 2013. Vi var i stand til å bygge en slags fleksibel løsning på hva de ønsket, i stedet for noen som hadde noe ut av boksen det passet ikke. Og derfra har vi på en måte støpt inn i denne, du vet, innebygd finansiering for utlån, om du vil. Vi har lært at vi er i stand til å bygge en kjerneprogramvareplattform som fungerer for, du vet, nesten alle merker nå.

Peter Renton  08:45

Jeg husker.

Peter Renton  09:39

Alle disse transaksjonene må ha en långiver bak seg. Kommer du på en måte inn med denne pakken som inkluderer tilgang til bankfinansiering eller annen form for finansiering?

Jeffrey Rogers  09:51

Vi kan. Nå som vi har en rekke långivere rundt om i verden på plattformen, kan vi. Vanligvis med noen av merkene vi jobber med, vil de ha sine egne långivere. Og noen ganger gjøres det med en RFP. Så for eksempel samarbeidet vi med RBC og Canada for IKEA. Vi vant den tilbudet, men det er en situasjon der, du vet, IKEA ønsket RBC, RBCs partner i Canada for den transaksjonen. Så jeg sier det varierer, vi kan ta med banken, men i mange av merkene vi jobber med har de allerede relasjoner til banker, så de tar dem.

Peter Renton  10:32

Ikke sant. Greit. Greit. Og så, det virker for meg, er det en kompleks løsning, fordi du på den ene siden har Microsoft, og på den andre siden har du forhandleren, der de faktisk kjøper produktet, som har egne systemer. Og så har du utlåneren på baksiden. Jeg mener, må du gå og få alle disse delene sammen? Jeg mener, hvordan henger alt sammen?

Jeffrey Rogers  10:57

Så du vet, vi jobber med tech-teamene, og hver av, du vet, for forhandlerne vi jobber med, er det et du vet, enormt tech-team som integrerer disse programmene i. I banken er det et tech-team som vi re, og med noen banker som vi jobber tett med, som du vet, en Citizens eller en RBC, vi er, våre tekniske team jobber hele tiden sammen, forbedrer produktet og legger til nye, og legger til nye programmer. Så du vet, jeg vil si, for mye av dette er det harde arbeidet allerede gjort. For når du først har integreringen, og den er det, er den bra nå. Nå er det alltid en oppgradering og ting å endre. Men det var vanskelig å få inn de første integrasjonene, men i likhet med mange av de store forhandlerne rundt om i verden har vi den integrasjonen fullført.

Peter Renton  11:42

Ikke sant. Greit. Det er interessant for meg, fordi du på en måte, med de innebygde finansproduktene dine, er nesten som et abonnementsprodukt du tilbyr her. Mange av den nye generasjonen de, de er vant til å betale abonnementer, som ikke nødvendigvis liker å betale med kredittkort. Jeg vil gjerne ha ditt perspektiv på de demografiske endringene som driver veksten i det dere gjør.

Jeffrey Rogers  12:05

Det er delvis økonomisk. Men også en annen del er at det bare er et mentalitetssynspunkt, for varer over et visst beløp, ser de bare ikke hvorfor de trenger å betale hele beløpet for det, ikke sant. De er, selv om det er en enhet involvert, de ønsker å betale for, de anser det som en tjeneste. Så de vil bare betale for enheten, og tjenesten som måtte følge med den, og betale på månedlig basis. Det er egentlig det som driver hvordan de ønsker å konsumere det. Og hvis du ser, på slutten av dette året, kommer du til å se noen, som for forbrukertransaksjoner på nettet, vi kommer til å nå over som $6 billioner. Det er helt massivt. Hvis du ser på SMB-verdenen, og dette er SMB hvis de kjøper med en eller annen type finansiering, noen kaller det enhet-som-en-tjeneste, men det er også abonnement, du ser på over, du vet, 300 milliarder dollar. Så de tallene, og de tallene vokser med, vet du, flotte klipp. Du vet, på SMB-siden er det 40 % på en CAGR, og så vet du, 100 % på forbrukersiden. Så mye av det skaper behov, du vet abonnement og månedlige betalinger. Og bare for å sette et nivå, Peter, plattformen vår, egentlig, hvis du ser på alle disse avdragslånene, ikke sant, og så under avdragslån, kan du ha kjøp nå, betale senere, hvor du bare betaler den kortere terminen, Ikke sant? Det er tre eller fire betalinger, eller du kan ha det vi kaller delte betalinger, generell økonomi der du har, det kan være lengre sikt, men du kommer ikke til å eie en enhet. Og så, vet du, til det tredje vi legger abonnementet, der når du betaler for en bestemt periode, vil du returnere en enhet på slutten og starte prosessen på nytt.

Peter Renton  13:48

Gjør du alt dette?

Jeffrey Rogers  13:49

Ja, det gjør vi, vi gjør alt det. Så avhengig av klienten, vet du, er de kanskje ikke behov for et abonnement. Det er mer bare en økonomi. Så arbeidet vi gjør med RBC med IKEA er bare, det er bare økonomi, der Xbox er et abonnement.

Peter Renton  14:08

Jeg er interessert i partnerskapet ditt med MasterCard, jeg så at du er en del av Engage-partnernettverket. Kanskje du kan forklare hva det er, og hvorfor det er viktig.

Jeffrey Rogers  14:20

Jada, så MasterCard, de er ute etter å løse to problemer her for banker. Så dette er, du vet, egentlig en reaksjon på boomen i kjøp nå betal senere. Men det er virkelig utvidet igjen som jeg prøvde å forklare, til avdrag fordi det inkluderer kjøp nå betal senere, men det kan også være for lengre perioder. Så som vi vet, er det selskaper som Klarna og Affirm. De har gjort en god jobb med å tilby et kjøp nå, betal senere-produkt i sin egen kjøpsopplevelse i appen. Og så kan noen kredittkortutstedere tilby en posttransaksjon på avbetaling. produkt også. Så etter at du har utført en kredittkorttransaksjon, ser du det sannsynligvis noen ganger på regningen din, du kan betale den over, over, du vet, fire eller fem betalinger i stedet for å betale alt på en gang og noen ganger rentefritt. Og det MasterCard Installments gjør er at bankene kan tilby det på salgsstedet, eller forhåndssalget. Så for eksempel, du ser det ikke så mye nå, men du vil begynne å se når du sveiper et kredittkort hos en forhandler, at det kommer opp og gir deg muligheter for å ha det som en vanlig kredittkortbetaling, eller du kan betale i én, to, tre, fire, tolv betalinger. Og du kan velge på salgsstedet om du vil dele det opp eller ikke. Den andre tingen som løser er, hvis du vil, hvis bankene har, ønsker å sette sammen et program med sine eksisterende kunder. Si at de har 10,000 5,000 kunder og de sier, og de kan gå til dem og si, hei, dere har hver $80 XNUMX i kreditt for, og dere kan betale over, vet du, uansett seks måneder for du vet, uten renter, og du kan handle hos disse forhandlerne, så lar dette produktet dem gjøre det. Så MasterCard bygde denne teknologisvingen som lar deg gjøre dette på salgsstedet, og de begynte å føle og så bestemte de at det var lettere i stedet for at bankene skulle integreres direkte i MasterCard for å gjøre dette, at hvis de hadde teknologipartnere til å hjelpe dem med dette. Så vi integrerte teknologiplattformen vår i MasterCard, og så kan bankene integreres i LiftForward. Og det sparer dem for omtrent XNUMX % av integreringstiden å tilby disse produktene.

Peter Renton  16:40

Ok, interessant. Så hvem er noen av bankene du jobber med?

Jeffrey Rogers  16:45

MasterCard. Vi har ingen, det er noen i overgang akkurat nå, vi har ikke mye som er offentlig akkurat nå. Men RBC og Citizens, vi har programmer utenfor MasterCard-programmet som vi jobber med. Men på MasterCard-siden er det fortsatt i de tidlige stadiene, så vi har ikke gitt en kunngjøring om hvem som kommer først ut med det produktet ennå.

Peter Renton  17:06

Så jeg vil snakke om innebygd finans, fordi det er noe som egentlig ikke var en ting da du startet dette selskapet. Og nå er det top of mind for banker, for fintech-selskaper, for merkevarer også. Og jeg er nysgjerrig, liksom, i samtalene dine nå, sammenlignet med hva de var for fem år siden, går du ut? Som jeg ser på nettstedet ditt, nevner hjemmesiden din innebygd finans, høyre, foran og i midten. Så får den meldingen nå gjenklang hos ikke-finansielle selskaper? Skjønner de det du sikter til der?

Jeffrey Rogers  17:42

Ja, jeg vet, jeg tror fortsatt det er et begrep som du vet er veldig kjent i vår fintech-verden. Så jeg tror vi har en liten stund før det begrepet er, du vet, når noen ser på det begrepet, og de og de leser det, og de innser, ok, det er dette de snakker om. Og også innen embedded finance, ikke sant, vi fokuserer på utlån, men det er en du vet, det betyr fortsatt et par andre ting, ikke sant? Det er selskaper som selger forsikring, det kan være, det kan være en forhandler som tilbyr banktjenester utenfor det de vanligvis gjør gjennom en annen tredjepart. Så selv det begrepet er, har mye i seg. Så jeg tror vi fortsatt har en vei å gå til, for at det skal bli et husholdningsbegrep. Men det du vet, det vi vil at folk skal innse er at i kjøpsflyten, når du kjøper varer og tjenester, kommer det til å være en slags innebygd utlån i fremtiden fra vårt ståsted, ikke sant. Så, du vet, vårt overordnede mål, og det vi ønsker å se generelt er at alt du kjøper over et visst beløp, selvfølgelig er fornuftig, at du har den muligheten til å betale over tid, og å betale i månedlige avdrag. Og vi ønsker å gi det tekniske laget, både til forhandlere, banker og produsenter for å la det skje, fordi det er trenden med, du vet, ikke bare teknologiprodukter, men vi ser det i hjemmeforbedring, vi ser det på reise. Det er klart at elektiv medisinsk behandling har vært der ute en stund, men det er fortsatt veldig klønete måten det tilbys på. Så, du vet, målet vårt er å gjøre det enklere gjennom teknologi.

Peter Renton  19:21

Ok, så er du et SaaS-selskap? Hva er din forretningsmodell? Tar du transaksjonsgebyrer? Opprinnelsesgebyrer, hva er du? Hvordan tjener du penger?

Jeffrey Rogers  19:30

Ja, vi tjener penger på transaksjonsgebyrer som kommer gjennom, gjennom plattformen. Vi er litt av en SaaS, av en SaaS-modell. Hoveddelen, hoveddelen av gebyrene er transaksjonsgebyrene som kommer gjennom.

Peter Renton  19:44

Gotcha, gotcha. Greit. Så ønsker å komme tilbake til noe du snakket om da du, du snakket om Microsoft tidligere, og du sa at de ønsket å rulle dette ut i 15 land, og du var liksom, det ser ut som du ble kastet inn i den internasjonale verden ganske , ganske tidlig. Jeg vil at du skal gå gjennom og fortelle oss hvordan det er. Jeg mener, du var tydeligvis motivert med en så stor kunde, men hvordan kom du deg opp på et nivå for å kunne håndtere ekspansjon utenfor USA i de første dagene?

Jeffrey Rogers  20:15

Vi gikk gjennom mye overgang på det tidspunktet, fordi vi måtte ta noen valg. Og dette var en av tingene som var, som kjørte den. Og så en av tingene du kanskje husker på den tiden, er at vi også pleide å finansiere disse transaksjonene selv. Så vi pleide å låne fra, du vet, kapitalforvaltere og hedgefond, og finansiere disse transaksjonene. Men du vet, med mindre du skal gjøre dette i en slags massiv skala, er de virkelig vanskelige å administrere, denne typen, disse kredittfondene. Og også, vi var veldig, du vet, vi ble låst ned. Så mange av midlene våre får du godkjent for der du opererer på toppen. Så vi kunne ikke låne penger utenfor USA. Så vi kunne ikke, vi kunne ikke finansiere transaksjoner utenfor USA, men vi skal utenfor USA. Så det var i grunnen i ferd med å bli en slags to virksomheter hvis vi skal ha disse kredittfasilitetene. Så vi tok til slutt valget om å droppe kredittfasilitetene og samarbeide i stedet med banker og finansinstitusjoner. Og det var et grep vi måtte gjøre hvis vi skulle være internasjonale, og det var, du vet, noe av det beste vi gjorde, så det krevde mye forandring. Fordi, du vet, når du først har et kredittfond, har du også alle ansatte og kontrollene på plass som du normalt ville ha når du, du vet, finansieringstransaksjoner, og som vi måtte gå ut av det, og så legg til flere flere ingeniører for å bygge teknologi, flere mennesker som kan håndtere internasjonale relasjoner og internasjonale transaksjoner med internasjonale selskaper. Så det var en stor overgang for oss. Men det var nødvendig for at vi skulle være et komplett programvareselskap og i denne typen rom. Og også, du vet, satte oss på en god bane også.

Peter Renton  22:07

Så samarbeidet du med like internasjonale banker? Eller måtte du gå og gjøre lokale banker i hvert av de forskjellige landene? Eller hvordan fungerte det?

Jeffrey Rogers  22:15

Ja. Så internasjonale banker, og så, vet du, som United vi jobber med, vi jobber til og med med Klarna, i et par land, BNP, som du vet, i flere land, så vi måtte gå med noen internasjonale lokale, men hovedsakelig samarbeider vi med de større bankene.

Peter Renton  22:36

Ok, så kan du gi oss en følelse av omfanget dere er på i dag? Vokser du? Hvor er du?

Jeffrey Rogers  22:43

Vi vokser. Jeg mener, hvis du ser tilbake på COVID, var COVID en gal tid, ikke sant? Fordi jeg tror mange selskaper, hvis de overlevde det, gikk de gjennom dette galskapen, ingenting skjer, for å like, ok, verden kommer tilbake, og du har denne vanvittige toppen, og så avtok det igjen. Og nå ser vi bare en slags vekst igjen, men det er fortsatt mye usikkerhet i verden. Så det som driver virksomheten vår nå er bare utvidelse. Og jeg vil si komponentene som vanligvis, enten det er banker, forhandlere eller merkene som ser behovet for å tilby dette, vet du, over hele verden. Så du vet, når du ser på fjoråret, hadde vi omtrent 1 milliard, jeg vil si at 1 milliard av GMS går gjennom programvaren vår rundt om i verden. Hvis du deler oss opp, vil jeg si at vi er. 50/50 USA og deretter, du vet, utenfor landet. Og så antar jeg at når vi går gjennom dette året, vil vi sannsynligvis være mer utenfor landet da, enn USA bare fordi utvidelsen er mer der. Men jeg tror vi er, vi skal gå rundt, jeg vil si 75% over det vi gjorde i fjor.

Peter Renton  23:58

Ikke sant. Og så Microsoft er fortsatt en stor partner i dag?

Jeffrey Rogers  24:01

De er. Da vi startet tilbake i 2013 med dem, var vi, vi hadde ett program med dem. Og nå har vi tre, som er tre forskjellige grupper som selger vet du, helt tre forskjellige produkter. Så de er fortsatt ganske betydelige, viktige, og det forholdet fortsetter å vokse også.

Peter Renton  24:19

Så er du da fokusert på slike store multinasjonale selskap, eller jeg mener, tenker du på hvor du er, du prøver å få ny virksomhet fra? Og det er ikke mange Microsoft i verden. Du vet at det er mange merker, selvfølgelig kan mange mennesker bruke infrastrukturen du har bygget. Hvor fokuserer du på?

Jeffrey Rogers  24:38

Vi har fortsatt noen få store merker der ute å gå gjennom og noen som kommer om bord i år. Men du har rett. Så vi var i stand til å bygge denne, jeg vil si denne typen plug-and-play-teknologi, som ikke krever mye integrasjon. Den typen, de kaller det andre tier-forhandlere, eller produsenter kan bruke, som gir rom for skala. Noen av de andre tingene vi gjør, er Peter, og du vil se en kunngjøring snart, men vi integrerer løsningen vår i andre, jeg vil si mye større selskaper, som har en komplett pakke med programvaretjenester. Så de vil koble oss til, du vet, et nettverk av tusenvis av forhandlere der du kan slå på LiftForward, hvis du trenger det. Så det kommer til å tilby oss mye skala etter hvert som vi går fremover.

Peter Renton  25:30

Og hva er din visjon for fremtiden til LiftForward? Jeg mener du er på et flott sted, du har virkelig interessant teknologi. Men hvor tar du dette langsiktig?

Jeffrey Rogers  25:40

Du vil se noen kunngjøringer som kommer ut i år, hvor vi skal inn i, du vet, nye land som vi har, du vet, store land som vi er, vi har ikke vært i før, vi har ikke annonsert, men vi bygger faktisk produktet der nå, i samarbeid med kunder. I det lange løp, vet du, jeg skal merke linje og vi har den på, jeg ser på slike gamle T-skjorter som vi laget for lenge siden. Men det står at vi gjør produkter til tjenester. Og du vet, ganske og vi hadde det tilbake i 2013 før, du vet, før alt dette kom. Og vi begynte å se på det igjen og sette det tilbake. Vi begynner, du må gå tilbake og lage noen nye T-skjorter, for det kommer i forgrunnen nå. Men totalt sett er visjonen at, du vet, de fleste produktene, du vet, over, du vet, $300, eller det tilbys gjennom LiftForward for en slags månedlig pris. Vi ønsker å være den plattformen som alt dette går gjennom. Så det handler om skala, for oss på en videregående basis.

Peter Renton  26:42

Gir mening. Vel, det er en fascinerende historie. Jeffrey, vi må la det være der. Setter veldig pris på at du kommer på showet i dag. Takk så mye,

Jeffrey Rogers  26:49

Peter, takk for at du har meg. Flott å se deg igjen.

Peter Renton  26:53

Vel, jeg håper du likte showet. Tusen takk for at du lyttet. Vennligst fortsett og gi showet en anmeldelse på podcastplattformen du ønsker, og fortell vennene dine og kollegene dine om det. Uansett, på det notatet, vil jeg kvittere. Jeg setter stor pris på at du lytter, og jeg skal ta deg neste gang. Ha det.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton er styreleder og medgründer av Fintech Nexus, verdens største digitale medieselskap med fokus på fintech. Peter har skrevet om fintech siden 2010, og han er forfatteren og skaperen av Fintech One-on-One Podcast, den første og lengste fintech-intervjuserien.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Tidstempel:

Mer fra Lån akademiet