Fintech Fridays EP59: Master Entrepreneurship YEDIn kanssa!

Fintech Fridays EP59: Master Entrepreneurship YEDIn kanssa!

Lähdesolmu: 2632354

Tilaa ja viritä joka perjantai nähdäksesi viimeisimmät fintechin muuttajat ja shakerit. Kuuntele lisää podcasteja täältä:

Kausi 1 | Kausi 2 | Kausi 3 | Kausi 4


Fintechin perjantain transkriptio jaksosta 59:

MARIA KONIKOV, operatiivinen johtaja York Entrepreneurship Development Institute (YEDI)

Intro: Tervetuloa fintech-perjantain viikoittaiseen podcastiin, jonka Kanadan National Crowdfunding and Fintech Association ja sen yhteistyökumppanit tuovat sinulle. Kattaa kaiken fintechin, lohkoketjun, tekoälyn ja vaihtoehtoisen rahoituksen.

[00:00:00] Manseeb Khan

Olen innoissani tämän päivän jaksosta. Tänään opimme kaiken yrittäjyydestä. Aiomme oppia, miksi koulutus on erittäin tärkeää yrittäjyyden kannalta. Marian kanssa. Maria, kiitos. Kiitos paljon, että hyppäsit kanssani tänään.

[00:00:12] Maria Konikov

Kiitos paljon, että sain minut. Innostunut olla täällä.

[00:00:14] Manseeb Khan

Tietysti. Joo. Ei, kiitos vielä kerran. Maria, työskentelet Amazing Yeti Instituten kanssa. Voisitko kertoa yleisölle hieman enemmän hämmästyttävästä työstä, jota teette Yetissä?

[00:00:25] Maria Konikov

Joo, ehdottomasti. Joten Yeti on Yorkin yrittäjyyden kehittämisinstituutti. Se on erillään Yorkin yliopistosta. Olemme Yorkin alueella. Sieltä nimi tulee alun perin. Me olemme kanadalainen hyväntekeväisyysjärjestö. Olemme kanadalainen yrityskiihdyttäjä. Olemme akateeminen instituutti ja olemme myös yksityinen uraopisto. Ja missiomme on tukea kanadalaisia ​​yrittäjiä ideoidensa tai alkuvaiheen yrityksiensä viemisessä ja tuomisessa markkinoille, auttamalla heitä käynnistämään, kasvamaan ja laajentumaan. Ja tapa, jolla teemme sen, on ohjelmiemme kautta. Olemme siis määrittäneet ohjelman raidat. Meillä on mentoriyhteisö ja tukimahdollisuudet sekä tilaa yrittäjille. Meillä on kaksi fyysistä sijaintia täällä GTA:ssa sekä joitakin sijainteja ympäri maailmaa. Meillä on siis kokonainen ekosysteemi, joka auttaa yrittäjää tai yrittäjyyttä harkitsevaa aloittamaan matkansa, kasvamaan, laajentumaan, saamaan rahoitusta, saamaan tukea ja menemään markkinoille ja menestymään.

[00:01:25] Manseeb Khan

Se on hämmästyttävää. Joo. Ei, olen iloinen ja iloinen, että teette hienoa työtä siellä. Kun kyse on yrittäjyydestä, he eivät todellakaan ajattele koulutusta. Yleensä he sukeltavat ensin Googleen ja yrittävät nähdä, kuinka nopeasti saan tuotteeni markkinoille? Koulutus ei yleensä ole jotain, jota kukaan tunnen. Tiedän itsekin yrittäjänä, että en yleensä yritä pitää sitä mielessäni, lukuun ottamatta asioita, joita haluan itse oppia. Teillä on tutkinto- ja tutkinto-ohjelma. Voisitko kertoa hieman yksityiskohtaisemmin näistä kahdesta ohjelmasta, jotta ihmiset saisivat vähän enemmän käsitystä siitä, minkä kanssa ihmiset työskentelevät?

[00:01:58] Maria Konikov

Joo, ehdottomasti. Löysit todella naulan päähän. Yrittäjät, he eivät halua oppia jonkun toisen yrityksestä. He välittävät siitä, mikä on heille, heidän liiketoimintansa kannalta olennaista. Miten ne voivat kasvaa, miten ne voivat olla parempia? Joten aloitimme jo vuonna 2013. Meillä oli hautomoohjelmamme, joka on meillä edelleenkin. Se on 16 viikon ohjelma, se on todistusohjelma. Ja mitä tapahtuu, on se, että he käyvät läpi kaikki kohdat, liiketoimintasuunnitelmansa osat, visionsa ja tehtävänsä sekä budjettinsa ja markkinointinsa jne., ja se auttaa jotakuta, joka on yrityksensä alkuvaiheessa. kaikkea, laita siihen rakennetta ja esittele heidät myös yhteisölle, mentoreille, rahoitusmahdollisuuksille jne. Niinpä olemme pyörittäneet sitä ohjelmaa nyt lähes kymmenen vuotta ja saimme palautetta siitä, että yrittäjät tarvitsevat enemmän, joten he tarvitsevat syvällisemmän ohjelman, melkein kuin MBA. Nykyiset MBA-tarjoukset markkinoilla ovat kuitenkin liian kalliita, liian aikaa vieviä ja todellakin liian epäolennaisia ​​suurimman osan ajasta yrittäjille. Olennaista tietoa on siis paljon, mutta se on myös sekoittunut moniin, esimerkiksi tapaustutkimuksiin muista yrityksistä ja sellaisista asioista. Niinpä kehitimme yrittäjyyden ja pienyritysjohtamisen tutkinto-ohjelman. Ja mikä erottaa tämän tutkinto-ohjelman kaikista muista saatavilla olevista, on ensinnäkin se, että se on yrittäjien käytettävissä, mikä tarkoittaa, että se on ilmaista. Se on ilmaista opetusta kanadalaisille yrittäjille. Koska he säilyttävät 80 prosentin keskiarvon ohjelmassa, heidän opetusmaksunsa luovutaan.

[00:03:31] Maria Konikov

Toinen asia on, että se on tapa, jolla se on kehitetty ja jäsennelty. Se on vain yrittäjälle. Joten he tulevat liikeideansa kanssa, tai jos heillä ei ole liikeideaa, yhdistämme heidät johonkin alumniyrityksestämme. Ja kaikki, mitä he tekevät tämän yhden vuoden ohjelman aikana, on heidän liiketoimintaansa. Joten mitä tahansa he oppivat luokassa tällä viikolla, he voivat palata heti takaisin liiketoimintaansa ja soveltaa sitä. Ja se on jotain, joka kehittyy ja auttaa heidän liiketoimintaansa kasvamaan, kun he käyvät läpi tätä ohjelmaa, jotta he eivät tuhlaa aikaa tämän tutkinnon hankkimiseen ja sen jälkeen ehkä käyttämiseen. Ei, kaikki, kaikki tehtävät, kaikki luennot, kaikki kehittyy heidän liiketoimintansa ympärillä, ja heidän on sovellettava sitä reaaliajassa liiketoimintaansa ja raportoitava tuloksista. Joten se on todella käytännöllinen, todella kätevä. Ja samalla sitä opettavat todella korkeatasoiset opettajat, jotka ovat itse professoreita ja yritysten omistajia. Joten oli todella tärkeää, että tätä ohjelmaa eivät johda vain tutkijat, jotka voivat opettaa teoriaa, vaan todella ne, jotka ovat tehneet molemmat. Heillä on siis akateeminen kurinalaisuus, mutta heillä on myös käytännön kokemusta, ja he ovat kaikki yrittäjiä, itse menestyviä yrittäjiä. Tämä on siis korkeatasoinen yleiskatsaus tästä ohjelmasta, mutta olemme todella innoissamme voidessamme tuoda sen kanadalaisille. Se on nyt lopettamassa ensimmäistä vuotta, ja odotamme innolla voivamme auttaa monia muita kanadalaisia ​​yrittäjiä.

[00:04:55] Manseeb Khan

Joo, ei, se on uskomatonta. Se osa, joka erottui minusta ja resonoi. Minä. Se oli siitä tiedosta kiinni. Oikein. Mutta kuten mainitsit, monet yrittäjyysohjelmat keskiasteen jälkeisessä maailmassa ovat melko vanhentuneita. Muistan, että opiskelin yliopistossa ja osana digitaalisen markkinoinnin kurssiani vielä sähköpostista, en sähköpostimarkkinointikampanjoiden kumppaneista tai suppiloista tai kaikesta. Sain vain sähköpostin ja ajattelin, että okei, minä olen Instagram-DMS, joka todellakin teen sitä bisnestä ja myyn. Ja tässä olen luokassa oppimassa sähköpostin luomista. Joten uskon, että se tulee todella resonoimaan monien ihmisten keskuudessa, kun he tietävät, että olette luoneet ja perustaneet ohjelman, jossa se on ajan tasalla olevaa tietoa, ja sen tekevät professorit, jotka eivät ole vain akateemisella alalla, mikä on hienoa, mutta myös ovat tehneet yrityksiä itse, jotta he todella tietävät tarkalleen mistä puhuvat.

[00:05:43] Maria Konikov

Ehdottomasti. Ehdottomasti.

[00:05:45] Manseeb Khan

Joo, se on uskomatonta. Joten miksi koulutus on niin tärkeää yrittäjille? Tiedäthän, kuten pääteema, jota yritämme tässä lyödä esiin, on se, että koulutus ei ole monien yrittäjien tärkein asia. Monet yrittäjät ovat hyvin paljon tämä on tuote, tämä on liikeidea, joka minulla on. Yritetään päästä liikeideaan mahdollisimman nopeasti, älkääkä yrittäkö oppia maisemasta vähän enemmän. Joten joo, luulen miksi koulutus on niin tärkeää?

[00:06:10] Maria Konikov

Suureen kysymykseen? Se on hieno kysymys, koska näemme kaikki nämä esimerkit supermenestyneistä yrittäjistä, jotka ovat keskeyttäneet korkeakoulun tai eivät ole suorittaneet yliopistoa, mutta sitten heistä tuli todella menestyviä ja sitten yrittäjä, joka näkee, että ajattelee, okei. Olen todella innoissani ideastani, olen todella innoissani voidessani tuoda sen markkinoille. Anna minun vain yrittää ja testata ja epäonnistua ja yrittää ja testata uudelleen, kunnes saan sen. Kuitenkin, jotta voit todella johtaa menestyvää liiketoimintaa, sinun on tiedettävä ja ymmärrettävä kaikki liiketoiminnan näkökohdat. Esimerkiksi monet yrittäjät kamppailevat taloudellisten asioidensa kanssa, joten vaikka heillä olisi hyvä idea, he voivat olla loistava myyjä, loistava markkinoija. Jos he eivät ymmärrä talouttaan, he eivät ymmärrä, mistä heidän rahoituksensa pitää, mitä heidän sijoittajansa haluavat heiltä, ​​mitä heidän rahoitusmahdollisuudet kertovat heille. Heillä on liiketoiminnassaan aukko, joka pitää heidät takaisin. Ja luulen, että se liittyy myös siihen, että yrittäjät eivät halua sitoutua aikaansa, tätä arvokasta aikaa, joka heidän on tuotava tuote nopeasti markkinoille ja käytettävä se palatakseen kouluun tai käyttääkseen sen oppimiseen.

[00:07:17] Maria Konikov

Siksi loimme ohjelman kuitenkin sellaiseksi, että sen avulla he voivat jatkaa työskentelyä päivän aikana. Ohjelma on osa-aikainen, ja sitten heidän oppimansa tiedot eivät ole vain paperilla, vaan he itse asiassa käyttävät niitä takaisin liiketoimintaansa. Ja se on myös sitä, että et tiedä mitä et tiedä. Joten kun koulutat itseäsi ja sinulla on nämä työkalut ja tämä tieto, voit soveltaa sitä paitsi tässä liiketoiminnassa myös missä tahansa muussa liiketoiminnassa, joka sinulla on tulevaisuudessa, kun sinulla on tämä perusta ja tämä perustavanlaatuinen käsitys siitä, mitä liiketoiminta vaatii ja perusteet ja perusteet, se tekee sinusta menestyvämmän tiellä. Se tekee sinusta pätevämmän puhumaan sijoittajien kanssa. Se antaa sinulle uskottavuuden, että sinun on seisottava yleisön edessä ja esitettävä ideasi asiantuntevasti sekä lähestyäksesi sijoittajaa tai enkelisijoittajaa tai riskipääomaa. Ja sitten otat tuon tiedon ja voit soveltaa sitä toisessa yrityksessä, ja se on vain kanssasi loppuelämäsi.

[00:08:17] Manseeb Khan

Tuo on uskomatonta. Olet käsitellyt siellä todella mielenkiintoista kohtaa siitä, kuinka olen ymmärtänyt, että teillä on kuratoituja opetuksia, mikä tarkoittaa, että teille on luotu opetussuunnitelma, johon yrittäjä voi tavallaan astua sisään. Se on osa-aikainen ohjelma, joka on mielestäni jotain, jota haluamme ehdottomasti korostaa tässä, koska kun ihmiset ajattelevat MBA-tutkintoa, he ajattelevat, että okei, minun täytyy omistaa koko päiväni tälle tai 4-6 tuntia tai jopa 8 tuntia. juuri tähän. Mutta se tosiasia, että se on osa-aikainen, sitä käsitellään MBA-tutkintona ja että teillä on kuratoituja opetuksia. Minusta se on erittäin tärkeää.

[00:08:52] Maria Konikov

Kyllä ehdottomasti. Se todella mahdollistaa joustavuuden. Ja kun he työskentelevät yrityksensä parissa loppuviikon aikana, he soveltavat sitä, mitä he oppivat luokassa. Joten se todella auttaa heidän liiketoimintaansa kasvamaan matkan varrella.

[00:09:03] Manseeb Khan

Joo, ei, minusta se on aivan uskomatonta, kun ihmiset ajattelevat tai perustavat yritystä. Oikein. He arvaavat, mihin vaiheeseen Yeti-instituutti olisi täydellinen yrittäjille, joilla on se. Suosittelisitko jotakuta, jolla on jo tuote josta pitää? Me he voivat tulla Yeti-instituuttiin tai tykätä hei vai olisiko se jollekulle, joka ajattelee yrittäjyyttä, jolla ei oikeastaan ​​ole ideaa, jolla on pari ystävää, jotka ovat saattaneet perustaa yrityksen siellä täällä, pari puolta hälytyksiä, jotka saattoivat onnistua. He ovat ehkä ajatelleet ryhtyä siihen, vai soveltuuko se molempiin yrittäjiin?

[00:09:42] Maria Konikov

Kyllä se pätee varmasti molempiin. Tärkeää on mainita, että YETI on ala-agnostikko, joten työskentelemme yrittäjien kanssa kaikilta aloilta, toimialalta ja missä tahansa vaiheessa todella, sanoisin, että makea paikka on sellaiselle, joka ajattelee yrittäjyyden alkuvaihetta. Koko matkan, sanoisin ehkä seris A-ikään asti, juuri sen jälkeen, kun ehkä heillä on ollut enkelisijoituksia, mutta he todella alkavat skaalata. Kun ne todella alkavat skaalata, tämä olisi liian aikaista heille. Mutta kaikki tähän asti olisi todella hienoa, kun he perustavat liiketoimintaansa, kun he alkavat saada ensimmäisiä asiakkaitaan, kun he alkavat skaalautua ja kasvaa, niin heille on todella arvokasta saada tämä tieto. , tämä yhteisö. Ja toinen todella tärkeä seikka, joka on korostettava, on, että kouluun paluu ei ole vain tiedon, vaan myös yhteisön vuoksi. Monta kertaa kun puhut liike-elämän ammattilaisille ja yrittäjille, joilla on MBA-tutkinto, he eivät saaneet eniten irti opinnoistaan, vaan enemmänkin yhteisöstä ja yhteyksistä. Oikein. Ja tämä on jotain, joka kulkee käsi kädessä myös tämän ohjelman kanssa. Meillä on todella laaja mentoriyhteisö, alumnisijoittaja. Joten yrittäjä, joka on yleensä yksin tällä matkalla, ei tunne itseään yksinäiseksi tullessaan ohjelmaan tai Yetille yleensä, koska hänellä on yhteisöllisyyden tunne. Luokkahuone koostuu heidän kaltaisistaan ​​yrittäjistä, jotka kulkevat samalla, samalla polulla, samalla matkalla. He voivat poimia ideoita toisistaan, he voivat verkostoitua toistensa kanssa. Joskus heistä tulee jopa liikekumppaneita. Joten se on vain todella turvallinen ja vieraanvarainen ympäristö yrittäjille kehittää ideoitaan.

[00:11:22] Manseeb Khan

Ei, mielestäni se on aivan uskomatonta. Se, että olette luomassa yrittäjille yhteisöä, koska kuten mainitsitte, yrittäjyys on hyvin yksinäistä, hyvin yksinäistä matkaa. Ja saada muita ihmisiä pomppimaan ideoista pois, saada sijoittajia, saada mentoreita, kuten sanoit, ja heidän ympärillään oleva yhteisö, joka vahvistaa hyviä ideoita eikä kauheita ideoita. Se saa yrittäjyyden polun varmasti näyttämään paljon vähemmän yksinäiseltä ja paljon enemmän, luulisin ei konkreettiselta, mutta näyttää siltä, ​​​​että heillä on kyky todella tehdä se, koska heidän ympärillään on ihmisiä, jotka ovat tehneet sen aiemmin ja jotka yrittävät tehdä sitä tulevaisuudessa.

[00:12:00] Maria Konikov

Kyllä, ehdottomasti.

[00:12:02] Manseeb Khan

Yrittäjille siis. Joten aion käyttää minua hypoteettisena tässä. Joten jos Manseeb päätti liittyä YETI-ohjelmaan, miltä polku näyttää, kun joku liittyy YETI-ohjelmaan?

[00:12:13] Maria Konikov

Totta kai, se on hieno kysymys. Joten ensimmäinen askel on lähettää online-hakemus. Kun olemme vastaanottaneet verkkohakemukset, tarkistamme itse yrityksen sisäisesti. Emme siis näe, kuka hakija on. Arvioimme vain liikeidean. Kun liikeidea siirtyy seuraavalle kierrokselle, se menee ulkopuoliselle arvioinnille kyseisen alan aiheasiantuntijalle, joka antaa meille palautetta. Ja sitten kun olemme saaneet palautteen, valitsemme yrittäjäryhmän, joka etenee haastattelukierrokseen. Haastattelukierroksen tarkoituksena on sitten nähdä, että yrittäjä on oikea henkilö viemään tätä ideaa ja tätä liiketoimintaa eteenpäin. Haluamme siis nähdä, että heillä on tätä yrittäjyyttä, kipinää silmissä, että he ovat todella oikea henkilö toteuttamaan tätä ideaa. Ja sitten haastattelun jälkeen valitsemme lopullisen ryhmän kohorttiohjelmiimme. Joten sertifikaattiohjelmiamme varten valitsemme yleensä 15 yrittäjää kohorttia kohden. Ja tässä tutkinto-ohjelmassa meillä on yleensä luokat enintään 50, ja näin valitsemme lopullisen lopullisen ryhmän. Ja kun he ovat ilmoittautuneet, he, kuten sanoin, on osa-aikainen ohjelma, jossa he osallistuvat istuntoihin, joihin he voivat osallistua joko henkilökohtaisesti tai virtuaalisesti. Joten COVIDin jälkeen se on toiminut todella hyvin, koska meillä oli mahdollisuus päivittää koko luokkahuoneemme ja auditoriomme ja meillä on todella mukaansatempaava hybridi-oppimisympäristö. Joten jos joku ei voi osallistua henkilökohtaisesti, hän sijaitsee kyseisessä toisessa maakunnassa tai missä tahansa. He voivat osallistua virtuaalisesti, mutta he tuntevat olevansa luokkahuoneessa käytössämme olevan teknologian vuoksi. Joten he eivät koe olevansa vain katsojia, että he vain kuuntelevat, he voivat itse asiassa olla vuorovaikutuksessa muiden luokan osallistujien kanssa professorin kanssa. Se on todella siisti ympäristö.

[00:14:00] Manseeb Khan

Joo, se on uskomatonta. Olen iloinen, että olette ymmärtäneet onnellisen välineen hybridi-oppimisen ja sen tosiasian välillä, että olette tehneet siitä paljon mukaansatempaavamman kaikkien uusien päivitysten avulla. Tuo on uskomatonta. Perustuu kaikkiin upeisiin professoreihin, mentoreihin ja sijoittajiin, jotka ovat liittyneet YETI-ohjelmaan ja olleet osa sitä. Luulen, että mitä sanoisit ovat kultahippuja, joita Yeti voisi juurruttaa tuleviin yrittäjiin tai jopa nykyisiin yrittäjiin, joita he eivät ehkä pidä mielessä? Jokin mainitsemasi asia oli rahoitus. Rahoitus ei ole asia, jota monet yrittäjät pitävät mielessä. Rahoitus oli olemassaolon huono puoli. Nyt yritän vielä selvittää talouttani. Joten arvaan, mitkä olisivat joitain muita aiheita, ideoita, jotka yrittäjien tulisi pitää mielessä, joita olet oppinut Yeti-instituutista?

[00:14:50] Maria Konikov

Joo, ehdottomasti. Joten yksi pääteema on selvittää, mikä on ratkaisemasi ongelma? Miksi? Miksi joku haluaisi veljesi? Monesti yrittäjillä on hyvä idea ja he ajattelevat, että kaikki tulevat vain heidän luokseen. Mutta todella, meidän on ensin mietittävä, mikä on ongelma? Mikä on ongelma, jota ratkaiset ja kuka on henkilö, joka kokee tämän ongelman? Kun sinulla on ongelma ja ratkaiset sen, teet jotain hyvää, haluat parantaa jonkun elämää, niin saat selville liikeidean matkan varrella. Mutta sinulla on oltava tämä käsitys siitä, mikä on ongelma, jota ratkaiset tuon matkan perustana. Se on siis yksi, yksi puoli asiaa. Ja toinen näkökohta on, että sanoisin, että älä pelkää hakea apua, etsiä ohjausta ja todella mennä ulos ja löytää mentori. Mentorin arvo on mittaamaton. Se edistää liiketoimintaasi, vie sinua eteenpäin henkilökohtaisesti ja kasvuasi. Ja olisit yllättynyt siitä, kuinka monet erittäin menestyneet yrittäjät ovat innokkaita auttamaan niitä, jotka ovat matkansa alussa. He todella haluavat antaa takaisin. He olivat kengissäsi ennen ja haluavat todella nähdä sinun menestyvän. Joten rohkaisen kaikkia etsimään omalta alalta jonkun, jota he haluavat, kasvamaan, olemaan omalla tasollaan ja ottamaan yhteyttä, kysymään heiltä, ​​pyytämään heiltä kahvia, pyytää, löytää tapa tavata heidät, löytää tapa puhua heidän kanssaan ja todella saada mentori, koska se edistää liiketoimintaasi ja edistää henkilökohtaista kasvuasi monin, monin tavoin.

[00:16:29] Manseeb Khan

Olisit yllättynyt siitä, kuinka monella yrittäjällä ei todellakaan ole mitään vaikeuksia napata ilmaista kahvia ja vain kertoa sinulle, jos heidän on vastattava kysymyksiin, joita sinulla saattaa olla alalla. Koska kuka tahansa, kuten mainitsit, menestyvällä yrittäjällä ei ole ongelmia kaikkien salaisuuksiensa jakamisessa, koska heillä on ollut yli 1000 kysymystä, joihin ei ole vastattu, että mentori heidän elämässään tai joku elämässään on tullut sisään ja vain pilannut luettelon. pitää kolmesta tai neljästä.

[00:16:57] Maria Konikov

Aivan juuri niin. Joo.

[00:17:00] Manseeb Khan

Se on uskomatonta. Joo. Ja myös ongelman ensimmäisenä ajatuksena, taidan kirjoittaa sen muistiin, koska ajattelin, että voi ei, se on hieno tapa. Se on loistava tapa pohtia, miten yrittäjyyteen puututaan. Olet siis maininnut, että ohjelma on yli 80 %:n lukukausimaksuton, mikä on mielestäni aivan uskomatonta. Miksi? Arvaa, mikä sai teidät päättämään tehdä siitä lukukausimaksuttoman? Ja samassa kysymyksessä ja luulisin, miksi ilmainen koulutus on niin tärkeää?

[00:17:30] Maria Konikov

Joten se on hieno kysymys. Olemme aina tarjonneet ohjelmiamme maksutta kanadalaisille yrittäjille, koska uskomme, että näiden tietojen ja koulutuksen saatavuus on heidän menestyksensä kannalta elintärkeää. Ja jos he menestyvät, koko maamme menestyy, taloutemme menestyy, on rakennettu yrittäjien varaan, ja haluamme auttaa edistämään tätä menestystä. Taloudellinen este on siis yksi suurimmista esteistä yrittäjien koulutuksen saamiselle. Ja kun päätimme käynnistää tämän ohjelman, huomasimme, että takaisinpaluu ja MBA-tutkinnon hankkiminen eivät vain ole useimmille yrittäjille saavutettavissa ilman velkaa. Ja myös COVID-aikana monet, monet ihmiset menettivät työpaikkansa. He arvioivat nyt uudelleen, mihin he aikovat mennä urallaan. Ja he halusimme myös antaa heille mahdollisuuden uskaltaa ryhtyä yrittäjyyteen, koska monet olivat ja ovat edelleen. Joskus he ovat juuttuneet työhön, josta he eivät pidä, ja he ajattelevat sitä liikeideaa takaraivossaan. Mutta heillä ei vain ole, he eivät vain pysty, he eivät voi nähdä itsensä ottavan tuon sukelluksen. Haluamme siis tehdä siirtymisestä helpommin saavutettavissa olevan ja myös tarjota pääsyn tähän koulutukseen. Ja tapa, jolla teemme sen, on, että meillä on ohjelmia, joissa on opetusta, mutta ne on tarkoitettu kansainvälisille yrittäjille. Joten ne, jotka eivät ole Kanadan asukkaita tai vakituisia asukkaita, maksavat lukukausimaksun. Ja koska olemme hyväntekeväisyysjärjestö, otamme kaikki varat, jotka saamme tuosta koulutuksesta, ja laitamme ne takaisin kanadalaisille suunnattuihin ohjelmiimme, ja näin teemme niistä ilmaisia ​​kanadalaisille.

[00:19:08] Manseeb Khan

Ei, se on uskomatonta. Yeti on avoin kaikille Kanadan kansalaisille ja vakituisille asukkaille, koska yrittäjyys on erittäin mielenkiintoinen aihe, joka on nousussa. Minun elämässäni monet perheenjäsenet ovat joko jättäneet tekemänsä työt, joista he eivät pitäneet yhtään, ja COVIDin tai elämänolosuhteiden vuoksi he päättivät hypätä omiin pyrkimyksiinsä. Ja se tosiasia, että te teette siitä lukukausimaksuttoman, se tosiasia, että teillä on professoreita, jotka eivät ole vain akateemisessa maailmassa ja jotka ovat luoneet menestyneitä yrityksiä aiemmin, tekevät ohjelmasta uskomattomamman. Ja tiedän, että olet ehdottomasti voittanut minut, joten olen ehdottomasti innoissani.

[00:19:53] Maria Konikov

Näet hakemuksesi.

[00:19:55] Manseeb Khan

Joo, ei, olen kuitenkin erittäin innoissani. Jo ennen kuin otin sinut mukaan, olin kuin tutkinut joitain ohjelmia, tutkintoja, joita te tarjoatte. Ja kuten tiedän äitini, hän nalkuttaa minua aina palaamaan kouluun ja suorittamaan tutkintoni. Joten olen kuin, okei, jos voisin tehdä osa-aikaisen tutkinnon täällä, vähentää teknisesti, silti tutkinnon. Joten luulen, että minun pitäisi pystyä rauhoittamaan häntä tämän tekemisessä.

[00:20:16] Maria Konikov

Hämmästyttävää, hämmästyttävää. Odotan innolla sinua.

[00:20:18] Manseeb Khan

Okei. En malta odottaa. Olen innoissani. Okei. Joten, Maria, jos joku halusi ottaa yhteyttä, tarkoitan minua lukuun ottamatta, kuka tahansa yleisöstä halusi ottaa yhteyttä saadakseen lisätietoja YETI-ohjelmasta ja uskomattomasta työstä, jota teette, mikä olisi parasta. paikka, jossa ihmiset voivat ottaa sinuun yhteyttä?

[00:20:36] Maria Konikov

Varma. Joten ensimmäinen paikka olisi verkkosivustomme kautta. Se on Yedi.ca Voit aina tavoittaa meidät sosiaalisessa mediassa. Voit soittaa toimistoomme, lähettää meille sähköpostia kaikki tiedot ovat verkkosivuilla. Joten se on paras resurssi mennä ensin. Ja meidän tiimillämme on sisäänpääsyryhmä, joka ottaa vastaan ​​konsultaatioita. Voit varata 15 minuutin konsultaation ja he puhuvat mielellään kanssasi.

[00:20:58] Manseeb Khan

Okei, mahtavaa. Kiitos vielä kerran, että hyppäsit podille, ja olen erittäin innoissani saadessani sinut taas. Todennäköisimmin, jos suoritan ohjelman yli 80%. En tiedä, enkö tiedä, onko minulla edelleen samat kouluaivot kuin nuorempana. Mutta joo, tiedän. Kiitos vielä kerran, että hyppäsit jaksoon.

[00:21:16] Maria Konikov

Kiitos paljon. Arvostan sitä todella ja autan mielelläni yrittäjiä, joilla on kysyttävää. Ota rohkeasti yhteyttä.

[00:21:22] Manseeb Khan

Okei, mahtavaa.

Outro: olet kuunnellut Fintech Fridaysia, jotka NCFA ja yhteistyökumppanit ovat tuoneet sinulle. Kuuntele viikoittain uusin fintech Friday podcast tilaamalla tämä kanava. Kanadan kansallinen joukkorahoitus- ja fintech-yhdistys on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka on aktiivisesti tekemisissä sosiaalisten ja investointien fintech-sektoreiden kanssa ympäri maailmaa ja tarjoaa koulutusalan tutkimusalan ohjauspalveluita ja verkostoitumismahdollisuuksia tuhansille jäsenille ja tilaajille. Lisätietoja on osoitteessa ncfacanada.org. Todellakin.

Podcastin loppu

Tilaa ja kuuntele lisää Fintech Fridays -podcasteja täältä

Liity NCFA:n viikoittaiseen Podcast-sarjaan FINTECH FRIDAYS, jossa istumme alas Fintech-yhteisön uskomattomien ihmisten kanssa ja keskustelemme johtavien fintech-tuotteiden innovaatioiden kehityksestä ja haasteista!

Oletko kiinnostunut osallistumaan kumppaniksi tai osallistujaksi? info@ncfacanada.org


NCFA tammikuun 2018 koonmuutos – Fintech Fridays EP59: Master Entrepreneurship with YEDI! - Kansallinen joukkorahoitus- ja Fintech-yhdistys (NCFA Canada) on taloudellisten innovaatioiden ekosysteemi, joka tarjoaa koulutusta, markkinatietoa, toimialajohtamista, verkottumista ja rahoitusmahdollisuuksia ja -palveluita tuhansille yhteisön jäsenille ja tekee tiivistä yhteistyötä teollisuuden, hallituksen, kumppanien ja tytäryhtiöiden kanssa luodakseen elinvoimaisen ja innovatiivisen fintechin ja rahoituksen teollisuus Kanadassa. Hajautettu ja jaettu NCFA on sitoutunut maailmanlaajuisiin sidosryhmiin ja auttaa haastamaan projekteja ja investointeja fintech-, vaihtoehtoiseen rahoitukseen, joukkorahoitukseen, vertaisverkkorahoitukseen, maksuihin, digitaalisiin omaisuuksiin ja rahakkeisiin, blockchain-, salaustekniikka-, regtech- ja vakuutussektoreihin. Liity Kanadan Fintech- ja rahoitusyhteisö tänään ILMAISEKSI! Tai tulla a maksava jäsen ja saada etuisuuksia. Lisätietoja osoitteessa: www.ncfacanada.org

Aikaleima:

Lisää aiheesta NC facan Ada