Podcast'lerimizi beğeniyor musunuz? Gelecek bölümleri kaçırmayın! Lütfen abone ol butonuna basın Apple, Spotify, YouTubeEn son içeriğimizle güncel kalmak için en sevdiğiniz podcast platformunu veya en sevdiğiniz podcast platformunu ziyaret edin. Desteğin için teşekkürler!
Dünya çapında birçok dijital banka etkileyici bir ölçeğe ulaştı. Ancak bu fintech şirketlerinin çoğu yalnızca kendi iç pazarlarına odaklanmış durumda. Düzenlemeler ve uyumluluk gereksinimleri ülkeler arasında çok fazla farklılık gösterdiğinden küresel bir dijital bankayı ölçeklendirmek zordur. Ancak bazı geleneksel bankaların birden fazla ülkede ölçeklendiğini gördük, dolayısıyla aynı şeyi fintech'te de görmememiz için hiçbir neden yok.
Fintech Bire Bir podcast'indeki bir sonraki konuğum, Revolut'un Bankacılık Direktörü ve CEO'su Siddhartha "Sid" Jajodia. ABD'de devrim. Revolut kadar küresel bir fintech lideri olmaya odaklanmış başka bir fintech şirketi yok. Halihazırda dünya çapında 35'dan fazla ülkede 30 milyon müşteriye sahipler ve yılda birkaç kez yeni ülkelerde operasyon açmaya devam ediyorlar.
Bu podcast'te şunları öğreneceksiniz:
- Sid'i Revolut'taki rolüne çeken şey neydi?
- Bugün Revolut'u nasıl tanımlıyor?
- Finansal açıdan süper bir uygulama derken neyi kastediyor?
- Revolut'un dünya çapında sahip olduğu müşteri sayısı.
- Revolut'un ABD'deki diğer dijital bankacılık tekliflerinden farkı nedir?
- ABD'deki ve dünyadaki tipik Revolut müşterisi.
- Haberi nasıl çıkarıyorlar.
- Uluslararası bir dijital banka yaratmanın zorlukları.
- Revolut 10 nedir ve neden önemlidir?
- Kullanıcı deneyimine yaklaşımları.
- CEO ve kurucu Nik Storonsky nasıl biriyle çalışmaktan hoşlanıyor?
- Revolut'un ABD'de büyük bir ölçeğe ulaşması için ne gerekecek?
- Revolut'un finansal hizmetlerin geleceğine ilişkin vizyonu.
Aşağıdaki konuşmamızın metnini okuyun.
Peter Renton 00:01
Fintech Bire Bir podcast'ine hoş geldiniz. Ben Fintech Nexus'un Başkanı ve kurucu ortağı Peter Renton. Bu programı 2013'ten beri yapıyorum, bu da onu tüm fintech'teki en uzun soluklu bire bir röportaj programı yapıyor. Bu yolculukta bana katıldığınız için teşekkür ederim. Bu podcast'i beğendiyseniz, Lex Sokolin ile The Fintech Blueprint ve Isabelle Castro ile Fintech Coffee Break adlı kardeş programlarımıza göz atmalı veya Fintech Nexus podcast kanalına abone olarak ürettiğimiz her şeyi dinlemelisiniz.
Peter Renton 00:39
Başlamadan önce Fintech Nexus'un artık bir dijital medya şirketi olduğunu hatırlatmak isterim. Etkinlik işimizi sattık ve fintech alanında lider dijital medya şirketi olmaya %100 odaklandık. Bu sizin için ne anlama geliyor? Artık çeşitli dijital ürünler, web seminerleri, ayrıntılı teknik incelemeler, podcast'ler, e-posta patlamaları, reklamlar ve çok daha fazlası aracılığıyla 200,000'den fazla kişiyle en büyük fintech topluluklarından biriyle etkileşime geçebilirsiniz. Size özel tasarlanmış özel bir program oluşturabiliriz. Kıdemli bir fintech kitlesine ulaşmak istiyorsanız lütfen bugün fintech nexus.com satış departmanıyla iletişime geçin.
Peter Renton 01:21
Bugünkü programda Sid Jajodia'yı ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyorum. Revolut'un Bankacılık Müdürü ve Revolut ABD'nin CEO'sudur. Revolut da dünya çapında fintech sektörünün en büyük isimlerinden biri. Londra'da başladılar ve Avrupa'da çok güçlüler ve birkaç yıldan fazla bir süredir ABD'deler. Sid'i de programa çıkarmak istedim çünkü Revolut'un yaptığının çok ilginç olduğunu düşünüyorum. Bu küresel bakış açısını fintech'e de getirmek istedik. Ve tabii ki Revolut'un ne yaptığından, ürünlerinden ve buna benzer şeylerden bahsediyoruz. Ancak aynı zamanda yaptıkları bazı hamlelerin arkasında ne olduğunu ve neden fintech'e bu şekilde saldırdıklarını da konuşuyoruz. Küresel çaptaki diğer fintech şirketlerinden hemen hemen farklı. Ve lansmanı yapılan yeni Revolut 10 ürününün ne olduğunu, neden önemli olduğunu konuştuk. Sid, küresel anlamda fintech'in en büyük isimlerinden biri olan Nik Storonsky ile çalışmaya ilişkin bakış açısını aktarıyor. Ayrıca dünyanın diğer yerlerinde olduğu gibi ABD'yi de gerçekten ölçeklendirmenin neleri gerektirdiğinden bahsediyor. Büyüleyici bir tartışmaydı. gösteriyi beğeneceğinizi umuyoruz.
Peter Renton 02:39
Podcast'e hoş geldin Sid.
Sid Jajodia 02:41
Teşekkür ederim Peter. Fırsat için teşekkürler.
Peter Renton 02:43
Memnuniyetle. Yani oldukça uzun bir geçmişe, LendingClub'da ilk işe girdiğiniz on yıl kadar geriye gidiyoruz. Bu yüzden bir süredir kariyerinizi takip ediyorum. Ama neden dinleyicilere bugüne kadar yaptıklarınızın bazı önemli noktalarını vermiyorsunuz?
Sid Jajodia 02:57
Teşekkür ederim Peter. Evet, çok geriye gidiyoruz. Sanırım bunun kısa versiyonu, 20 yıldan fazla bir süredir bankacılık ve finansal hizmetlerde bulunuyorum. Gerçekten Cap One'da büyüdüm; burada tüketici ve küçük işletme kredileri aracılığıyla on yıldan fazla bir süre boyunca ürün geliştirme, risk yönetimi ve işi çeşitli şekillerde büyütme gibi çeşitli rollerde çalıştım. Bunun sonunda P2P kredilendirme ve fintech'te birçok heyecan verici şeyin olduğuna karar verdim ve Bay Area'ya taşındım, LendingClub'a katıldım ve sizinle orada tanıştım. LendingClub'da Ticari Kredilendirmeyi başlattım ve daha sonra risk tarafında başka roller üstlendim; ayrıca buradaki son görevim, kredi satın alan tüm varlık yöneticileri, bankalar ve yatırımcılarla çalıştığım Yatırım Direktörü olarak görev yaptı. ve başarılı olmalarını sağlamak için onlarla birlikte çalıştık. Ancak şirket içinde yatırımcının sesiydim ve sermayesini kullandığımız kişiler için risk getirisi değişimlerinin uygun şekilde yönetilmesini sağlamaya yardımcı oldum. O zamanlar ABD'de geçen 16/17 yıldan sonra, aile olarak zaman geçirip kendimizi başka kültürlerle tanıştırmak gibi bir hedefimiz vardı. Çocuklarım ilkokuldan yeni mezun olmuştu, onları Avrupa'ya götürmenin harika bir zaman olacağını düşündük. Böylece Hollanda'ya taşındık ve gelişmekte olan pazarlara odaklanan bir girişime katıldım. Yani bu bir ödeme girişimi, çevrimiçi ödeme ağ geçididir. Ben de Hindistan'da dijital bankacılığın yanı sıra ek bir dikey bankacılık olarak krediyi başlatmak için onlara katıldım. Ayrıca ilginç bir şekilde diğer girişimlere de yatırımcı olduk. Böylece orada geçen üç yıl boyunca diğer girişimlere, stratejik yatırımlara, birleşme ve satın alma faaliyetlerine yarım milyar dolara yakın para dağıtmayı başardık ve ardından yaklaşık iki buçuk yıl önce, bankacılığa küresel çapta liderlik etmek üzere Revolut'a katıldım. Ve son zamanlarda, Amerika'ya geri dönmemin bir parçası olarak, ABD'de Revolut'u yürütmenin günlük sorumluluklarını üstlendim.
Peter Renton 04:52
Peki planınız her zaman ABD'ye geri dönmek miydi? Bu, ailenizin planının bir parçası mıydı? Avrupa ve Birleşik Krallık'ta biraz zaman geçirdiniz, bu her zaman planın bir parçası mıydı?
Sid Jajodia 05:03
Kesinlikle doğru, Peter. Sanırım planımız Avrupa'da üç yıl geçirmek, çocuklara başka kültürlerle tanışma fırsatı vermek, biraz seyahat etmek ve sonra geri dönüp liseyi bitirmelerini sağlamaktı. Yani ikiz erkek çocuklarım var. Artık ikisi de genç. Böylece başardık, belki bir yıl, Avrupa'da başlangıçta planladığımızdan bir yıl daha uzun kaldık. Ama bu harika. Sanki geri döndük. Onu seviyoruz. Körfez Bölgesi'ne geri döndük.
Peter Renton 05:26
Belli ki büyük bir isim olan Revolut'a taşındın. Birazdan Revolut'un bazı detaylarından bahsedeceğiz ama öncelikle şunu sormak istiyoruz: Revolut'taki bu role sizi çeken ne oldu?
Sid Jajodia 05:36
En basit cevap, ürünü seviyorum. Hollanda'da AU'da bulunduğum görevde dünyayı çok dolaşıyordum. Söylediğim gibi gelişmekte olan pazarlara odaklanmıştık. Bir işimiz vardı, biliyorsunuz, işin kendisi 30'dan fazla ülkeye yayılmıştı. Bu yüzden biraz seyahat ederdim. Ve çok erken dönemde çok kolay öğrendiğim şeylerden biri de, seyahat ederken kredi kartlarımın ideal harcama yolu olmadığıydı. Ve böylece Avrupa'da mevcut olan tüm diğer uygulamaları denemeye başladım. Ve Revolut da onlardan biriydi. Ürünü çok beğendim, çok para kazandırdı, uygulamada gezinmenin kullanım kolaylığı harikaydı. Yani zaten hayranıydım. Ve bunun başka bir özelliği daha vardı, bu da Junior'a özgü bir özellikti; çocuklarım benim hesabımda bir alt hesaba ve kendi Junior kartlarına sahip olabiliyorlardı. Yani onlar ürünün büyük kullanıcılarıydı. Yani biz ailecek ürünü kullanmaya başlamıştık, ürünü beğendik. Yani Nik uzandığında hiç de akıllıca değildi. Bana göre ilgimi çekti, öğrenmek istedim. Revolut sadece Birleşik Krallık ve Avrupa anakarasında küresel değildi, aynı zamanda pek çok başka pazarda da yer alma hırsına sahipti; bu benim için yalnızca deneyimimi sunmak ve etki yaratmak için değil, aynı zamanda olup biten yeni şeyleri öğrenmek için de harika bir fırsattı. Bu pazarlarda rakiplerin yaptıkları, ölçeklendirme yeteneğimizi, birden fazla ürünü, birden fazla coğrafyayı kısa sürede büyütmek. Bu benim için büyüleyici bir şeydi, pek çok farklı şeyin iyi bir şekilde sıralandığı bir şeyin ortasında olmak istedim.
Peter Renton 07:05
Elbette. Peki, Revolut'u bugün genel olarak nasıl tanımlıyorsunuz? Peki ya CEO'su olduğunuz ABD'deki operasyon? ABD'de olup bitenlerle diğer pazarlara göre incelikli bir fark var mı?
Sid Jajodia 07:20
Yani Revolut, biliyorsunuz, biz kendimize küresel bir finansal Süper Uygulama diyoruz, bu da şu anlama geliyor: biz küreseliz. Şu anda 38'den fazla pazardayız ve büyüyoruz. Super App'in ana fikri, müşterilerin bizi birçok farklı ihtiyaçları için kullanabilmeleridir. Tek bir ürün fintech değil. Çok dikey ve iyi çeşitlendirilmiş bir şirkettir. Bunun örneklerini biliyorsunuz, tüketici ve KOBİ karşısındayız ve tüketici tarafında farklı coğrafyalardaki lisanslara bağlı olarak çeşitli şeyler sağlıyoruz. Ancak birkaç çoklu para birimi cüzdanını saymak gerekirse, Revolut uygulaması, havaleler, sınır ötesi ödemeler ve ayrıca yurt içi ödemeler aracılığıyla 30'a kadar para birimini tutabilirsiniz. Yani artık Avrupa'daki 29 pazarda tam teşekküllü bir bankayız, yani sigortalı mevduat hesabına sahip olabilirsiniz. Yakın zamanda krediyi başlattık. Henüz banka olmadığımız diğer pazarlarda. Bankalarla ortaklıklar yoluyla ya da dijital eMoney lisansları aracılığıyla saklama hizmetleri ve yurt içi ödemeler sağlama olanağına sahibiz. Son birkaç yılda servetimizi ve ticaret işimizi ölçeklendirmeye başladık. Yani birçok piyasada hisse senedi ticareti yapabilirsiniz. Singapur'daki uygulama aracılığıyla emtia ticareti de yapabilirsiniz. Uygulamada kripto ticareti. ABD'de bir robot danışman başlattık, son birkaç ayda test etmeye başladık ve bunu daha sonra küresel olarak almayı planlıyoruz. Ve KOBİ tarafında yine bir dizi farklı özellik, ödemeler, sınır ötesi ödemeler, çalışanlara sınırsız sayıda sanal kart verme yeteneği, böylece farklı harcamalar için dağıtabilirsiniz. Farklı çalışanlara farklı kartlar tahsis edebilir, üzerlerinde kapaklar olacak şekilde dağıtabilirsiniz. İngiltere gibi belli pazarlara entegre olduk, devletin bordro sistemine entegre olduk. Yani bordro yapabilirsiniz, küçük bir işletme, Revolut uygulaması aracılığıyla çalışanlar için bordro yapabilir, ancak daha sonra doğrudan HMRC'ye bağlanır. Yani biliyorsunuz vergilendirme ve raporlama doğrudan yönetiliyor. Yine birçok farklı finansal ürün gibi. Ama bunun da ötesinde Avrupa'da Stays adında bir ürünümüz de var. Bu yüzden uygulamaya yaşam tarzı özellikleri geliştiriyoruz. Bir tüketici uygulama üzerinden otel rezervasyonu yapabilir ve sahip olduğunuz abonelik planına bağlı olarak Revolut aracılığıyla otel harcamalarınızda %5, %10 oranında para iadesi alırsınız. Bir kez daha amacımız, tüketicilerin ürünü tüm günlük finansal ihtiyaçları için kullanmasını sağlamaktır. Kredi henüz nispeten genç bir konu ama biz bunu ölçeklendirmek istiyoruz. Şu anda altı pazardayız ve krediyle büyüyoruz. ABD'ye kredi getirmeyi planlıyoruz ve birazdan ABD'ye gireceğim. Ancak aynı zamanda bunu diğer yaşam tarzı özellikleri için de kullanmalarını istiyoruz.
Peter Renton 10:06
O halde bize bir fikir verebilir misiniz, şirketin büyüklüğü nedir? Belki dünya çapındaki müşteri sayısı ve ABD'deki, belki dünya çapındaki ve ABD'deki çalışan sayısı. Burada ne hakkında konuşuyoruz?
Sid Jajodia 10:17
Bu da ürünün kalitesinin ve müşteriye karşılığını vermenin değerinin bir kanıtıdır; şu anda Revolut'ta dünya çapında 35 milyondan fazla müşterimiz var. ABD'de sadece birkaç yıl önce başladık. Yani artık ABD'de bir milyon müşteriye yaklaşıyoruz. Dünya çapında 7000'den fazla çalışanımız var ve çalışan tabanımızın tamamı çok çeşitlidir. Çalışan tabanımızda 100'den fazla milletten temsilcimiz var. Ürün 38'den fazla pazarda yayında. Yani anakara Avrupa, İngiltere, Avustralya, Yeni Zelanda, Japonya, Singapur, ABD, Brezilya'da hayata geçtik ve eklemeye devam ediyoruz, gelecek yılın ilk yarısında Hindistan'da ve kısa süre sonra Meksika'da canlıya geçmeyi umuyoruz.
Peter Renton 11:00
Peki. İlginç. İlginç. O halde ABD pazarı hakkında konuşalım. Çünkü rekabetçi bir pazar. Dijital bankacılık teklifleri söz konusu olduğunda oldukça olgun bir pazar. Revolut markasının Avrupa ve Birleşik Krallık'ta çok iyi bilindiğini düşünsem de ziyaret ettiğimde Revolut'u her yerde görüyorum, ABD'de pek değil. Açıkçası, bunu değiştirmeye çalışıyorsun. Kendinizi diğerlerinden, oradaki diğer tekliflerden nasıl farklılaştırmaya çalışıyorsunuz?
Sid Jajodia 11:28
Haklısın. Demek istediğim, Revolut ABD'de nispeten yeni ve bizim işimiz yarım kaldı. Rekabetçi bir pazar, pek çok harika fintech farklı sektörlere odaklanıyor. Bizim için günün sonunda mesele müşteriye geliyor; müşterinin sıkıntılı noktaları neler? Daha iyi bir deneyimi nasıl sunabiliriz? Biz tek noktadan hizmet veren bir mağazayız, dolayısıyla tek bir uygulamada pek çok farklı şeyi yapabileceğiniz diğer yerlerden açıkça farklılaştığımız bir yer burası, finansal hayatınızı o kadar da parçalamanıza gerek yok. Bu yüzden bunu eklemeye devam etmeyi düşünüyoruz. Bugün ABD'de, söylediğim gibi, bir milyonun biraz altında müşterimiz olduğunu biliyorsunuz. ABD'de yaşadığımız ürünler, çoklu para birimi cüzdanı, havaleler, sınır ötesi ödemeler, bunların hepsi bir göçmen, bir göçmen, ABD'de çalışan profesyonel, yükümlülükleri veya yükümlülükleri olan herkes için hiç de akıllıca değil. Diğer para birimlerindeki gelir kaynakları, bu kesinlikle hiç akıllıca değil. Ancak sadece göçmenlere ve gurbetçilere odaklanmakla sınırlı değiliz. Ana akım ABD'ye yönelik ürünler üretiyoruz. Yurtiçi ödemelerimiz var, bilirsiniz, nakit geri ödemeli banka kartı alıyorsunuz. Krediyi başlatmanın henüz ilk aşamalarındayız, henüz pilot çalışmasını yaptık. Gelecek yıl bunu büyütmeye çalışacağız. Yüksek getirili bir tasarruf hesabı başlatıyoruz, halihazırda yüzde dört buçuk getiri sağlayan bir tasarruf hesabımız var ve burada 1. çeyrekte yüksek getirili bir tasarruf hesabı açmayı düşünüyoruz. FINRA'dan lisansımız var. Biliyorsunuz müşteriler uygulama üzerinden hisse senedi ticareti yapabiliyor. Ama aynı zamanda daha önce de söylediğim gibi bir robo danışman ürününü de piyasaya sürdük. Yani yine geniş bir ürün yelpazesi. Son müşteriyi göz önünde bulundurarak ürünleri geliştirmeye devam ediyoruz. Ve biliyorsunuz, müşterilerimiz bize, onlara değer sunduğumuz ve kullanım kolaylığı sağladığımız sürece burada büyüme iznimiz olacağını söyleyecektir.
Peter Renton 13:13
ABD'deki tipik müşteri kimdir? Peki bu durum dünyanın her yerinde benzer mi, yoksa biraz farklı mı?
Sid Jajodia 13:20
Dünya çapında her yaştan ve her kesimden müşterimiz olduğunu biliyoruz. ABD'de, biliyorsunuz, buradaki yolculuğumuzun başlarında olduğumuz için, ilk benimseyenlerin kıyı kesimde olma eğiliminde olduğunu gördük. Yani kentsel. Kaliforniya, Teksas, New York, Güney Florida, bazı kıyı bölgeleri, şehir merkezleri, çeşitli nüfuslar. Biraz daha genç olsak da, genç bir kitleyle sınırlı değiliz, biliyorsunuz, benim gibi 40 yaş üstü, seyahat ederken ürünü kullanan önemli sayıda müşterimiz var. biliyorum, sınırlar ötesinde iş yapıyorum. Ayrıca son çeyreklerde iş tarafında da büyük bir benimsenme gördük. Ticari müşteri tabanımızı, KOBİ müşteri tabanımızı büyütüyoruz. ABD'de bu alandaki gelirlerimiz özellikle yalnızca geçen yıl üç katına çıktı. Orada çok güçlü bir evlat edinme var. Gelecek yıl kredi başlattıkça bunun da büyümesini bekliyoruz.
Peter Renton 14:15
Peki o zaman ABD'deki hedef kitlenize bu haberi nasıl ulaştıracaksınız?
Sid Jajodia 14:20
Evet, dünya çapında ağızdan ağza başlayan bir şeydi. Yani ürünümüz, biliyorsunuz, Avrupa'daki çoklu para birimi kullanım durumlarının daha fazla olduğu göz önüne alındığında, ABD'de çok iyi çalıştı ve viral oldu. Yani çizgi üstü pazarlamaya çok fazla harcama yapmadık. Çok fazla yönlendirme pazarlaması ve kulaktan kulağa pazarlamaydı ve aynı şeyi ABD'de de başlattık. Büyük marka reklam kampanyaları yapmadık, ürün kendini anlatıyor. Mevcut müşterilerimizi, arkadaşlarını, ailelerini ve Revolut uygulamasını kullanmanın fayda sağlayacağını düşündükleri herkesi davet etmeye teşvik ediyoruz. Performans pazarlaması yaptık. Ancak biz çok disiplinliyiz, pazarlama çalışmalarımızın birkaç yıl içinde karşılığını alacağından emin olmak istiyoruz. Bu nedenle, ürüne olan bağlılığı artırma, müşteri başına ortalama geliri (sanırım ARPU) artırma konusunda çok disiplinliyiz. Ve sonra buna dayanarak, bunu ölçeklendirmek için bir kısmını pazarlamaya yeniden yatırım yapmak. Dolayısıyla öncelikle performans pazarlamasına ve yönlendirme pazarlamasına da odaklanıldı.
Peter Renton 15:27
Tamam, demek sen Revolut ABD'nin CEO'susun. Ve hala Bankacılıktan Sorumlu Başkan mısınız, LinkedIn profilinizde hala Revolut'un Bankacılıktan Sorumlu Direktörü olduğunuz yazıyor ve bu küresel bir pozisyon mu? Peki bundan sonra ABD dahil her pazarda bankacılık lisansı alma niyeti var mı?
Sid Jajodia 15:50
Yani evet, Revolut'tan iki kat nefret ediyorum. Ben de iki buçuk yıl önce tüm Revolut pazarlarını yönetecek olan Bankacılık Müdürü olarak Revolut'a katıldım. Bu nedenle, ölçeklendirmeye devam ederken, Avrupa'daki tüm pazarları, Asya Pasifik'i ve Amerika kıtasını yönetiyorum. Ve bu rolün bir parçası olarak, yakın zamanda ABD'yi yönetmenin doğrudan günlük sorumluluklarını üstlendim, bu yüzden bu anlamda iki kez şapka çıkardım. Sorunuzun ikinci kısmı banka olma tutkumuzla ilgili, amacımız mümkün olduğu kadar çok pazarda banka olmaktır. Dolayısıyla, büyük bir varlığımızın olduğu, önemli bir müşteri tabanımızın olduğu ve düzenleyici rejimin lisans almamızı desteklediği pazarlarda banka olmaya çalışacağız. Biliyorsunuz, bazı pazarlar gibi sınırlı sayıda olan bazı pazarlar var, sadece beş dijital bankacılık lisansı vereceğiz dediler ve bunların hepsi verildi, biliyorsunuz, biz bunu anlıyoruz' En azından düzenleyiciler onu açma ve ürünümüzü kullanan önemli müşterilerimizin olduğu, Revolut'u benimseyen daha rekabetçi yerler haline getirme konusundaki fikrini değiştirene kadar bu noktaya yakın zamanda varamayacağız, sonunda bir banka olmaya bakacağız.
Peter Renton 16:59
Ve buna, yakın zamanda düzenlenen bir etkinlikte düzenleyici alanda birçok insanla konuştuğumda, ABD'nin şu anda zorlu bir pazar olduğunu açıkça kastediyorum. Ve şu anda herhangi bir fintech'in herhangi bir şey için onay alması zor. Ama şu anda öyle değil, yani eğer bir banka satın almak istiyorsanız, bir fintech için bankacılık lisansı almanın şu anda imkansız olduğundan bahsediyorlardı. Sadece işler uyumlu değil, ancak nihai plan burada ABD'de bir lisans, bir bankacılık lisansı almak mı?
Sid Jajodia 17:26
Nihai hedef kesinlikle Peter'ın ABD'de bir banka olmasıdır. Sanırım operasyonlarınız ve kararlarınız üzerinde en fazla kontrole sahip olduğunuz zaman budur. Ancak bu bizim için hemen gerçekleşebilecek bir durum değil. Yani bu, acil yol haritamızda yer almıyor; şu anda odaklandığımız şey, mevcut banka ortaklarımızla çalışmak, müşteri benimsemeyi ölçeklendirmek ve ürün pazarına uyum sağlamak ve odaklanmayı seçtiğimiz tüm sektörler. İşte şu anda benim ve ekibimin odak noktası bu, ancak ileride bir noktada gerçekten bir banka gibi görüneceğiz. Hem geçen yılki bazı banka başarısızlıkları hem de son yıllarda kripto fintech'leriyle ilgili bazı zorluklar gibi düzenleyici ortamın sertleştiğini düşünüyorum. Biliyorsunuz düzenleme önemli. Aradığımız şey, biliyorsunuz, müşterilerin mobil bankacılığa gittikçe daha fazla yöneldiği, giderek daha az müşterinin şubeye girdiği uzun yolculuk, en son ne zaman şubeye girdiğimi bilmiyorum. Ve eğer gidişatın bu yönüne bakarsanız, biliyorsunuz, ABD bankaları 14,000 yıl önce 15 bankadan şimdi 4,000 bankaya çıktı, şube sayısı azalmaya devam ediyor. Dolayısıyla seyahatin yönü, eninde sonunda bir avuç dijital bankanın olacağı, ABD'de başarılı olacak yalnızca dijital bankaların olacağı ve hedefimizin bu bankalardan biri olmaktır.
Peter Renton 18:41
Tamam, şimdi lansmanını yaptığınız ve bu röportajın katalizörü olan yeni ürününüz Revolut 10'dan bahsetmek istiyorum. Nedir bu? Peki neden buna dikkat etmeliyiz?
Sid Jajodia 18:52
Revolut 10, uygulamamızın tamamen elden geçirilmesidir. Yani bu, uygulamamızın en son sürümüdür. Bu tam bir revizyon. Ve bunun katalizörü, biliyorsunuz, Revolut'un şu anda sekiz yaşında olduğu, Birleşik Krallık'ta bir seyahat kartı olarak başladığımız ve daha sonra zamanla pek çok başka ürüne, müşteri segmentlerine genişlediği yolculuktan bahsetmiştim. . O zaman ihtiyaç duyulan şey, uygulamanın müşterinin hem bildiği ürün setini, farklı ürünleri keşfetmesini, bulmasını, denemesini hem de uygulamayı bir şekilde yönetmesini açık bir şekilde elden geçirmesiydi. widget'ları kişiselleştirebilecekleri, kullandıkları şeyleri daha ön planda ve ortada bulundurabilecekleri, ancak aynı zamanda kendi estetik tarzlarına göre özelleştirebilecekleri yer. Müşterinin arka plan rengini değiştirmesi, widget'ları organize etmesi, bilgileri kendisine uygun şekilde organize etmesi için birçok farklı yöntemimiz var. Dolayısıyla nihai amaç, müşterinin Revolut ile ilişkisini müşteri için en sezgisel olacak şekilde düzenlemesine olanak sağlamaktı. Ve sonra birincil hesap olma hırsımızla. Ben de artık 29 pazarda banka olduğumuzu söyledim. Giderek daha fazla özelliği kullanıma sundukça, müşterilerimiz için yalnızca başka bir hesap olmayı değil, aynı zamanda müşterilerimiz için birincil işletme hesabı olmayı da amaçlıyoruz. Ve bu nedenle, biliyorsunuz, Revolut 10'un tasarlandığı esneklik, müşterinin tüm bunları sipariş etmesine olanak tanıyor ve tüm ana faaliyetlerini yönetmelerini kolay ve basit hale getiriyor.
Peter Renton 20:22
Anladım. Şunu söylemeliyim ki uygulamayı geçen gün indirdim, yıllar içinde pek çok uygulama indirdim. Ve biliyorsunuz, bu çok komik, çünkü uzun süredir Revolut bekleme listesindeydim, ancak uygulamayı indirmeye fırsatım olmadı. Ben de onu indirdim, kurdum ve içine para taşıdım. Ve bu, bir fintech uygulamasıyla çalışırken yaşadığım en kolay deneyimdi. Ve bunu Apple Pay'e bağlamak gibi, Banka Bankamatik kartlarımı Apple Pay'e yeni aldım ve parayı aktardım, açıkçası, gerçekten çok ama çok kullanıcı deneyimine odaklandınız. Bu konudaki yaklaşımınız nedir? Ve bir veya iki yıl öncesine göre çok farklı mı?
Sid Jajodia 20:59
Biliyorsunuz, yukarıdan aşağıya. Nik, kurucu olarak her zaman %100 müşteriye odaklanmıştır. Biliyorsunuz, haftada birçok kez ürün incelemelerinde onunla birlikte oturuyorum ve sorduğunuz sorular müşterinin her yerinde oluyor. Peki müşteri bunu neden yapsın? Neden? Bu çok zor geliyor. Burada çok fazla sürtünme varmış gibi geliyor. Geri dönün ve bu özel özellik üzerinde çalışın, kolaylaştırmak ister misiniz? Ve müşterinin uygulamayı nasıl kullandığını anlamak, sorunlu noktaları anlamak ve onu nasıl geliştirebileceğimizle ilgili tüm bu sorular? Biliyorsunuz, şirket yukarıdan aşağıya çok ama çok müşteri deneyimi odaklı. Ve biliyorsunuz, Revolut 10 sanırım bazı açılardan bunu daha kolay hale getirmeye yönelik tasarım çabalarının en sonuncusu. Bir müşterinin kullanabileceği şeyleri genişlettiğimizde, bunun doğal sonucu olarak biraz dağınıklık oluştu. Bu, müşteri açısından müşteri deneyiminin sadeleştirilmesi ve basitleştirilmesinin yanı sıra pek çok özelliğin de geliştirilmesi anlamına geliyordu.
Peter Renton 22:01
Doğru doğru. Bu yüzden size Nik hakkında sormak istiyorum, Nik Storonsky, o, biliyorsunuz, Revolut'un CEO'su ve kurucusu. Aynı zamanda fintech çevrelerinde de çok çok iyi tanınıyor. Demek istediğim, o, yıllar önce etkinliklerimizden birinde konuşmuştu. Bana başarılı olmak için acele eden biri gibi geldi ve çok fazla enerjisi vardı. Peki her gün neyle çalışmaktan hoşlanıyor?
Sid Jajodia 22:28
Onunla çalışmaktan keyif alıyorum. Ama biliyorsun, geriye dönüp bana neden Revolut'a katıldığımı sormuştun. Revolut'a katılmamın nedenlerinden biri de Nik'in şirket için böylesine zorlayıcı ama aynı zamanda cüretkar bir hedef ortaya koymuş olmasıydı. Bu kadar kısa sürede bu kadar çok ürünle, pek çok pazarda gerçek anlamda küresel, yalnızca dijital bir banka kurabileceğiniz fikri. Bana göre bu sadece cüretkar bir davranıştı. Pek çok şirkette çalıştım, bu kadar hırslı bir şey değil, zorlayıcı bir vizyon görmüştüm. Ve sonra ona bakarsanız, yolculuğun sekizinci yılında Nik'in başardığı, Revolut'un başardığı gibi, ancak bunlar Nik'in buna olan arzusundan kaynaklanıyor, yani müşteri odaklılık muhteşem, değil mi? Yani bu yaptığının bir kanıtı. Biliyorsunuz, bir yıl geçirdim, ilk yılımı Revolut'ta geçirdim, Londra'da geçirdim, dolayısıyla orada onunla yakın çalışıyorum. Ve burada ABD'deyken bile, onu her gün göremesem de oradaki tüm ekiple yakın işbirliği içerisinde çalışıyorum. Nik'le çalışmaktan keyif aldım. Harika bir ilişki oldu, şirketin yönü konusunda çok net, insanlardan ne beklediği konusunda çok net. Bir şirket olarak yaratabileceğimiz etkiye çok ama çok odaklandı ve her şey inşa etmekle ilgiliydi. Yani beslenmek harika bir enerji.
Peter Renton 23:43
Birleşik Krallık'ta olduğu gibi Revolut da çok ama çok iyi kurulmuş durumda. Üç büyükten biri, onu büyüten ilk fintech'lerden biri. Burada sadece birkaç yıldır burada olduğunu söylemiştin. Yani gitmek için biraz zamanınız var. Rekabet ettiğiniz, çok köklü ve geniş ölçekte bazı isimler var. ABD iş dünyasının Birleşik Krallık ve Avrupa'dakine benzer bir konuma ulaşması için ne gerekecek?
Sid Jajodia 24:11
Evet, demek istediğim bu bir yolculuk. Yani günün sonunda uygulamada birçok farklı ürünümüz var. ABD'de başarılı olmamız müşteriye bağlıdır; biz müşteriye değer olarak ne veriyoruz? İşleri onlar için basitleştirerek müşterilerimize zaman açısından ne veriyoruz? Müşterinin bir şeyi yapmasını kolaylaştırırsak müşteri bizi kullanır, değil mi? Dolayısıyla buradaki zorluk, bazı özelliklerde ilk hamle avantajına sahip olan başka fintech'lerin de mevcut olmasıdır. Mesela Avrupa'da P2P ödemelerinde, Revolut bir fiildir, parayı sana Revolut yapacağım, değil mi? Burada bu tür bir kovaya uyan başka fintech'ler var. Bu nedenle, müşterilerin güvenini ve işlerini kazanmak için bir nevi yenilik yapmaya devam etmeliyiz, çabalamaya devam etmeliyiz ve Revolut'un ürün yeniliği ve müşteri odaklılık konusundaki DNA'sı göz önüne alındığında, burada başarılı olacağımızdan eminiz.
Peter Renton 25:06
Sağ. Tamam aşkım. O halde, vizyonunuzun ne olduğuyla bitirmek isterim, biraz değindiniz, ama belki Revolut'un genel olarak finansal hizmetlerin geleceğine ilişkin vizyonunun ne olduğuna biraz daha derinlemesine dalabiliriz? Açıkçası dijital olacak, ancak bu konuda fikrinizi almayı çok isterim.
Sid Jajodia 25:26
Sanırım kendimizi finansal hizmetleri sınırsız hale getirmek isteyen bir şirket olarak adlandırıyoruz. Sınırsız, hem coğrafi ulusal sınırlar açısından, hem de ülkede bulunan herkesin, ürünü yurt içinde kullanarak hayatını kolaylaştırıyoruz. Ama sınırları aşanlara gelince, biliyorsunuz, ben şahsen kıtalar arasında yaşadım, dört ülkede yaşadım, her başka ülkeye taşındığınızda finansal hayatınıza sıfırdan başlamak zorunda kalıyorsunuz. Oradaki bankalar sizi tanımıyor, bir nevi bu hesapları kapatmanız, yeni hesaplar açmanız gerekiyor. Birisinin finansal hayatını sınırların ötesinde yaşamasını mümkün olduğunca sorunsuz hale getirmek istiyoruz. Yani bu bir nevi açık bir hırs ve gelecek. İkincisi, tek noktadan hizmet almasını kolaylaştırmak istiyoruz. Geçmişte büyük bankalardan uzaklaşmanın çoğu hayal kırıklığıydı, bankanın sizinle nasıl iletişim kurduğunu bilirsiniz. Veriler silolanmıştır. Bir ürünü kullanmanız mutlaka diğer ürünleri de kullanabileceğiniz anlamına gelmez. Teknolojinin, çoklu ürün ilişkisini kusursuz hale getirecek şekilde son müşteri için çalışmasını sağlamak istiyoruz. Şu ana kadar nasıl çalıştığımızı görürseniz, birden fazla abonelik katmanımız, planımız var, bunların hepsi birden fazla şeyi yapabileceğiniz ve bundan daha fazla değer elde edebileceğiniz bir noktaya yönelik. Ve faydayı yalnızca kaynak açısından değil, size tahakkuk eden fiyat açısından da görüyorsunuz. Dolayısıyla bizim için mesele, son müşteriye kendi hayatları üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için teknolojideki en son yeniliklerin tamamını kullanmaktır. Bunun pek çok misyon beyanı türü şeye benzediğini biliyorum, ancak her gün bizi harekete geçiren şey bu. Yaptığımız gibi özellik setini geliştirmeye bizi iten şey budur.
Peter Renton 27:14
Evet, tüketicilerin sahip olması harika bir şey. Revolut gibi şirketler, sizin yaptığınız pek çok şeyle gerçekten yeni çığır açıyor ve sizin varlığınız da gerçekten yeni bir çığır açıyor. Neyse, bugünlük vaktimiz bu kadar Sid, sana tekrar yetişebilmek çok güzel. Gösteriye geldiğiniz için çok teşekkür ederim.
Sid Jajodia 27:29
Teşekkürler Peter. Bu fırsat için çok teşekkür ederim.
Peter Renton 27:33
Bu bölümün sonuna kadar dinlediğiniz için teşekkür ederim, gerçekten minnettarım. Bu, 2023'teki son kaydımız. Bu fırsatı değerlendirip benimle bu fintech yolculuğuna geldiğiniz için teşekkür etmek istiyorum. Dinlediğiniz için teşekkür ediyorum ve nasıl kutlarsanız kutlayın, hepinize mutlu bir tatil sezonu dilemek istedim. Umarım keyifli ve dinlendirici bir zaman geçirirsiniz. Ve sizi 2024'te tekrar burada göreceğiz.
.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }
- SEO Destekli İçerik ve Halkla İlişkiler Dağıtımı. Bugün Gücünüzü Artırın.
- PlatoData.Network Dikey Üretken Yapay Zeka. Kendine güç ver. Buradan Erişin.
- PlatoAiStream. Web3 Zekası. Bilgi Genişletildi. Buradan Erişin.
- PlatoESG. karbon, temiz teknoloji, Enerji, Çevre, Güneş, Atık Yönetimi. Buradan Erişin.
- PlatoSağlık. Biyoteknoloji ve Klinik Araştırmalar Zekası. Buradan Erişin.
- Kaynak: https://www.fintechnexus.com/siddhartha-jajodia-u-s-ceo-and-chief-banking-officer-of-revolut-on-creating-a-global-digital-bank/
- :vardır
- :dır-dir
- :olumsuzluk
- :Neresi
- $UP
- 000
- 1
- 10
- 100
- 14
- 15 yıl
- %15
- 20
- 20 yıl
- 200
- 2010
- 2013
- 2023
- 2024
- 29
- 30
- 300
- %35
- 40
- 7000
- a
- kabiliyet
- Yapabilmek
- Hakkımızda
- yukarıdaki
- kesinlikle
- Hesap
- Hesaplar
- Başarmak
- elde
- elde
- karşısında
- faaliyetler
- etkinlik
- aslında
- eklemek
- Ek
- Ayrıca
- benimseyenler
- Benimsemek
- Benimseme
- avantaj
- reklâm
- danışman
- Sonra
- tekrar
- karşı
- Çağlar
- önce
- hizalı
- Türkiye
- Her yaştan
- izin vermek
- veriyor
- tek başına
- zaten
- Ayrıca
- her zaman
- şaşırtıcı
- hırs
- Amerika
- an
- ve
- Başka
- cevap
- herhangi
- bir şey
- uygulamayı yükleyeceğiz
- Apple
- elma Öde
- takdir etmek
- yaklaşım
- uygun olarak
- onaylı
- uygulamalar
- ARE
- ALAN
- alanlar
- etrafında
- AS
- Asya
- Asya Pasifik
- sormak
- varlık
- varlık yöneticileri
- atanmış
- At
- Saldırma
- Dikkat
- çekti
- cüretli
- izleyici
- Avustralya
- yazar
- mevcut
- avatar
- ortalama
- uzakta
- Arka
- arka fon
- Banka
- banka başarısızlıkları
- Bankacılık
- Bankalar
- baz
- merkezli
- temel
- Defne
- BE
- Çünkü
- müşterimiz
- olma
- olmuştur
- başladı
- arkasında
- olmak
- altında
- yarar
- Daha iyi
- arasında
- Büyük
- Biggest
- Milyar
- Bit
- planı
- pim
- kitap
- sınır
- sınırsız
- sınırları
- her ikisi de
- sınırları
- şube
- dalları
- marka
- Brezilya
- mola
- Kırma
- getirmek
- geniş
- Kırık
- inşa etmek
- bina
- Demet
- iş
- fakat
- düğmesine tıklayın
- satın almak
- Satın alma
- by
- Kaliforniya
- çağrı
- denilen
- Kampanyalar
- CAN
- kapak
- Başkent
- kapaklar
- kart
- Kartlar
- Kariyer
- durumlarda
- Cashback
- katalizatör
- Yakalamak
- kutlamak
- Merkez
- Merkezleri
- ceo
- CEO ve Kurucu
- belli
- başkan
- meydan okuma
- zorluklar
- zor
- şans
- değişiklik
- Telegram Kanal
- Kontrol
- baş
- Klinik
- çevreler
- açık
- Açıkça
- Kapanış
- yakından
- karışıklık
- Kurucu
- sahil
- kod
- Kahve
- renk
- COM
- nasıl
- geliyor
- gelecek
- Emtialar
- topluluklar
- Şirketler
- şirket
- zorlayıcı
- rakip
- rekabet
- rakipler
- tamamlamak
- uyma
- emin
- bağlı
- bağlantı
- tüketici
- Tüketiciler
- UAF ile
- içerik
- devam etmek
- devam ediyor
- devam eden
- kontrol
- konuşma
- olabilir
- ülkeler
- ülke
- Çift
- yaratmak
- Oluşturma
- yaratıcı
- kredi
- Kredi kartları
- Çapraz
- kripto
- kripto ticareti
- para birimleri
- Para birimi
- görenek
- müşteri
- Müşteri tabanı
- müşteri deneyimi
- Müşteriler
- özelleştirmek
- kesim
- CX
- veri
- Tarih
- gün
- borç
- Banka kartı
- Banka Kartları
- onyıl
- karar
- kararlar
- derin
- derece
- memnun olmak
- teslim etmek
- teslim
- bağlı
- dağıtmak
- dağıtma
- mevduat
- emanetçi
- tanımlamak
- Dizayn
- tasarlanmış
- arzu
- ayrıntılar
- gelişme
- farklılık
- fark
- farklı
- farklılaştırmak
- farklılaşmış
- zor
- dijital
- dijital banka
- dijital bankacılık
- Dijital medya
- direkt
- yön
- direkt olarak
- disiplinli
- keşfetmek
- tartışma
- dağıtmak
- dağıtıldı
- dalış
- çeşitli
- çeşitli
- bayan
- do
- yok
- Değil
- yapıyor
- dolar
- Yerli
- yurt
- yapılmış
- Dont
- çift
- aşağı
- şiddetle
- tahrik
- sürücüler
- sürme
- her
- Daha erken
- Erken
- erken evlat edinmek
- kazanmak
- kolaylaştırmak
- kullanım kolaylığı
- kolay
- kolay
- kolayca
- kolay
- çabaları
- ya
- başka
- E-posta
- ortaya çıkan
- gelişmekte olan piyasalar
- Işçi
- çalışanların
- son
- enerji
- meşgul
- nişan
- meşgul
- artırılması
- keyfini çıkarın
- eğlenceli
- sağlamak
- Tüm
- çevre
- bölüm
- Özkaynaklar
- kurulmuş
- AVRUPA
- Hatta
- Etkinlikler
- olaylar
- nihai
- sonunda
- hİÇ
- Her
- her gün
- her şey
- her yerde
- örnek
- örnekler
- heyecan verici
- mevcut
- genişletilmiş
- beklemek
- beklediğini
- giderler
- deneyim
- hataları
- adil
- oldukça
- aileleri
- aile
- fan
- uzak
- büyüleyici
- Favori
- Özellikler(Hazırlık aşamasında)
- Özellikler
- hissediyor
- az
- daha az
- mali
- finansal ürünler
- finansal hizmetler
- bulmak
- bitiş
- fintech
- fintech uygulaması
- Fintech Şirketleri
- FİNTECH ŞİRKETİ
- fintechs
- Ad
- uygun
- beş
- Esneklik
- Florida
- odak
- odaklanmış
- odaklanma
- takip etme
- İçin
- Tüketiciler İçin
- kurucu
- dört
- sürtünme
- arkadaşlar
- itibaren
- ön
- hüsran
- tam
- komik
- gelecek
- geçit
- coğrafi
- coğrafyalar
- almak
- alma
- Vermek
- verilmiş
- Verilmesi
- Küresel
- küresel dijital
- küresel finans
- küresel konum
- Küresel
- dünya
- Go
- Goes
- gidiş
- gitmiş
- var
- Hükümet
- harika
- büyüdü
- Zemin
- Büyümek
- Büyüyen
- Konuk
- vardı
- Yarım
- avuç
- olay
- mutlu
- Zor
- şapka
- Var
- he
- Held
- yardım
- okuyun
- Yüksek
- Yüksek verim
- özeti
- onu
- onun
- vurmak
- ambar
- Tatil
- Ana Sayfa
- umut
- otel
- oteller
- duraksamak
- Ne kadar
- Ancak
- HTTPS
- i
- Ben
- Fikir
- ideal
- if
- Acil
- batırmak
- Göçmenler
- darbe
- önemli
- imkânsız
- etkileyici
- iyileştirmek
- in
- Diğer
- derinlemesine
- dahil
- Dahil olmak üzere
- Gelir
- Hindistan
- bilgi
- başlangıçta
- yenilik yapmak
- Yenilikçilik
- yenilikler
- içeride
- entegre
- Niyet
- ilginç
- içten
- Uluslararası
- görüşme
- içine
- sezgisel
- yatırım
- Yatırımlar
- yatırımcı
- Yatırımcılar
- IT
- kendisi
- Japonya
- İş
- katıldı
- birleştirme
- seyahat
- sadece
- çocuklar
- Nezaket.
- Bilmek
- bilinen
- büyük
- büyük
- Soyad
- Geçen yıl
- son
- başlatmak
- başlattı
- fırlatma
- öncülük etmek
- lider
- önemli
- ÖĞRENİN
- öğrendim
- en az
- sol
- borç verme
- yükümlülükler
- Lisans
- lisansları
- hayat
- yaşam tarzı
- sevmek
- Sınırlı
- çizgi
- astarlı
- LinkedIn profili
- Liste
- Dinleme
- küçük
- yaşamak
- Yaşıyor
- Krediler
- London
- Uzun
- uzun zaman
- uzun
- Bakın
- bakıyor
- Çok
- bir sürü
- Aşk
- sevilen
- M bir
- yapılmış
- anakara
- ana akım
- yapmak
- YAPAR
- Yapımı
- yönetmek
- yönetilen
- yönetim
- Yöneticileri
- yönetme
- çok
- pazar
- Pazarlama
- çarşı
- Piyasalar
- olgun
- maksimum genişlik
- olabilir
- me
- ortalama
- anlamına geliyor
- medya
- adı geçen
- araya geldi
- Meksika
- Orta
- milyon
- milyon müşteri
- akla
- kaçırmak
- Misyonumuz
- N XNUMX'in Görevi
- Telefon
- Mobil bankacılık
- para
- ay
- Daha
- çoğu
- ağız
- hareket
- taşındı
- hamle
- hareketli
- çok
- çok
- çoklu
- my
- isim
- isimleri
- ulusal
- Doğal (Madenden)
- gezinme
- zorunlu olarak
- gerek
- gerekli
- ihtiyaçlar
- Hollanda
- asla
- yeni
- yeni ürün
- New York
- Yeni Zelanda
- sonraki
- rabıta
- yok hayır
- Hayır
- normal
- şimdi
- numara
- nesnel
- of
- kapalı
- teklifleri
- Subay
- tamam
- Eski
- on
- ONE
- Online
- bir tek
- açık
- açma
- ameliyat
- işletme
- operasyon
- Operasyon
- Fırsat
- or
- sipariş
- Diğer
- bizim
- kendimizi
- dışarı
- tekrar
- tüm
- bakım
- kendi
- p2p
- p2p borç verme
- Pasifik
- Ağrı
- Acı noktaları
- kâğıtlar
- Bölüm
- belirli
- ortaklar
- ortaklıklar
- parçalar
- geçmiş
- GERİ ÖDEME
- ödeme
- ödemeler
- Bordro
- İnsanlar
- başına
- yüzde
- performans
- dönem
- izin
- Şahsen
- perspektif
- Peter
- pilot
- yer
- Yerler
- plan
- planlanmış
- ağladım
- platform
- Platon
- Plato Veri Zekası
- PlatoVeri
- Lütfen
- lütfen
- Zevk
- artı
- podcast
- Podcast
- Nokta
- noktaları
- popülasyonları
- pozisyon
- mümkün
- varlık
- güzel
- fiyat
- öncelikle
- birincil
- üretmek
- PLATFORM
- ürün geliştirme
- Ürün İnovasyonu
- ürün pazarı
- Ürün Yorumları
- Ürünler
- profesyonel
- Profil
- Programı
- sağlamak
- sağlar
- Q1
- kalite
- Çeyrek
- soru
- Sorular
- oldukça
- ulaşmak
- ulaştı
- gerçekleştirmek
- Gerçekten mi
- neden
- nedenleri
- son
- geçenlerde
- tanımak
- kayıt
- Sevk
- rejim
- Değişiklik Yapıldı
- yönetmelik
- düzenleyici
- ilişki
- Nispeten
- dövizleri
- Raporlama
- temsil
- Yer Alan Kurallar
- kaynak
- sorumlulukları
- sonuç
- dönüş
- gelir
- gelir
- Yorumları
- Revolut
- krallar gibi yaşamaya
- Risk
- risk yönetimi
- yol
- yol haritası
- robo
- robot danışmanı
- Rol
- rolleri
- koşu
- s
- Adı geçen
- satış
- aynı
- kaydedilmiş
- Tasarruf
- tasarruf hesabı
- söylemek
- diyor
- ölçek
- ölçekleme
- Okul
- çizik
- sorunsuz
- sezon
- İkinci
- görmek
- görüldü
- segmentler
- kıdemli
- duyu
- Dizi
- Hizmetler
- set
- birkaç
- Mağaza
- kısa
- meli
- şov
- Gösteriler
- kapamak
- yan
- önemli
- izole olmak
- benzer
- Basit
- basitleştirilmesi
- beri
- Singapur
- tek
- kardeş
- oturmak
- ALTINCI
- beden
- eğri
- küçük
- küçük işletme
- EMS
- So
- şu ana kadar
- satılan
- katı
- biraz
- Birisi
- bir şey
- Yakında
- kaynaklar
- güney
- uzay
- karış
- Konuştu
- özellikle
- geçirmek
- Harcama
- harcanmış
- Spotify
- aşamaları
- başlama
- başladı
- başlangıç
- Startups
- Açıklama
- Devletler
- kalmak
- kaldı
- Yine
- dur
- Stratejik
- çabalamak
- güçlü
- abone ol
- abone
- başarılı olmak
- başarılı
- böyle
- süit
- harika
- süper uygulama
- Destekler
- elbette
- sistem
- Bizi daha iyi tanımak için
- Konuşmak
- konuşma
- Görüşmeler
- Hedef
- Vergilendirme
- takım
- Teknoloji
- söylemek
- eğilimindedir
- şartlar
- vasiyetname
- Test yapmak
- Teksas
- göre
- teşekkür
- Teşekkürler
- o
- The
- Gelecek
- Bilgi
- Hollanda
- UK
- Dünya
- ve bazı Asya
- Onları
- kendilerini
- sonra
- Orada.
- Bunlar
- onlar
- şey
- işler
- düşünmek
- Re-Tweet
- Bu
- düşünce
- üç
- İçinden
- zaman
- zamanlar
- için
- bugün
- çok
- aldı
- üst
- müteessir
- karşı
- Ticaret
- Trading
- ticaret iş
- geleneksel
- Transkript
- seyahat
- Seyahat
- gerçekten
- Güven
- denemek
- çalışıyor
- ikiz
- iki
- tip
- tipik
- bize
- Uk
- altında
- anlayış
- sınırsız
- kadar
- güncellenmiş
- kentsel
- us
- ABD bankaları
- kullanım
- kullanıcı
- Kullanıcı Deneyimi
- kullanıcılar
- kullanma
- değer
- çeşitlilik
- çeşitli
- versiyon
- dikey
- sektörler
- çok
- çok çeşitli
- viral
- Sanal
- sanal kartlar
- vizyonumuz
- Türkiye Dental Sosyal Medya Hesaplarından bizi takip edebilirsiniz.
- ses
- Bekleyen
- yürümek
- yürüdü
- yürüyüşleri
- Cüzdan
- Cüzdan
- istemek
- aranan
- istiyor
- oldu
- Yol..
- yolları
- we
- servet
- Web Seminerleri
- hafta
- karşılama
- İYİ
- Kimler
- vardı
- Ne
- Nedir
- ne zaman
- hangi
- süre
- beyaz
- DSÖ
- bütün
- kimin
- neden
- irade
- ile
- içinde
- Word
- İş
- işlenmiş
- çalışma
- çalışır
- Dünya
- Dünyanın en
- olur
- yazı yazıyor
- yıl
- yıl
- Evet
- henüz
- Yol ver
- verim
- york
- sen
- genç
- küçük
- kendiniz
- Youtube
- Zelanda
- zefirnet