Fintech One-on-One: Andrew B. Morris, Chief Content Officer och Curt Persaud, medgrundare och CTO för Fintech Islands på Karibisk fintech

Fintech One-on-One: Andrew B. Morris, Chief Content Officer och Curt Persaud, medgrundare och CTO för Fintech Islands på Karibisk fintech

Källnod: 3074725

Gillar du våra poddar? Missa inte framtida avsnitt! Vänligen tryck på prenumerera-knappen AppleSpotifyYoutube, eller din favoritpodcastplattform för att hålla dig uppdaterad med vårt senaste innehåll. Tack för ditt stöd!

När du tänker på banbrytande fintech tänker du förmodligen inte på Karibien. Men några intressanta utvecklingar händer där som vi alla borde vara uppmärksamma på.

I det här avsnittet av Fintech One-on-One-podden pratar jag med Curt Persaud, medgrundare och CTO för Fintechöarna och Andrew B. Morris, Chief Content Officer på Fintech Islands. Det här är det största fintech-evenemanget i Karibien och det händer nästa vecka (24-26 januari) på Barbados. Jag kommer att vara där tillsammans med många andra amerikanska och karibiska fintechledare.

Karibien är en underskattad region, den ligger på vår bakgård med fler människor (45 miljoner) än Kanada. Det finns redan en stark entreprenörsanda och en blomstrande fintech-industri där, som är redo att växa avsevärt inom en snar framtid.

I denna podcast lär du dig:

  • Grundberättelsen om Fintech Islands.
  • Varför amerikaner borde bry sig om karibisk fintech.
  • De viktiga fintech-trenderna i regionen.
  • Detaljer om Fintech Islands-evenemanget.
  • De olika ämnen som tas upp på deras agenda.
  • Hur deras startup-tävling kommer att fungera.
  • Hur människor kan engagera sig med karibisk fintech utanför evenemanget.

Läs en utskrift av vårt samtal nedan.

Peter Renton  00:01

Välkommen till Fintech One-on-One-podden. Det här är Peter Renton, ordförande och medgrundare av Fintech Nexus. Jag har gjort den här showen sedan 2013, vilket gör detta till den längsta pågående en-på-en-intervjushowen i hela fintech. Tack för att du följde med mig på denna resa. Om du gillade den här podden borde du kolla in våra systerprogram The Fintech Blueprint med Lex Sokolin och Fintech Coffee Break med Isabelle Castro, eller lyssna på allt vi producerar, genom att prenumerera på Fintech Nexus podcastkanal.

Peter Renton  00:31

Innan vi sätter igång vill jag påminna dig om vår heltäckande nya tjänst. Fintech Nexus News täcker inte bara de största fintechnyheterna, vårt dagliga nyhetsbrev levererar de viktigaste fintechberättelserna i din inkorg varje morgon, med speciella kommentarer om dagens toppnyhet. Håll dig uppdaterad om fintech-nyheter genom att prenumerera på news.fintechnexus.com/subscribe.

Peter Renton  01:09

Idag på showen gör vi något helt annat. Vi pratar om fintech i Karibien. Ja, det gläder mig att välkomna Curt Persaud. Han är medgrundare och CTO för Fintech Islands, tillsammans med Andrew Morris, som många av er känner från sina Money20/20 dagar, han är Chief Content Officer för Fintech Islands. Och vad är Fintech Islands? Tja, det är det ledande evenemanget i Karibien för fintech. Det händer senare den här månaden på Barbados, jag kommer att vara där och det kommer att bli, tror jag, en fascinerande händelse. Så vi pratar självklart om detaljerna i händelsen. Men vi ska också prata om fintech i Karibien. Vilka är de stora trenderna, varför det är viktigt, varför amerikaner egentligen borde bry sig om det. Och vi går självklart också igenom några av detaljerna i evenemanget så långt som de sociala aktiviteterna, vad som kommer att tas upp ur ett innehållsperspektiv, uppstartsscenen och mycket mer. Det var en fascinerande diskussion. Hoppas du gillar showen.

Peter Renton  02:13

Välkommen till podden Curt och Andrew.

Curt Persaud  02:16

Tack.

Andrew B. Morris  02:17

Hallå.

Peter Renton  02:17

Okej, låt oss börja med att göra några korta introduktioner. Curt, varför börjar jag inte med dig. Berätta lite om dig själv och din bakgrund.

Curt Persaud  02:27

Ja, så jag är grundaren och CTO för Fintech Islands. Min bakgrund är främst inom teknikområdet, men mer inom företagsnivå, typapplikationer. Jag engagerade mig i Fintech Islands, precis som en del av ett bredare uppdrag att på ett sätt ge tillbaka till mitt samhälle, till min region, som är den karibiska regionen. Du vet, historien om hur det grundades kommer vi in ​​på senare, men du vet, jag träffade några fantastiska människor på vägen. Och de har hjälpt mig att sätta ihop den visionen. Så nu är vi på denna resa för Fintech Islands.

Peter Renton  02:58

Okej. Och Andrew, vad har du för bakgrund?

Andrew B. Morris  03:02

Så jag har hållit på med fintech på olika sätt i 25 år eller så. Och det senaste, lite mer än ett decennium har varit att producera evenemang, som det vi gör med Curt. Jag var managementkonsult inom betalningsbranschen, jag var chef på en bank och var med och byggde upp en digital bankplattform för flera år sedan. Och jag deltog i den första upplagan av Money20/20-konferensen. Och var försiktig när du går på konferenser, för du kan sluta jobba för dem. För det var vad som hände mig, jag talade på konferensen nästa år, jag träffade grundarna och blev den första innehållschefen, Chief Content Officer på Money20/20. Så genom den resan att hjälpa till att bygga det evenemanget blev jag liksom kär i hela processen, kreativiteten i att bygga ett evenemang, den inverkan du kan ha på branschen och samhället. Och att kunna titta på en riktigt stor bild av saker som händer, snarare än att nödvändigtvis vara en djup expert på bara en sak, kan du se över landskapet. Och jag gillade den aspekten också.

Peter Renton  04:12

Jag med.

Andrew B. Morris  04:14

Ja.

Peter Renton  04:15

Hur som helst, låt oss komma till typen av grundberättelse om Fintech Islands. Curt, du har redan berört det, men du kanske bara skulle kunna reta ut varför du bestämde dig för att starta det här evenemanget och vad var tanken där?

Curt Persaud  04:28

Drivkraften till detta var egentligen lusten att bidra och ge tillbaka till de samhällen som du vet, vi kommer från, jag kommer från den karibiska regionen. Jag är från Barbados. Du vet, det finns en grad av frustration som går in i det där, när vi går tillbaka till öarna, när vi går tillbaka till vår hemstad, ser vi en viss brist på framsteg i vissa utrymmen, speciellt kring teknik, kring finansiell teknologi, När det gäller banker är det sätt som saker och ting görs på i Karibien, du vet, några år, om inte kanske till och med ett decennium efter Nordamerika och vissa andra utvecklingsländer. Och när jag är i det tekniska området, jag arbetar i Nordamerika, blev jag lite frustrerad över det faktum att vi var så långt efter. Så jag fick den här idén om, Hej, vad är det bästa sättet att påverka innovation? Vilket är det bästa sättet att påverka påverkan inom, ni vet, vår hemregion. Och, du vet, idén att ta med människor som var experter, tankeledare, människor som förnyade sig från hela världen och ta dem in i det område som du försöker påverka, och att låta dem bidra eller dela sina berättelser, kan bli en katalysator för den rörelsen. Allison, som är medgrundaren, som tyvärr inte kunde göra det idag, hon har varit en långvarig vän till mig. Hon bor i Miami med mig, jag sträckte mig till henne och sa: Hej, har du något emot att vi tar kaffe idag. Så vi träffades över en kaffe och jag delade min idé med henne. Nu är hon i produktionsutrymmet, hon är med i evenemangen, planering, massiva produktioner, evenemang av typ 20,000 XNUMX personer. Och hon blev kär i den. Så genom att samarbeta med henne och några andra som kom senare, utvecklade vi liksom idén med konferensen, utveckla Fintech Island-konferensen. Och det handlade egentligen om två specifika mål när vi först pratade om det i termer av splittring var verkligen att föra en gemenskap av, av störande människor till ön. Ledare och människor som omdefinierar teknologin inom det finansiella området och sedan försökte få den att fungera som en katalysator för att bygga en mer inkluderande, effektiv finans- och teknologisektor inom regionen. Så det var ungefär som de två huvudmålen när vi började. Och sedan dess, du vet, expanderat och har ett eget liv, och det växer liksom, samhället växer. Och riktningen som vi tar den är också dynamisk, och den växer också. Så ni vet, vi letar efter att se vad som händer i år och hur vi utvecklar konferensen och vad vi försöker göra.

Peter Renton  07:02

Okej, och så Andrew, hur blev du först involverad här? För att du inte är du inte från Barbados.

Andrew B. Morris  07:07

Nej, ja, nej, jag jobbar på mitt hedersmedlemskap. Så det var faktiskt intressant. En av mina kollegor från Money20/20 Hennes namn är Lucia Jades, kommer ursprungligen från Trinidad. Och hon är en briljant verksamhetsledare för evenemang och hade redan träffat Allison och Curt och började hjälpa dem att sätta ihop sin vision för Fintech Islands. Och hon presenterade oss, hon föreslog att, du vet, med min bakgrund kunde jag vara till hjälp för dem. Och jag är så glad att det hände. För inte nog med att jag inte är från Barbados, Peter, jag hade aldrig varit i Karibien på semester innan jag började arbeta med det här projektet, eller hur. Så det var detta underbara tillfälle att lära sig om kulturen på plats för att lära sig nyanserna. Du vet, om du inte är bekant med regionen börjar du tro att alla karibiska öar är likadana. Nej, de har inte rätt. Varje ö har sin unika kultur. Det finns tre olika språk, det finns 45 miljoner människor. Och det finns en stor mängd mångfald i hela regionen. Och du börjar förstå det och ser talangen som finns där, och möjligheten som finns för fintech. Och så jag var väldigt attraherad av det. Och sedan med Rolodex som jag har från år av att vara i branschen och erfarenheten av att sätta ihop innehåll för evenemang, visste jag att jag kunde vara till hjälp, eller hur, för att utveckla evenemanget. Så jag fick kontakt genom en gemensam vän och hjälpte till att lansera evenemanget förra året. Och det här är vår andra upplaga som kommer. Och som Curt sa, det är värd för en verkligt global konferens i regionen. Och det är så det kan vara en katalysator för fintech-ekosystemet där.

Peter Renton  09:01

Jag har faktiskt aldrig varit i Karibien heller. Men jag känner att jag vet det väl, eftersom jag är australiensare. Och vi har cricketspelet som Västindien, när jag växte upp, när jag växte upp på 80-talet i Australien, var Västindien den största cricketnationen på planeten. Så jag blev utsatt för mycket av Karibien där och inte riktigt lika bra som de brukade vara. Men när man hade sådana som Vivian Richards och Clive Lloyd och de karaktärerna på 80-talet, var det väldigt roligt att titta på. Men jag avviker i alla fall. Varför skulle amerikaner, för det här är uppenbarligen, jag har en primär amerikansk publik för denna podcast, varför skulle amerikaner bry sig? Vi ska prata om händelsen om lite, men jag vill prata om Karibien först. Varför ska amerikaner bry sig om detta ur ett fintech-perspektiv, den här regionen?

Andrew B. Morris  09:46

Så en, det är en större marknad än du inser. Jag kastade ut de 45 miljoner människorna, det är befolkningen i hela regionen, och det är större än Kanada. Det är ungefär lika stort som Spanien, eller hur? Så det är många olika mindre ö-nationer, mycket mångfald där, att skala ett företag, det är en komplexitet att göra det, men det är en stor del av världen. Så det är en sak. Den andra är att det fortfarande finns mycket pengar i Karibien. Och det finns många möjligheter att digitalt transformera och göra saker mer effektiva och mer inkluderande och att hjälpa småföretag och att hjälpa konsumenter. Och så det finns möjlighet där. Det finns en enorm talang i regionen. Och det finns regeringar och tillsynsmyndigheter som bryr sig, och som försöker tänka på sätt att balansera skydd av konsumenter med innovation. Och du vet, hur kan vi göra det, och det är inte lätt att göra. Men det finns experimenterande, och det finns en vilja att prova nya saker. Och så jag tror att det blir en spännande plats för saker som centralbanks digitala valutor att...några av de tidiga experimenten med den idén har varit i Karibien, det finns kanske lite mindre hinder för att prova nya saker. Och så jag tror att det gör det attraktivt.

Curt Persaud  11:11

Utöver vad Andrew nämnde, ja, det är, det är en av de mest outnyttjade regionerna om man tittar på alla utrymmen som, du vet, människor expanderar när det gäller teknik och innovation, och fintech specifikt, den andra saken är att, du vet, med den globala ekonomin, du vet, gränserna och gränserna är mindre, de är mer tvetydiga. Det är i stort sett obefintligt, att utnyttja en annan för potentiell 45 miljoner marknad är bara en enorm möjlighet för många företag i Nordamerika, Europa, Afrika, vi har, ni vet, intressen runt om. Och sedan den andra saken är att det finns en enorm diaspora i Nordamerika, Storbritannien, Europa, du vet, Afrika, och de spelar en så avgörande roll, mängden transaktioner och dollarn som flödar fram och tillbaka in i regionen in i regionen är enorm. Och att bara ta vara på det och ta reda på hur du kan skapa möjligheter eller skapa möjligheter från det är ett annat område som jag tror att man inte tittar på tillräckligt, och som är en potential för enorm uppsida för alla företag eller företag som försöker gå in i Karibiska regionen.

Andrew B. Morris  12:21

Och diasporan är en riktigt intressant punkt. Amerikanska städer som New York, till och med Toronto, och Kanada, Miami, naturligtvis, på grund av närheten, men också Atlanta, där jag är baserad, att en av våra talare vid evenemanget är TIAA:s finanschef, eller hur. Rapporterar till Thasunda Duckett, denna rockstjärna VD, ett stort jobb. Han är från Barbados. Och han kommer tillbaka för att tala och för att vara en del av vårt evenemang, Dave Dowrich. Och så ser du mycket inflytande från diasporan, globalt. Och hur det då med turismen i regionen, så många globala förbindelser som passerar genom den delen av världen. Och det är bara en fantastisk smältdegel för typ av global handel, om man så vill.

Peter Renton  13:09

Så hur ser fintech-tillståndet ut i Karibien just nu? Vilka är de viktiga trenderna som folk bör vara medvetna om?

Andrew B. Morris  13:18

En sak som jag ser är, du vet, vi har satt ihop innehållet för evenemanget, är några av de traditionella aktörerna, de sittande bankerna och större aktörer som arbetar för att digitalt transformera sättet de gör affärer på. Och de gör det genom att, i vissa fall, stödja fintech-startups, vilket är intressant. Sponsorn av vår start-pitch är en bank, Republic Bank. De gör det genom att samarbeta med företag som systemintegratörer som IBM, bank as a service, inbäddade bankleverantörer som InBank. Ett annat företag som heter InfoCorp, så du ser dessa globala leverantörer som är involverade i bankverksamhet som en tjänst och öppen finans, som börjar samarbeta och samarbeta med karibiska finansinstitut för att hjälpa dem att digitalisera sättet de gör affärer på. Så det är en sak som är intressant. Den andra börjar se några startups få lite dragkraft, eller hur? Det finns ett riktigt intressant företag som heter First Atlantic Commerce som behandlar e-handelsbetalningar över hela regionen. Det går väldigt bra. Det finns ett antal mobilplånboksleverantörer som gör några intressanta saker. Och så det är fortfarande tidiga dagar, och det är därför denna händelse existerar, för att vara den katalysatorn och driva regionen. Men det finns tecken på att regionen är mottaglig och redo att liksom fortsätta med denna fintech-revolution i Karibien.

Curt Persaud  14:46

Så vi ser, som jag nämnde, det finns en hel del plånboksbetalningar, plånböcker som kommer upp i regionen. Så jag tror att kontantlöshet är en stor sak. Det finns många slags småföretag, mikroaffärstransaktioner som händer som är, dominerande i regionen, väldigt kontantcentrerade. Och det finns en hel del push för att typ flytta dem till en digital, digital form, en digital plattform, oavsett om det är antingen betalningsplånbok eller direkta B2B-transaktioner med tjänsteleverantören eller bankinstitution. Så vi ser mycket av det. Och sedan, du vet, vi ser också en hel del push från de, från de stora sittande bankerna när det gäller finansiell integration, och en hel del utbildning, eller hur, försöker trycka in mer på marknaden där, mot ungdomarna , och utbildar dem i termer av liknande finansiell kunskap och sånt. Så många av dem adopterar och vitmärker många produkter som lär ut det. Så de bäddar in dessa produkter i sin svit av applikationer eller i sin bankprofil eller portfölj av applikationer. Så det ser vi. Så vi ser riktigt, riktigt positiva tecken och riktigt bra grepp, saker som du aldrig skulle ha sett för fem år sedan. När vi först startade det här evenemanget startade vi det redan 2021 och förberedde oss för vår lansering 2022. Du vet, det fanns en hel del skepsis från några av de stora aktörerna när det gällde vart detta skulle gå och om det fanns en verklig verkligt behov av denna typ av digitalisering och innovation i detta utrymme. Men vi är glada att kunna säga att på ett så kort utrymme mellan 2021 och nu, ser vi mycket adoption och mycket stöd från de stora aktörerna och i branschen.

Andrew B. Morris  16:29

Och det andra jag skulle vilja säga är centralbankerna och tillsynsmyndigheterna, innovationen som sker där med regulatoriska sandlådor och centralbanks digitala valutor, att jag tror att det är bra för miljön. Och det finns partnerskap med den privata sektorn i några av dessa initiativ också.

Peter Renton  16:49

Okej, så låt oss prata om själva händelsen. Du kanske bara kan ge oss en liten sammanfattning om några av, bara några av detaljerna, var den är, när den är och vad folk kan förvänta sig, som kommer att delta.

Curt Persaud  17:04

Vi är värd för ett globalt evenemang på den vackra ön Barbados, vi har en mycket omfattande agenda när det gäller att ta med tankeledare, innovatörer, startups, akademiker till evenemanget för att bidra och dela sina berättelser och lära sig och interagera. Vi omfamnar verkligen nätverkandet och aktiviteterna av en-mot-en-typ, för jag tror att det är där vi ser ett stort värde, särskilt från den första som vi gjorde, jag tror att den kom ut, kom fram väldigt tydligt. det var en av de viktigaste aspekterna av det. Så vi lutar verkligen åt att se till att vi skapar de rätta kopplingarna, vi sätter samman människor, vi sätter människor, rätt personer i rätt rum för att skapa de kopplingarna, göra de affärerna. Det andra viktiga jag skulle säga om det är att det vi verkligen ville göra är att visa upp värdön. Vi ville inte att det bara skulle handla om att alla kommer till konferensen och fastnar i en presentationsmiljö, vi ville se till att vi omfamnar och tar med oss ​​kulturen och ger värdöns känsla. Så som en del av det, lutar vi verkligen åt upplevelsen där vi delar kulturen på värdön, vi delar kulturen på Barbados, vi delar kulturen för människorna där. Och vi sammanflätar det i blandningen av hur vi nätverkar, eller hur. Så det är väldigt viktigt. Vi har många olika aktiviteter som tar tillvara på det och låter människor träffas och nätverka i en miljö som inte är så steril som ett mötesrum eller ett presentationsrum. Men något som är mer naturligt och organiskt, där vi tror skulle vara mer gynnsamt för bättre partnerskap och bättre konversationer. Du vet, det vi försöker göra är enormt. Människor kommer att få stor nytta av att delta i konferensen.

Andrew B. Morris  18:46

Jag har aldrig sett folk utbyta LinkedIn-profiler på en katamaran när jag jobbade på Money20/20, men det händer på Fintech Islands. Och sedan, vad gäller högtalaruppställningen och innehållet för evenemanget, är det över tre dagar. Den första dagen är lite mer innehållsrik än de andra två, det händer mycket den första dagen, en allmän session med Peter Renton, du kanske har hört talas om honom. Men Peter, vi är glada över att du kommer att vara där och göra en intervju med en ledande befattningshavare från MasterCard, som är en av våra stora sponsorer. Det finns bra innehåll på morgonens allmänna session. Och så har vi organiserat några vad vi kallar djupdykning som täcker olika aspekter av fintech. Det finns nio olika ämnen, jag ska inte rassla bort dem alla, men det är saker som artificiell intelligens och öppen finans och digitala tillgångar och innovation inom bank. Så, du vet, möjligheter och breakout-sessioner för människor att lära sig om vad som händer inom olika områden av fintech. Och det är 140 talare på evenemanget. Ungefär hälften av dem är från Karibien och vi har typ de bästa i regionen inom fintech. Resten är från USA, Latinamerika, Afrika, Europa, de är från hela världen. Så det är en väldigt global uppsättning av högtalare. Intressant nog är mer än hälften av våra talare grundare eller VD för organisationen de representerar. Så det är en väldigt senior grupp. Och vi är verkligen glada över de bankirer och fintechs, och investerare och beslutsfattare och akademiker som är en del av den lineupen. Och all musik och kultur på platsen där du delar dessa erfarenheter med människor i branschen innebär att du bygger relationer. Och det är så evenemanget är utformat.

Peter Renton  18:46

Du nämnde startup-området, finns det en startup-tävling? Vad handlar det om?

Andrew B. Morris  19:17

Tack för att du tog upp det. Så vi har valt ut, vi hade en ansökningsprocess, vi gjorde till och med några roadshower, mindre evenemang, pitcheevenemang runt om i regionen under året och valde ut 10 startups i ett tidigt skede som antingen är en karibisk grundare eller så är de helt klart du vet, knuten till regionen. Och det är en väldigt mångsidig representation av olika öar och olika aspekter av fintech, men 10 företag alla slags pre-seed, tidiga företag. Och någon som jag tror att du och jag båda känner, Matteo Rizzi, du vet, huvudtalare och rådgivare och investerare har startat en ideell organisation som heter The TimePledge Network, där investerare och grundare kommer att donera tid för att mentor för grundare på olika marknader runt om i världen. Så vi har organiserat mentorsessionerna för de 10 grundarna, och alla 10 av dem kommer att presentera på huvudscenen vid vårt event, den sista dagen. De tre bästa kommer att vinna kontantpriser, men alla har den här fantastiska möjligheten att visa upp vad de gör när de bygger sitt företag och får gratis pass. Och intressant nog finns det ett program genom United Nations International Trade Center, där de också arbetar för att stödja startups i regionen. Och så förutom att sponsra evenemanget hade UN International Trade Center ytterligare en kohort av startups som de är värd för att delta i evenemanget. Genom deras program, och genom vårt, ger vi mycket stöd till dessa unga entreprenörer.

Peter Renton  22:25

Utöver evenemanget, hur kan människor engagera sig? Hur kan människor hålla sig engagerade i Fintech Islands? Om de inte kan göra det i januari, hur förblir de förlovade?

Curt Persaud  22:35

Ja, de kan registrera sig för vårt nyhetsbrev om de går till Fintech Islands.com. Och registrera dig bara för vårt nyhetsbrev som går ut regelbundet och håller oss uppdaterade om vad vi jobbar med, ämnen som är mycket relevanta för utrymmet och branschen. Och sedan vad som händer med nästa planering för vårt nästa event. Så det kommer att vara det bästa sättet, och sedan även engagera oss via våra sociala plattformar, LinkedIn, Instagram och på Facebook, vi är väldigt, väldigt engagerade på de plattformarna. Och närhelst någon når ut, engagerar vi oss med dem och vi får kontakt med dem.

Peter Renton  23:09

Sista tankar om eventet om Caribbean fintech innan vi stänger?

Andrew B. Morris  23:13

Jag vet att det skulle vara en snabb vändning när folk lyssnar på den här podden, men det är något att överväga, att titta på att köpa ett pass och gå med oss ​​i år. Det här evenemanget är verkligen unikt för de av oss som deltar i många konferenser på platser som New York och Las Vegas. Och det är inte bara på grund av platsens skönhet, även om det är en underbar, vacker ö. Men det finns en verklig autenticitet i den här gemenskapen. Och du vet, en väldigt missionsdriven grupp människor som vill göra skillnad i den här delen av världen. Det finns också möjligheter att få kontakt med människor som inte är från regionen, eller hur. Så jag har folk som jag bjöd in från Nordamerika och Europa som deltog förra året och knöt kontakter, ni vet, globalt vid evenemanget. Men vi vill gärna ha någon med oss. Och sedan om inte i år, att engagera sig som Curt beskrev för framtida händelser.

Peter Renton  24:12

Andrew, Curt, tack så mycket för att du kom på programmet idag.

Curt Persaud  24:16

Tack för att du har oss, Peter.

Andrew B. Morris  24:18

Peter, tack så mycket för att du har oss och vi ser fram emot att se dig på Fintech Islands här snart.

Peter Renton  24:25 Jag hoppas att du gillade showen. Tack så mycket för att du lyssnade. Var snäll och ge programmet en recension på den podcastplattform du väljer och berätta för dina vänner och kollegor om det. Hur som helst, på den noten kommer jag att skriva av mig. Jag uppskattar mycket att du lyssnar, och jag hörs nästa gång. Hejdå.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton är ordförande och medgrundare av Fintech Nexus, världens största digitala medieföretag fokuserat på fintech. Peter har skrivit om fintech sedan 2010 och han är författare och skapare av Fintech One-on-One Podcast, den första och längsta pågående fintech-intervjuserien.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Tidsstämpel:

Mer från Utlåna akademin