Jeffrey Rogers, prezes i dyrektor generalny LiftForward w sprawie wbudowanych pożyczek

Jeffrey Rogers, prezes i dyrektor generalny LiftForward w sprawie wbudowanych pożyczek

Węzeł źródłowy: 3093801

Podobają Ci się nasze podcasty? Nie przegap przyszłych odcinków! Proszę, wciśnij ten przycisk subskrypcji AppleSpotifyYouTubelub ulubioną platformę podcastów, aby być na bieżąco z najnowszymi treściami. Dziękuję za Twoje wsparcie!

Jeffrey Rogers, prezes i dyrektor generalny LiftForwardJeffrey Rogers, prezes i dyrektor generalny LiftForward
Jeffrey Rogers, prezes i dyrektor generalny LiftForward

Wbudowane finanse to termin, który istnieje dopiero od stosunkowo krótkiego czasu. Jednak niektóre firmy fintech stworzyły usługi, które mogą być wbudowane w firmy niefinansowe na wiele lat. Tak naprawdę zaczęło się to w obszarze płatności i stało się częścią akcji kredytowej. Często nazywaliśmy to pożyczaniem jako usługą, zanim zaczęto stosować pożyczki wbudowane. Jednym z pionierów rozwiązań wbudowanych jest pożyczka Podnieś do przodu.

Moim kolejnym gościem w podcaście Fintech One-on-One jest Jeffrey Rogers, dyrektor generalny i założyciel LiftForward, wbudowanej fintech pożyczkowej, która istnieje od 2013 roku. Mają fascynującą historię i mogą pobić rekord najmłodszego fintecha do współpracy z jednym z technologicznych gigantów.

Z tego podcastu dowiesz się:

  • Historia założycielska LiftForward.
  • Jak małej firmie fintech udało się pozyskać firmę Microsoft.
  • Jak działa ich wieloaspektowa relacja z Microsoftem.
  • Jak pożyczkodawcy są zaangażowani w ten proces.
  • Szczegóły dotyczące współpracy wszystkich różnych stron.
  • Zmiany demograficzne napędzające ich działalność.
  • Różne rodzaje planów płatności i subskrypcji, które oferują.
  • Czym jest sieć partnerska Mastercard Engage i w jaki sposób jest zaangażowana LiftForward.
  • Jakie marki chcą zobaczyć, jeśli chodzi o wbudowane pożyczki.
  • Jak LiftForward zarabia pieniądze.
  • Zmiany, których musieli dokonać, aby już na wczesnym etapie stać się firmą międzynarodową.
  • Skala, jaką ma dziś LiftForward.
  • Na czym skupiają się w tym roku, jeśli chodzi o nowe rynki.
  • Wizja Jeffreya dotycząca przyszłości LiftForward.

Przeczytaj transkrypcję naszej rozmowy poniżej.

Piotr Renton  00:01

Witamy w podcaście Fintech One-on-One. Mówi Peter Renton, prezes i współzałożyciel Fintech Nexus. Prowadzę ten program od 2013 roku, co czyni go najdłużej emitowanym programem z wywiadami jeden na jednego w całej branży fintech. Dziękuję, że dołączyłeś do mnie w tej podróży. Jeśli spodobał Ci się ten podcast, powinieneś obejrzeć nasze siostrzane programy The Fintech Blueprint z Lexem Sokolinem i Fintech Coffee Break z Isabelle Castro lub posłuchać wszystkiego, co produkujemy, subskrybując kanał podcastów Fintech Nexus.

Piotr Renton  00:31

Zanim zaczniemy, chcę przypomnieć o naszej nowej, kompleksowej usłudze. Fintech Nexus News nie tylko zawiera najważniejsze wiadomości dotyczące technologii fintech, ale nasz codzienny biuletyn codziennie rano dostarcza do Twojej skrzynki odbiorczej najważniejsze artykuły dotyczące technologii fintech, ze specjalnym komentarzem na temat najważniejszego artykułu dnia. Bądź na bieżąco z aktualnościami z branży fintech, subskrybując news.fintechnexus.com/subscribe.

Piotr Renton  01:09

Dziś w programie mam przyjemność powitać Jeffreya Rogersa, on jest dyrektorem generalnym i założycielem LiftForward. Teraz LiftForward jest bardzo interesującą firmą. Stworzyli infrastrukturę fintech, która tak naprawdę obejmuje finanse dla marek, sprzedawców i banków i łączy te strony w ujednolicony system. To nie jest łatwe. Co oczywiście opisuje szczegółowo, jak jest w stanie to zrobić. Oczywiście rozmawiamy o tym, jak to wszystko działa w przypadku niektórych wiodących marek na całym świecie, z którymi dzisiaj współpracują. Rozmawiamy o zmianach demograficznych na świecie i o tym, jak to wpływa na sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów, oraz o wpływie, jaki to ma na LiftForward. Następnie rozmawiamy o ich partnerstwie z MasterCard i co to oznacza, mówimy o ich międzynarodowej działalności oraz o tym, jak weszli na rynek międzynarodowy na bardzo wczesnym etapie swojego rozwoju oraz co to oznaczało dla ich firmy w tamtym czasie i co oznacza teraz. Oczywiście rozmawiamy też o tym, jak zarabiają pieniądze i na jaką skalę. Jeffrey przedstawia swoją wizję przyszłości firmy. To była fascynująca dyskusja. Mam nadzieję, że spodoba ci się przedstawienie.

Piotr Renton  02:24

Witamy w podcaście, Jeffrey.

Jeffreya Rogersa  02:26

Świetnie. Dziękuję, Peter. Dziękuje za gościnę.

Piotr Renton  02:28

Cała przyjemność po mojej stronie. Zacznijmy zatem od przedstawienia słuchaczom kilku informacji o sobie. Wiem, że zajmujesz się LiftForward już od jakiegoś czasu. Ale opowiedz nam o najważniejszych wydarzeniach w swojej karierze wcześniej.

Jeffreya Rogersa  02:41

Minęło trochę czasu, to była krótka podróż. To już ponad 10 lat w firmie. Ale wcześniej było to dość mieszane pochodzenie, poza przedsiębiorczością mam mieszankę prawa i finansów. Więc właściwie jestem JD/MBA. Właściwie przez krótki czas praktykował prawo w banku. A potem przeniosłem się do bankowości inwestycyjnej i przez kilka lat pracowałem na Wall Street, zanim odkryłem swoją pasję, jaką jest budowanie firm.

Piotr Renton  03:08

Dobra. Dlaczego nie powiesz nam, jaki był impuls do uruchomienia LiftForward ponad 10 lat temu. Jaka jest historia założenia?

Jeffreya Rogersa  03:16

Prowadziłem wówczas dość dużą firmę. A działo się to podczas poważnego załamania płynności w kraju. A banki zaczęły się wycofywać tylko dlatego, że było ich zbyt mało… Banki stały się bardzo konserwatywne. A to było w szczytowym okresie boomu na fintech, prawda? To w pewnym sensie skłoniło wiele firm, takich jak LiftForward, do podjęcia próby wypełnienia tej luki, aby zapewnić finansowanie zarówno konsumentom, jak i małym firmom. A kiedy się ujawniliśmy, próbowaliśmy skupić się właśnie na małych firmach, ponieważ, jeśli pamiętacie, było to w 2013 roku, a wokół konsumentów było już wiele działań. Widzieliśmy też, że małe firmy w dalszym ciągu potrzebują sposobu na efektywne i efektywne pozyskiwanie kapitału. Było też kilka firm, takich jak OnDeck, które miały platformę finansowania, z której małe firmy mogły bezpośrednio aplikować. Próbowaliśmy jednak zrobić coś innego, gdy chcieliśmy współpracować z producentami OEM i producentami, którzy tak naprawdę dostarczali narzędzia i urządzenia małym firmom, i próbowaliśmy znaleźć fundusze na to, w jaki sposób przekażemy im te narzędzia w celu uzyskania mechanizmu finansowania, ale w sposób czas potrzebny na zabezpieczenie konsumenta. Zasadniczo dodaję technologię, finansowanie i współpracę z producentami OEM. To naprawdę jest coś w rodzaju wielkiej wizji tego, jak zaczynaliśmy. A potem, gdy zagłębiliśmy się w to, dowiedzieliśmy się, że wokół tego całego ekosystemu zapewniania finansowania w pewnym sensie wewnątrz, z producentami OEM. Wiele z tych działań odbywa się za pośrednictwem dostawców lub sprzedawców detalicznych i istnieje całe zapotrzebowanie na rozwiązanie technologiczne, które naprawdę mogłoby zintegrować wszystkie zainteresowane strony, dzięki czemu transakcja mogła zostać przeprowadzona bezproblemowo. I to naprawdę szybko doprowadziło nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj.

Piotr Renton  05:16

Prawidłowy. Prawidłowy. To interesujące, ponieważ pamiętam, kiedy spotkaliśmy się z wami po raz pierwszy. Myślę, że był to właściwie Geoff Miller z GLI. Wiem, że to świetna wiadomość z przeszłości. Myślę, że to on nas pierwotnie przedstawił, ale ty zajmowałeś się, jak powiedziałem, rynkiem małych przedsiębiorstw. Więc naprawdę ciekawie było obserwować waszą ewolucję przez ostatnią dekadę. Może więc mógłbyś porozmawiać o tym, jaki jest obecnie podstawowy pakiet produktów? Co właściwie oferujesz?

Jeffreya Rogersa  05:44

Wiesz, może Peter, możemy cofnąć się i przeprowadzić studium przypadku.

Piotr Renton  05:48

Pewnie.

Jeffreya Rogersa  05:49

Jeden z naszych większych, największych klientów, Microsoft, jest klientem od lat, ale mamy u niego wiele programów. Ale jeden z nowszych dotyczył oddziału o nazwie Xbox, który wiele osób może znać z gier, ale ma urządzenie do gier. Mają też oprogramowanie, mają akcesoria. Zanim się pojawiliśmy, konsola Xbox była po prostu sprzedawana w sklepach detalicznych. A jeśli sprzedawca detaliczny zaoferował finansowanie, świetnie, ale tak naprawdę nie wiedział, w jaki sposób klient, klient końcowy, byłby w stanie skonsumować produkt, gdyby chciał jakiegoś rodzaju finansowania. Powiedzieli więc, że chcemy przejąć nad tym kontrolę, ponieważ naprawdę zależy im na doświadczeniu klienta, tym, w jaki sposób dostarczają produkt do domu, jak z niego korzystają i jak za niego płacą. Powiedziałem więc, że wykupimy abonament, ale jesteśmy firmą międzynarodową. Dlatego początkowo będziemy to organizować w 15 krajach. Potrzebujemy zatem rozwiązania technologicznego, które umożliwi klientowi, niezależnie od tego, czy w chwili składania wniosku przebywa w Szwecji, Włoszech czy USA, doświadczenie będzie takie samo. Ale chcemy, aby to doświadczenie obejmowało jedno – różne akcesoria, które sprzedajemy na całym świecie, które mogą dołączyć, i drugie – aby mogli uzyskać na to finansowanie. I będziemy dyktować, w jaki sposób chcemy, aby to finansowanie wyglądało na całym świecie. I po trzecie, kiedy podłączą to urządzenie, całe oprogramowanie objęte subskrypcją zostanie podłączone cyfrowo. I to w zasadzie zapewniliśmy. Więc to była taka potrzeba. Rozwiązaniem jest, wiesz, jak to teraz nazywamy, przewińmy do przodu, wbudowaną platformę finansową. A zatem co robimy: każdego sprzedawcy, u którego sprzedaje konsolę Xbox, integrujemy ją ze sprzedawcą. Dla każdego regionu, w którym się znajdują, integrujemy go z bankiem lub wieloma bankami, które finansują te transakcje. A następnie dla każdej osoby trzeciej, która musi dotknąć tej transakcji, na przykład, jest ona sprzedawana w ramach subskrypcji. Zatem masz prawo posiadać to urządzenie przez 24 do 34 miesięcy, a następnie odeślij je z powrotem. A następnie w ramach nowej iteracji tego modelu wysyłane jest nowe urządzenie. Zatem 3PL, który odbiera to urządzenie, jest również zintegrowany z naszą platformą. Zatem wszystkie te informacje przepływają do wszystkich stron, kiedy ich potrzebują. Ale wszyscy otrzymują te same informacje. A klient na całym świecie ma takie same doświadczenia, gdy konsumuje produkt.

Piotr Renton  08:20

To fascynujące. To fascynujące. Czy możemy więc cofnąć się na chwilę? Ciekawi mnie, jak udało ci się dostać do Microsoftu. Jesteś małą firmą, a Microsoft jest jedną z największych firm na świecie. Jak możesz ich przekonać, aby wybrali małą firmę fintech?

Jeffreya Rogersa  08:37

No cóż, nie zaczynaliśmy od Xboxa. Zaczęliśmy od mniejszego urządzenia i Microsoftu oraz rodzaju, powierzchni produktu

Jeffreya Rogersa  08:45

Wiesz, Microsoft miał wówczas 100 sklepów detalicznych w całych Stanach Zjednoczonych i miał jeden także w Wielkiej Brytanii. Dlatego zintegrowaliśmy nasze rozwiązanie technologiczne w tych sklepach detalicznych. Zasadniczo jednak wysłali zapytanie ofertowe i zwrócili się do swoich wyborców, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie technologiczne. I na szczęście, wiecie, wygraliśmy. Myślę, że wiele z tego było na początku, zwłaszcza odkąd zaczynaliśmy, to wszystko było w 2013 roku. Udało nam się zbudować elastyczne rozwiązanie odpowiadające ich potrzebom, a nie kogoś, kto miał coś od razu po wyjęciu z pudełka to nie pasowało. Następnie w pewnym sensie wkomponowaliśmy się w to, wiesz, wbudowane finansowanie pożyczek, jeśli tak wolisz. Dowiedzieliśmy się, że jesteśmy w stanie zbudować podstawową platformę oprogramowania, która będzie działać teraz dla prawie każdej marki.

Piotr Renton  08:45

Pamiętam.

Piotr Renton  09:39

Za wszystkimi tymi transakcjami musi stać pożyczkodawca. Czy przychodzisz z tym pakietem, który obejmuje dostęp do finansowania bankowego lub innego rodzaju finansowania?

Jeffreya Rogersa  09:51

Możemy. Teraz, gdy na platformie mamy wielu pożyczkodawców z całego świata, możemy to zrobić. Zazwyczaj niektóre marki, z którymi współpracujemy, chcą mieć własnych pożyczkodawców. Czasami odbywa się to za pomocą zapytania ofertowego. Na przykład nawiązaliśmy współpracę z RBC i Kanadą dla IKEA. Wygraliśmy to zapytanie ofertowe, ale to była sytuacja, w której, wiesz, IKEA potrzebowała RBC, partnera RBC w Kanadzie, do tej transakcji. Mówię więc, że jest różnie, możemy sprowadzić bank, ale wiele marek, z którymi współpracujemy, mają już relacje z bankami, więc je sprowadzają.

Piotr Renton  10:32

Prawidłowy. Dobra. Dobra. Zatem wydaje mi się, że jest to rozwiązanie złożone, ponieważ z jednej strony mamy Microsoft, a z drugiej strony sprzedawcę, u którego faktycznie kupujemy produkt, które mają swoje własne systemy. A potem masz pożyczkodawcę na zapleczu. To znaczy, czy musisz iść i zebrać te wszystkie elementy w całość? To znaczy, jak to wszystko się składa?

Jeffreya Rogersa  10:57

Więc wiesz, współpracujemy z zespołami technicznymi i każdy z, wiesz, sprzedawców detalicznych, z którymi współpracujemy, ma, wiesz, ogromny zespół techniczny, który integruje te programy. W banku jest zespół techniczny, który my re, a także z niektórymi bankami, z którymi ściśle współpracujemy, takimi jak Citizens czy RBC, nasze zespoły techniczne stale współpracują, ulepszając produkt oraz dodając nowe i dodając nowe programy. Powiedziałbym więc, że w wielu przypadkach ciężka praca została już wykonana. Bo jak już będziesz miał integrację i będzie dobrze, to teraz. Teraz zawsze jest aktualizacja i rzeczy do zmiany. Jednak wprowadzenie tych pierwszych integracji było trudne, ale podobnie jak w przypadku wielu głównych sprzedawców detalicznych na całym świecie, integracja ta została ukończona.

Piotr Renton  11:42

Prawidłowy. Dobra. Jest to dla mnie interesujące, ponieważ w pewnym sensie wbudowane produkty finansowe przypominają oferowany tutaj produkt typu subskrypcyjnego. Wielu członków nowego pokolenia jest przyzwyczajonych do płacenia abonamentu, a oni niekoniecznie lubią płacić kartą kredytową. Chciałbym poznać Waszą perspektywę na temat zmian demograficznych, które napędzają rozwój Waszej działalności.

Jeffreya Rogersa  12:05

Częściowo finansowe. Ale inną częścią jest to, że jest to po prostu kwestia mentalności, w przypadku przedmiotów powyżej określonej kwoty po prostu nie rozumieją, dlaczego muszą za nie płacić pełną kwotę, prawda. Nawet jeśli w grę wchodzi urządzenie, za które chcą zapłacić, uważają to za usługę. Chcą więc po prostu płacić za urządzenie i związaną z nim usługę i płacić co miesiąc. To naprawdę decyduje o tym, jak chcą to konsumować. A jeśli spojrzysz, pod koniec tego roku zobaczysz, że w przypadku transakcji konsumenckich online osiągniemy kwotę ponad 6 bilionów dolarów. Jest absolutnie masywny. Jeśli spojrzysz na świat małych i średnich firm i to są małe i średnie firmy, jeśli kupują z jakimś rodzajem finansowania, niektórzy nazywają to urządzeniem jako usługą, ale jest to także subskrypcja, to wszystko się sprawdza, wiesz, 300 miliardów dolarów. Więc te liczby rosną w świetnych klipach. Wiesz, po stronie małych i średnich firm jest to 40% CAGR, a potem wiesz, 100% po stronie konsumenta. Więc wiele z tego napędza potrzebę, wiesz, subskrypcję i płatności miesięczne. I żeby wyrównać poziom Petera, naszej platformy, naprawdę, jeśli spojrzysz na rodzaj wszystkich tych pożyczek ratalnych, prawda, a następnie na pożyczki ratalne, możesz wybrać opcję „kup teraz, zapłać później”, gdzie po prostu płacisz ten krótszy okres, Prawidłowy? To trzy lub cztery płatności lub możesz mieć tak zwane płatności podzielone, czyli ogólne finanse, jeśli tak jest, może to być dłuższy okres, ale nie będziesz posiadać urządzenia. A potem, wiadomo, do trzeciego dodaliśmy abonament, gdzie płacąc za dany okres, na koniec będziesz chciał zwrócić urządzenie i rozpocząć cały proces od nowa.

Piotr Renton  13:48

Czy robisz to wszystko?

Jeffreya Rogersa  13:49

Tak, robimy to wszystko. Więc w zależności od klienta, wiesz, może nie być potrzebna subskrypcja. To raczej finanse. Zatem praca, którą wykonujemy z RBC i IKEA, to tylko finanse, gdzie Xbox to subskrypcja.

Piotr Renton  14:08

Jestem zainteresowany współpracą z MasterCard. Widziałem, że należysz do sieci partnerów Engage. Może potrafisz wyjaśnić, co to jest i dlaczego jest to ważne.

Jeffreya Rogersa  14:20

Jasne, więc MasterCard chce rozwiązać dwa problemy banków. To jest, no wiecie, reakcja na boom w branży „kup teraz, zapłać później”. Ale jak próbowałem wyjaśnić, oferta została ponownie rozszerzona, na raty, ponieważ obejmuje opcję „kup teraz, zapłać później”, ale mogłoby to dotyczyć również dłuższych okresów. Jak wiemy, istnieją takie firmy jak Klarna i Affirm. Wykonali świetną robotę, oferując produkt „kup teraz, zapłać później” w ramach własnych zakupów w aplikacji. A wtedy niektórzy wydawcy kart kredytowych mogą zaoferować płatność ratalną po transakcji. produkt również. Więc po dokonaniu transakcji kartą kredytową prawdopodobnie czasami widzisz to na swoim rachunku. Możesz zapłacić kilka razy, cztery lub pięć płatności, zamiast płacić wszystko na raz, a czasem bez odsetek. A to, co robi rata MasterCard, pozwala bankom oferować ją w punkcie sprzedaży lub przedsprzedaży. Na przykład teraz nie widzisz tego zbyt często, ale zaczniesz widzieć, kiedy przesuniesz kartę kredytową u sprzedawcy, pojawi się ona i zaoferuje opcje korzystania z niej jako zwykłej płatności kartą kredytową lub możesz zapłacić w jednej, dwóch, trzech, czterech, dwunastu płatnościach. W punkcie sprzedaży możesz wybrać, czy chcesz to podzielić. Inną rzeczą, która rozwiązuje problem, jest to, że jeśli chcesz, jeśli banki tak mają, chcą stworzyć program dla swoich obecnych klientów. Powiedzmy, że mają 10,000 5,000 klientów, a oni mówią, a oni mogą do nich podejść i powiedzieć: Hej, każdy z was ma kredyt wart 80 dolarów i możecie spłacić, no wiecie, dowolne sześć miesięcy, bez odsetek, i mogą robić zakupy u tych sprzedawców detalicznych, to ten produkt im to umożliwi. Dlatego MasterCard stworzyło tę technologię, która pozwala to zrobić w punkcie sprzedaży, i zaczęła mieć poczucie, a potem stwierdziła, że ​​łatwiej byłoby to zrobić zamiast banków integrujących się bezpośrednio z MasterCard, gdyby miały partnerów technologicznych, którzy mogliby im pomóc w Ten. Następnie zintegrowaliśmy naszą platformę technologiczną z kartą MasterCard, a następnie banki mogą zintegrować się z LiftForward. Oszczędza to około XNUMX% czasu integracji w celu oferowania tych produktów.

Piotr Renton  16:40

OK, ciekawe. Zatem z jakimi bankami współpracujesz?

Jeffreya Rogersa  16:45

Karta MasterCard. Nie mamy żadnych, niektóre są obecnie w fazie przejściowej, nie mamy zbyt wielu informacji publicznych. Ale RBC i Citizens mamy programy spoza programu MasterCard, z którymi współpracujemy. Jednak w przypadku MasterCard jest to wciąż na wczesnym etapie, więc nie ogłosiliśmy jeszcze, kto jako pierwszy zaprezentuje ten produkt.

Piotr Renton  17:06

Chcę więc porozmawiać o finansach wbudowanych, ponieważ nie było to czymś, o czym tak naprawdę nie myśleliśmy, kiedy zakładałeś tę firmę. A teraz jest to najważniejsze dla banków, firm fintech, a także marek. I jestem ciekawa, czy w waszych obecnych rozmowach, w porównaniu z tym, co było jeszcze pięć lat temu, wychodzicie? Tak jak patrzę na twoją witrynę, twoja strona główna wspomina o wbudowanych finansach, po prawej, z przodu i pośrodku. Czy zatem ten przekaz przemawia obecnie do firm niefinansowych? Czy rozumieją, o czym mówisz?

Jeffreya Rogersa  17:42

Tak, wiem, nadal uważam, że jest to termin bardzo znany w naszym świecie fintech. Więc myślę, że mamy trochę czasu, zanim to określenie stanie się, no wiecie, kiedy ktoś spojrzy na to określenie, przeczyta je i zda sobie sprawę, OK, o tym właśnie mówi. Nawet w przypadku finansów osadzonych, prawda, skupiamy się na udzielaniu pożyczek, ale wiesz, to wciąż oznacza kilka innych rzeczy, prawda? Mogą to być firmy sprzedające ubezpieczenia, może to być sprzedawca detaliczny oferujący usługi bankowe inne niż to, co zwykle świadczą za pośrednictwem strony trzeciej. Nawet to określenie ma w sobie wiele treści. Myślę więc, że mamy jeszcze wiele do zrobienia, aby stało się to terminem powszechnie używanym. Ale wiecie, chcemy, żeby ludzie zdali sobie sprawę, że z naszego punktu widzenia tak naprawdę w przepływie zakupów, kiedy kupujecie towary i usługi, w przyszłości będzie jakiś rodzaj wbudowanej pożyczki, prawda. Tak więc, naszym nadrzędnym celem i tym, co chcemy ogólnie widzieć, jest to, że wszystko, co kupujesz powyżej określonej kwoty, ma oczywiście sens, że masz możliwość płacenia w czasie i płacenia w miesięcznych ratach. Chcemy zapewnić tę warstwę technologiczną zarówno sprzedawcom detalicznym, bankom, jak i producentom, aby to umożliwić, ponieważ taki jest trend, no wiecie, nie tylko w przypadku produktów technologicznych, ale widzimy to w ulepszaniu domu, widzimy to w podróży. Oczywiście planowa opieka medyczna jest dostępna już od jakiegoś czasu, ale sposób jej świadczenia jest nadal bardzo nieporadny. Więc, wiesz, naszym celem jest ułatwienie tego dzięki technologii.

Piotr Renton  19:21

OK, w takim razie, czy jesteś firmą SaaS? Jaki jest Twój model biznesowy? Czy pobieracie opłaty transakcyjne? Opłaty początkowe, czym jesteś? Jak zarabiać pieniądze?

Jeffreya Rogersa  19:30

Tak, zarabiamy na opłatach transakcyjnych, które przychodzą przez platformę. Jesteśmy trochę w rodzaju SaaS, modelu SaaS. Główną, przeważającą częścią opłat są opłaty transakcyjne, które napływają.

Piotr Renton  19:44

Mam, mam. Dobra. Chcę więc wrócić do czegoś, o czym mówiłeś, kiedy wcześniej mówiłeś o Microsoft i powiedziałeś, że chcą wdrożyć to w 15 krajach, a ty w pewnym sensie tak było, wygląda na to, że zostałeś wrzucony w świat międzynarodowy całkiem nieźle , dość wcześnie. Chcę, żebyś przez to przeszedł i powiedział nam, jak to jest. To znaczy, najwyraźniej byłeś zmotywowany tak dużym klientem, ale jak w pewnym sensie awansowałeś na wyższy poziom, aby móc na początku swojej działalności poradzić sobie z ekspansją poza USA?

Jeffreya Rogersa  20:15

W tym momencie przeszliśmy przez wiele zmian, ponieważ musieliśmy dokonać pewnych wyborów. I to była jedna z rzeczy, która go napędzała. Dlatego jedną z rzeczy, które być może pamiętacie w tamtym czasie, było to, że sami również finansowaliśmy te transakcje. Więc pożyczaliśmy od, wiesz, zarządzających aktywami i funduszy hedgingowych i finansowaliśmy te transakcje. Ale wiesz, jeśli nie zrobisz tego na jakąś masową skalę, naprawdę trudno jest zarządzać tego typu funduszami kredytowymi. A poza tym byliśmy bardzo, no wiecie, zamknięci. Tak więc wiele naszych funduszy zostaje zatwierdzonych do działania na szczycie. Nie mogliśmy więc pożyczać pieniędzy poza Stanami Zjednoczonymi. Zatem nie mogliśmy, nie mogliśmy finansować transakcji poza Stanami Zjednoczonymi, ale wyjeżdżamy poza USA. Tak więc, jeśli mamy mieć te linie kredytowe, w zasadzie powstawały dwa rodzaje przedsiębiorstw. Dlatego ostatecznie zdecydowaliśmy się porzucić instrumenty kredytowe i zamiast tego nawiązać współpracę z bankami i instytucjami finansowymi. To był ruch, który musieliśmy wykonać, jeśli mieliśmy działać na arenie międzynarodowej, i była to, wiesz, jedna z najlepszych rzeczy, jakie zrobiliśmy, więc wymagało to wielu zmian. Ponieważ, jak już masz fundusz kredytowy, masz także cały personel i mechanizmy kontrolne, które normalnie masz, gdy przeprowadzasz, no wiesz, transakcję finansowania, i że musieliśmy się z tego wycofać, i następnie dodaj więcej inżynierów do tworzenia technologii, więcej ludzi, którzy poradzą sobie, no wiesz, ze stosunkami międzynarodowymi i transakcjami międzynarodowymi, współpracując z międzynarodowymi firmami. Więc to była dla nas wielka zmiana. Było to jednak konieczne, abyśmy mogli być firmą zajmującą się kompletnym oprogramowaniem i to w tego typu przestrzeni. A także, wiesz, skierować nas na dobrą trajektorię.

Piotr Renton  22:07

Czy nawiązaliście współpracę z podobnymi międzynarodowymi bankami? A może musiałeś udać się do lokalnych banków w każdym z różnych krajów? Albo jak to działało?

Jeffreya Rogersa  22:15

Tak. Więc banki międzynarodowe, a potem, no wiesz, United, z którym współpracujemy, nawet współpracujemy z Klarną, w kilku krajach, BNP, który, wiesz, w wielu krajach, więc musieliśmy skorzystać z jakiegoś międzynarodowego lokalnie, ale współpracujemy głównie z większymi bankami.

Piotr Renton  22:36

OK, więc czy możesz nam przybliżyć skalę, na jaką się dzisiaj znajdujecie? Czy rośniesz? Gdzie jesteś?

Jeffreya Rogersa  22:43

Rośniemy. To znaczy, jeśli spojrzysz wstecz na Covid, to był to szalony czas, prawda? Bo myślę, że wiele firm, jeśli to przetrwało, przeszło przez to szaleństwo, nic się nie dzieje, żeby polubić, ok, świat wraca, i masz ten szalony skok, a potem znowu zwalnia. Zatem teraz znowu widzimy pewien wzrost, ale na świecie wciąż jest dużo niepewności. Zatem to, co obecnie napędza naszą działalność, to po prostu ekspansja. Powiedziałbym, że zazwyczaj, czyli banki, sprzedawcy detaliczni czy marki, które widzą potrzebę oferowania tego, na całym świecie. Więc wiesz, jeśli spojrzysz na ostatni rok, mieliśmy około 1 miliarda, powiedziałbym, że 1 miliard GMS przechodzi przez nasze oprogramowanie na całym świecie, a jeśli nas rozdzielisz, powiedziałbym, że jesteśmy. Myślę, że prawdopodobnie jesteśmy 50/50 w USA, a potem, no wiesz, poza granicami kraju. A potem przypuszczam, że w tym roku będziemy prawdopodobnie bardziej poza granicami kraju niż w USA, tylko dlatego, że ekspansja będzie tam większa. Ale myślę, że uda nam się osiągnąć, powiedziałbym, 75% tego, co zrobiliśmy w zeszłym roku.

Piotr Renton  23:58

Prawidłowy. A więc Microsoft jest dziś nadal dużym partnerem?

Jeffreya Rogersa  24:01

Oni są. Kiedy zaczynaliśmy z nimi w 2013 roku, mieliśmy z nimi jeden program. A teraz mamy trzy, czyli trzy różne grupy, które sprzedają, wiecie, zupełnie trzy różne produkty. Są więc nadal dość znaczący i ważni, a ta relacja również się rozwija.

Piotr Renton  24:19

Czy zatem koncentrujecie się na takich dużych, międzynarodowych firmach, czy też myślicie o tym, gdzie jesteście, czy próbujecie zdobyć nowy biznes? A na świecie nie ma zbyt wielu Microsoftów. Wiesz, że istnieje wiele marek, oczywiście wiele osób mogłoby korzystać z infrastruktury, którą zbudowałeś. Gdzie się skupiasz?

Jeffreya Rogersa  24:38

Musimy jeszcze sprawdzić kilka dużych marek i kilka, które dołączą do nas w tym roku. Ale masz rację. Udało nam się więc zbudować coś takiego, powiedziałbym, że jest to technologia typu plug-and-play, która nie wymaga dużej integracji. Tego rodzaju, nazywani detalistami drugiej kategorii lub producenci mogą z nich korzystać, które pozwalają na skalę. Peter zajmuje się także niektórymi innymi rzeczami, wkrótce pojawi się ogłoszenie, ale integrujemy nasze rozwiązanie z innymi, powiedziałbym, znacznie większymi firmami, które mają pełny pakiet usług w zakresie oprogramowania. Więc podłączą nas do, no wiesz, sieci tysięcy sprzedawców detalicznych, gdzie będziesz mógł włączyć LiftForward, jeśli tego potrzebujesz. To zapewni nam dużą skalę w przyszłości.

Piotr Renton  25:30

Jaka jest Twoja wizja przyszłości LiftForward? To znaczy, że jesteś w świetnym miejscu, masz naprawdę interesującą technologię. Ale dokąd zmierzasz w dłuższej perspektywie?

Jeffreya Rogersa  25:40

Zobaczycie kilka ogłoszeń, które pojawią się w tym roku, kiedy wchodzimy do, no wiecie, nowych krajów, które mamy, no wiecie, głównych krajów, w których jesteśmy, w których nie byliśmy wcześniej, nie byliśmy ogłoszono, ale tak naprawdę właśnie tam budujemy produkt we współpracy z klientami. Na dłuższą metę, wiesz, zrobię tag line i mamy to na sobie, patrzę na tego rodzaju stare T-shirty, które zrobiliśmy dawno temu. Ale jest napisane, że zamieniamy produkty w usługi. I wiesz, mieliśmy to już w 2013 roku, zanim to wszystko się wydarzyło. Zaczęliśmy się temu przyglądać jeszcze raz i odłożyć to na miejsce. Ruszamy, trzeba wrócić i uszyć nowe koszulki, bo to teraz wychodzi na pierwszy plan. Ale ogólnie rzecz biorąc, wizja jest taka, wiesz, większość produktów, wiesz, za ponad 300 dolarów lub jest ona oferowana przez LiftForward za rodzaj miesięcznej ceny. Chcemy być platformą, przez którą to wszystko przechodzi. Zatem w przyszłości chodzi nam o skalę.

Piotr Renton  26:42

Ma sens. Cóż, to fascynująca historia. Jeffrey, będziemy musieli to tak zostawić. Naprawdę dziękuję, że przyszedłeś dzisiaj na program. Dzięki wielkie,

Jeffreya Rogersa  26:49

Piotrze, dziękuję, że mnie gościsz. Świetnie cię znowu widzieć.

Piotr Renton  26:53

Cóż, mam nadzieję, że podobało ci się przedstawienie. Dziękuję bardzo za wysłuchanie. Śmiało, daj recenzję programu na wybranej platformie podcastów i powiedz o tym znajomym i współpracownikom. W każdym razie, w tej notatce, podpiszę się. Bardzo doceniam, że słuchasz i złapię cię następnym razem. Do widzenia.

  • Piotr RentonPiotr Renton

    Peter Renton jest prezesem i współzałożycielem Fintech Nexus, największej na świecie firmy z branży mediów cyfrowych skupiającej się na fintech. Peter pisze o fintechach od 2010 roku i jest autorem i twórcą m.in Podcast Fintech One-on-One, pierwsza i najdłużej emitowana seria wywiadów na temat fintechów.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Znak czasu:

Więcej z Wypożycz Akademię