De Fintech-koffiepauze – Don Muir, Arc

De Fintech-koffiepauze – Don Muir, Arc

Bronknooppunt: 2980911

Hallo allemaal, welkom bij de Fintech Coffee Break. Ik ben uw gastheer Isabelle Castro. Deze week deelde ik mijn koffiepauze met Don Muir CEO en oprichter van Arc.

Don Muir CEO en oprichter van ArcDon Muir CEO en oprichter van Arc
Don Muir CEO en oprichter van Arc

Deze aflevering was een bijzondere. Het was de laatste van een heel druk jaar en ik wilde een beetje de balans opmaken van wat er was gebeurd en hoe dit het fintech-ecosysteem had beïnvloed. Arc werkt nauw samen met startups en fintechs en heeft een goed inzicht in wat er in het landschap speelt. Sinds de bankencrisis van maart is het bedrijf in razend tempo gegroeid en heeft het producten gelanceerd als reactie op de veranderende omstandigheden.

We spraken over wat het afgelopen jaar heeft betekend voor fintech en zijn vooruitzichten voor het komende jaar.

Don Muir 0:49
Okee.

Isabelle Castro 0:50
Hallo, Don. Hoe gaat het vandaag met je?

Don Muir 0:53
Over je geweldig voelen. Geweldig om hier te zijn. Bedankt dat je me hebt ingeschakeld.

Isabelle Castro 0:57
Fijn dat je hier bent. Heel erg bedankt voor het maken van de tijd. Ik weet dat je het super druk hebt gehad, zoals rondreizen, naar Money 20/20 gaan

Don Muir 1:05
genoegens allemaal van mij. Money 20/20 was een behoorlijke scene, er zijn veel uitdagingen en fintech, maar de algemene toon was redelijk optimistisch. Het is dus geweldig om opnieuw contact te maken met zoveel inspirerende oprichters in het fintech-ecosysteem.

Isabelle Castro 1:18
Ja, ik wou dat ik had kunnen gaan. Dus om te beginnen Don, waar word jij 's ochtends wakker van?

Don Muir 1:26
dat is een moeilijke. In mijn vorige leven, wat waarschijnlijk de plek is om te beginnen. Ik werkte in de traditionele financiële sector, werkte in een laat stadium van private equity, structureerde grote deals en kreeg me 's ochtends wakker omdat het werk was dat we fundamentele analyses deden en grote, complexe problemen oplosten. Wat ik nu ervaar is echt dag en nacht, ik heb echt mijn passie en mijn plek gevonden in deze rol bij het Arc startup ecosysteem. Zoals we waarschijnlijk vandaag zullen bespreken, heeft het dit jaar veel meegemaakt dat de durffinanciering in 2023 met meer dan 50% is gedaald op jaarbasis, en dat aandelendollars nu 50% duurder zijn. regionale bankencrisis en het eerste kwartaal Nu we te maken hebben met een geopolitieke crisis, inflatie, onzekerheid en monetair beleid, is het een werkelijk uitdagende omgeving voor geldverbranding en hoge groei. door durfkapitaal gesteunde technologiebedrijven die afhankelijk zijn van kapitaal van derden vertrouwen op de verkoop van software om het probleem te laten groeien, wij lossen het op. Arc, als het eerste platform voor softwarebanking en groeikapitaal, gebouwd voor schaal, gebouwd voor bescherming, uitbreiding van de landingsbaan, heeft die waardepropositie is mij ooit duidelijker geworden. Het is sinds dag één onze missie om startups te helpen groeien. Nu is het de bedoeling hen te helpen overleven, de storm te doorstaan ​​en sterker en gezonder aan de andere kant van deze macro-omgeving tevoorschijn te komen. Daarom kom ik 's ochtends uit bed en word ik omringd door een geweldig team dat met mij samenwerkt om het startup-ecosysteem echt te helpen bloeien. En ben ik vandaag tijdens deze oproep steeds gepassioneerder geworden over die waarde en over onze missie en over het helpen van deze oprichters, de CFO's en de startups, deze storm te doorstaan, en er aan de andere kant sterker uit te komen?

Isabelle Castro 3:23
Dat is echt een geweldig antwoord. En echt, fintechs zoals jij. draagt ​​daar zoveel aan bij. Ik voel dat echt zo goed, je hebt het eigenlijk al beantwoord. Maar wat bracht je ertoe Arc op te richten?

Don Muir 3:39
Natuurlijk, ja, ik heb dit al eerder gezegd, maar ik begon in een traditionele financiële rol. Ik werkte als private-equity-investeerder in een laat stadium en structureerde financiële transacties van meerdere miljarden dollars, waarbij publieke bedrijven privé werden genomen en door private equity gesteunde bedrijven van andere private-equityfondsen werden gekocht. Dit vereiste samenwerking met legers van commerciële en investeringsbankiers om deze deals te structureren om aandelen- en schuldtransacties van miljarden dollars te financieren. Dat is echt waar mijn passie voor aandelen, schulden en kapitaalmarkten voor het eerst echt begon te evolueren. Toen ik naar het westen verhuisde om naar de Stanford Business School te gaan, was het eigenlijk mijn bedoeling om terug te keren naar een vergevorderd stadium van private equity. Deze interesse in het ondernemerschap heb ik altijd gehad. Geïnspireerd door mijn familie, mijn grootouders, die naar de VS emigreerden en zelf ondernemers waren. Waar het voor staat, kwam echt tot leven en toen ik oprichters en ondernemers durfkapitalisten ontmoette op de campus in Palo Alto, zag ik een kans om mijn concurrerende passie voor financiën en topmarkten toe te passen op het startup-ecosysteem, waarbij ik mijn kennis van het aantrekken van vreemd vermogen gebruikte. in commercieel bankieren en door gebruik te maken van software om deze toegankelijker te maken voor deze bedrijven die onnodige verwatering accepteerden of niet beseften dat er bredere mogelijkheden waren. Er waren instrumenten op de financiële markten op de kapitaalmarkten die hun groei konden ondersteunen en die minder verwaterend waren. Terwijl ook de start- en landingsbaan wordt gemaximaliseerd via platforms voor hoogrentend cashbeheer, in samenwerking met traditionele banken.

Isabelle Castro 5:25
Nee, ja, het Arc-bedrijfsmodel is voor mij altijd heel fascinerend geweest. En ik bedoel, we zagen de kracht ervan in de recente, niet zo recente nu, maar een soort chaos van dit jaar, vooral rond maart. We naderen dus het einde van het jaar. Het was een heel goed jaar voor jullie. Je groeit nu behoorlijk, denk ik. Maar niet zozeer voor anderen. Wat zijn in jouw ogen de meest cruciale momenten geweest die de fintech-industrie hebben beïnvloed?

Onbekende spreker 5:59
je slaat de spijker op de kop, het was maart 2023. Voor mij voelt het als gisteren, maar ik realiseerde me nu dat we zes maanden na de regionale bankencrisis naderen, sinds Silicon Valley Bank voor het eerst die 8k en hun aandelen vrijgaf de prijs kelderde op de aftermarkten. En dan FRB om Signature Bank eerder te volgen, die periode waarin die periode van twee weken transformatief was, niet alleen voor Arc, maar ook voor het ecosysteem van technologiebankieren. Meer in het algemeen vormden deze regionale banken de afgelopen veertig jaar de basis van Silicon Valley. Dit waren grote financiële instellingen. Zij waren wij niet. G broers en zussen, het waren geen mondiaal systeemrelevante banken, maar het waren grote banken. SVB was destijds een van de top 40-banken in de Verenigde Staten, en niemand had ooit in zijn stoutste dromen kunnen vermoeden dat de bank failliet zou gaan. En wat we die periode dus hebben meegemaakt, was binnen een paar dagen een vijftienvoudige toename van de gemiddelde wekelijkse instroom van stortingen. In slechts een paar korte werkdagen was het team de klok rond bezig met maandenlang productontwikkeling, waarbij de afgelopen week bijvoorbeeld ruim vijf miljoen dollar werd opgehaald bij de FDIC-verzekerde, om ervoor te zorgen dat we al deze bedrijven aan boord konden krijgen. een kwestie van minuten om honderden miljoenen dollars aan aanbetalingen te beschermen. Ons bedrijf groeide dus betekenisvol. Maar belangrijker nog: we bevonden ons in een positie waarin we het ecosysteem daadwerkelijk op grote schaal konden ondersteunen. Dat was het topje van de ijsberg. Het bedrijf groeide aanzienlijk na de regionale bankencrisis. Maar wat misschien nog interessanter is, is deze verschuiving in startup-bankieren in bredere zin: de CFO, oprichter-CEO en de hackergemeenschap. Zij kregen in die korte periode een spoedcursus in startup-bankieren. En dus terwijl veel deposito's naar de grootste banken ter wereld zoals JP Morgan Chase verhuisden, zoals Jamie Dimon zei, was er een paar weken lang $20 miljard aan instroom naar JPMC, binnen een paar weken na de regionale bankencrisis, wat we Wat we nu zien, is dat de fondsen terugvallen, op zoek zijn naar een nieuw huis, naar het digitale bankecosysteem of andere bankpartners stromen die een robuuste balans hebben, maar een op maat gemaakte verticale ervaring kunnen bieden, speciaal gebouwd voor dit zeer unieke profiel van geldverbrandende hypergroei-onderneming gesteunde technologiebedrijven, en dat is waar Ark op de markt zit. En die waardepropositie is nog nooit zo duidelijk verkeerd geweest voor het startup-ecosysteem.

Isabelle Castro 8:37
Oké, dus ze zijn nog steeds op zoek naar dat soort op maat gemaakte ervaring die ze bij de grote banken niet krijgen. En dat zijn ze eigenlijk ook, ook al is het landschap dat niet. Ik bedoel, het is beter op het bankenfront, maar het is op zijn zachtst gezegd niet stabiel. Ze gaan weg van de stabiliteit van de grote banken en komen naar Nou, ja.

Onbekende spreker 8:58
Welnu, hier is de interessante nuance. De regionale banken domineerden Silicon Valley de afgelopen veertig jaar niet voor niets. Ze hadden toegewijde relatiemanagers, ze hadden hoogrenderende cashmanagementproducten om startups te helpen geld te behouden en de landingsbaan te verlengen. Ze hebben geen durfkapitaalproducten om de verwatering te helpen verminderen. Maar dat hadden ze niet noodzakelijkerwijs, zoals we in maart ondervonden, was een veilige balans. Ze waren ondermaats. Ze hadden een mismatch in activa en passiva, veroorzaakt door dit unieke profiel van deze bedrijven. En dus ja, dus begon prioriteit te geven aan de veiligheid van deposito's boven al het andere. En wat Arc heeft gebouwd, combineert het beste van twee werelden. We hebben toegewijde relatiemanagers die zijn overgekomen van Silicon Valley Bank en haar collega-banken van ACH om onze klanten op een zeer op maat gemaakte manier te bedienen. We hebben op maat gemaakte kredietproducten, waaronder risicoschulden, waarvan we onlangs hebben aangekondigd dat ze opnieuw een start- en landingsbaanverlenging bieden voor dit zeer unieke profiel. Ik heb gezelschap naast loonsverhogingen of om hen te helpen de landingsbaan uit te breiden vóór hun volgende loonsverhoging. En dan hebben we onze bankenstapel opgebouwd op de grootste banken ter wereld. En dus hoeven de CFO's niet langer geconfronteerd te worden met deze kunstmatige afweging tussen veiligheid en bescherming van deposito's met de grootste balansen ter wereld, en de op maat gemaakte, toegewijde ondersteunings- en relatiemanagers die bij hun gemeenschapsbank horen, de op maat gemaakte kredietproducten die speciaal zijn ontwikkeld voor dit segment van de markt. En het allerbelangrijkste is natuurlijk de bruikbaarheid. Het is UI-UX. Het is een baanbrekend B40B SaaS-platform waarbij de CFO aan het stuur zit of de oprichter, in sommige gevallen bedrijven in een vroeg stadium waar ze met één klik op de knop hun geld kunnen diversifiëren en optimaliseren, een proces dat traditioneel weken tot maanden duurt grote bank,

Isabelle Castro 10:52
Ik ben erg blij dat je de kredietproducten die jullie hebben uitgebracht daadwerkelijk hebt genoemd, want ik bedoel, ik heb dit besproken voor een artikel dat ik me herinner. En als ik het me goed herinner, was het een soort reactie op de afname van de vorm van financiering in het startup-ecosysteem. Is dat correct?

Onbekende spreker 11:15
De ontwrichting van durfschulden is het onuitgesproken verhaal van de regionale bankencrisis. De op technologie gerichte banken domineerden durfschulden op een nog grotere manier, op een betekenisvollere manier dan ze de deposito-activiteiten domineerden. En wat we dus zagen is met de ondergang van deze regionale banken, oprichters en CFO's, die niet langer weten waar ze terecht kunnen voor risicofinanciering. En dat zien we terug in de cijfers op de markt voor durfkapitaalschulden: wat een industrie van $30 miljard was, is nu aanzienlijk kleiner in 2023. Het is geen gebrek aan vraag, bedrijven willen dit product, ze weten gewoon niet waar ze heen moeten. ga het halen. En dus zien we toeristen in de onderneming stappen, we zien banken als HSBC, en mensen en Citizens Bank die venture-focusgroepen oprichten die venture-schuldproducten lanceren, maar ze hebben een beperkte prestatiegeschiedenis. En ze halen talent van de SBB en andere traditionele kredietverstrekkers van durfkapitaal binnen om deze praktijken een impuls te geven. Maar ondertussen is er een groot gat in de markt. En Arc zit hier met volledige waardering en heeft, zoals u weet, krediet in zijn DNA, vanaf het begin om deze bedrijven te helpen toegang te krijgen tot niet-verwaterend kapitaal om hun landingsbaan te verlengen, ongeacht de storm, en aan de andere kant van deze macro-omgeving en ontwrichting van een positie van kracht. Ze hoeven dat lastige klimaat voor aandelenfinanciering misschien niet te accepteren.

Isabelle Castro 12:43
Oké. Echt heel interessant. Hoe verwacht je dat dit soort dingen zich in 2024 zullen ontwikkelen?

Onbekende spreker 12:54
Ik ben bevooroordeeld Isabel. Maar ik ben van mening dat de toekomst van het bankieren voor Silicon Valley voor door durfkapitaal gesteunde technologiebedrijven helemaal niet door een bank zal worden gerealiseerd. Het wordt geleverd door software van Arc by fintechs. In samenwerking met traditionele banken en traditionele kredietverstrekkers, waardoor gemakkelijker en soepeler toegang wordt geboden, en een meer op maat gemaakte ervaring voor deze zeer unieke, door durfkapitaal gesteunde, hypergroeiende geldverbrandende bedrijven met op maat gemaakte, toegewijde ondersteuning, betere economie en bescherming, diversificatie van hun deposito's.

Isabelle Castro 13:29
Oke oke. Ik vind het antwoord leuk. Ik hou van dat soort dingen. Ik zou niet eens optimisme willen zeggen, omdat ik het min of meer met je eens ben over waar het naartoe gaat. Maar

Onbekende spreker 13:38
het zit in de cijfers, wordt erkend, kijk naar de groei van Arc en andere fintech-collega's. We overtreffen de markt en die ene en dat is marktaandeelgroei. Wij groeien exponentieel sneller dan de traditionele banken. En dat spreekt de seculiere markt in de rug ten gunste van de digitalisering van de financiële sector, met name Business Banking en durfkapitaalschulden.

Isabelle Castro 14:04
Ja, nee, je maakt een heel goed punt. Ik ga nu verder met een ander belangrijk kenmerk van dit jaar, het soort dat ik bedoel, het was niet alleen dit jaar, het was ook het jaar daarvoor. Maar het hoge renteklimaat was dit jaar een belangrijk kenmerk. Welke invloed heeft dit vanuit uw perspectief en gesprekken met klanten op het ecosysteem?

Don Muir 14:30
Zeker, om niet al te technisch te worden op het gebied van financiën, maar voor degenen met een financiële of fundamentele achtergrond die meeluisteren: we weten allemaal dat aandelen worden gewaardeerd als de contante waarde van toekomstige kasstromen, en dat de beleggersmarkt verloren gaat. Toen ik dat in 2021 zag, en dat resulteerde in een door een zeepbel aangewakkerde renteomgeving en langlopende kasstromen werden hoog gewaardeerd, terwijl de kapitaalkosten buitengewoon laag waren. Dus dat is een soort financiering 101. Wat dat zich vertaalt in een klimaat van stijgende rentes, gebaseerd op traditioneel financiële financiën, is lagere waarderingen als de discontovoet hoger is. Bedrijven met langlopende toekomstige winsten worden het zwaarst getroffen. En dat hebben we bij TAC ervaren, met name op de particuliere markten buiten de startfinanciering, die robuust blijft. Er is nog steeds sprake van droogte, er is een grote droogte van durfkapitaal. En dat is niet alleen doorgedrongen in de dealflow en het aantal transacties dat in 2020, in de tweede helft van 2023, op de groeimarkten heeft plaatsgevonden. Maar in het tempo van de beursgang in grote lijnen ook op de particuliere en publieke technologiemarkten. Dat geldt ook voor de loonvolumes voor het laagste jaar sinds 2017, gebaseerd op de Q3-gegevens vrijgegeven door CB Insights. En wat we als gevolg daarvan ervaren, is dat oprichters veel conservatiever worden in de manier waarop ze kapitaal daadwerkelijk inzetten. Ze geven prioriteit aan operationele efficiëntie, boven het mantra van groei ten koste van alles. Steeds meer bedrijven nemen overbruggingsleningen of zelfs down-rondes om hun bedrijven in stand te houden en te overleven en de storm te doorstaan. We kijken naar binnen, zodat bestaande investeerders participeren in het aandelenkapitaal om deze bedrijven te helpen de cyclus door te komen. Maar uiteindelijk legt het veel druk op oprichters en exploitanten om efficiënter te worden. Mijn standpunt is dat een deel hiervan gezond is voor het ecosysteem. Bedrijven geven nu voorrang aan de eenheidseconomie en operationele efficiëntie boven groei, zoals ik al eerder zei, dat er een reset en aanpak heeft plaatsgevonden, en ik denk dat het gezond zal zijn voor het ecosysteem in het algemeen. We komen aan de andere kant van de storm tevoorschijn, sterker, veerkrachtiger, robuuster als startup-gemeenschap, gericht op efficiëntie, en prestaties, verkoop en eenheidseconomie, boven rechtvaardige groei ten koste van alles en ijdelheidsstatistieken.

Isabelle Castro 16:59
Ik ben geïnteresseerd omdat ik in eerste instantie weet dat je, nou ja, corrigeer me als ik het mis heb. Je was gefocust op een soort beginnende en zaadronde bedrijven. Maar nu breiden jullie je uit en stellen jullie jezelf open voor grotere bedrijven. Heeft dat in een later stadium invloed op de hele macro-economische situatie?

Onbekende spreker 17:24
Ja, en de regionale bankencrisis, deze bedrijven in een vergevorderd stadium, ze hebben hier allemaal op gebankierd. Deze technologiebanken, de serie B tot en met pre-IPO-bedrijven, waren bankiers, voornamelijk met de regionale banken die zich op de technologiesector concentreerden. En zoals ik al eerder zei, met een goede reden. Nu zijn al die fondsen, op basis van elke oproep die ik heb gehad, honderden oprichters en CFO's van bedrijven in een vergevorderd stadium, overgestapt naar JPMC en zijn collega's, waarbij ze, zoals ik al zei, prioriteit gaven aan veiligheid boven economie en meer dan toegewijde ondersteuning en op maat gemaakte financiële producten. Zoals u misschien wel weet, hebben we vorige maand onze Platinum gelanceerd. En ons Platinum onderscheidt zich in de markt als het eerste softwareplatform voor cashbeheer en groeikapitaal dat is gebouwd op de grootste banken ter wereld. Dus zoals ik al zei, om deze oproep af te trappen, hoeven oprichters en CFO's in deze late fase voor het eerst niet langer de afweging te maken tussen veiligheid en bescherming van deposito's, en het verdienen van het hoogst mogelijke rendement op de markt. met de toegewijde ondersteuning in de UI UX om hun bedrijf op te bouwen, te schalen en te laten groeien. En dus wat we ervaren en hoe dat zich vertaalt naar het klantprofiel van Arc, groei en bogen is: ja, we hebben nog steeds zwaar geïnvesteerd in het bedienen van honderden van deze snel teruglopende serie A-bedrijven, die heel veel exponentieel groeiende vraag kregen van Serie B via pre-IPO-bedrijven, die nu van JP Morgan Chase overstappen, om hun unit-economie te maximaliseren en hun startbaan uit te breiden met hoogrentende en cashmanagementproducten zonder de veiligheid van een balans van $ 5 miljard bij de grootste financiële instellingen ter wereld op te offeren.

Isabelle Castro 19:21
Oke oke. Ja, dat is een heel interessante ontwikkeling. Ik herinner me dat je het platinaproduct lanceerde. Het is dus interessant om wat meer te horen over de achtergrond daarachter. Dus ik ga dit ter sprake brengen. Ik weet niet of het op jou betrekking heeft, maar ik weet wel dat je met veel banken werkt. Dus dit jaar, en vooral de afgelopen paar maanden, waren zeer interessant vanuit regelgevend perspectief. We lieten de 1071-regel in werking treden. We hadden een voorstel om open bankieren te versnellen met de 1033 en de CRA-regel werd afgerond. Wat verwacht je dat de impact hiervan zal zijn op het fintech-ecosysteem?

Onbekende spreker 20:06
Absoluut. En breder gezien, vanaf een hoger niveau, Isabel, zijn er veel veranderingen geweest in de discussie over de regelgevings- en compliance-omgeving voor fintech. En we hebben een aantal problemen gezien met bepaalde vinpakketten waarbij naleving niet prioriteit heeft gekregen. Arc is daar niet één van. En we omarmen deze veranderingen in de regelgeving. Arc, we maken dat het geen grap is. Het is intern een mantra: Arc Arc is het meest conforme software-cashmanagementplatform op de markt. En dat wordt weerspiegeld in onze bekendmakingen op onze websites en onze relaties met onze leveranciers en onze bankpartners. Ik denk dat het belangrijkste om hier te benadrukken is dat Arc niet de bank is. We raken nooit de deposito's van onze klanten aan, deposito's worden altijd aangehouden bij traditionele banken, door de FDIC verzekerde financiële instellingen met 's werelds grootste balansen. En dus hebben ze met name onze bankpartners, die verschillende regelgevings- en nalevingsvereisten hebben en Arc het boek hebben gekregen dat we in huis hebben, productnaleving in huis, we hebben overtolligheden rond KYC gebouwd. Rond KYB werken we samen met stripe, een van de meest gerenommeerde fintech-instellingen ter wereld, die ook prioriteit geeft aan naleving en nauw samenwerkt met hun team om ervoor te zorgen dat we ons aan de regels houden en dat we een leider zijn op het gebied van de naleving van de regels. regelgevings- en compliancekant. En ik beschouw dat als een punt van differentiatie in deze zich ontwikkelende markt. En wij omarmen deze veranderingen die op het gebied van de regelgeving worden doorgevoerd.

Isabelle Castro 21:46
Ik ben geïnteresseerd in staat omdat jullie vrij snel zijn gegroeid. Ik bedoel, weet je, tech startups groeien snel. Maar jullie zijn heel snel gaan beseffen dat het heel moeilijk moet zijn om nog steeds aan de regels te blijven voldoen. En zoiets van, oké, met al deze veranderingen in de regelgeving, zoals het inspelen daarvan, moet het super moeilijk zijn geweest om te doen terwijl je in zo'n tempo groeit.

Onbekende spreker 22:12
Ja, het is een heel interessante oproep en je zit precies goed. En als je met mijn marketing- en omzetteam praat, weet ik zeker dat ze je vertellen dat we een beetje hebben gespeeld, we zijn ook een beetje, te dicht bij de borst, we hadden sneller kunnen bewegen, we hadden dat kunnen doen. hadden productfuncties en aankondigingen sneller naar buiten kunnen brengen, zelfs sneller dan wij deden. En ik ben trots op ons tempo van productsnelheid. Met die context in gedachten zullen we altijd een extra dag, week of maand wachten voordat we volledige naleving en goedkeuring van de regelgeving krijgen, niet alleen van onze interne adviseur en onze uitbestede Regulatory Council, maar ook van onze bankpartners die eigenaar zijn van het charter en van stripe, rechts, die toezicht houdt op de naleving en KYC voor veel van onze producten. En dus spelen we de dingen volgens het boekje, wat soms resulteert in een vertraging bij de productlancering. Maar dat is altijd onze prioriteit. We willen ervoor zorgen dat we hier aan de goede kant van de geschiedenis staan. En we werken samen met toezichthouders om ervoor te zorgen dat we hier bij RT een robuust en duurzaam fintech-ecosysteem en -platform voor de lange termijn opbouwen.

Isabelle Castro 23:19
Nou ja, het is een heel belangrijk kenmerk van jou. Dus dat is goed. Het is goed dat je dit doet. Dus we zijn aan het einde van het interview gekomen? Wat is uw kijk op het komende jaar? Waar ga je op letten?

Onbekende spreker 23:35
Zoals ik al zei: software is de toekomst van het bankwezen, voor het technische ecosysteem. Het zal niet op de balans worden gebouwd, het zal worden gebouwd met een softwarelaag in samenwerking met deze traditionele kredietverstrekkers en met deze traditionele bankpartners, zo ben ik van mening. een ark is hier een pionier, maar ik ben van mening dat de grote banken, de mondiaal systeemrelevante banken, een betekenisvollere rol zullen spelen in het dienen van dit ecosysteem, waar oprichters en CFO's bescherming boven al het andere stellen. Dus de grote banken pikken de geur op. En ik vermoed dat ze het komende jaar meer partnerschappen zullen aangaan met merken als Arc en zijn collega's. En daarmee wordt dit gat in de markt gedicht, waar oprichters en CFO's niet langer deze afweging hoeven te maken tussen de economie van de beschermingseenheid en op maat gemaakte kredietproducten. toegewijde ondersteuning.

Isabelle Castro 24:29
Okee mooi. Wat is het advies dat je hebt gekregen en dat je aan iemand anders zou geven?

Onbekende spreker 24:36
Zoveel, geweldige adviezen die ik de afgelopen drie jaar heb gekregen en ik heb veel geleerd. Dus om er één aan te wijzen, is misschien een uitdaging in de tijd van de predikanten. Ik ontmoette James Courier toen ik studeerde aan Stanford. Hij kreeg de eerste cheque voor Arc. Hij is de oprichter van Event FX en hij is gevestigd in Palo Alto. Ik ontmoette hem op een evenement op de campus, en toen hij schreef dat hij uiteindelijk de zaadronde leidde, is hij nu de grootste investeerder in Arc buiten de investeerder in Arc. En hij gaf me al vroeg heel goed advies. En het is alsof iedereen een geweldig idee kan hebben. Iedereen? Ja, geweldige ideeën zijn eigenlijk het papier waard waarop ze geschreven zijn; alles komt neer op de uitvoering. Het gaat dus om het nemen van die visie, het opbouwen van een A-plus-team, en het samenstellen van een strategie om die visie uit te voeren, en nooit opgeven totdat je die visie realiseert. Dus ik zou eerst executie zeggen. Boven alles staat nummer één, vooral in de meest kwetsbare fasen in de aanloop naar Series B, alles komt gewoon neer op het waarmaken van die visie en het uitvoeren van die visie en het omringen van jezelf met het juiste team om die visie tot leven te brengen.

Isabelle Castro 25:57
Oké, dat vind ik echt heel leuk. En dat is een goed advies, vooral in de kringen waarin u uw curveball-vraag stelt. Wees niet bang.

Don Muir 26:11
Dit zijn allemaal curveballs Isabelle

Isabelle Castro 26:13
Waren het allemaal curveballs? Het spijt me het spijt me. Dit is de werkelijke curveball. Dus als je er een had, zou het misschien wel een mooie zijn. Als u een jaar de tijd had zonder enige vorm van verantwoordelijkheden of financiële beperkingen, wat zou u ermee doen?

Onbekende spreker 26:34
Natuurlijk, dat is een curveball, want er is niets ter wereld dat ik liever zou doen dan dit bedrijf opbouwen. Dus laten we, laten we Arc even uit de vergelijking verwijderen. Mijn pad vóór de oprichting van Arc was investeren. Ik blijf ongelooflijk gepassioneerd door financiën en investeer in fundamentele analyse. En het was mijn ambitie voordat ik ondernemerschap door middel van technologie definieerde, mijn ambitie om mijn eigen groeikapitaal en een gestructureerd kredietfonds te starten. En dat was wat mij in de eerste plaats aantrok in Apollo Global. Het was hun expertise en investeringen in zowel schulden als aandelen, om in de hele kapitalisatiestructuur werkelijk unieke en complexe financiële producten aan te bieden, alleen maar om de markt van liquiditeit te voorzien. Dat is wat ik wilde doen: een opleiding volgen bij Apollo Global en dan mijn eigen fonds starten. Dus als ik Arc niet zou bouwen, zou ik mijn eigen investeringsvehikel bouwen, kapitaal ophalen uit LP's en dat kapitaal vervolgens inzetten om de markt van liquiditeit te voorzien.

Isabelle Castro 27:40
Oké, dat antwoord vind ik leuk. Het laat zien hoe toegewijd je bent aan dit ding dat je doet en hoe geïnteresseerd je bent in de ruimte. En ik vind het leuk. Dus hoe kunnen mensen je te pakken krijgen?

Onbekende spreker 27:58
Ik woon op LinkedIn, zoals je waarschijnlijk weet. LinkedIn is dus de beste keuze om contact op te nemen. Anders kunt u mij een bericht sturen. Mijn persoonlijke e-mails don.muir@ARC.tech. Ik ben altijd geïnteresseerd in contact met oprichters of andere opinieleiders in de ruimte om nota's uit te wisselen en te zien hoe we samen kunnen bouwen.

Isabelle Castro 28:17
Leuk leuk, heel erg bedankt voor je komst naar de show. Ik vond het erg leuk om je als gast te hebben. plezier was

Don Muir 28:23
allemaal van mij. Bedankt dat je mij hebt.

Isabelle Castro 28:25
Bedankt. Zoals altijd kunt u contact met mij opnemen en met mij of mijn persoonlijke LinkedIn of Twitter @IZYcastrowrites chatten. Maar voor toegang tot geweldige dagelijkse inhoud, bekijk Fintech Nexus op LinkedIn, Twitter, Facebook of Instagram. U kunt zich ook aanmelden voor onze dagelijkse nieuwsbrief, zodat u direct nieuwe informatie in uw inbox ontvangt. Voor meer fintech-podcastplezier kun je de website bezoeken, waar je nog meer fascinerende gesprekken kunt vinden, gepresenteerd door Peter Renton. En dat is het van mij. Tot de volgende keer, geniet van je vrije tijd.

VERWANT: EXCLUSIEF: Arc lanceert Venture Debt en voldoet aan de torenhoge vraag

  • Isabelle Castro MargaroliIsabelle Castro Margaroli

    Isabelle is journalist voor Fintech Nexus News en leidt de Fintech Coffee Break-podcast.

    Isabelle's interesse in fintech komt voort uit een verlangen om de snelle digitalisering van de samenleving en het potentieel ervan te begrijpen, een onderwerp dat ze vaak heeft behandeld tijdens haar academische bezigheden en journalistieke carrière.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Tijdstempel:

Meer van Leen Academie