Fintech-kahvitauko – Don Muir, Arc

Fintech-kahvitauko – Don Muir, Arc

Lähdesolmu: 2980911

Hei kaverit, tervetuloa Fintech Coffee Breakille. Olen isäntäsi Isabelle Castro. Tällä viikolla jaoin kahvitaukoni Don Muirin toimitusjohtajan ja Arcin perustajan kanssa.

Don Muir toimitusjohtaja ja Arcin perustajaDon Muir toimitusjohtaja ja Arcin perustaja
Don Muir toimitusjohtaja ja Arcin perustaja

Tämä jakso oli erityinen. Se oli viimeinen erittäin kiireisessä vuodessa, ja halusin tehdä arvion siitä, mitä oli tapahtunut ja miten se oli vaikuttanut fintech-ekosysteemiin. Arc tekee läheistä yhteistyötä startup-yritysten ja fintech-yritysten kanssa ja on saanut erinomaisen käsityksen siitä, mitä maisemassa tapahtuu. Maaliskuun pankkikriisin jälkeen yritys on kasvanut huimaa vauhtia ja tuonut tuotteitaan markkinoille vastauksena muuttuviin olosuhteisiin.

Keskustelimme viime vuodesta, mitä se on merkinnyt fintechille ja hänen tulevaisuuden näkymistä.

Don Muir 0:49
Selvä.

Isabelle Castro 0:50
Hei Don. Kuinka voit tänään?

Don Muir 0:53
Hyvästä fiiliksestä. Hienoa olla täällä. Kiitos, että sain olla mukana.

Isabelle Castro 0:57
Hyvä, että olet täällä. Kiitos paljon ajasta, jonka tiedän, että olet ollut erittäin kiireinen, kuten matkustaminen, Money 20/20

Don Muir 1:05
ilot kaikki minun. Money 20/20 oli melkoinen kohtaus, haasteita ja fintechiä on paljon, mutta yleinen sävy oli melko pirteä. Joten on hienoa saada uudelleen yhteyttä niin moniin inspiroiviin perustajiin fintech-ekosysteemissä.

Isabelle Castro 1:18
Kyllä, olisin voinut mennä. Joten aluksi Don, mikä saa sinut ylös aamulla?

Don Muir 1:26
se on kova juttu. Edellisessä elämässäni, joka on luultavasti paikka aloittaa. Työskentelin perinteisen rahoituksen parissa ja työskentelin myöhäisessä vaiheessa pääomasijoituksissa, rakentelin suuria sopimuksia ja herätin minut aamulla, kun teemme perusanalyysia ja ratkaisemme suuria, monimutkaisia ​​​​ongelmia. Se, mitä nyt koen, on todella yötä päivää, olen todella löytänyt intohimoni ja paikkani tässä roolissa Arc startup ekosysteemissä. Kuten todennäköisesti keskustelemme tänään, se on käynyt läpi paljon tänä vuonna 2023 pääomasijoitusrahoitus on laskenut 50 % enemmän kuin vuosi sitten, ja osakedollarit ovat nyt 50 % kalliimpia. alueellinen pankkikriisi ja q1 Nyt elämme geopoliittista kriisiä, inflaatiota, epävarmuutta, rahapolitiikkaa, se on todella haastava ympäristö käteisen polttamiseen, nopeaan kasvuun. pääomasijoittamat teknologiayritykset, jotka luottavat kolmannen osapuolen pääomaan, luottavat ohjelmistojen myyntiin kasvattaakseen ongelmaa, me ratkaisemme sen. Arc on ensimmäinen ohjelmistopankki- ja kasvupääoman alusta, joka on rakennettu mittakaavassa ja rakennettu suojaamaan, kiitotien laajentamiseen. koskaan ollut minulle selvempää. Missiomme alusta lähtien on ollut auttaa startup-yrityksiä kasvamaan. Nyt se auttaa heitä selviytymään, selviytymään myrskystä ja nousemaan tämän makroympäristön toiselle puolelle vahvempina ja terveempinä. Siksi nousen aamulla sängystä ja ympärilläni on todella upea tiimi, joka työskentelee rinnallani auttaakseen startup-ekosysteemiä menestymään. Ja tänään tässä puhelussa, olenko koskaan ollut intohimoisempi tuosta arvosta ja tehtävästämme sekä näiden perustajien, talousjohtajien auttamisesta startupeissa selviytymään tästä myrskystä ja nousemaan vahvemmiksi toisella puolella?

Isabelle Castro 3:23
Se on todella hieno vastaus. Ja todellakin fintechit pitävät sinusta. myötävaikuttaa siihen niin paljon. Minusta tuntuu todella hyvältä, olet tavallaan jo vastannut siihen. Mutta mikä sai sinut Arcin perustamiseen?

Don Muir 3:39
Toki, joo, mainitsin tämän aiemmin, mutta aloitin perinteisestä rahoitustehtävästä. Työskentelin myöhäisen vaiheen pääomasijoittajana, joka strukturoi miljardien dollarien rahoitustransaktiota, vei julkisia yhtiöitä yksityisiksi, osti pääomasijoittajia muista pääomarahastoista. Tämä vaati yhteistyötä kaupallisten ja investointipankkiirien armeijoiden kanssa näiden sopimusten järjestämiseksi miljardin dollarin osake- ja velkatransaktioiden rahoittamiseksi. Siellä intohimoni osake-, velka- ja pääomamarkkinoita kohtaan alkoi todella kehittyä. Kun muutin länteen, mennäkseni Stanford Business Schooliin, tarkoitukseni oli itse asiassa palata myöhäisen vaiheen yksityiseen pääomasijoitukseen. Olen aina ollut kiinnostunut yrittäjyydestä. Perheeni, isovanhempani innoittamana, jotka muuttivat Yhdysvaltoihin ja olivat itsenäisiä yrittäjiä. Se, mitä se tarkoittaa, todella heräsi henkiin ja tapasin perustajia, yrittäjiä pääomasijoittajia Palo Alton kampuksella, näin tilaisuuden soveltaa kilpailevaa intohimoani rahoitusta ja huippumarkkinoita kohtaan startup-ekosysteemissä. liikepankkitoiminnassa ja vipuvaikutusohjelmistoissa, jotta ne olisivat helpommin saatavilla näille yrityksille, jotka laimensivat tarpeettomasti tai eivät ymmärtäneet, että niitä oli laajempia. Rahoitusmarkkinoilla oli pääomamarkkinoiden kasvua tukevia työkaluja, jotka ovat vähemmän laimentavia. Samalla maksimoi kiitotien korkeatuottoisten kassanhallintaalustojen avulla yhteistyössä perinteisten pankkien kanssa.

Isabelle Castro 5:25
Ei, kyllä, Arc-tyyppinen liiketoimintamalli on aina ollut minulle varsin kiehtova. Ja tarkoitan, näimme sen vahvuuden viimeaikaisessa, ei niin äskettäisessä nyt, mutta eräänlaisena tämän vuoden kaaoksessa, varsinkin maaliskuun tienoilla. Elämme siis vuoden loppua. Tämä on ollut oikein hyvä vuosi teille. Kasvat nyt mielestäni aika paljon. Mutta ei niinkään muille. Mitkä ovat olleet keskeisimpiä hetkiä, jotka ovat vaikuttaneet fintech-teollisuuteen sinun silmissäsi?

Tuntematon puhuja 5:59
osuit naulan päähän, oli maaliskuu 2023. Minusta se tuntuu eiliseltä, mutta tajusin, että nyt on tulossa kuusi kuukautta alueellisesta pankkikriisistä, koska Silicon Valley Bank julkaisi ensimmäisen kerran tuon 8k:n ja sen osakkeet hinta romahti jälkimarkkinoilla. Ja sitten FRB seurata Signature Bankia ennen sitä ajanjaksoa, jolloin tuo kahden viikon ajanjakso oli muutosta, ei vain Arcille, vaan myös teknologiapankkiekosysteemille. Laajemmin nämä alueelliset pankit olivat Piilaakson peruskalliota viimeiset 40 vuotta. Nämä olivat suuria rahoituslaitoksia. He eivät olleet me. G sisaret, ne eivät olleet globaaleja systeemisesti tärkeitä pankkeja, mutta ne olivat suuria pankkeja. SVB oli tuolloin Yhdysvaltojen 20 parhaan pankin joukossa, eikä kukaan olisi voinut villeimmissä unelmissaan kuvitella sen epäonnistuvan. Ja niinpä se, mitä koimme tuon kaaren, oli muutamassa päivässä 15-kertainen viikoittaisten talletusten keskimääräinen kasvu. Muutamassa, muutamassa lyhyessä arkipäivässä tiimi työskenteli ympäri vuorokauden ja veti kuukausien tuotekehitystä ja nosti viisi plus miljoonaa dollaria FDIC-vakuutuksesta viime viikolla, mikä varmisti, että saimme kaikki nämä yritykset mukaan. muutamassa minuutissa suojaten satojen miljoonien dollarien talletukset. Joten liiketoimintamme kasvoi mielekkäästi. Mutta mikä vielä tärkeämpää, olimme tilanteessa, jossa voimme todella tukea ekosysteemiä todella suurella tavalla. Se oli jäävuoren huippu. Liiketoiminta kasvoi mielekkäästi alueellisen pankkikriisin jälkeen. Mutta mikä ehkä mielenkiintoisempaa on tämä muutos startup-pankkitoiminnassa laajemmin, talousjohtaja, perustajajohtaja, hakkeriyhteisö, he saivat startup-pankkitoiminnan pikakurssin tuon lyhyen ajanjakson aikana. Ja vaikka monet talletukset siirtyivät maailman suurimpiin pankkeihin, kuten JP Morgan Chase, kuten Jamie Dimon sanoi, parin viikon aikana JPMC:hen tuli 50 miljardia dollaria, muutaman viikon sisällä alueellisesta pankkikriisistä. Nyt näemme, että rahastot putoavat takaisin, etsivät uutta kotia, virtaavat digitaaliseen pankkiekosysteemiin tai muihin pankkikumppaneihin, joilla on vankka tase, mutta jotka voivat tarjota räätälöidyn vertikaalisen käyttökokemuksen, joka on rakennettu tähän hyvin ainutlaatuiseen käteistä polttavaan hyperkasvuhankkeeseen. tukemat teknologiayritykset, ja siellä Ark istuu markkinoilla. Ja tämä arvotarve ei ole koskaan selkeämmin väärässä startup-ekosysteemille.

Isabelle Castro 8:37
Okei, joten he etsivät edelleen sellaista mukautettua kokemusta, jota he eivät saa suurissa pankeissa. Ja ne ovat itse asiassa tavallaan, vaikka maisema ei ole. Tarkoitan, se on parempi pankkirintamalla, mutta se ei ole vähiten sanottuna vakaata, he ovat menossa pois suurten pankkien vakaudesta ja tulossa No, joo.

Tuntematon puhuja 8:58
No, tässä on mielenkiintoinen vivahde. Alueelliset pankit hallitsivat Piilaaksoa viimeiset 40 vuotta syystä. Heillä oli omistautuneita suhdepäälliköitä, heillä oli korkeatuottoisia kassanhallintatuotteita, jotka auttoivat startup-yrityksiä säästämään käteisvaroja ja pidentämään kiitorataa. Heillä ei ole pääomasijoitustuotteita, jotka auttaisivat vähentämään laimentumista. Mutta heillä ei välttämättä ollut varmaa tasetta, kuten koimme maaliskuussa. Ne olivat alamittakaavaisia. Heillä oli omaisuusvastuiden epäsuhta, joka johtui näiden yritysten ainutlaatuisesta profiilista. Ja niin joo, niin aloin asettaa talletusten turvallisuuden etusijalle kaiken muun edelle. Ja Arc on rakentanut molempien maailmojen parhaat puolet. Meillä on omistautuneita suhdepäälliköitä, jotka ovat tulleet Silicon Valley Bankista ja sen ACH-pankista palvelemaan asiakkaitamme erittäin räätälöidyllä tavalla. Meillä on räätälöityjä luottotuotteita, mukaan lukien pääomalainat, joista ilmoitimme äskettäin tarjoavamme kiitotien laajennuksen uudelleen tälle ainutlaatuiselle profiilille. Minulla on seuraa korotusten rinnalla tai autan heitä jatkamaan kiitorataa ennen seuraavaa korotusta. Ja sitten olemme rakentaneet pankkipankkimme maailman suurimpien pankkien varaan. Talousjohtajien ei enää tarvitse kohdata tätä keinotekoista kompromissia maailman suurimpien taseiden talletusten turvallisuuden ja suojan sekä yhteisöpankkinsa mukana tulevien räätälöityjen tuki- ja suhdepäälliköiden välillä, räätälöityjen luottotuotteiden välillä. tällä markkinoiden segmentillä. Ja tietysti, mikä tärkeintä, on käytettävyys. Se on UI UX. Se on vertaansa vailla oleva B2B SaaS -alusta, jossa talousjohtaja on kuljettajan istuimella tai perustaja, joissakin tapauksissa aikaisemman vaiheen yrityksiä, joissa he voivat hallita kassansa monipuolistamista ja optimointia napin painalluksella. Tämä prosessi kestää viikoista kuukausiin perinteisesti. iso pankki,

Isabelle Castro 10:52
Olen todella iloinen, että mainitsit luottotuotteet, jotka olette julkaisseet, koska tarkoitan, että kerroin tästä artikkelista, jonka muistan. Ja jos oikein muistan, se oli eräänlainen reaktio startup-ekosysteemin rahoituksen vähenemiseen. Pitääkö tämä paikkansa?

Tuntematon puhuja 11:15
Venture-velan hajoaminen on ääneen lausumaton tarina alueellisesta pankkikriisistä, teknologiaan keskittyneistä pankeista, ne hallitsivat pääomalainoja vieläkin suuremmalla tavalla, mielekkäämmällä tavalla kuin säilytysliiketoimintaa. Ja niinpä näimme näiden alueellisten pankkien, perustajien ja talousjohtajien kuoleman, eivät enää tiedä, mistä etsiä pääomasijoitusrahoitusta. Ja näemme niitä luvuissa pääomalainamarkkinoilla, mikä oli 30 miljardin dollarin toimiala, on nyt merkittävästi pienempi vuonna 2023. Kyse ei ole kysynnän puutteesta, yritykset haluavat tämän tuotteen, he eivät vain tiedä minne mene hakemaan se. Ja näin ollen näemme turistien tulevan hankkeeseen, että näemme pankkien, kuten HSBC:n, ja ihmisten ja Citizens Bankin perustavan pääomasijoitusryhmiä, jotka tuovat markkinoille pääomalainatuotteita, mutta niillä on rajallinen suorituskykyhistoria. Ja he tuovat kykyjä SBB:ltä ja muilta perinteisiltä pääomasijoittajilta kehittämään näitä käytäntöjä. Mutta sillä välin markkinoilla on valtava aukko. Ja Arc istuu täällä täydellä arvostuksella, jolla on luottoa DNA:ssa, kuten tiedätte, varhaisista päivistä lähtien auttaakseen näitä yrityksiä saamaan laimentamatonta pääomaa laajentaakseen kiitotieään myrskystä ja nousta toiselle puolelle tätä makroympäristöä ja sijoiltaan siirtymistä. voiman asema. Heidän ei ehkä tarvitse ottaa sitä alaspäin haastavaa osakerahoitusympäristöä.

Isabelle Castro 12:43
Okei. Todella, todella mielenkiintoista. Miten uskoisit tällaisten asioiden toteutuvan vuoteen 2024 mennessä?

Tuntematon puhuja 12:54
Olen puolueellinen Isabel. Mutta minun näkemykseni on, että Piilaakson pankkitoiminnan tulevaisuus pääomasijoittamille teknologiayrityksille ei ole pankki ollenkaan. Sen toimittaa fintechsin Arc-ohjelmisto. Yhteistyössä perinteisten pankkien ja perinteisten lainanantajien kanssa, mikä tarjoaa helpomman ja kitkattoman pääsyn ja räätälöidymmän kokemuksen näille erittäin ainutlaatuisille pääomasijoitusten tukemille hyperkasvuyrityksille, jotka tarjoavat räätälöityä tukea parempaa taloutta ja suojaa sekä talletusten monipuolistamista.

Isabelle Castro 13:29
Selvä. Pidän vastauksesta. Pidän sellaisesta. En edes sanoisi optimismia, koska olen tavallaan samaa mieltä kanssasi siitä, mihin se on menossa. Mutta

Tuntematon puhuja 13:38
se on numeroissa tunnustettu, katsokaa Arcin ja muiden fintech-kumppanien kasvua. Me ohitamme markkinat ja yhden, ja se on markkinaosuuden kasvu. Kasvamme eksponentiaalisesti nopeammin kuin perinteiset pankit. Ja se puhuu maallisten markkinoiden myötätuulen rahoituspinon digitalisoinnin puolesta, erityisesti yrityspankkitoiminnassa ja pääomasijoituksissa.

Isabelle Castro 14:04
Joo, ei, teet todella hienon pointin. Siirryn nyt toiseen tämän vuoden suureen piirteeseen, joka oli sellainen, tarkoitan, että se ei ollut vain tänä vuonna, se oli myös edellisenä vuonna. Mutta korkea korkoympäristö on ollut tämän vuoden suuri piirre. Miten tämä on vaikuttanut ekosysteemiin sinun näkökulmastasi ja asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella?

Don Muir 14:30
Tietysti, no, ei liian tekniseksi rahoituksen suhteen, mutta niille, jotka tulevat rahoituksesta tai fundamentaalista taustasta, me kaikki kuuntelevat, että osakkeet arvostetaan tulevien kassavirtojen nykyarvona ja sijoittajamarkkinat menetetään. näkemys siitä vuonna 2021 ja se johti kuplan ruokkimaan ostaa korkoympäristöäsi ja pitkäaikaisia ​​kassavirtoja arvostettiin korkealle, jossa pääomakustannukset olivat poikkeuksellisen alhaiset. Se on siis eräänlaista rahoitusta 101. Mitä se tarkoittaa nousevassa korkoympäristössä, joka perustuu perinteisesti, oppikirjarahoitus on alhaisempi arvostus, kun diskonttokorko on korkeampi. Näet, yritykset, joiden tulevaisuuden tulot ovat pitkällä aikavälillä, kärsivät eniten. Ja olemme kokeneet sen TACissa, erityisesti yksityisillä markkinoilla siemenrahoituksen ulkopuolella, joka jatkuu vahvana. Edelleen on kuivuus, riskipääoman suuri kuivuus. Ja se ei tunkeudu pelkästään kaupankäyntiin ja kasvumarkkinoilla tapahtuneiden transaktioiden määrään vuonna 2020, vuoden 2023 jälkipuoliskolla. Mutta todella laajasti yksityisillä ja julkisilla teknologiamarkkinoilla listautumisvauhdissa. Samoin palkkamäärät alhaisimmalta vuodelta sitten 2017, CB Insightsin julkaiseman kolmannen neljänneksen tietojen perusteella. Ja se, mitä koemme tämän seurauksena, on, että perustajista on tulossa paljon konservatiivisempia sen suhteen, miten he todellisuudessa käyttävät pääomaa. He asettavat etusijalle toiminnan tehokkuuden, kasvun hinnalla millä hyvänsä mantraa, yhä useammat yritykset ottavat siltalainoja tai jopa laskukierroksia ylläpitääkseen liiketoimintaansa ja selviytyäkseen myrskystä. Näemme sisällämme, joten nykyiset sijoittajat osallistuvat osakepääomaan auttaakseen näitä yrityksiä pääsemään kiitotien ja selviytymään syklistä. Mutta viime kädessä se asettaa perustajille ja operaattoreille paljon paineita tehostaa toimintaansa. Näkemykseni on, että osa tästä on terveellistä ekosysteemille. Yritykset asettavat nyt etusijalle yksikkötalouden ja toiminnan tehokkuuden kasvun edelle, kuten aiemmin sanoin, että nollaus on tapahtunut, ja uskon, että se on tervettä ekosysteemille yleisesti, nousemme myrskyn toiselle puolelle, vahvempina, kestävämpi, vankempi startup-yhteisö, joka keskittyy tehokkuuteen ja suorituskykyyn sekä myyntiin ja yksikkötalouteen, pelkän kasvun hinnalla millä hyvänsä ja turhamaisuuden mittareilla.

Isabelle Castro 16:59
Olen kiinnostunut, koska tiedän aluksi, että olit tavallaan, korjatkaa jos olen väärässä. Keskityit sellaisiin varhaisen vaiheen ja alkuvaiheen yrityksiin. Mutta nyt olette tavallaan haarautumassa ja avautumassa isommille yrityksille, ja myöhemmässä vaiheessa se syöttyy koko makrotalouden tilanteeseen?

Tuntematon puhuja 17:24
Niin, ja alueellinen pankkikriisi, nämä myöhäisen vaiheen yritykset, he kaikki pankkisivat näillä. Nämä teknologiapankit, B-sarjan listautumista edeltävien yritysten kautta, toimivat pankkitoiminnassa, pääosin teknologia-alalle keskittyneiden aluepankkien kanssa. Ja kuten aiemmin sanoin, hyvästä syystä. Nyt, kaikki nuo rahastot, jokaisen puhelun perusteella, minulla on, tiedätkö, satoja perustajia ja talousjohtajia myöhäisen vaiheen yrityksissä, he ovat siirtyneet JPMC:hen ja sen vastaaviin, asettaen etusijalle, kuten sanoin, turvallisuuden, talouden ja yli omistautuneen tuen räätälöityjen rahoitustuotteiden yli. Nyt, kuten saatat olla tai et tiedä, juuri viime kuussa julkaisimme Platinum-tuotteemme. Ja Platinamme erottuu markkinoilla ensimmäisenä kassanhallinta- ja kasvupääoman ohjelmistoalustana, joka on rakennettu maailman suurimpien pankkien varaan. Joten kuten sanoin, aloittaakseen tämän puhelun ensimmäistä kertaa näiden myöhäisessä vaiheessa perustajien ja talousjohtajien ei enää tarvitse tehdä kompromissia turvallisuuden ja talletusten suojan sekä markkinoiden korkeimman mahdollisen tuoton välillä. omistautunut tuki UI UX:ssä liiketoiminnan rakentamiseen, skaalaamiseen ja kasvattamiseen. Ja se, mitä koemme ja miten se tarkoittaa Arcin, kasvun ja kaareiden asiakasprofiilia, on kyllä, olemme edelleen voimakkaasti investoineet palvelemaan satoja näitä nopeasti taantuvia A-sarjan yritykset saivat paljon ja paljon eksponentiaalisesti kasvavaa kysyntää B-sarjasta. Listautumisamista edeltävien yritysten kautta, jotka vaihtavat nyt JP Morgan Chasea, maksimoidakseen yksikkönsä talouden ja laajentaakseen kiitorataa korkean tuoton ja kassanhallintatuotteiden avulla tinkimättä 5 miljardin dollarin taseesta maailman suurimpien rahoituslaitosten kanssa.

Isabelle Castro 19:21
Selvä. Joo, se on todella mielenkiintoinen kehityskulku. Muistan, kun lanseerasit platinatuotteen. Joten on mielenkiintoista kuulla hieman lisää taustasta. Joten otan tämän esille. En tiedä liittyykö se sinuun, mutta tiedän, että työskentelet monien pankkien kanssa. Joten tämä vuosi, erityisesti nämä viimeiset pari kuukautta, ovat olleet erittäin mielenkiintoisia sääntelyn näkökulmasta. 1071-sääntö tuli voimaan. Meillä oli ehdotus avoimen pankkitoiminnan nopeuttamiseksi 1033:lla ja luottoluokituslaitosten sääntö valmistui. Millaisen vaikutuksen uskot tällä olevan fintech-ekosysteemiin?

Tuntematon puhuja 20:06
Ehdottomasti. Ja vain laajemmin korkeammalta tasolta, Isabel, fintechin sääntely- ja vaatimustenmukaisuusympäristöä koskevassa keskustelussa on tapahtunut paljon muutoksia. Ja olemme nähneet, olemme nähneet joitain ongelmia tietyissä eväpakkauksissa, jotka eivät ole asettaneet vaatimustenmukaisuutta etusijalle. Arc ei ole yksi heistä. Ja me hyväksymme nämä sääntelyn muutokset Arc, teemme siitä, että se ei ole vitsi. Se on sisäinen mantra, Arc Arc on markkinoiden yhteensopivin kassanhallintaohjelmistoalusta. Ja tämä näkyy verkkosivuillamme olevissa ilmoituksissamme ja suhteissamme myyjiimme ja pankkikumppaneihimme. Luulen, että suurin asia, josta tässä on huomautettava, on, että Arc ei ole pankki. Emme koskaan kosketa asiakkaidemme talletuksia asiakkaillemme, talletukset säilytetään aina perinteisissä pankeissa, FDIC-vakuutetuissa rahoituslaitoksissa, joilla on maailman suurimmat taseet. Ja siksi heillä on erityisesti pankkikumppaneitamme, heillä on erilaisia ​​sääntely- ja vaatimustenmukaisuusvaatimuksia, ja Arcille on asetettu kirja, joka meillä on omassa tuotteensa vaatimustenmukaisuuden osalta, ja rakensimme irtisanomisia KYC:n ympärille. KYB:n ympärillä työskentelemme stripe'n kanssa, joka on yksi maailman arvostetuimmista fintech-instituutioista, joka asettaa myös vaatimustenmukaisuuden etusijalle ja työskentelee käsi kädessä tiiminsä kanssa varmistaakseen, että pelaamme sääntöjen mukaan ja olemme johtaja sääntely- ja vaatimustenmukaisuuspuolella. Ja minä näen sen erottamispisteenä näillä kehittyvillä markkinoilla. Ja hyväksymme nämä muutokset, joita tehdään sääntelypuolella.

Isabelle Castro 21:46
Olen kiinnostunut osavaltiosta, koska olette kasvaneet melko nopeasti. Tarkoitan, että teknologian startupit kasvavat nopeasti. Mutta te olette kasvaneet hyvin nopeasti, kuinka sen täytyy olla todella vaikeaa pysyä vaatimustenmukaisena. Ja tavallaan, okei, kaikkien näiden sääntelymuutosten, kuten siihen syöttämisen, on täytynyt olla erittäin vaikeaa tehdä, kun kasvat sellaisella tahdilla.

Tuntematon puhuja 22:12
Kyllä, se on todella mielenkiintoinen kutsu ja olet paikalla. Ja jos juttelet markkinointi- ja tulotiimini kanssa, olen varma, että he kertovat sinulle, että me pelasimme vähän, olemme myös vähän liian lähellä rintaa, olisimme voineet liikkua nopeammin. olisivat voineet julkaista tuoteominaisuudet ja ilmoitukset nopeammin, jopa nopeammin kuin me. Ja olen ylpeä tuotenopeudestamme. Tässä yhteydessä odotamme aina ylimääräistä päivää, viikkokuukautta saadaksemme täyden vaatimustenmukaisuuden ja säännösten allekirjoituksen, ei vain talon lakimieheltämme ja ulkoistetulta sääntelyneuvostolta, vaan myös pankkikumppaneiltamme, jotka omistavat peruskirjan ja raita, oikea, joka valvoo monien tuotteidemme vaatimustenmukaisuutta ja KYC:tä. Ja niin pelaamme asioita kirjan mukaan, se on, tiedäthän, ajoittain viivästynyt tuotteen julkaisussa. Mutta se on aina prioriteettimme. Haluamme varmistaa, että olemme täällä historian oikealla puolella. Ja työskentelemme yhdessä sääntelyviranomaisten kanssa varmistaaksemme, että rakennamme RT:lle vankan ja kestävän fintech-ekosysteemin ja alustan pitkällä aikavälillä.

Isabelle Castro 23:19
No, kyllä, se on erittäin tärkeä ominaisuussi. Joten se on hyvä. On hyvä, että teet tämän. Olemmeko siis haastattelun lopussa? Millainen näkemyksesi on tulevalle vuodelle? Mitä aiot etsiä?

Tuntematon puhuja 23:35
Kuten sanoin, ohjelmistot ovat pankkitoiminnan tulevaisuus teknologiaekosysteemille. Sitä ei rakenneta taseeseen, vaan se rakennetaan ohjelmistokerroksella yhteistyössä näiden perinteisten lainanantajien ja näiden perinteisten pankkikumppanien kanssa, se on minun näkemykseni. arkki on tässä ensimmäinen tekijä, mutta minun näkemykseni on, että suuret pankit, globaalit systeemisesti tärkeät pankit tulevat olemaan merkityksellisempiä palvelemaan tätä ekosysteemiä, jossa perustajat ja talousjohtajat asettavat suojelun etusijalle kaiken muun edelle. Joten suuret pankit ottavat tuoksun. Ja veikkaan, että he solmivat lisää kumppanuuksia Arcin ja sen muiden tuotemerkkien kanssa tulevan vuoden aikana. Ja se tulee palvelemaan tätä aukkoa markkinoilla, joilla perustajien ja talousjohtajien ei enää tarvitse tehdä kompromissia suojayksiköiden talouden ja räätälöityjen luottotuotteiden välillä. omistettu tuki.

Isabelle Castro 24:29
Okei, kiva. Mikä on sinulle annettu neuvo, jonka antaisit jollekin toiselle?

Tuntematon puhuja 24:36
Niin paljon, mahtavia neuvoja, joita olen saanut viimeisen kolmen vuoden aikana ja olen oppinut paljon. Joten yhden määrittäminen on haastavaa ehkä saarnaamisaikoina. Tapasin James Courierin opiskellessani Stanfordissa, hän itse asiassa sai ensimmäisen shekin Arciin. Hän on Event FX:n perustaja, ja hänen kotipaikkansa on Palo Alto. Tapasin hänet Kampuksella -tapahtumassa, ja kun hän kirjoitti, kun hän päätyi johtamaan siemenkierrosta, on nyt Arcin suurin sijoittaja Arcin ulkopuolinen sijoittaja. Ja hän antoi minulle todella hyviä neuvoja varhain. Ja aivan kuin kenellä tahansa voi olla hyvä idea. Kukaan? Joo, hienot ideat ovat todella vain sen paperin arvoisia, jolle ne on kirjoitettu, kaikki riippuu toteutumisesta. On siis otettava tuo visio ja A plus -tiimin rakentaminen ja strategian laatiminen tuon vision toteuttamiseksi. Älä koskaan anna periksi, ennen kuin ymmärrät tuon vision. Sanoisin siis ensin teloitus. Ennen kaikkea on ykkönen, varsinkin haavoittuvimmissa vaiheissa B-sarjan edeltävissä vaiheissa, kaikki riippuu vain tuon vision toteuttamisesta ja sen toteuttamisesta ja oikean tiimin ympäröimisestä, joka tuo vision eloon.

Isabelle Castro 25:57
Okei, pidän siitä todella, todella. Ja kuten on hyvä neuvo, varsinkin niissä piireissä, joissa käytät curveball-kysymystäsi. Älä pelkää.

Don Muir 26:11
Nämä ovat kaikki curveballs Isabelle

Isabelle Castro 26:13
olivatko ne kaikki kaarevia palloja? Olen pahoillani, olen pahoillani. Tämä on todellinen curveball. Joten jos sinulla olisi sellainen, se voi olla todella mukava. Jos sinulla olisi yksi vuosi ilman minkäänlaisia ​​velvollisuuksia tai taloudellisia rajoituksia, mitä tekisit sillä?

Tuntematon puhuja 26:34
Toki, se on kurvipallo, koska maailmassa ei ole mitään, mitä haluaisin mieluummin tehdä kuin rakentaa tätä yritystä. Joten poistetaan, poistetaan kaari yhtälöstä minuutiksi. Polkuni ennen Arcin perustamista oli sijoittaminen, olen edelleen uskomattoman intohimoinen rahoitukseen ja sijoittamiseen fundamentaaliseen analyysiin. Ja se oli toiveeni ennen yrittäjyyden määrittelyä teknologian avulla, toiveeni perustaa oma kasvupääoma ja strukturoitu luottorahasto. Ja se oli se, mikä houkutteli minut Apollo Globaliin. Heidän asiantuntemuksensa ja sijoituksensa yli korkorakenteen sekä velkoihin että osakkeisiin oli tarjota todella, todella ainutlaatuisia ja monimutkaisia ​​rahoitustuotteita, vain tarjotakseen markkinoille likviditeettiä. Halusin saada koulutusta Apollo Globalissa ja sitten perustaa oman rahastoni. Joten jos en rakentaisi Arcia, rakentaisin oman sijoitusvälineeni kerätäkseni pääomaa LP-yhtiöiltä ja sitten sijoittamalla sen pääoman lisäämään likviditeettiä markkinoille.

Isabelle Castro 27:40
Okei, pidän vastauksesta. Se osoittaa, kuinka omistautunut olet tälle asialle, jota teet, ja kuinka kiinnostunut olet tilasta. Ja minä pidän siitä. Joten kuinka ihmiset voivat saada sinusta kiinni?

Tuntematon puhuja 27:58
Asun LinkedInissä, kuten luultavasti tiedät. Joten LinkedIn on paras tapa ottaa yhteyttä. Muussa tapauksessa laita minulle viesti. Henkilökohtaiset sähköpostini don.muir@ARC.tech. Olen aina kiinnostunut olemaan yhteydessä perustajiin tai muihin alan ajatusjohtajiin käydäkseni kauppaa seteleillä ja katsoa, ​​kuinka voimme rakentaa yhdessä.

Isabelle Castro 28:17
Hienoa, kiitos paljon kun tulit esitykseen. Olen todella nauttinut siitä, että sain sinut vieraaksi. ilo oli

Don Muir 28:23
kaikki minun. Kiitos että sain olla täällä.

Isabelle Castro 28:25
Kiitos. Kuten aina, voit ottaa yhteyttä ja keskustella kanssani tai henkilökohtaiseen LinkedIn- tai Twitterini @IZYcastrowrites. Mutta jos haluat käyttää upeaa päivittäistä sisältöä, tutustu Fintech Nexukseen LinkedInissä, Twitterissä, Facebookissa tai Instagramissa. Voit myös tilata päivittäisen uutiskirjeemme, joka tuo uutta suoraan sähköpostiisi. Jos haluat lisää fintech-podcast-hauskuutta, tutustu verkkosivustoon, josta löydät kiehtovampia Peter Rentonin isännöimiä keskusteluja. Ja se on minulta. Seuraavaan kertaan saakka, nauti seisonta-ajasta.

SAMANKALTAISET EXCLUSIIVINEN: Arc lanseeraa Venture Debtin, joka vastaa räjähdysmäiseen kysyntään

  • Isabelle Castro MargaroliIsabelle Castro Margaroli

    Isabelle on Fintech Nexus Newsin toimittaja ja johtaa Fintech Coffee Break -podcastia.

    Isabellen kiinnostus fintechiin juontaa juurensa halusta ymmärtää yhteiskunnan nopeaa digitalisaatiota ja sen mahdollisuuksia, jota hän on usein käsitellyt akateemisen ja journalistisen uransa aikana.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Aikaleima:

Lisää aiheesta Lainaakatemia