Jeffrey Rogers, President & CEO for LiftForward om indlejret udlån

Jeffrey Rogers, President & CEO for LiftForward om indlejret udlån

Kildeknude: 3093801

Nyder du vores podcasts? Gå ikke glip af fremtidige afsnit! Tryk venligst på abonner-knappen AppleSpotifyYouTube, eller din foretrukne podcast-platform for at holde dig opdateret med vores seneste indhold. Tak for din støtte!

Jeffrey Rogers, President & CEO for LiftForwardJeffrey Rogers, President & CEO for LiftForward
Jeffrey Rogers, President & CEO for LiftForward

Embedded finance er et begreb, der kun har eksisteret i relativt kort tid. Men nogle fintech-virksomheder har skabt tjenester, der kunne være indlejret i ikke-finansielle virksomheder i mange år. Det begyndte virkelig i betalingsområdet og blev en del af udlån, og vi kaldte det ofte lending-as-a-service, før embedded lending var en ting. En af pionererne inden for embedded lending er Løft Fremad.

Min næste gæst på Fintech One-on-One-podcasten er Jeffrey Rogers, administrerende direktør og grundlægger af LiftForward, en indlejret udlånsfintech, der har eksisteret siden 2013. De har en fascinerende historie og har måske rekorden for den yngste fintech-partner. med en af ​​de teknologiske giganter.

I denne podcast lærer du:

  • Den grundlæggende historie om LiftForward.
  • Hvordan en lille fintech-virksomhed var i stand til at lande Microsoft.
  • Hvordan deres mangesidede forhold til Microsoft fungerer.
  • Hvordan långivere er involveret i denne proces.
  • Detaljer om, hvordan alle de forskellige parter mødes.
  • De demografiske ændringer, der driver deres forretning.
  • De forskellige typer betalingsplaner og abonnementer, de laver.
  • Hvad Mastercard Engage-partnernetværket er, og hvordan LiftForward er involveret.
  • Hvad mærker ønsker at se, når det kommer til indlejret udlån.
  • Hvordan LiftForward tjener penge.
  • De ændringer, de skulle lave for at blive en international virksomhed meget tidligt.
  • Den skala, som LiftForward er på i dag.
  • Hvor de fokuserer i år, når det kommer til nye markeder.
  • Jeffreys vision for fremtiden for LiftForward.

Læs en transskription af vores samtale nedenfor.

Peter Renton  00:01

Velkommen til Fintech One-on-One podcast. Dette er Peter Renton, formand og medstifter af Fintech Nexus. Jeg har lavet dette show siden 2013, hvilket gør dette til det længst kørende en-til-en-interviewshow i hele fintech. Tak fordi du var med på denne rejse. Hvis du kunne lide denne podcast, bør du tjekke vores søsterprogrammer The Fintech Blueprint med Lex Sokolin og Fintech Coffee Break med Isabelle Castro, eller lytte til alt, hvad vi producerer, ved at abonnere på Fintech Nexus podcast-kanal.

Peter Renton  00:31

Inden vi går i gang, vil jeg gerne minde dig om vores omfattende nye service. Fintech Nexus News dækker ikke kun de største fintech-nyhedshistorier, vores daglige nyhedsbrev leverer de vigtigste fintech-historier i din indbakke hver morgen med særlige kommentarer til dagens tophistorie. Hold dig opdateret med fintech-nyheder ved at abonnere på news.fintechnexus.com/subscribe.

Peter Renton  01:09

I dag på showet er jeg glad for at byde Jeffrey Rogers velkommen, han er CEO og grundlægger af LiftForward. Nu er LiftForward en super interessant virksomhed. De har skabt denne fintech-infrastruktur, der virkelig er indlejret finansiering for brands, købmænd og banker og bringer disse parter sammen i et samlet system. Det er ikke nemt. Hvilket han åbenbart beskriver detaljeret, hvordan han er i stand til at gøre det. Og nogle af de førende mærker globalt, som de arbejder med i dag, vi taler naturligvis om, hvordan det hele fungerer. Vi taler om de demografiske ændringer i verden, og hvordan det på en måde ændrer den måde, forbrugerne køber ting på, og den indvirkning, det har på LiftForward. Så taler vi om deres partnerskab med MasterCard, og hvad det betyder, vi taler om deres internationale forretning og hvordan de gik internationalt meget tidligt i deres udvikling, og hvad det betød for deres virksomhed dengang, hvad det betyder nu. Vi taler selvfølgelig også om, hvordan de tjener penge, den skala, de er på. Og Jeffrey giver sin vision for virksomhedens fremtid. Det var en fascinerende diskussion. Håber du nyder showet.

Peter Renton  02:24

Velkommen til podcasten, Jeffrey.

Jeffrey Rogers  02:26

Store. Tak, Peter. Tak fordi jeg måtte komme.

Peter Renton  02:28

Min fornøjelse. Så lad os komme i gang med at give lytterne en lille smule baggrund om dig selv. Jeg ved, at du har lavet LiftForward i et stykke tid nu. Men fortæl os nogle af højdepunkterne i din karriere før det.

Jeffrey Rogers  02:41

Et stykke tid siden, det har været lidt af en rejse. Der er gået over 10 år i virksomheden. Men før det har det en ret blandet baggrund, jeg har en blanding af uden for iværksætteri, jura og finans. Så jeg er faktisk en JD/MBA. Havde faktisk en kort periode med at praktisere jura for en bank. Og så flyttede jeg ind i investeringsbank, arbejdede på Wall Street et par år, før jeg fandt min passion for at bygge virksomheder.

Peter Renton  03:08

Okay. Hvorfor fortæller du os ikke, hvilken drivkraft der er til at lancere LiftForward for mere end 10 år siden nu. Hvad er grundhistorien?

Jeffrey Rogers  03:16

Jeg drev et ret stort firma på det tidspunkt. Og det var under en større likviditetskrise i landet. Og banker begyndte at trække sig tilbage, bare fordi der ikke var mange... Banker blev meget konservative. Og dette var på en måde på højden af ​​fintech-boomet, ikke? Det er på en måde, der førte til, at mange virksomheder som LiftForward kom ud for at prøve at udfylde det hul for at yde finansiering til både forbrugere og små virksomheder. Og da vi kom ud, var det, vi forsøgte at gøre, at fokusere netop dengang på små virksomheder, for hvis du husker, det var tilbage i 2013, var der allerede en masse action omkring forbrugeren. Og vi så, at små virksomheder stadig havde brug for en måde at få kapitaleffektive på, effektivt. Og der var nogle virksomheder derude som OnDeck, der havde en slags finansieringsplatform, som små virksomheder kunne anvende direkte. Men vi forsøgte at gøre noget anderledes, hvor vi ønskede at arbejde med OEM'er og producenter, der faktisk leverede værktøjer og enheder til små virksomheder, og forsøge at finde finansiering omkring, hvordan vi får disse værktøjer i hænderne til en finansieringsmekanisme, men i en tid, det ville tage dig at tegne en forbruger. Så grundlæggende tilføjer teknologi omkring finansiering, arbejde med OEM'er. Det er egentlig det, der er den store vision om, hvordan vi startede. Og efterhånden som vi dykkede dybere ned i det, lærte vi det omkring hele dette økosystem med at levere finansiering på en måde inden for, med OEM'er. Meget af dette sker gennem enten leverandører eller forhandlere, og at der var et stort behov for en teknisk løsning, der virkelig kunne integrere alle de interesserede parter i, så du kan få en problemfri transaktion. Og det bragte os virkelig hurtigt frem til, hvor vi er i dag.

Peter Renton  05:16

Højre. Højre. Det er interessant, for jeg kan huske, da vi først stødte på jer, jeg tror, ​​det faktisk var Geoff Miller fra GLI, det er et brag fra fortiden, jeg ved det. Jeg tror, ​​han var den person, der introducerede os oprindeligt, men, og du lavede, som jeg sagde, markedet for små virksomheder. Så det har været rigtig interessant at se dig udvikle dig i løbet af det sidste årti. Så måske kan du sådan set tale om, hvad der er kerneproduktpakken i dag? Hvad tilbyder du egentlig?

Jeffrey Rogers  05:44

Du ved, måske Peter, vi kan bakke op og tage et casestudie.

Peter Renton  05:48

Jo da.

Jeffrey Rogers  05:49

En af vores større, største kunder, Microsoft, havde været kunde i årevis, men vi har en række programmer med dem. Men en af ​​de nyere var med en division kaldet Xbox, som mange mennesker måske kender fra spillet, men de har en spilleenhed. De har også software, de har tilbehør. Og før vi kom, blev Xbox bare solgt gennem forhandlere. Og hvis forhandleren tilbød finansiering, fantastisk, men de ikke rigtig vidste, hvordan kunden ville, ville slutkunden være i stand til at forbruge produktet, hvis de ønskede en form for finansiering. Så de sagde, at vi ville tage styringen over det, fordi de virkelig bekymrede sig om kundeoplevelsen, og hvordan de fik produktet hjem, og hvordan de bruger det, og hvordan de betalte for det. Så jeg sagde, at vi ville lave et abonnement, men vi er et multinationalt selskab. Så vi vil i første omgang samle dette i 15 lande. Så vi har brug for en teknisk løsning, der gør det muligt for kunden, uanset om de er i Sverige, Italien eller USA, når de ansøger, de har den samme oplevelse. Men i den oplevelse vil vi gerne have, at det inkluderer et – at de forskellige tilbehør, som vi sælger rundt om i verden, som de kan vedhæfte, to – som de kan få finansiering til. Og vi kommer til at diktere, hvordan vi ønsker, at finansieringen skal se ud i verden. Og tre, når først de tilslutter den maskine, vil al den software, der følger med abonnementet, blive vedhæftet digitalt. Og det er i bund og grund, hvad vi har leveret. Så det var sådan set behovet. Og så er løsningen, du ved, hvad vi kalder nu, lad os på en måde spole frem, indlejret finansplatform. Så hvad vi gør, så for hver forhandler, som de sælger Xbox i, går vi og vi integrerer det med forhandleren. For hver region, de er i, integrerer vi den med en bank eller flere banker, der finansierer disse transaktioner. Og så for hver tredje part, der skal røre ved den transaktion, som for eksempel, sælges dette som et abonnement. Så det er meningen, at du skal eje denne enhed i 24 til 34 måneder, du sender den tilbage. Og så til den nye iteration af den model, får du tilsendt en ny enhed. Så den 3PL, der tager den enhed tilbage, er også integreret i vores platform. Så al denne information flyder til alle parter, når de skal have dem. Men alle får den samme information. Og kunden har den samme oplevelse rundt om i verden, når de indtager produktet.

Peter Renton  08:20

Det er fascinerende. Det er fascinerende. Så kan vi bare bakke op et øjeblik? Og jeg er nysgerrig efter, hvordan du kunne komme ind i Microsoft. Du er en lille virksomhed, Microsoft er en af ​​de største virksomheder på planeten. Hvordan er du i stand til på en måde at overbevise dem om at gå med et lille fintech-firma?

Jeffrey Rogers  08:37

Ja, vi startede ikke med Xbox. Vi startede med en mindre enhed og Microsoft, og den slags, hvad deres overflade produkt

Jeffrey Rogers  08:45

Du ved, Microsoft, havde på det tidspunkt 100 detailbutikker rundt om i USA, og de havde også en i Storbritannien. Og derfor integrerede vi vores tekniske løsning i disse detailbutikker. Men de udsendte i det væsentlige en RFP og gik ud til deres vælgere for at finde den bedste tekniske løsning. Og heldigvis, du ved, vi vandt. Jeg tror, ​​at meget af det var i begyndelsen, især siden vi startede, alt dette var tilbage i 2013. Vi var i stand til at bygge en slags fleksibel løsning på, hvad de ønskede, snarere end nogen, der havde noget ud af boksen det passede ikke. Og derfra har vi lidt støbt ind i denne, du ved, indlejret finansiering til udlån, om du vil. Vi har erfaret, at vi er i stand til at bygge en kernesoftwareplatform, der fungerer for, du ved, næsten alle mærker nu.

Peter Renton  08:45

Jeg husker.

Peter Renton  09:39

Alle disse transaktioner skal have en långiver bag sig. Kommer du på en måde med denne pakke, der inkluderer adgang til bankfinansiering eller anden form for finansiering?

Jeffrey Rogers  09:51

Vi kan. Nu hvor vi har en række långivere rundt om i verden på platformen, kan vi. Typisk med nogle af de mærker, vi arbejder med, vil de gerne have deres egne långivere. Og nogle gange gøres det med en RFP. Så for eksempel samarbejdede vi med RBC og Canada for IKEA. Vi vandt den RFP, men det er en situation, hvor du ved, IKEA ønskede RBC, RBCs partner i Canada til den transaktion. Så jeg siger, det varierer, vi kan bringe banken, men i mange af de brands, vi arbejder med, har de allerede relationer til banker, så de bringer dem.

Peter Renton  10:32

Højre. Okay. Okay. Og så, det forekommer mig, er det en kompleks løsning, fordi du på den ene side har Microsoft, og på den anden side har du forhandleren, hvor de rent faktisk køber produktet, som har deres egne systemer. Og så har du långiveren på bagsiden. Jeg mener, skal du gå hen og samle alle disse stykker? Jeg mener, hvordan hænger det hele sammen?

Jeffrey Rogers  10:57

Så du ved, vi arbejder med tech-teamene, og hver af, du ved, for de detailhandlere, vi arbejder med, er der et du ved, enormt tech-team, som integrerer disse programmer i. I banken er der et tech-team, som vi re, og med nogle banker, som vi arbejder tæt sammen med, som du ved, en borger eller en RBC, vi er, vores tekniske teams arbejder konstant sammen, forbedrer produktet og tilføjer nye og tilføjer nye programmer. Så du ved, vil jeg sige, for meget af dette er det hårde arbejde allerede blevet udført. For når først du har integrationen, og den er, er den god nu. Nu er der altid en opgradering og ting, der skal ændres. Men det var svært at få de første integrationer ind, men for ligesom mange af de store detailhandlere rundt om i verden har vi den integration gennemført.

Peter Renton  11:42

Højre. Okay. Det er interessant for mig, fordi du på en måde med dine indlejrede finansprodukter er næsten som et abonnementsprodukt, du tilbyder her. Mange af den nye generation, de er vant til at betale abonnementer, som ikke nødvendigvis kan lide at betale med kreditkort. Jeg ville elske at få dit perspektiv på de demografiske ændringer, der driver væksten i det, I laver.

Jeffrey Rogers  12:05

Det er delvist økonomisk. Men også en anden del er, at det kun er et mentalitetssynspunkt, at for varer over et vist beløb, kan de bare ikke se, hvorfor de skal betale det fulde beløb for det, vel. De er, selvom der er en enhed involveret, de vil betale for, de betragter det som en service. Så de vil bare betale for enheden og den service, der måtte følge med, og betale på månedsbasis. Det er virkelig det, der driver den måde, de ønsker at forbruge det. Og hvis du ser efter, i slutningen af ​​dette år, vil du se nogle, som for forbrugertransaktioner online, vil vi nå over $6 billioner. Det er helt massivt. Hvis du ser på SMB-verdenen, og dette er SMB, hvis de køber med en eller anden form for finansiering, kalder nogle det device-as-a-service, men det er også abonnement, du kigger på over, du ved, 300 milliarder dollars. Så de tal, og de tal vokser med, du ved, fantastiske klip. Du ved, på SMB-siden er det 40 % på en CAGR, og så ved du, 100 % på forbrugersiden. Så meget af det skaber behov, du kender abonnement og månedlige betalinger. Og bare for at sætte et niveau, Peter, vores platform, virkelig, hvis du ser på alle disse afdragsfrie lån, og så under afdragslån, kan du få køb nu, betale senere, hvor du bare betaler den kortere løbetid, højre? Det er tre eller fire betalinger, eller du kan have det, vi kalder opdelte betalinger, generel økonomi, hvor du har, det kan være en længere sigt, men du kommer ikke til at eje en enhed. Og så, du ved, til det tredje, vi sætter abonnement, hvor du, når du betaler for en bestemt periode, vil returnere en enhed til sidst og starte processen forfra.

Peter Renton  13:48

Gør du alt det?

Jeffrey Rogers  13:49

Ja, det gør vi, vi gør alt det. Så afhængigt af kunden, du ved, er de måske ikke nødvendige for et abonnement. Det er mere bare en økonomi. Så det arbejde, vi laver med RBC med IKEA, er bare, det er bare økonomi, hvor Xbox er et abonnement.

Peter Renton  14:08

Jeg er interesseret i dit partnerskab med MasterCard. Jeg så, at du er en del af Engage-partnernetværket. Måske kan du forklare, hvad det er, og hvorfor det er vigtigt.

Jeffrey Rogers  14:20

Selvfølgelig, så MasterCard, de søger at løse to problemer her for banker. Så dette er, du ved, virkelig en reaktion på boomet i køb nu betal senere. Men det er virkelig udvidet igen, som jeg prøvede at forklare, til afdrag, fordi det inkluderer køb nu, betal senere, men det kunne også være for længere terminer. Så som vi ved, er der virksomheder som Klarna og Affirm. De har gjort et godt stykke arbejde med at tilbyde et køb nu, betal senere-produkt i deres egen købsoplevelse i appen. Og så kan nogle kreditkortudstedere tilbyde en posttransaktion på afbetaling. produkt også. Så efter du har foretaget en kreditkorttransaktion, ser du det sikkert nogle gange på din regning, du kan betale det over, over, du ved, fire eller fem betalinger i stedet for at betale det hele på én gang og nogle gange rentefrit. Og hvad MasterCard Installments gør, er at få banker til at tilbyde det på salgsstedet eller forudsalget. Så for eksempel, du ser det ikke så meget nu, men du vil begynde at se, når du swiper et kreditkort hos en forhandler, vil det komme op og give dig muligheder for at have det som en almindelig kreditkortbetaling, eller du kan betale i én, to, tre, fire, tolv betalinger. Og du kan på salgsstedet vælge, om du vil dele det op eller ej. Den anden ting, der løser, er, hvis du vil, hvis banker har, ønsker at sammensætte et program med deres eksisterende kunder. Sig, at de har 10,000 kunder, og de siger, og de kan gå til dem og sige, hej, I har hver $5,000 i kredit for, og I kan betale over, du ved, hvad som helst seks måneder for dig, uden renter, og du kan handle hos disse forhandlere, så giver dette produkt dem mulighed for det. Så MasterCard byggede dette teknologibøjning, der giver dig mulighed for at gøre dette på salgsstedet, og de begyndte at føle og besluttede derefter, at det var nemmere i stedet for, at banker integrerede direkte i MasterCard for at gøre dette, at hvis de havde teknologipartnere til at hjælpe dem med det her. Så vi har så integreret vores teknologiplatform i MasterCard, og så kan banker integrere i LiftForward. Og det sparer dem omkring 80 % af integrationstiden at tilbyde disse produkter.

Peter Renton  16:40

Okay, interessant. Så hvem er nogle af de banker, du arbejder med?

Jeffrey Rogers  16:45

MasterCard. Vi har ingen, der er nogle i overgang lige nu, vi har ikke meget, der er offentligt lige nu. Men RBC og Citizens, vi har programmer uden for MasterCard-programmet, som vi arbejder med. Men på MasterCard-siden er det stadig i de tidlige stadier, så vi har endnu ikke offentliggjort en meddelelse om, hvem der kommer først ud med det produkt.

Peter Renton  17:06

Så jeg vil gerne tale om indlejret finansiering, for det er noget, der ikke rigtig var en ting, da du startede denne virksomhed. Og nu er det top of mind for banker, for fintech-virksomheder, for brands også. Og jeg er nysgerrig, ligesom i dine samtaler nu, sammenlignet med hvad de var for fem år siden, går du ud? Som jeg ser på din hjemmeside, nævner din hjemmeside indlejret økonomi, højre, front og center. Så giver den besked nu genklang hos ikke-finansielle virksomheder? Forstår de, hvad du henviser til der?

Jeffrey Rogers  17:42

Ja, jeg ved det, jeg tror stadig, det er et udtryk, som du ved, er meget velkendt i vores fintech-verden. Så jeg tror, ​​vi har lidt tid, før det udtryk er, du ved, når nogen ser på det udtryk, og de og de læser det, og de indser, okay, det er det, de taler om. Og også selv inden for embedded finance, ikke sandt, vi fokuserer på udlånet, men der er en, du ved, det betyder stadig et par andre ting, ikke? Det er virksomheder, der sælger forsikringer, det kunne være, det kunne være en detailhandler, der tilbyder banktjenester ud over, hvad de normalt gør gennem en anden tredjepart. Så selv det udtryk er, har meget i sig. Så jeg tror, ​​vi stadig har en vej at gå til, for at det bliver en husstandsbetegnelse. Men hvad du ved, det, vi ønsker, at folk skal indse, er, at der virkelig i købsstrømmen, når du køber varer og tjenester, vil være en form for indlejret udlån i fremtiden fra vores synspunkt, ikke sandt. Så du ved, vores overordnede mål, og det, vi ønsker at se overordnet, er, at alt, hvad du køber over et bestemt beløb, selvfølgelig giver mening, at du har den evne til at betale over tid og til at betale i månedlige rater. Og vi ønsker at give det tekniske lag, både til detailhandlere, banker og producenter for at tillade det at ske, for det er tendensen med, du ved, ikke kun teknologiprodukter, men vi ser det i boligforbedring, vi ser det i rejser. Det er klart, at elektiv lægebehandling har været derude i et stykke tid, men det er stadig meget klodset, som det tilbydes. Så du ved, vores mål er at gøre det nemmere gennem teknologi.

Peter Renton  19:21

Okay, så er du en SaaS-virksomhed? Hvad er din forretningsmodel? Opkræver du transaktionsgebyrer? Oprindelsesgebyrer, hvad er du? Hvordan tjener du penge?

Jeffrey Rogers  19:30

Ja, vi tjener penge på transaktionsgebyrer, der kommer gennem platformen. Vi er lidt af en SaaS, af en SaaS-model. De vigtigste, størstedelen af ​​gebyrerne er de transaktionsgebyrer, der kommer igennem.

Peter Renton  19:44

Gotcha, gotcha. Okay. Så vil gerne vende tilbage til noget, du talte om, da du, du talte om Microsoft tidligere, og du sagde, at de ville udrulle det her i 15 lande, og du var sådan set, det ser ud til, at du blev smidt ind i den internationale verden smuk , ret tidligt. Jeg vil have, at du går igennem og fortæller os, hvordan det er. Jeg mener, du var tydeligvis motiveret med så stor en kunde, men hvordan nåede du dig op for at kunne håndtere ekspansion ud over USA i dine tidlige dage?

Jeffrey Rogers  20:15

Vi gennemgik en masse overgang på det tidspunkt, fordi vi var nødt til at træffe nogle nogle valg. Og det var en af ​​de ting, der kørte den. Så en af ​​de ting, du måske husker på det tidspunkt, er, at vi også selv finansierede disse transaktioner. Så vi plejede at låne fra, du ved, kapitalforvaltere og hedgefonde og finansierede disse transaktioner. Men, du ved, medmindre du vil gøre dette i en slags massiv skala, er de virkelig svære at styre, den her type af disse kreditmidler. Og også, vi var meget, du ved, vi var låst ned. Så mange af vores midler, bliver du godkendt til, hvor du opererer i toppen. Så vi kunne ikke låne penge uden for USA. Så vi kunne ikke, vi kunne ikke finansiere transaktioner uden for USA, men vi skal uden for USA. Så det var dybest set ved at blive en slags to virksomheder, hvis vi skal have disse kreditfaciliteter. Så vi traf i sidste ende valget om at droppe kreditfaciliteterne og samarbejde i stedet med banker og finansielle institutioner. Og det var et skridt, vi var nødt til at tage, hvis vi skulle være internationale, og det var, du ved, en af ​​de bedste ting, vi gjorde, så det krævede en masse forandring. Fordi, du ved, når du først har en kreditfond, har du også alt personale og kontrol på plads, som du normalt ville have, når du er, du ved, finansieringstransaktion, og at vi var nødt til at gå ud af det, og så tilføje flere flere ingeniører til at bygge teknologi, flere mennesker, der kan håndtere, du ved, internationale relationer og internationale transaktioner med internationale virksomheder. Så det var en stor overgang for os. Men det var nødvendigt for, at vi kunne være en komplet softwarevirksomhed og i denne type rum. Og også, du ved, satte os også på en god bane.

Peter Renton  22:07

Så samarbejdede du med lignende internationale banker? Eller var du nødt til at gå og lave lokale banker i hvert af de forskellige lande? Eller hvordan virkede det?

Jeffrey Rogers  22:15

Ja. Så internationale banker, og så, du ved, som United, vi arbejder med, vi arbejder endda med Klarna, i et par lande, BNP, som du ved, i flere lande, så vi var nødt til at gå med nogle internationale lokale, men primært samarbejder vi med de større banker.

Peter Renton  22:36

Okay, så kan du give os en fornemmelse af den skala, I er på i dag? Vokser du? Hvor er du henne?

Jeffrey Rogers  22:43

Vi vokser. Jeg mener, hvis du ser tilbage på COVID, var COVID en skør tid, ikke? Fordi jeg tror, ​​at mange virksomheder, hvis de overlevede det, gik igennem det her vanvittige, der sker ikke noget, for at kunne lide, okay, verden kommer tilbage, og du har denne skøre stigning, og så blev det aftaget igen. Og så nu ser vi bare en form for vækst igen, men der er stadig meget usikkerhed i verden. Så det, der driver vores forretning nu, er bare udvidelse. Og jeg vil sige, at bestanddelene typisk, uanset om det er banker, detailhandlere eller mærker, der ser behovet for at tilbyde dette, du ved, over hele kloden. Så du ved, når du ser på sidste år, havde vi omkring 1 milliard, jeg vil sige, at 1 milliard af GMS går gennem vores software rundt om på kloden, hvor hvis du deler os op, vil jeg sige, at vi er. 50/50 USA og derefter, du ved, uden for landet. Og så er mit gæt, som vi går igennem i år, så vil vi nok være mere uden for landet end USA, bare fordi udvidelsen er mere der. Men jeg tror, ​​vi er, vi vil gå omkring, jeg vil sige 75% over, hvad vi gjorde sidste år.

Peter Renton  23:58

Højre. Og så Microsoft er stadig en stor partner i dag?

Jeffrey Rogers  24:01

De er. Da vi startede tilbage i 2013 med dem, var vi, vi havde ét program med dem. Og nu har vi tre, hvilket er tre forskellige grupper, der sælger du ved, helt tre forskellige produkter. Så de er stadig ret betydningsfulde, vigtige, og det forhold fortsætter også med at vokse.

Peter Renton  24:19

Så er du så fokuseret på sådan nogle store multinationale virksomheder, eller jeg mener, tænker du på, hvor du er, du prøver at få ny forretning fra? Og der er ikke mange Microsoft i verden. Du ved, at der er masser af mærker, selvfølgelig kunne mange mennesker bruge den infrastruktur, du har bygget. Hvor fokuserer du på?

Jeffrey Rogers  24:38

Vi har stadig et par store mærker derude, der skal gennemgås, og nogle der kommer på banen i år. Men du har ret. Så vi var i stand til at bygge denne, jeg vil sige denne slags plug-and-play-teknologi, der ikke kræver en hel masse integration. Den slags kalder de det second tier-forhandlere, eller producenter kan bruge, der giver mulighed for skala. Nogle af de andre ting, vi laver, er Peter, og du vil snart se en meddelelse, men vi integrerer vores løsning i andre, jeg vil sige meget større virksomheder, som har en komplet suite af softwaretjenester. Så de vil tilslutte os, du ved, et netværk af tusindvis af forhandlere, hvor du kan slå LiftForward til, hvis du har brug for det. Så det vil give os en masse skala, når vi bevæger os fremad.

Peter Renton  25:30

Og hvad er din vision for fremtiden for LiftForward? Jeg mener, du er et fantastisk sted, du har noget virkelig interessant teknologi. Men hvor vil du tage dette langsigtede hen?

Jeffrey Rogers  25:40

Du vil se nogle meddelelser, der kommer ud i dette år, hvor vi skal ind i, du ved, nye lande, som vi har, du ved, store lande, som vi er, vi har ikke været i før, vi har ikke annonceret, men vi bygger faktisk produktet der nu, i samarbejde med kunderne. I det lange løb, du ved, jeg vil mærke line og vi har den på, jeg ser på den slags gamle T-shirts, som vi lavede for længe siden. Men den siger, at vi gør produkter til tjenester. Og du ved, helt, og det havde vi tilbage i 2013 før, du ved, før alt det her kom. Og vi begyndte at se på det igen og lægge det tilbage. Vi starter, du skal gå tilbage og lave nogle nye T-shirts, for det kommer i højsædet nu. Men overordnet set er visionen, at du ved, at de fleste produkter, du ved, over, du ved, $300, eller det tilbydes gennem LiftForward til en slags månedlig prissætning. Vi ønsker at være den platform, som det hele går igennem. Så det handler om, for os på et fremadrettet grundlag, skala.

Peter Renton  26:42

Giver mening. Nå, det er en fascinerende historie. Jeffrey, vi bliver nødt til at lade det være der. Jeg sætter virkelig pris på, at du kommer på showet i dag. Tusind tak,

Jeffrey Rogers  26:49

Peter, tak fordi du har mig. Dejligt at se dig igen.

Peter Renton  26:53

Nå, jeg håber du nød showet. Tusind tak fordi du lyttede. Fortsæt venligst og giv showet en anmeldelse på podcast-platformen efter eget valg, og fortæl dine venner og kolleger om det. I hvert fald, på den note, vil jeg melde fra. Jeg sætter stor pris på, at du lytter, og jeg fanger dig næste gang. Farvel.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton er formand og medstifter af Fintech Nexus, verdens største digitale medievirksomhed med fokus på fintech. Peter har skrevet om fintech siden 2010, og han er forfatter og skaber af Fintech One-on-One Podcast, den første og længstvarende fintech-interviewserie.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Tidsstempel:

Mere fra Lån akademiet