Fintech Kahve Molası – Don Muir, Arc

Fintech Kahve Molası – Don Muir, Arc

Kaynak Düğüm: 2980911

Merhaba arkadaşlar, Fintech Kahve Molası'na hoş geldiniz. Ben ev sahibiniz Isabelle Castro'yum. Bu hafta kahve molamı Don Muir CEO'su ve Arc'ın kurucusu ile paylaştım.

Don Muir CEO'su ve Arc'ın kurucusuDon Muir CEO'su ve Arc'ın kurucusu
Don Muir CEO'su ve Arc'ın kurucusu

Bu bölüm özel bir bölümdü. Oldukça yoğun geçen bir yılın sonuncusuydu ve neler olup bittiğini ve bunların fintech ekosistemini nasıl etkilediğini değerlendirmek istedim. Arc, start-up'lar ve fintech'lerle yakın işbirliği içinde çalışıyor ve ortamda olup bitenlere dair harika bir içgörüye sahip. Mart ayındaki bankacılık krizinden bu yana şirket baş döndürücü bir hızla büyüyor ve gelişen koşullara yanıt olarak ürünler piyasaya sürüyor.

Geçen yıl bunun fintech için ne anlama geldiğini ve önümüzdeki yıla dair bakış açısını konuşmuştuk.

Don Muir 0:49
Pekala.

Isabelle Castro 0:50
Merhaba Don. Bugün nasılsın?

Don Muir 0:53
Harika hissetmek hakkında. Burada olmak harika. Beni kabul ettiğin için teşekkürler.

Isabelle Castro 0:57
Burada olman güzel. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim, etrafta dolaşmak, Money 20/20'ye gitmek gibi çok meşgul olduğunuzu biliyorum.

Don Muir 1:05
memnun oldum. Money 20/20 oldukça sahneydi, pek çok zorluk ve fintech var ama genel hava oldukça iyimserdi. Bu nedenle, fintech ekosistemindeki pek çok ilham verici kurucuyla yeniden bağlantı kurmak harika.

Isabelle Castro 1:18
Evet, keşke gidebilseydim. Don'la başlayalım, sabahları seni ne uyandırır?

Don Muir 1:26
bu zor bir şey. Önceki hayatımda, muhtemelen başlayacağım yer burasıdır. Geleneksel finans alanında, son aşamadaki özel sermayede çalışıyordum, büyük anlaşmalar yapılandırıyordum ve sabah kalktığımda, temel analiz yaptığımız ve büyük, karmaşık sorunları çözdüğümüz bir işti. Şu anda yaşadıklarım gerçekten gece gündüz, Arc startup ekosistemindeki bu rolde gerçekten tutkumu ve yerimi buldum. Bugün muhtemelen tartışacağımız gibi, bu yıl çok şey yaşadık, 2023 girişim fonları yıldan yıla %50'nin üzerinde düşüş gösterdi ve öz sermaye dolarları artık %50 daha pahalı. bölgesel banka krizi ve 1. çeyrek Şimdi jeopolitik kriz, enflasyon, belirsizlik, para politikası yaşıyoruz, nakit yakımı, yüksek büyüme açısından gerçekten zorlu bir ortam. Üçüncü taraf sermayesine güvenen girişim destekli teknoloji şirketleri, sorunu büyütmek için yazılım satmaya güveniyor; biz bunu çözüyoruz Arc, ölçek için inşa edilmiş, koruma, pist genişletme için inşa edilmiş ilk yazılım bankacılığı ve büyüme sermayesi platformu olarak, bu değer teklifinin sahip olduğu benim için her zamankinden daha açık oldu. Startup'ların büyümesine yardımcı olmak ilk günden beri misyonumuzdur. Şimdi onların hayatta kalmasına, fırtınayı atlatmasına ve bu makro ortamın diğer tarafından daha güçlü ve sağlıklı bir şekilde ortaya çıkmasına yardımcı olmak gerekiyor. Bu yüzden sabahları yatağımdan kalkıyorum ve çevrem, startup ekosisteminin gelişmesine gerçekten yardımcı olmak için benimle birlikte çalışan gerçekten harika bir ekiple çevrili. Ve bugün bu çağrıda, bu değer ve misyonumuz hakkında ve bu kuruculara, CFO'lara ve yeni kurulan girişimlere bu fırtınayı atlatmaları ve diğer taraftan daha güçlü çıkmaları konusunda yardım etme konusunda daha da tutkulu oldum mu?

Isabelle Castro 3:23
Bu gerçekten harika bir cevap. Ve gerçekten de sizin gibi fintech'ler. buna o kadar çok katkıda bulunuyor ki. Bunu gerçekten o kadar iyi hissediyorum ki, bunu zaten cevapladın. Peki sizi Arc'ı kurmaya getiren şey neydi?

Don Muir 3:39
Elbette, evet, bundan daha önce bahsetmiştim ama geleneksel bir finans rolüyle başladım. Kamu şirketlerini özelleştirerek milyarlarca dolarlık finansal işlemleri yapılandıran, özel sermaye destekli şirketleri diğer özel sermaye fonlarından satın alan, son aşamadaki bir özel sermaye yatırımcısı olarak çalışıyordum. Bu, milyar dolarlık özsermaye ve borç işlemlerini finanse edecek bu anlaşmaları yapılandırmak için ticari ve yatırım bankacılarından oluşan bir orduyla birlikte çalışmayı gerektiriyordu. Hisse senedi, borç ve sermaye piyasalarına olan tutkumun ilk kez gerçekten gelişmeye başladığı yer burasıydı. Stanford Business School'a gitmek için batıya taşındığımda niyetim aslında özel sermayenin son aşamasına geri dönmekti. Girişimciliğe her zaman bu ilgim vardı. ABD'ye göç eden ve kendi başlarına girişimci olan ailemden, büyükannem ve büyükbabamdan ilham aldım. Palo Alto'daki kampüste kurucularla, girişimcilerle risk sermayedarlarıyla tanışmanın gerçekte ne anlama geldiği, sermaye artırma borç sermayesi konusundaki bilgimi alarak, finans ve üst düzey pazarlara yönelik rekabet eden tutkumu başlangıç ​​​​ekosistemine uygulama fırsatı gördüm. Tümü Ticari bankacılıkta ve gereksiz seyreltmeler yapan veya daha geniş olduğunu takdir etmeyen bu şirketlerin bunu daha erişilebilir hale getirmek için yazılımlardan yararlanma. Sermaye piyasalarındaki finansal piyasalarda büyümelerini destekleyebilecek, daha az seyreltici araçlar vardı. Aynı zamanda geleneksel bankalarla ortaklık yaparak yüksek getirili nakit yönetimi platformları aracılığıyla başarıyı en üst düzeye çıkarıyoruz.

Isabelle Castro 5:25
Hayır, evet, Arc tarzı iş modeli benim için her zaman oldukça etkileyici olmuştur. Demek istediğim, bunun gücünü yakın zamanda değil, bu yılın, özellikle de Mart ayı civarındaki kaosunda gördük. Böylece yılın sonuna geliyoruz. Sizin için oldukça iyi bir yıl oldu arkadaşlar. Artık oldukça büyüyorsun sanırım. Ama diğerleri için pek değil. Sizin gözünüzde fintech sektörünü etkileyen en önemli anlar nelerdi?

Bilinmeyen Konuşmacı 5:59
çiviyi çaktınız, 2023 yılının Mart ayıydı. Bana dün gibi geliyor, ancak şimdi fark ettim ki, Silikon Vadisi Bankası 8 bin doları ve hisse senetlerini ilk kez piyasaya sürdüğünden beri, bölgesel bankacılık krizinin üzerinden altı ay geçmiş durumda. Sonraki piyasalarda fiyatlar düştü. Daha sonra FRB, Signature Bank'ı takip edecek; o iki haftalık süre sadece Arc için değil, teknoloji bankacılığı ekosistemi için de dönüştürücü oldu. Daha geniş anlamda bu bölgesel bankalar son 40 yıldır Silikon Vadisi'nin temeliydi. Bunlar büyük finans kurumlarıydı. Onlar biz değildik. Büyük kardeşler, küresel, sistemik açıdan önemli bankalar değillerdi ama büyük bankalardı. SVB o zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin en büyük 20 bankası arasındaydı ve hiç kimse onun başarısız olacağını en çılgın hayallerinde bile hayal edemezdi. Ve böylece bu yayda birkaç gün içinde deneyimlediğimiz şey, haftalık ortalama mevduat girişlerinde 15 kat artış oldu. Yalnızca birkaç, birkaç kısa iş günü içinde ekip, aylarca süren ürün geliştirme çalışmaları için gece gündüz çalışıyordu, örneğin geçen hafta FDIC sigortalı olarak beşten fazla milyon dolar kazanarak tüm bu şirketleri Yüz milyonlarca dolarlık mevduatın korunması birkaç dakika meselesi. Böylece işimiz anlamlı bir şekilde büyüdü. Ama daha da önemlisi ekosistemi gerçekten büyük ölçüde destekleyebilecek bir konumdaydık. Bu buzdağının görünen kısmıydı. İş, bölgesel banka krizinin ardından anlamlı bir şekilde büyüdü. Ancak belki de daha ilginç olan şey, başlangıç ​​bankacılığındaki daha geniş anlamdaki bu değişimdir; CFO, Kurucu CEO, hacker topluluğu, bu kısa süre içinde başlangıç ​​bankacılığında hızlandırılmış bir kurs almışlar. Jamie Dimon'un söylediği gibi, JP Morgan Chase gibi dünyanın en büyük bankalarına çok sayıda mevduat taşınırken, bölgesel banka krizinden sonraki birkaç hafta içinde JPMC'ye birkaç hafta içinde 50 milyar dolarlık bir giriş oldu. Şimdi, bu fonların geri çekildiğini, yeni bir yuva aradığını, dijital bankacılık ekosistemine veya sağlam bir bilançoya sahip olan ancak nakit yakan hiper büyüme girişiminin bu çok benzersiz profili için oluşturulmuş özelleştirilmiş bir dikey deneyim sunabilen diğer banka ortaklarına aktığını görüyoruz. destekli teknoloji şirketleri ve Ark'ın pazarda bulunduğu yer burası. Ve bu değer desteği, startup ekosistemi için hiçbir zaman bu kadar açık bir şekilde yanlış olamaz.

Isabelle Castro 8:37
Tamam, yani hâlâ büyük bankalarda alamadıkları türden kişiselleştirilmiş bir deneyim arıyorlar. Ve manzara böyle olmasa da aslında bir nevi öyleler. Demek istediğim, bankacılık cephesinde durum daha iyi, ama en azından istikrarlı değiller, büyük bankaların istikrarından uzaklaşıp Eh, evet.

Bilinmeyen Konuşmacı 8:58
İşte ilginç bir nüans. Bölgesel bankaların son 40 yıldır Silikon Vadisi'ne hakim olmasının bir nedeni var. Özel ilişki yöneticileri vardı ve yeni kurulan şirketlerin nakitlerini korumalarına ve satış alanını genişletmelerine yardımcı olacak yüksek getirili nakit yönetimi ürünleri vardı. Seyrelmeyi azaltmaya yardımcı olacak risk sermayesi borç ürünlerine sahip değiller. Ancak Mart ayında deneyimlediğimiz gibi güvenli bir bilançoya sahip olmaları şart değildi. Bunlar alt ölçeklerdi. Bu şirketlerin benzersiz profilinden kaynaklanan aktif sorumluluk uyumsuzluğu vardı. Ve böylece evet, mevduat güvenliğini her şeyin üstünde tutmaya başladım. Ve Arc'ın inşa ettiği şey her iki dünyanın da en iyilerini almaktır. Müşterilerimize çok özel bir şekilde hizmet vermek için Silikon Vadisi Bankası ve onun ACH bankası emsallerinden gelen özel ilişki yöneticilerimiz var. Bu eşsiz profil için tekrar pist uzatması sağlayacağını kısa süre önce duyurduğumuz girişim borcu da dahil olmak üzere özelleştirilmiş kredi ürünlerimiz var. Zamların yanında eşlik edeceğim ya da bir sonraki zamlarından önce pisti uzatmalarına yardım edeceğim. Daha sonra bankacılık altyapımızı dünyanın en büyük bankaları üzerine kurduk. Ve böylece CFO'lar artık dünyanın en büyük bilançolarına sahip mevduatların güvenliği ve korunması ile topluluk bankalarıyla birlikte gelen özelleştirilmiş özel destek ve ilişki yöneticileri, özel olarak tasarlanmış kredi ürünleri arasındaki bu yapay tercihle yüzleşmek zorunda kalmıyorlar. pazarın bu segmenti. Ve elbette en önemlisi kullanışlılıktır. Bu UI UX'tir. Bu, CFO'nun sürücü koltuğunda veya kurucunun oturduğu son teknoloji ürünü bir B2B SaaS platformudur; bazı durumlarda, geleneksel olarak haftalar veya aylar süren bir süreç olan, tek bir tıklamayla nakitlerini çeşitlendirip optimize edebildikleri erken aşamadaki şirketleri yönetebilirler. büyük banka,

Isabelle Castro 10:52
Piyasaya sürdüğünüz kredi ürünlerinden bahsetmenize gerçekten sevindim, çünkü bunu hatırladığım bir makale için ele almıştım. Ve eğer yanlış hatırlamıyorsam bu, start-up ekosistemindeki fonlama türünün azalmasına bir tür tepkiydi. Bu doğru mu?

Bilinmeyen Konuşmacı 11:15
Girişim borcunun dağılması, bölgesel banka krizinin söylenmemiş hikayesidir; teknoloji odaklı bankalar, girişim borcunu, Mevduat işine hakim olduklarından çok daha büyük bir şekilde, daha anlamlı bir şekilde kontrol altına aldılar. Ve bu bölgesel bankaların, kurucuların ve CFO'ların çöküşüyle ​​birlikte gördüğümüz şey, artık girişim borcu finansmanı için nereye gideceklerini bilmiyorlar. Ve bunları girişim borçları piyasasındaki rakamlarda da görüyoruz; 30 milyar dolarlık bir sektör, 2023'te artık anlamlı derecede küçüldü. Bu talep eksikliği değil, şirketler bu ürünü istiyor, sadece nereye gideceklerini bilmiyorlar. onu almaya git. Ve böylece, HSBC gibi bankaların ve insanların ve Citizens Bank'ın girişim borç ürünlerini başlatan girişim odak grupları oluşturduğunu gördüğümüz bu alana turistlerin geldiğini görüyoruz, ancak bunların sınırlı bir performans geçmişi var. Ve bu uygulamaları geliştirmek için SBB'den ve diğer geleneksel girişim kredisi veren kuruluşlardan yetenekler getiriyorlar. Ancak bu arada pazarda büyük bir boşluk var. Ve Arc, bildiğiniz gibi, ilk günlerinden beri bu şirketlerin, fırtına olsun veya olmasın, bu makro ortamın diğer tarafında ortaya çıkması ve bir krizden çıkması durumunda pistlerini genişletmek için seyreltici olmayan sermayeye erişmelerine yardımcı olmak için DNA'sında itibar sahibi olan tam bir takdirle burada oturuyor. gücün konumu. Bu zorlu özsermaye finansmanı ortamını kabul etmek zorunda olmayabilirler.

Isabelle Castro 12:43
Tamam aşkım. Gerçekten çok ilginç. Bu tür şeylerin 2024'e doğru ilerlemesini nasıl beklersiniz?

Bilinmeyen Konuşmacı 12:54
Ben önyargılıyım Isabel. Ancak benim görüşüme göre Silikon Vadisi'nde girişim destekli teknoloji şirketlerine yönelik bankacılığın geleceği hiçbir şekilde bir banka tarafından sağlanamayacak. Arc by fintechs tarafından yazılımla teslim edilecek. Geleneksel bankalar ve geleneksel borç verenlerle ortaklık halinde, özelleştirilmiş özel destekle, daha iyi ekonomi ve koruma ile mevduatlarının çeşitlendirilmesiyle bu çok benzersiz girişim destekli aşırı büyüyen nakit yakan şirketler için daha kolay ve daha sorunsuz erişim ve daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlıyoruz.

Isabelle Castro 13:29
Tamam tamam. Cevabı beğendim. Bu tarz hoşuma gidiyor. İyimserlik bile diyemiyorum çünkü işin nereye varacağı konusunda seninle aynı fikirdeyim. Ancak

Bilinmeyen Konuşmacı 13:38
Sayılar kabul ediliyor, Arc'ın ve diğer fintech emsallerinin büyümesine bakın. Piyasayı geride bırakıyoruz ve bu da pazar payının büyümesidir. Geleneksel bankalardan katlanarak daha hızlı büyüyoruz. Bu da laik piyasanın finans sektörünün, özellikle de İşletme Bankacılığı ve risk sermayesi borçlarının dijitalleştirilmesi yönündeki olumsuz gidişatını gösteriyor.

Isabelle Castro 14:04
Evet, hayır, gerçekten harika bir noktaya değindin. Şimdi bu yılın başka bir büyük özelliğine geçeceğim, yani bu sadece bu yıl değildi, önceki yıl da öyleydi demek istiyorum. Ancak yüksek faiz oranı ortamı bu yılın önemli bir özelliği oldu. Sizin bakış açınızdan ve müşterilerinizle yaptığınız görüşmelerden bu durum ekosistemi nasıl etkiledi?

Don Muir 14:30
Elbette, finans tarafında aşırı teknik konulara girmek istemem ama finans ya da temel bir geçmişe sahip olanlar için, dinleyenler için hepimiz öz sermayenin gelecekteki nakit akışlarının bugünkü değeri olarak değerlendiğini ve yatırımcı piyasasının kaybettiğini biliyoruz. Bunu 2021'de gördük ve bu, faiz oranı ortamınızda ve uzun vadeli bir satın alma balonuyla sonuçlandı. Nakit akışları, sermaye maliyetinin olağanüstü derecede düşük olduğu yüksek değerlendi. İşte bu bir tür finanstır 101. Geleneksel olarak yükselen oran ortamında bunun anlamı, ders kitabı finansmanı, iskonto oranı yüksek olduğunda daha düşük değerlemelerdir. Görüyorsunuz, uzun vadeli gelecek kazançları olan şirketler bu durumdan en ciddi şekilde etkileniyor. Bunu TAC'de, özellikle tohum finansmanı dışındaki özel pazarlarda da güçlü olmaya devam ettiğini gördük. Hala bir kuraklık var, risk sermayesinde büyük bir kuraklık var. Ve bu, yalnızca anlaşma akışına ve 2020'de, 2023'ün arka yarısında büyüyen pazarlarda meydana gelen işlem sayısına değil, aynı zamanda halka arz hızında, gerçekten genel olarak özel ve kamu teknoloji pazarlarına da nüfuz ediyor. CB içgörüleri tarafından yayınlanan üçüncü çeyrek verilerine göre, 2017'den bu yana en düşük yıldaki maaş hacimleri de aynı şekilde. Ve bunun sonucunda deneyimlediğimiz şey, kurucuların sermayeyi gerçekte nasıl dağıtacakları konusunda çok daha muhafazakar hale gelmeleri. Operasyonel verimliliğe, her ne pahasına olursa olsun büyüme mantrasına öncelik veriyorlar; daha fazla şirket işlerini sürdürmek, hayatta kalmak ve fırtınayı atlatmak için köprü kredileri alıyor, hatta düşüş turları yapıyor. Mevcut yatırımcıların bu şirketlerin daha sonra piste çıkmalarına ve döngüyü tamamlamalarına yardımcı olmak için öz sermayeye katılmalarını sağlamak için içeriden görüyoruz. Ancak sonuçta kurucular ve operatörler üzerinde daha verimli olmaları konusunda büyük bir baskı oluşturuyor. Benim bakış açıma göre bunların bir kısmı ekosistem için sağlıklı. Şirketler artık büyüme yerine birim ekonomi ve operasyonel verimliliğe öncelik veriyor, daha önce de söylediğim gibi, bir sıfırlama ve ilerleme oldu ve bunun genel olarak ekosistem için sağlıklı olacağını düşünüyorum, fırtınanın diğer tarafından daha güçlü bir şekilde çıkacağız, Bir startup topluluğu olarak daha dirençli, daha sağlam, tüm maliyet ve gösteriş ölçütlerinde büyüme yerine verimliliğe, performansa, satışlara ve birim ekonomisine odaklanıyoruz.

Isabelle Castro 16:59
İlgileniyorum çünkü başlangıçta biliyorum ki, yanılıyorsam beni düzelttin. Bir tür erken aşama ve tohum turu şirketlerine odaklandınız. Ama şimdi bir nevi dallara ayrılıp kendinizi daha büyük şirketlere açıyorsunuz ve daha sonraki aşamada bu, tüm makro ekonomik durumu besliyor mu?

Bilinmeyen Konuşmacı 17:24
Evet, bölgesel banka krizi, bu son aşamadaki şirketler, hepsi bunlarla bankacılık yaptı. Halka arz öncesi şirketlerden B serisine kadar olan bu teknoloji bankaları, ağırlıklı olarak teknoloji sektörüne odaklanan bölgesel bankalarla bankacılık yapıyordu. Ve daha önce de söylediğim gibi, iyi bir sebepten dolayı. Şimdi, tüm bu fonlar, yaptığım her çağrıya dayanarak, biliyorsunuz, son aşamadaki şirketlerin yüzlerce kurucusu ve CFO'su, JPMC ve emsallerine geçtiler ve dediğim gibi ekonomi ve ekonomiden ziyade güvenliğe öncelik verdiler. ısmarlama finansal ürünler üzerinden özel destek. Farkında olsanız da olmasanız da, daha geçen ay Platinum'u piyasaya sürdük. Ve Platinum'umuz, dünyanın en büyük bankaları üzerine inşa edilen ilk yazılımsal nakit yönetimi ve büyüme sermayesi platformu olarak piyasada farklılaşmaktadır. Söylediğim gibi, bu çağrıyı başlatmak için ilk kez, bu geç aşamada, kurucular ve CFO'lar artık mevduatların güvenliği ve korunması ile piyasada mümkün olan en yüksek getiriyi elde etmek arasında bir denge kurmak zorunda değiller. işlerini kurmak, ölçeklendirmek ve büyütmek için UI UX'te özel desteğe sahip olmak. Ve böylece deneyimlediğimiz şey ve bunun Arc'ın büyümesine ve Arcs müşteri profiline nasıl yansıdığı şu: evet, biz hâlâ bu hızla gerileyen A serisi yüzlerce şirkete hizmet vermek için yoğun yatırım yapıyoruz ve B Serisi'nden katlanarak artan çok sayıda talep alıyorduk. Şu anda JP Morgan Chase'i değiştiren halka arz öncesi şirketler aracılığıyla, dünyanın en büyük finans kurumlarının 5 milyar dolarlık bilançosunun güvenliğinden ödün vermeden, yüksek getiri ve nakit yönetimi ürünleri yoluyla pistlerini genişletmek için birim ekonomilerini en üst düzeye çıkarmak.

Isabelle Castro 19:21
Tamam tamam. Evet, bu gerçekten ilginç bir gelişme. Platin ürününü piyasaya sürdüğün zamanı hatırlıyorum. Dolayısıyla bunun arkasındaki arka plan hakkında biraz daha fazla şey duymak ilginç. O yüzden bu konuyu gündeme getireceğim. Sizinle alakalı mı bilmiyorum ama birçok bankayla çalıştığınızı biliyorum. Dolayısıyla bu yıl, özellikle de geçtiğimiz birkaç ay, düzenleyici açıdan çok ilginçti. 1071 kuralını yürürlüğe koyduk. 1033 ile açık bankacılığı hızlandırma önerimiz vardı ve MKK kuralı kesinleşti. Bunun fintech ekosistemi üzerindeki etkisinin ne olmasını bekliyorsunuz?

Bilinmeyen Konuşmacı 20:06
Kesinlikle. Ve daha genel olarak daha yüksek bir seviyeden bakıldığında Isabel, fintech için düzenleme ve uyumluluk ortamına ilişkin tartışmalarda birçok değişiklik oldu. Ve gördük, uyumluluğa öncelik vermeyen belirli kanat paketlerinde bazı sorunlar gördük. Arc onlardan biri değil. Ve bu düzenleyici değişiklikleri Arc'ı benimsiyoruz, bunun bir şaka olmamasını sağlıyoruz. Bu dahili olarak bir mantradır; Arc Arc, piyasadaki en uyumlu yazılımsal nakit yönetimi platformudur. Bu da web sitelerimizdeki açıklamalarımıza ve tedarikçilerimiz ve banka ortaklarımızla olan ilişkilerimize yansıyor. Bence burada işaretlenmesi gereken en büyük şey Arc'ın banka olmadığıdır. Müşterilerimizin mevduatlarına asla dokunmuyoruz, mevduatlar her zaman geleneksel bankalarda, FDIC sigortalı, dünyanın en büyük bilançolarına sahip üye finans kuruluşlarında tutulur. Ve bu nedenle, özellikle banka ortaklarımız var, çeşitli düzenleme ve uyumluluk gereklilikleri var ve Arc, şirket içi ürün uyumluluğu kitabımızı kurum içi mevzuat uyumluluğuna yerleştirdi, KYC etrafında yedekler oluşturduk. KYB bünyesinde, uyumluluğu da ön planda tutan, dünyanın en saygın fintech kuruluşlarından biri olan stripe ile birlikte çalışarak, kurallara göre oynamamızı ve sektörde lider olmamızı sağlamak için ekibiyle el ele çalışıyoruz. Düzenleme ve uyumluluk tarafı. Ve bunu gelişen pazarda bir farklılaşma noktası olarak görüyorum. Düzenleyici tarafta yapılan bu değişiklikleri de benimsiyoruz.

Isabelle Castro 21:46
Devletle ilgileniyorum çünkü sizler oldukça hızlı büyüdünüz. Yani, biliyorsunuz, teknoloji girişimleri hızla büyüyor. Ama siz çok hızlı büyüdünüz, hâlâ uyumlu kalabilmek ne kadar zor olsa gerek. Ve bir nevi, tamam, tüm bu düzenleyici değişikliklerle birlikte, bunu beslemek gibi, siz bu kadar hızlı büyürken bunu yapmak çok zor olmalı.

Bilinmeyen Konuşmacı 22:12
Evet, gerçekten ilginç bir çağrı ve sen de çok dikkatlisin. Ve eğer pazarlama ve gelir ekibimle sohbet ederseniz, eminim size şunu söylerler, bilirsiniz, biraz oynadık, biraz fazla, göğüse çok yakınız, daha hızlı hareket edebilirdik, daha hızlı hareket edebilirdik, ürün özelliklerini ve duyurularını bizden daha hızlı, hatta daha hızlı bir şekilde yayınlayabilirdik. Ve ürün hızımızdaki hızımızdan gurur duyuyorum. Bu bağlamı göz önünde bulundurarak, yalnızca şirket içi danışmanımızdan ve dış kaynaklı Düzenleyici Konseyimizden değil, aynı zamanda sözleşmeye sahip olan banka ortaklarımızdan da tam uyumluluk ve mevzuata ilişkin onay almak için her zaman fazladan bir gün, bir ay bekleyeceğiz. Sağdaki şerit, birçok ürünümüz için uyumluluğu ve KYC'yi denetleyen kişidir. Ve biz her şeyi kitabına göre oynuyoruz, biliyorsunuz, bu bazen ürünün piyasaya sürülmesinde gecikmeye neden oluyor. Ama bu her zaman önceliğimizdir. Burada tarihin doğru tarafında olduğumuzdan emin olmak istiyoruz. Burada, RT'de uzun vadede sağlam ve dayanıklı bir fintech ekosistemi ve platformu oluşturduğumuzdan emin olmak için düzenleyicilerle birlikte çalışıyoruz.

Isabelle Castro 23:19
Evet, bu senin çok önemli bir özelliğin. Yani bu iyi. Bunu yapman iyi bir şey. Röportajın sonuna mı geliyoruz yani? Önümüzdeki yıla dair öngörünüz nedir? Neye dikkat edeceksiniz?

Bilinmeyen Konuşmacı 23:35
Dediğim gibi yazılım, teknoloji ekosistemi için bankacılığın geleceğidir. Bilanço üzerine inşa edilmeyecek, bu geleneksel kredi verenlerle ve bu geleneksel banka ortaklarıyla ortaklık kuran bir yazılım katmanıyla inşa edilecek, benim görüşüme göre. Gemi burada ilk adımdır, ancak benim görüşüme göre büyük bankalar, küresel sistemik öneme sahip bankalar, kurucuların ve CFO'ların korumayı her şeyden önce önceliklendirdiği bu ekosisteme hizmet etmede daha anlamlı bir rol oynayacaklardır. Yani büyük bankalar kokuyu alıyor. Tahminimce önümüzdeki yıl Arc ve benzerleri gibi markalarla daha fazla ortaklık kuracaklar. Ve bu, kurucuların ve CFO'ların artık koruma birimi ekonomisi ile özelleştirilmiş kredi ürünleri arasında bu dengeyi kurmalarına gerek kalmadığı pazardaki boşluğa hizmet edecek. özel destek.

Isabelle Castro 24:29
Tamam güzel. Başka birine vermeniz konusunda size verilen tavsiye nedir?

Bilinmeyen Konuşmacı 24:36
Son üç yılda o kadar çok harika tavsiye aldım ki, çok şey öğrendim. Yani birini belirlemek, belki de vaaz günlerinde zorlayıcı olabilir. James Courier ile Stanford'da öğrenciyken tanıştım, aslında Arc'a ilk çeki o verdi. Event FX'in kurucusudur ve Palo Alto'da ikamet etmektedir. Onunla kampüsteki bir etkinlikte tanıştım ve tohum turuna liderlik ettiğinde yazdığında artık Arc'ın en büyük yatırımcısı Arc'ın dışındaki yatırımcıydı. Ve bana erkenden gerçekten harika tavsiyeler verdi. Ve sanki herkesin harika bir fikri olabilir. Herhangi biri? Evet, harika fikirler gerçekten de üzerine yazıldığı kağıt kadar değerlidir, her şey uygulamaya bağlıdır. Yani bu vizyonu almak ve A plus bir ekip oluşturmak, bu vizyonu gerçekleştirmek için bir strateji oluşturmak ve bu vizyonu gerçekleştirene kadar asla pes etmemek. O yüzden önce idam derim. Her şeyden önce bir numara, özellikle de Seri B'nin öncesindeki en savunmasız aşamalarda, her şey bu vizyonu gerçekleştirmeye ve bu vizyonu hayata geçirmeye ve bu vizyonu hayata geçirmek için kendinizi doğru ekiple çevrelemeye bağlı.

Isabelle Castro 25:57
Tamam, bu gerçekten çok hoşuma gitti. Ve bu iyi bir tavsiye, özellikle de eğri top sorunuzu yanıtladığınız çevrelerde. Korkma.

Don Muir 26:11
Bunların hepsi eğri toplar Isabelle

Isabelle Castro 26:13
hepsi eğri top muydu? Üzgünüm üzgünüm. Bu gerçek eğri topudur. Yani eğer bir tane olsaydı, aslında güzel bir tane olabilirdi. Herhangi bir sorumluluğunuz veya maddi kısıtlamanız olmayan bir yılınız olsaydı, bununla ne yapardınız?

Bilinmeyen Konuşmacı 26:34
Elbette bu bir dönüm noktası çünkü dünyada bu şirketi kurmaktan başka yapmayı tercih edeceğim hiçbir şey yok. O halde hadi bir dakikalığına Arc'ı denklemden çıkaralım. Arc'ı kurmadan önceki yolum yatırım yapmaktı; finans konusunda inanılmaz derecede tutkuluyum ve temel analize yatırım yapıyorum. Girişimciliği teknoloji aracılığıyla tanımlamadan önceki isteğim buydu, kendi büyüme sermayemi ve yapılandırılmış kredi fonumu kurma isteğimdi. Beni Apollo Global'e çeken ilk şey de buydu. Sadece piyasaya likidite sağlamak için gerçekten çok benzersiz ve karmaşık finansal ürünler sağlamak onların uzmanlığıydı ve hem borç hem de özsermayede sermaye yapısı boyunca yatırım yapıyorlardı. Yapmayı arzuladığım şey Apollo Global'de eğitim almak ve ardından kendi fonumu kurmaktı. Yani Arc'ı inşa etmeseydim, LP'lerden sermaye toplayarak kendi yatırım aracımı inşa eder ve daha sonra bu sermayeyi piyasaya likidite sağlamak için kullanırdım.

Isabelle Castro 27:40
Tamam, bu cevabı beğendim. Yaptığınız bu işe ne kadar adadığınızı ve bu alana ne kadar ilgi duyduğunuzu gösteriyor. Ve onu beğendim. Peki insanlar sizi nasıl ele geçirebilir?

Bilinmeyen Konuşmacı 27:58
Muhtemelen bildiğiniz gibi LinkedIn'de yaşıyorum. Yani LinkedIn, iletişime geçmeniz için en iyi seçenektir. Aksi halde bana bir satır bırakın. Kişisel e-postalarım don.muir@ARC.tech. Her zaman kurucularla veya sektördeki diğer düşünce liderleriyle bağlantı kurarak not alışverişinde bulunmak ve birlikte nasıl inşa edebileceğimizi görmek ilgimi çekiyor.

Isabelle Castro 28:17
Güzel güzel, gösteriye geldiğiniz için çok teşekkür ederim. Seni misafir olarak ağırlamaktan gerçekten keyif aldım. zevk vardı

Don Muir 28:23
hepsi benim. Beni kabul ettiğin için teşekkürler.

Isabelle Castro 28:25
Teşekkür ederim. Her zaman olduğu gibi benimle veya kişisel LinkedIn veya Twitter @IZYcastrowrites'ımla iletişime geçip sohbet edebilirsiniz. Ancak harika günlük içeriğe erişim için LinkedIn, Twitter, Facebook veya Instagram'da Fintech Nexus'a göz atın. Ayrıca yeni haberleri doğrudan gelen kutunuza getiren günlük bültenimize de kaydolabilirsiniz. Daha fazla fintech podcast eğlencesi için Peter Renton'un ev sahipliği yaptığı daha etkileyici sohbetleri bulabileceğiniz web sitesine göz atın. Benden bu kadar. Bir dahaki sefere kadar boş zamanınızın tadını çıkarın.

İLGİLİ: ÖZEL: Arc, hızla artan talebi karşılayan Venture Debt'i piyasaya sürdü

  • Isabelle Castro MargaroliIsabelle Castro Margaroli

    Isabelle, Fintech Nexus News için bir gazetecidir ve Fintech Coffee Break podcast'ini yönetir.

    Isabelle'in fintech'e olan ilgisi, akademik arayışları ve gazetecilik kariyeri boyunca sıklıkla ele aldığı bir konu olan, toplumun hızlı dijitalleşmesini ve potansiyelini anlama özleminden geliyor.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Zaman Damgası:

Den fazla Kredi Akademisi