David Marcus, co-fondator și CEO al Lightspark privind construirea unui standard global interoperabil în timp real pentru plăți

David Marcus, co-fondator și CEO al Lightspark privind construirea unui standard global interoperabil în timp real pentru plăți

Nodul sursă: 2893651

Vă bucurați de podcasturile noastre? Nu rata episoadele viitoare! Vă rugăm să apăsați butonul de abonare AppleSpotifyYouTube, sau platforma ta de podcast preferată pentru a fi la curent cu cel mai recent conținut al nostru. Iti multumesc pentru sprijin!

Când te oprești și te gândești la asta, este cam nebunesc că nu avem o rețea globală pentru a muta bani instantaneu și ieftin. Internetul are mai bine de 30 de ani acum și mi se pare că aceasta ar trebui să fie o problemă rezolvată până acum. Dar nu este, cel puțin nu încă.

Următorul meu invitat la podcastul Fintech One-on-One este David Marcus, CEO și co-fondator al parc de lumini. Dacă numele lui David sună familiar, asta se datorează faptului că el a fost liderul acum câțiva ani al proiectului Libra/Diem de la Facebook. Este pasionat de crearea unei rețele globale în timp real pentru mișcarea banilor, motiv pentru care a fondat Lightspark.

David Marcus de la LightsparkDavid Marcus de la Lightspark
David Marcus, co-fondator și CEO al Lightspark

În acest podcast veți învăța:

  • Experiența sa fascinantă în tehnologie.
  • Procesul de gândire care a intrat în proiectul Libra/Diem de la Facebook.
  • De ce a decis să înceapă Lightspark.
  • O explicație a rețelei Lightning care se află deasupra Bitcoin.
  • De ce au ales să-și construiască tehnologia pentru Lightning Network.
  • Ce face Lightspark de fapt și cu cine lucrează.
  • Cine își folosește tehnologia astăzi.
  • Debitul potențial pentru numărul de tranzacții pe secundă.
  • Cum se gândește să rezolve micro-plăți.
  • Provocările de reglementare care ar putea veni odată cu atingerea la scară.
  • De ce ar trebui să ne gândim la ceea ce face Lightspark ca o cale ferată alternativă de plăți.
  • De ce aceasta este o joacă de tehnologie și nu are nimic de-a face cu criptografiile.
  • Potențialele cazuri de utilizare care pot fi dezvoltate.
  • Cum crede el despre banii programabili.
  • De ce este important ca sistemele de plăți să se comporte la fel ca internetul (deschise, în timp real și interoperabile).
  • Diferitele goografii în care au clienți astăzi.
  • Cum funcționează modelul lor de afaceri.
  • De ce combinația dintre plăți în timp real și Lightning este atât de puternică pentru ultima milă.
  • Ce viitor cu plăți globale în timp real ar putea însemna pentru comerț.

Citiți mai jos o transcriere a conversației noastre.

Episodul 450: David Marcus, CEO și co-fondator al Lightspark

Peter Renton  00:01

Bun venit la podcastul Fintech One-on-One. Acesta este Peter Renton, președinte și co-fondator al Fintech Nexus. Fac această emisiune din 2013, ceea ce face ca aceasta să fie cea mai lungă emisiune de interviuri unu-la-unu din toate fintech-urile. Vă mulțumesc că mi-ați fost alături în această călătorie. Dacă vă place acest podcast, ar trebui să vedeți emisiunile noastre surori, The Fintech Blueprint cu Lex Sokolin și Fintech Coffee Break cu Isabelle Castro, sau să ascultați tot ce producem abonându-vă la canalul de podcast Fintech Nexus.

Peter Renton  00:39

Înainte de a începe, vreau să vă reamintesc despre serviciul nostru cuprinzător de știri. Fintech Nexus News nu numai că acoperă cele mai mari știri fintech, ci și buletinul nostru informativ zilnic oferă cele mai importante știri fintech în căsuța dvs. de e-mail în fiecare dimineață, cu comentarii speciale despre cea mai importantă poveste a zilei. Rămâneți la curent cu știrile fintech abonându-vă la news dot fintech nexus.com/subscribe.

Peter Renton  01:10

Avem un invitat foarte special în emisiunea de astăzi, sunt încântat să-i urez bun venit lui David Marcus. El este CEO și co-fondator al Lightspark. Acum, dacă numele lui David Marcus sună un clopoțel, este pentru că probabil îl cunoști ca președintele PayPal sau, mai probabil, ca tipul care era responsabil de Libra/Diem care ieșea de pe Facebook acum câțiva ani. Oricum, el face parte din noua sa afacere Lightspark, ceea ce cred că este extrem de fascinant. Ce construiește, nu am înțeles cu adevărat până când am discutat în acest interviu și am înțeles acum și este super incitant. Ceva, practic un nou strat de plăți pentru internet, care este global, care este instantaneu, care într-adevăr nu are nimic de-a face cu cripto. Dar este construit pe rețeaua Bitcoin și Lightning. Așa că vom vorbi totul despre asta. Asigurați-vă că ascultați până la capăt, a fost o discuție cu adevărat fascinantă. Sper să vă placă spectacolul.

Peter Renton  02:13

Bun venit la podcast, David.

David Marcus  02:15

Mulțumesc că mă ai.

Peter Renton  02:16

Plăcerea este de partea mea. Deci, să începem prin a oferi ascultătorilor câteva informații despre tine. Ești în tehnologie de mult timp, ai avut niște poziții de profil înalt. Așa că dă-ne câteva dintre cele mai importante.

David Marcus  02:29

Ei bine, să vedem. Adică, cred că mă definesc mai întâi ca antreprenor și ca fondator de startup-uri. Am deschis o serie de companii. Ultima companie pe care am început-o am vândut-o de fapt către PayPal, am ajuns să conduc PayPal timp de câțiva ani, apoi m-am alăturat Facebook pentru a conduce Messenger și am dat drumul la proiectul Libra/Diem acolo. A plecat în decembrie ’21 și acum a început Lightspark anul trecut.

Peter Renton  02:57

Corect corect. Bine, deci vom intra puțin în Lightspark. Vrei să vorbim despre experiența ta la Libra/Diem. Ce ai invatat acolo? Care sunt unele dintre concluziile din asta? Deci, așa cum ați depus mărturie în fața Congresului, vreau să spun, a fost o afacere foarte mare când a fost lansat. Ce ai învățat? Sunt deosebit de interesat de felul de lecții de plăți care ar fi putut fi învățate.

David Marcus  03:21

Așa că mai întâi haideți, poate, să ne ridicăm. Motivul pentru care am fost atât de pasionat să încep ceva de genul Libra a fost într-adevăr ancorat în frustrarea mea adânc înrădăcinată față de starea căilor de plată în 2018, dar tot așa și în 2023. Și, practic, în jurul faptului că încă nu există un real. protocol standard global, interoperabil în timp, pentru plăți pe internet. Știi, în vremuri, exista un protocol HTTP 402 care a fost oarecum avut în vedere, dar niciodată implementat. Practic, am reușit cu succes să construim șine pentru tot ceea ce poate fi convertit în zerouri și unități pe internet, cu excepția banilor. Și în 2018, încă nu eram și încă nu suntem acum, într-un loc în care poți trimite și primi bani în același mod în care ai trimite sau primi un mesaj text sau un e-mail. Și așa am vrut să construim ceva care să fie un standard global, deschis pentru plățile pe internet. Și am simțit la acea vreme că știți, acoperirea Facebook de 3.5 miliarde de consumatori era o modalitate bună de a convinge o serie de alte companii să adopte un standard de plată pe internet. Și de aceea am făcut-o de acolo și de ce am încercat să construim tehnologii și capacități foarte bune și cadre de reglementare și altele asemenea pentru a realiza acest lucru. Din păcate, din punct de vedere politic, pur și simplu nu a fost acceptabil pentru parlamentarii noștri aici, în SUA și chiar la nivel global, și pentru o mulțime de motive în care putem intra sau nu. Dar, practic, asta a condus proiectul la oprire și, în cele din urmă, de la acea tehnologie pentru a fi reutilizată de alții, dar nu a fost lansată în forma în care am sperat să o lansăm cu proiectul Libra.

Peter Renton  05:26

Vreau să trec la Lightspark, care a fost geneza ideii aici? Care este oportunitatea pe care o vezi?

David Marcus  05:32

Ei bine, practic este același lucru, adică, știți, în 2023, suntem încă într-un loc în care încă nu avem un protocol deschis pentru plăți pe internet. Și în timp ce noi nu am reușit să încercăm să scoatem Balanța de la sol, toți ceilalți care au încercat în aceeași perioadă de timp să facă ceva similar, au eșuat. Și mi se pare aproape ceva rupt de lume și ceva de care mă simt profund pasionat să repar în timpul vieții mele. Așa că am decis să adună din nou trupa și știi, toți simt același lucru, care este același simț al misiunii, să aducă de fapt un protocol pentru plăți pe internet care să permită oricui să mute valoare în întreaga lume. internetul, în același mod în care mutați orice altceva de pe internet. Și de data aceasta, am luat toate învățăturile pe care le-am avut din aventura noastră trecută și am decis că, de fapt, rețeaua principală, sau singura rețea care poate suporta de fapt ceva de genul acesta ar fi Bitcoin, și pot eu se poate scufunda în mai multe detalii cu privire la motivul, dar, practic, Bitcoin ca formă netă neutră de bani pe internet, adică activele de decontare pentru o rețea de plată finală în numerar în timp real, a fost cu adevărat o tehnologie atractivă pe care să o construim. Și, ca atare, am decis să construim pe baza Bitcoin și mai precis pe Lightning pentru a permite plăți în timp real pe partea de sus a rețelei Bitcoin.

Peter Renton  07:07

Corect corect. Cred că dacă ne-ai întreba acum 20 de ani dacă ne-am afla astăzi într-o situație în care plățile, practic, există FedNow și există RTP și mai sunt câteva lucruri care fac lucrurile să mute lucrurile destul de repede, dar totuși plăți, practic la fel ca acum 20 de ani, în ceea ce privește mutarea banilor instantaneu. Doar că nu se întâmplă atât de mult. Așa că vă împărtășesc frustrarea și simt că este o nebunie că ne aflăm în această situație. Așa că vreau să mă scufund și să vorbesc despre rețeaua Lightning, poate puteți explica ce este. Eu îl conceptualizez ca pe un protocol de nivel doi peste Bitcoin, ca protocoalele de stratul 2. Pe mulți dintre ei îi cunoaștem pe Ethereum. Este o modalitate bună de a o conceptualiza?

David Marcus  07:55

Da, este puțin nuanțat și diferit, totuși, deoarece Lightning, spre deosebire de rollup-uri sau alte forme de scalare a protocoalelor Layer 2 peste Ethereum, este un sistem de plată bazat pe canal și un protocol peste Bitcoin. Deci, asta înseamnă că, practic, gândiți-vă la el ca la un labirint al unei serii de abaci, ca peste tot în lume, în care mutați mărgele dintr-o parte a abacului în cealaltă. Și, știți, trebuie să deschideți canale, canale de plată între noduri, între diferite tipuri de noduri de plată din rețea, să blocați valoarea în Bitcoin în acele canale. Și apoi poți muta valoarea. Deci, se dovedește că este o soluție foarte bună pentru problemele de scalare a Bitcoin, la timpii de finalitate, la costul tranzacțiilor, pentru că practic face tranzacții Bitcoin aproape în timp real, costuri marginale foarte, foarte scăzute și cash final, așa că se stabilește cu adevărat în în timp real. Problema cu asta este că este de fapt extrem de complex de operat. Și aici intervine Lightspark, unde practic am automatizat și simplificat modul de integrare în Lightning Network și am făcut-o să se comporte ca o rețea obișnuită de plată, practic, în loc să fie acest labirint complicat de canale pentru care trebuie să reechilibrați lichiditatea. tot timpul și trebuie să direcționați plățile. Așa că, practic, am abstractizat întreaga complexitate și nu pentru a intra prea mult în buruieni sau prea tehnic, dar, practic, am construit practic echivalentul unui router Cisco original, știți, pentru internet. Dar știi, în acest caz pentru Lightning, practic, este ceea ce am construit.

Peter Renton  09:46

Dreapta. Deci Lightning a fost cu adevărat cea mai bună opțiune? Presupun că asta a fost. A fost singura varianta? Ai fi putut face asta pe Ethereum?

David Marcus  09:55

Ei bine, am fi putut face acest lucru pe alte Layer 1 sau alte Layer 2 pe deasupra Ethereum sau alte rețele. Problema este că nicio altă criptomonedă nu are claritatea de reglementare pe care o are Bitcoin. Nicio altă monedă nu are atât de multă lichiditate decât fiat și alte active. Deci, știți, dacă doriți ca Bitcoin sau un fragment dintr-un Bitcoin să fie o monedă de decontare pe lângă o rețea foarte rapidă cum este Lightning, dar practic permițându-i să transporte orice monedă doriți, atunci aveți nevoie de multă lichiditate la puncte finale pentru a putea efectua schimburi valutare în și din Bitcoin foarte rapid și ieftin. Și a avea multă lichiditate este de fapt un adevărat atu. Și știți, de departe, de departe, Bitcoin are o tonă mai multă lichiditate pe burse, portofele, furnizori de lichidități, creatori de piață, jucători instituționali, comparativ cu orice alt activ digital de acolo. Și astfel, combinația dintre claritatea reglementărilor, cantitățile masive de lichiditate și faptul că, practic, bitcoin este cea mai descentralizată rețea de acolo, are o mulțime de avantaje care nu pot fi replicate de alte niveluri 1 sau alte tehnologii.

Peter Renton  11:15

Bine, înțeles. Deci, ar trebui să ne gândim la Lightspark ca un fel de strat de infrastructură de plăți pentru Bitcoin? Și poate ai putea explica? Așa o descrii unor oameni laici? Și ce produse dezvoltați?

David Marcus  11:32

Da. Deci, în principiu, gândiți-vă la Lightspark ca la un punct de intrare în rețeaua Lightning, care permite tuturor companiilor diferite să construiască experiențe de plăți globale în timp real pe internet. Așa că încercăm să promovăm Lightning Network pentru a deveni protocolul standard câștigător pentru plăți pe internet. Și, practic, oferim companiilor instrumente și servicii software, astfel încât acestea să poată profita din plin de acest lucru.

Peter Renton  12:01

Dreapta. Deci, există ceva în sălbăticie acum, ești încă în faza de dezvoltare?

David Marcus  12:06

Da, așa că practic am integrat o serie de schimburi și portofele pe platformă. Și continuăm să facem asta. Și, practic, când te gândești la starea existentă a lumii Lightning, este practic fiecare schimb sau portofel dorește Lightning, dar atunci când încep să lucreze la el, constată că de fapt este atât de complicat de activat nu numai ca caracteristică, ci și menține, de asemenea, din cauza reechilibrarii canalului de lichiditate, rutare și toate aceste complexități. Și, ca atare, mulți dintre ei practic au renunțat la integrare, deoarece raportul dintre efort și efort, pur și simplu nu a fost calculat pentru ei până acum. Și astfel, practic, le integrăm pe mulți dintre ei. Și, de asemenea, construim o foaie de parcurs care va permite să se întâmple mai multe cazuri de utilizare a plăților de masă. Dar primul pas este să îi permiti tuturor jucătorilor care mută în prezent Bitcoin pe Stratul 1, să mute Bitcoin în timp real la un cost scăzut. Deci, mai rapid și mai ieftin, pe lângă Lightning, în numele clienților lor, aduc lichiditatea în rețea. Și apoi putem construi tot felul de plăți mai populare pentru consumatori, experiențe de plată pentru consumatori prin intermediul clienților noștri, pentru că nu suntem o companie care se confruntă cu consumatorii, pentru a permite toate tipurile de cazuri de utilizare a plăților care nu se pot întâmpla. Deci, un exemplu bun este ceva pe care îl avem pe site-ul nostru chiar acum, care este o demonstrație de streaming de bani. Așa că știm despre tot felul de lucruri diferite, streaming audio, streaming video, streaming, tot felul de zerouri și unități, dar cu siguranță nu despre bani. Și credem că, de fapt, banii ar trebui să se miște pe internet la fel ca orice altceva. Prin urmare, fluxul de bani ar trebui să fie un concept pe care companiile ar trebui să îl permită părților interesate. Și asta ar permite deblocarea unei cantități uriașe de PIB care de fapt este blocată de limitările șinelor noastre actuale. Și suntem foarte încântați de asta, ne place ideea că dacă banii se mișcă în timp real la nivel global și dacă poți muta sume foarte mici și mici de bani la nivel global în timp real la un cost marginal, atunci poți debloca o mulțime de valoare pentru consumatori, pentru companii, pentru tot felul de jucători la nivel global.

Peter Renton  14:17

Dreapta. Deci, nu știu dacă există și alte aplicații pentru consumatori în acest moment care folosesc tehnologia dvs., cum ar fi live acum?

David Marcus  14:26

Da. Deci, dacă sunteți în Europa, sau dacă sunteți în Orientul Mijlociu, sau dacă sunteți în SUA, există o serie de schimburi și portofele care sunt de fapt în stack-ul nostru. Și asta vă va permite să trimiteți și să primiți Bitcoin pe Lightning în timp real, într-un mod foarte fiabil, indiferent de sumele de tranzacție pe care doriți să le trimiteți sau să le primiți. Și, deci, aceasta este versiunea foarte, foarte de bază a modului în care puteți experimenta produsul nostru. Următoarele etape vor fi practic, știți, dacă trimiteți bani transfrontalier, puteți trimite bani transfrontalier în orice valută doriți, cu orice increment doriți? Și fă asta foarte fiabil. Când te gândești la asta, fluxurile monetare transfrontaliere și globale nu sunt într-adevăr optimizate. Știi, există o mulțime de sisteme de plată în timp real, în timp real, la marginea acelor rețele la nivel național. Deci, gândiți-vă bine, în Brazilia aveți Pix, în India aveți UPI, în Europa aveți SEPA și așa mai departe. Dar rețelele globale de tranzacții, cum ar fi SWIFT și altele, nu sunt într-adevăr sisteme în timp real. Acesta este un sistem bancar corespondent, funcționează pe deasupra unei serii de labirinturi de conturi care sunt deținute în și între bănci din întreaga lume. Și apoi aveți această platformă de mesagerie care transmite mesaje prin toate aceste instituții financiare pentru ca acești bani să fie în cele din urmă decontați în procese în loturi la sfârșitul unei zile lucrătoare, care se oprește vineri la 5:XNUMX. Și așa știi, asta este foarte ineficient. Și, practic, toate efectele rețelei din aval ale tuturor acelor bani care sunt blocați pe șine arhaice ca acesta este ceva pe care sperăm că îl putem ajuta la rezolvarea.

Peter Renton  16:16

Dreapta. Și sunt sigur că te-ai gândit la scară. Și ați menționat deja scara, dar presupun că aveți capacitatea de a efectua tranzacții la scară de tip Visa și MasterCard? Este corect de spus?

David Marcus  16:29

Da, debitul lui Lightning este de fapt foarte mare. Și, ca atare, puteți presupune că puteți rula multe mii de tranzacții pe secundă, știți, pe o perioadă lungă de timp. Fără a spune că va dura o perioadă lungă de timp pentru a ajunge acolo, spun ca, puteți susține acest tip de debit pentru o perioadă foarte lungă de timp. Există multă orchestrare și complexitate implicate în asta, inclusiv reechilibrarea lichidității și mutarea acesteia în rețea. Și aceasta este, practic, o mare parte din valoarea pe care o aducem clienților noștri, o facem dinamic, din mers. Avem un produs care se numește Lightspark Predict care va prezice de fapt ruta de succes pentru o anumită tranzacție de o anumită dimensiune și va implementa lichiditate la cerere în timp real în întreaga rețea, pentru a ne asigura că respectivele tranzacții au succes. Aceste lucruri sunt de fapt foarte, foarte complexe. Dar nimănui nu-i pasă, nu? Se pare că ceea ce le pasă este că se pot conecta la o interfață simplă și pot trimite bani în mod fiabil. Și apoi ne vom ocupa de această complexitate nebună de partea noastră.

Peter Renton  17:34

Dreapta. Te gândești și la micro-plăți ca un caz de utilizare aici, pentru că încă este o nebunie pentru mine că nici nu am rezolvat această problemă.

David Marcus  17:41

Da, iar motivul pentru care nu am rezolvat această problemă este, practic, pentru că costul tranzacției pentru o singură microplată este adesea mai mare decât suma pe care încercați să o tranzacționați în primul rând. Și, ca atare, dacă doriți ca microplățile să funcționeze în mediul nostru actual, atunci trebuie să preîncărcați un portofel cu un sold definit pe care îl puteți cheltui ulterior în timp. Și sunt două probleme cu asta. În primul rând, în calitate de consumator, trebuie să vă angajați să încărcați un portofel cu 10 sau 20 USD. Al doilea este că portofelul va fi de fapt proprietatea unei publicații sau a unui domeniu. Pentru că nu există interoperabilitate. Cealaltă parte pe care o rezolvăm este interoperabilitatea între portofele, între bănci, între platforme, va permite ca interoperabilitatea globală să se întâmple în același mod în care există interoperabilitate între furnizorii de e-mail de pe internet cu SMTP. Deci, gândiți-vă la Lightning ca la o versiune mai complexă a SMTP. Dar pentru bani.

Peter Renton  18:41

Deci, vreau să spun, trebuie să fii foarte conștient, având în vedere istoria ta la Balanță, de provocările politice și de reglementare care se așteaptă dacă ceva de genul acesta ar începe să se extindă. Unul dintre lucrurile în care mediul actual în care trăim, există o mulțime de negativitate cu cripto-ul din Washington, deși înregistrăm asta astăzi, în ziua în care SEC a fost învinsă, judecătorul federal a spus că Bitcoin ETF poate merge. înainte. Deci asta este o veste bună. Dar totuși, se pare că cu toată negativitatea din jurul cripto-ului și cu faptul că, dacă acest lucru se extinde, crezi că Rezerva Federală va fi în regulă dacă există, știi, jumătate din volumul care curge prin rețeaua dvs. așa cum există, sau prin intermediul rețelei Lightning așa cum există prin sistemul de plăți federal, și cum vă confruntați cu asta?

David Marcus  19:33

Da, cred că acest lucru este foarte diferit ca natură din mai multe motive. În primul rând, viziunea este de fapt că oamenii vor tranzacționa în moneda lor de origine, cum știi tu, dolari, euro, yeni etc. și nu știi tu, cu o monedă stabilă care este, știi, controlată de o entitate care nu este guvernul, care a fost ca o problemă în constructul Balanță. În ciuda faptului că am încercat să transferăm puterea în asociere cu alți 28 de membri și toate aceste lucruri. Deci nu a fost suficient de bun. Și astfel, în acest caz, vă puteți gândi la un fragment de Bitcoin care călătorește pe Lightning ca un pachet TCP/IP pentru bani. Așadar, ne concentrăm cu adevărat pe infrastructura și nu atât pe activul care tranzitează de fapt în partea de sus a rețelei. Deci cred că aceasta este o distincție cheie. Cealaltă distincție este că, știi, când te gândești la sistemele de plată acolo, există un sistem de plată controlat de guvernul federal din SUA, care, știi, este practic fereastra de la Fed, sau acum. FedNow. Și cred că acesta este un lucru. Dar cred că, atunci când te uiți la toate sistemele de plată cu amănuntul, toate sunt în mâinile, știi, companiilor private astăzi, fie că este vorba de bănci sau PayPals din această lume, sau de aplicațiile lor Cash din această lume, sau altele, toate acestea sunt sisteme de plată operate de companii private. Se întâmplă să nu fie deschise și să nu fie interoperabile doar din cauza naturii lipsei unui protocol de interoperabilitate pentru bani pe internet, ceea ce sperăm să aducem cu Lightning și Lightspark. Așa că cred că aici este puțin diferit, practic face tranzacțiile mai ieftine, mai eficiente, aduce mai multă concurență în peisajul plăților, în general. Și încercarea de a activa și cazuri de utilizare care sunt în prezent imposibile din cauza limitărilor șinelor actuale. Ați vorbit despre micro plăți, aceasta este cu siguranță una dintre ele. Când te gândești la streaming de microplăți, acesta este cu siguranță un caz de utilizare important pentru persoanele care trebuie să fie plătite. Și știi, când te gândești la asta, chiar acum, statul de plată sau dacă este ca și cum un lucrător de concert este plătit, este blocat artificial de capacitățile sistemelor noastre de plată actuale. Și astfel oamenii nu sunt plătiți practic în timp ce îndeplinesc o datorie sau un loc de muncă. Cred că asta s-ar putea schimba. Plățile globale și plățile globale, plățile transfrontaliere au fost întotdeauna problematice și foarte costisitoare pentru populațiile care sunt de obicei mai vulnerabile și nu își permit să plătească taxe mari, ajung să plătească cele mai mari taxe. Toate aceste probleme, care sunt probleme foarte, foarte mari, cu care se confruntă miliarde de oameni din întreaga lume, pot fi de fapt rezolvate printr-un sistem de plată sau o rețea de plată pe internet, deschisă, interoperabilă, ieftină în timp real.

Peter Renton  22:22

Atunci poate că ar trebui să ne gândim la asta doar ca pe o cale alternativă de plată, în care se pare că ceea ce spui este că oamenii vor face tranzacții în moneda lor locală. Și așa va fi doar modul în care banii tăi pot curge, fie că sunt pe plan intern sau internațional, că vei dezvolta doar șine alternative. Așa ar trebui să mă gândesc la asta?

David Marcus  22:43

Da, exact. Și, știi, când te gândești la lumea de azi, practic ai o grămadă de insule care sunt insule de plată. Ele nu sunt conectate printr-o hiperbuclă de plăți, ceea ce le face, știți, interoperabile și în timp real și în numerar, și toate acestea, corect. Deci, în unele cazuri, ele sunt, știți, poduri de frânghie între unele dintre aceste lucruri care sunt, știți, cu adevărat fragile și lent pentru a călători. Dar nu există o hiperbulă globală de bani pe internet care să permită acelor insule să trimită efectiv valoare în timp real 24/7, în orice monedă doresc. Și așa cred că, știți, dacă activați asta, dacă deblocați asta, atunci puteți debloca o mulțime de PIB, în lipsa unui termen mai bun, acesta este de fapt, știți, blocat de limitările actualului sisteme de plată.

Peter Renton  23:35

Corect corect. Așa că observ că sunt pe site-ul tău chiar acum. Și nu menționezi cu adevărat cripto, nici măcar Bitcoin, ci doar vorbești despre plăți deschise cu viteza luminii. Și, așadar, este deliberat? Îmi imaginez că asta este un fel de, încerci să pui asta ca o, într-adevăr, nu este un joc criptografic, este un joc tehnologic.

David Marcus  23:56

Da, absolut. Și, știi, când te-ai gândit ultima dată la SMTP și TCP/IP, când ai trimis un e-mail, nu? Este ca și cum ai trimite un e-mail, ai o interfață, este frumos, este ușor de utilizat, funcționează, corect. Și asta este ceea ce dorim ca plățile să fie peste Lightning. Și nu vrem să fii nevoit să faci un dans special în foc pentru a putea folosi efectiv un produs, deoarece acum aparții unui anumit grup de oameni care își pot da seama cum să folosească un produs. Asta cu siguranță nu este, știți, abordarea noastră față de produs.

Peter Renton  24:29

Dreapta. Așadar, mi-ar plăcea să vă fac un fel de idee despre cum va evolua asta. Vom avea o aplicație pe telefon? Sau acesta va fi ca un plugin Chrome pe care îl vom avea? Odată ce începi să obții multă adopție aici, care va fi... Îmi imaginez că vor fi multe cazuri de utilizare diferite, nu?

David Marcus  24:51

Da, asta va depinde cu adevărat de clienții noștri și de modul în care aceștia aduc produsele pe piață chiar acum. Este în portofelele care acceptă Bitcoin pentru că mutăm Bitcoin. De-a lungul timpului, vă puteți aștepta ca acest lucru să fie în aplicații. Deci, portofelele și știți, eventual aplicațiile bancare în sine sau extensiile Chrome pentru fluxul de bani, fie că este vorba de primire sau de trimitere, apropo. Așa că puteți, vă puteți imagina că aveți tot felul de puncte finale diferite care sunt practic pe Internet, care vă vor permite să trimiteți sau să primiți orice sumă finită de bani pe Internet în timp real. Adică, practic, va funcționa așa cum ar trebui să funcționeze deja astăzi și va permite tuturor tipurilor de valoare să călătorească pe internet, grevate doar de obligațiile de reglementare pe care muncim din greu pentru a le permite clienților noștri, bineînțeles, întâlniți-vă pe partea de sus a unei rețele noi.

Peter Renton  25:46

Deci, ce părere aveți despre... mulți oameni vorbesc despre programabilitatea banilor cu multă muncă pe Ethereum. Dar asta face parte din ceea ce dezvoltați? Sau este aceasta o abstractizare departe de asta? Adică, sunt curios de asta.

David Marcus  26:00

Da, este într-adevăr abstrasă de el. Cred că există cazuri de utilizare interesante pentru bani programabili pe lângă ceea ce facem, în special, privind garantarea activelor, pentru acces, acces mai larg la capital, credem că acesta ar putea fi ceva care va fi de fapt foarte relevant pentru o rețea care permite capitalului să călătorească la nivel global, în timp real, într-un mod cu adevărat ieftin. Dar, într-adevăr, focalizarea noastră în acest moment este cum putem construi un protocol deschis, interoperabil și ieftin pentru plăți pe internet, care să permită oricui să mute bani 24/7 la o unitate subatomică foarte mică, indiferent de moneda dorește. Și cred că dacă putem realiza asta, atunci putem construi tot felul de alte lucruri. Dar știi, asta este al nostru, focalizarea noastră laser este pe asta chiar acum.

Peter Renton  26:48

Corect, îmi amintesc, Chris Larsen, fondatorul Ripple, a vorbit la unul dintre evenimentele noastre cu mulți, mulți ani în urmă, cred că a fost ca în 2016 sau ’17, practic, a spus același lucru ca Internetul banilor. Internetul banilor de la Ripple și, în mod clar, acesta nu a evoluat așa cum se așteptau ei. Așa că alții au încercat să facă ceea ce încerci tu acum. Ce ai învățat de la aceia, cred, eșecurile, nu că Ripple, Ripple încă merge bineînțeles, dar ce înveți de la ceilalți care au încercat să facă asta?

David Marcus  27:18

Ei bine, deci primul lucru este că nu poți construi așa ceva pe un protocol proprietar care este controlat de o companie. Cred că aceasta este cheia învățării. Trebuie să se comporte ca internetul, trebuie să fie ca internetul și, respectiv, Lightning și Bitcoin și împreună să se comporte ca internetul. Și deci este un protocol deschis, nu vom fi practic un monopol, permițând companiilor să folosească această rețea, vom avea o mulțime de concurență și avem deja o mulțime de concurență, construind diferite aspecte și părți a lanțului valoric din rețea. Și, de asemenea, lucrăm împreună cu o grămadă de alte companii și părți în același scop și în moduri diferite. Deci este un protocol deschis. Și, ca atare, nu este controlat de nicio corporație și nu are influența exterioară a unei singure persoane sau a unui grup de persoane care sunt identificabile, ceea ce este o altă virtute a Bitcoin. Și deci cred că aceasta este o condiție prealabilă cheie. Și acesta este și unul dintre marile motive pentru care am construit pe Bitcoin în loc de orice altceva, sincer.

Peter Renton  28:25

Și, evident, ești concentrat la nivel global, îmi imaginez. Cu ce ​​companii lucrați, este în principal SUA? Sunt peste tot în lume, companiile cu care lucrați acum?

David Marcus  28:34

Da, este foarte global. Deci, știți, avem clienți în America Latină, avem clienți în Orientul Mijlociu, avem clienți în Europa, aici în SUA. Deci avem clienți peste tot, Africa în desfășurare chiar acum. Deci, pentru că abordarea noastră este de fapt abordarea de a construi servicii și capabilități software pe deasupra unei rețele deschise care este globală prin natură, nu avem cu adevărat o zonă de focalizare în ceea ce privește o zonă geografică în care avem concentrare de clienți, avem clienți peste tot. Și unul dintre cazurile de utilizare interesante, în primele zile ale platformei noastre a fost că, de fapt, dacă cumpărați o cantitate mică de Bitcoin pe o bursă, să mutați acea cantitate mică de Bitcoin pe Stratul 1 este de fapt foarte costisitor, față de mai mare. tranzactii in SUA. Deci am avut, am avut mult mai multă tracțiune în primele zile cu versiunea de bază a produsului nostru, prima versiune a produsului nostru, în locuri în care mutarea unor cantități mici de Bitcoin era într-adevăr pe calea critică pentru multe dintre aceste schimburi și portofele. Și, ca atare, am adus o soluție care într-adevăr a întâlnit o mare problemă în momentul în care aveau nevoie de una.

Peter Renton  29:45

Corect corect. Deci, care este modelul tău de afaceri? Sunteți o companie SaaS? Oamenii plătesc un abonament aici?

David Marcus  29:50

Deci suntem o companie SaaS. Nu este chiar un abonament. Este un fel de, știi, taxăm pe apeluri API sau știi, poți să o cobori la un nivel de tranzacție, dar în principiu oferim întreaga suită de servicii. Așadar, Lightspark Connect, care este sistemul nostru de management al nodurilor de nivel enterprise pentru nodurile fulger, Predict care permite rutarea și lichiditatea la cerere pentru a facilita, știți, disponibilitatea ridicată, ridicată și rata mare de succes a tranzacțiilor. SDK-urile și API-urile noastre, precum și o suită de servicii primite. Așa că împachetăm toate acestea și știți, percepem o taxă mică, adică, știți, sincer, foarte marginală în comparație cu costul rețelelor de plată tradiționale, totul în. Și așa monetizăm.

Peter Renton  30:40

Corect corect. Bine. Așa că sunt curios dacă, plățile instantanee despre care ați vorbit, ați menționat Pix, ați menționat UPI, toate acestea vă ajută să aveți toate aceste rețele de plată mai rapide, pentru că, evident, oamenii se mutau în interiorul Braziliei. Pix este acum metoda de plată numărul unu. Cum ajută asta?

David Marcus  30:59

Așa că ajută, deoarece problema pe care încercăm să o rezolvăm este de fapt interoperabilitatea globală a acelor insule de bani despre care am vorbit. Și dacă puteți împinge bani la nivel global între aceste insule, dar ultima milă care vă permite să utilizați efectiv acel echilibru este în timp real și cu costuri reduse, atunci întregul sistem funcționează. Dacă ar fi să împingeți banii până la un punct final și apoi aveți un sold, dar puteți muta acel sold doar, știți, de luni până vineri, de la opt la cinci, atunci știți, nu este cu adevărat un Internet global al banilor care de fapt, puteți construi pe deasupra acestei infrastructuri combinate care combină în principiu sistemele de plată în timp real de ultima milă și Lightning în mijloc ca strat de interoperabilitate între toate aceste puncte finale și conturi. Și cred că, știți, combinația de sisteme de plată în timp real și ceva de genul Lightning care funcționează la scară cu orice monedă este de fapt combinația puternică aici.

Peter Renton  31:58

Dreapta. Bine. Așa că vreau să închei cu o întrebare de viitor. Să presupunem că aveți un succes extraordinar și că toată lumea folosește Lightning în întreaga lume. Ce va fi... peste 10 ani, cum va arăta de fapt pentru consumatorul mediu de zi cu zi?

David Marcus  32:16

Ei bine, cred că este o întrebare foarte bună. Pentru că atunci când te gândești, vorbești cu mulți consumatori, ei nu se pot gândi la, știi, alte modalități de a plăti sau de a fi plătit, sau la valoarea care poate fi deblocată instinctiv și mai ales dacă te afli în SUA, știți, aveți Venmo, aveți PayPal, aveți aplicația Cash, aveți tot felul de moduri diferite de a vă plăti unul pe celălalt. Nu simți că plățile sunt o problemă. Realitatea este că modul în care mă gândesc la asta este, știi, pe vremuri, când oamenii trimiteau faxuri, și știi, s-a auzit că era ceva numit internet care avea să se întâmple și asta a fost va permite oamenilor să comunice într-un mod mai uniform. Oamenii au fost la fel de nedumeriți de ce există o problemă în comunicarea astăzi, pot da un apel telefonic, pot trimite un fax, este în regulă. Și cred că, știi, oamenii, știi, chiar nu pot să-și înțeleagă capul, cum ar fi ceea ce se întâmplă în momentul în care poți muta bani digital pe internet într-un mod global în timp real și câtă valoare poate fi deblocată. . O altă analogie este trimiterea de mesaje text. Textele au atins apogeul la toți operatorii de telefonie mobilă din lume, cu 20/25 de miliarde de mesaje pe zi. Și acum, în orice zi, între, știți, WhatsApp și alte platforme de mesagerie, există sute de miliarde de mesaje care sunt trimise și primite. Pentru că știți, acum avem, știți, o capacitate de a trimite mesaje nelimitate pe internet.

David Marcus  32:45

Și așadar, modul în care mă gândesc la lucruri este, în esență, că va debloca o mulțime de PIB prins, pentru oameni. Deci vei putea fi plătit mult mai repede, costul capitalului va scădea, pentru că capitalul se va mișca mai eficient în întreaga lume, vei putea cumpăra lucruri și vei putea schimba valoare cu oameni și entități cu care nu poți face asta astăzi. Așadar, veți putea cumpăra o serie de servicii și bunuri care nu sunt accesibile astăzi. Și invers, dacă ești o companie sau o persoană care vinde orice vinzi, este artă, servicii, capabilități, vei putea să o faci la nivel global, fără probleme, fără să te gândești la tine. știți, de unde puteți primi plăți. Deci, cred că știi, când te gândești la toate acestea, asta este o mare diferență în lume. Și, știi, bineînțeles, știi, mai ușor pentru noi să ne înfășurăm capul în jurul asta, ca oamenii care au nevoie să trimită bani peste graniță astăzi, încă au probleme în a face asta. E foarte scump. Este foarte plin de frecare. În unele cazuri, oamenii trebuie să meargă în locuri care sunt foarte nesigure și să aștepte ore întregi pentru a scoate banii. Toate aceste lucruri nu trebuie să existe și știți, credem că dacă activați rețeaua care poate deconta toate aceste tranzacții în timp real la o fracțiune din costul sistemului actual, atât veți aduce noi capabilități, cât și reduceți cost, atunci putem dezlănțui multă valoare pentru miliarde de oameni.

Peter Renton  35:15

Bine, bine, David, să lăsăm aici. Sper că ai succes. Și vreau să rezolv această problemă. Și apreciez foarte mult că vii în emisiune. Am învățat multe astăzi. Mulţumesc mult.

David Marcus  35:25

Mulțumesc.

Peter Renton  35:27

Ei bine, sper că ți-a plăcut spectacolul. Vă mulțumesc mult pentru ascultare. Vă rugăm să continuați și să dați o recenzie emisiunii pe platforma de podcast aleasă de dvs. și să spuneți despre asta prietenilor și colegilor. Oricum, pe această notă, voi închide. Apreciez foarte mult că ai ascultat și te voi prinde data viitoare. Pa.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton este președintele și co-fondatorul Fintech Nexus, prima și cea mai mare companie de media digitală și evenimente din lume axată pe fintech. Peter scrie despre fintech din 2010 și este autorul și creatorul Podcast unu la unu Fintech, prima și cea mai longevivă serie de interviuri fintech. Peter a fost intervievat de Wall Street Journal, Bloomberg, The New York Times, CNBC, CNN, Fortune, NPR, Fox Business News, Financial Times și zeci de alte publicații.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Timestamp-ul:

Mai mult de la Academia de împrumut