David Marcus, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Lightspark για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου προτύπου διαλειτουργικότητας σε πραγματικό χρόνο για τις πληρωμές

David Marcus, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Lightspark για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου προτύπου διαλειτουργικότητας σε πραγματικό χρόνο για τις πληρωμές

Κόμβος πηγής: 2893651

Απολαμβάνετε τα podcast μας; Μην χάσετε τα επόμενα επεισόδια! Πατήστε αυτό το κουμπί εγγραφής AppleSpotifyYouTube, ή την αγαπημένη σας πλατφόρμα podcast για να ενημερώνεστε για το πιο πρόσφατο περιεχόμενό μας. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας!

Όταν σταματάς και το σκέφτεσαι, είναι τρελό να μην έχουμε ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη μεταφορά χρημάτων άμεσα και φθηνά. Το Διαδίκτυο είναι πάνω από 30 χρόνια τώρα και μου φαίνεται ότι αυτό θα πρέπει να έχει λυθεί μέχρι τώρα. Αλλά δεν είναι, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Ο επόμενος καλεσμένος μου στο podcast One-on-One Fintech είναι ο David Marcus, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής του Πάρκο φωτισμού. Αν το όνομα του Ντέιβιντ ακούγεται οικείο, αυτό οφείλεται στο ότι ήταν ο ηγέτης του πλέον ανενεργού έργου Libra/Diem στο Facebook πριν από μερικά χρόνια. Είναι παθιασμένος με τη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση χρημάτων και γι' αυτό ίδρυσε το Lightspark.

Ντέιβιντ Μάρκους του LightsparkΝτέιβιντ Μάρκους του Lightspark
David Marcus, Συνιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της Lightspark

Σε αυτό το podcast θα μάθετε:

  • Το συναρπαστικό υπόβαθρό του στην τεχνολογία.
  • Η διαδικασία σκέψης που μπήκε στο έργο Libra/Diem στο Facebook.
  • Γιατί αποφάσισε να ξεκινήσει το Lightspark.
  • Μια εξήγηση για το Lightning Network που βρίσκεται στην κορυφή του Bitcoin.
  • Γιατί επέλεξαν να δημιουργήσουν την τεχνολογία τους για το Lightning Network.
  • Τι κάνει στην πραγματικότητα η Lightspark και με ποιους συνεργάζονται.
  • Ποιος χρησιμοποιεί την τεχνολογία τους σήμερα.
  • Η δυνητική απόδοση για τον αριθμό των συναλλαγών ανά δευτερόλεπτο.
  • Πώς σκέφτεται να λύσει τις μικροπληρωμές.
  • Οι ρυθμιστικές προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν με την επίτευξη κλίμακας.
  • Γιατί πρέπει να σκεφτούμε τι κάνει η Lightspark ως εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή πληρωμών.
  • Γιατί αυτό είναι ένα παιχνίδι τεχνολογίας και δεν έχει καμία σχέση με την κρυπτογράφηση.
  • Οι πιθανές περιπτώσεις χρήσης που μπορούν να αναπτυχθούν.
  • Πώς σκέφτεται τα προγραμματιζόμενα χρήματα.
  • Γιατί είναι σημαντικό τα συστήματα πληρωμών να συμπεριφέρονται ακριβώς όπως το διαδίκτυο (ανοιχτό, σε πραγματικό χρόνο και διαλειτουργικό).
  • Οι διαφορετικές γεωγραφίες όπου έχουν πελάτες σήμερα.
  • Πώς λειτουργεί το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
  • Γιατί ο συνδυασμός πληρωμών σε πραγματικό χρόνο και Lightning είναι τόσο ισχυρός για το τελευταίο μίλι.
  • Τι θα μπορούσε να σημαίνει για το εμπόριο ένα μέλλον με παγκόσμιες πληρωμές σε πραγματικό χρόνο.

Διαβάστε παρακάτω μια απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας μας.

Επεισόδιο 450: Ντέιβιντ Μάρκους, ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lightspark

Πέτερ Ρέντον  00:01

Καλώς ήρθατε στο podcast One-on-One της Fintech. Αυτός είναι ο Peter Renton, Πρόεδρος και συνιδρυτής της Fintech Nexus. Κάνω αυτήν την εκπομπή από το 2013, γεγονός που την κάνει τη μεγαλύτερη σε διάρκεια εκπομπή ατομικής συνέντευξης σε όλο το fintech. Σας ευχαριστώ που ήρθατε μαζί μου σε αυτό το ταξίδι. Αν σας αρέσει αυτό το podcast, θα πρέπει να δείτε τις αδελφικές μας εκπομπές, The Fintech Blueprint με τον Lex Sokolin και Fintech Coffee Break με την Isabelle Castro ή να ακούσετε όλα όσα παράγουμε με την εγγραφή σας στο κανάλι podcast Fintech Nexus.

Πέτερ Ρέντον  00:39

Πριν ξεκινήσουμε, θέλω να σας υπενθυμίσω την ολοκληρωμένη υπηρεσία ειδήσεων μας. Τα Fintech Nexus News δεν καλύπτουν μόνο τις μεγαλύτερες ειδήσεις fintech, αλλά το καθημερινό μας ενημερωτικό δελτίο μεταφέρει τις πιο σημαντικές ιστορίες fintech στα εισερχόμενά σας κάθε πρωί, με ειδικά σχόλια για την κορυφαία ιστορία της ημέρας. Παραμείνετε ενημερωμένοι για τα νέα του fintech, εγγραφείτε στο news dot fintech nexus.com/subscribe.

Πέτερ Ρέντον  01:10

Έχουμε έναν πολύ ιδιαίτερο καλεσμένο στη σημερινή εκπομπή, είμαι στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσω τον David Marcus. Είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lightspark. Τώρα, αν το όνομα του David Marcus χτυπά το καμπανάκι, είναι επειδή πιθανότατα τον γνωρίζετε ως πρόεδρο του PayPal ή πιο πιθανό, ως τον τύπο που ήταν υπεύθυνος για το Libra/Diem που έβγαινε από το Facebook πριν από μερικά χρόνια. Τέλος πάντων, είναι στο νέο του εγχείρημα Lightspark, το οποίο νομίζω ότι είναι απλά εξαιρετικά συναρπαστικό. Αυτό που χτίζει, δεν το κατάλαβα πραγματικά μέχρι να μιλήσουμε σε αυτή τη συνέντευξη, και το καταλαβαίνω τώρα, και είναι εξαιρετικά συναρπαστικό. Κάτι, βασικά ένα νέο επίπεδο πληρωμών για το διαδίκτυο που είναι παγκόσμιο, είναι άμεσο, που πραγματικά δεν έχει καμία σχέση με την κρυπτογράφηση. Αλλά είναι χτισμένο στο δίκτυο Bitcoin και στο Lightning. Οπότε θα τα πούμε όλα. Φροντίστε να ακούσετε μέχρι το τέλος, ήταν πραγματικά μια συναρπαστική συζήτηση. Ελπίζω να απολαύσετε την παράσταση.

Πέτερ Ρέντον  02:13

Καλώς ήρθες στο podcast, Ντέιβιντ.

Ντέιβιντ Μάρκους  02:15

Ευχαριστώ που με πήρατε.

Πέτερ Ρέντον  02:16

Ευχαρίστησή μου. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, δίνοντας στους ακροατές ένα μικρό υπόβαθρο για τον εαυτό σας. Είστε στην τεχνολογία για μεγάλο χρονικό διάστημα, είχατε κάποιες θέσεις υψηλού προφίλ. Δώστε μας λοιπόν μερικά από τα κυριότερα σημεία.

Ντέιβιντ Μάρκους  02:29

Λοιπόν ας δούμε. Θέλω να πω, νομίζω ότι πρώτα ορίζω τον εαυτό μου ως επιχειρηματία και ως ιδρυτή startup. Ξεκίνησα μια σειρά από εταιρείες. Την τελευταία εταιρεία που ξεκίνησα την πούλησα πραγματικά στο PayPal, κατέληξα να ηγούμαι του PayPal για αρκετά χρόνια και μετά μπήκα στο Facebook για να ηγούμαι του Messenger και ξεκίνησα το έργο Libra/Diem εκεί. Έφυγε τον Δεκέμβριο του '21 και τώρα ξεκίνησε το Lightspark πέρυσι.

Πέτερ Ρέντον  02:57

Σωστά, σωστά. Εντάξει, οπότε θα μπούμε στο Lightspark σε λίγο. Θέλετε να μιλήσετε για την εμπειρία σας στο Libra/Diem. Τι έμαθες εκεί; Ποια είναι μερικά από τα συμπεράσματα από αυτό; Λοιπόν, όπως έχετε καταθέσει ενώπιον του Κογκρέσου, εννοώ, ήταν πολύ μεγάλη υπόθεση όταν κυκλοφόρησε αυτό. Τι έμαθες? Με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα διδάγματα πληρωμών που μπορεί να έχω μάθει.

Ντέιβιντ Μάρκους  03:21

Οπότε πρώτα ας ανυψώσουμε. Ο λόγος που ήμουν τόσο παθιασμένος με το να ξεκινήσω κάτι σαν το Libra ήταν πραγματικά αγκυροβολημένος στη βαθιά ριζωμένη μου απογοήτευση για την κατάσταση των σιδηροτροχιών πληρωμών το 2018, αλλά ακόμα το ίδιο το 2023. Και βασικά, γύρω από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμα πραγματική διαλειτουργικό, παγκόσμιο πρότυπο πρωτόκολλο για πληρωμές στο διαδίκτυο. Ξέρετε, παλιά, υπήρχε σαν ένα πρωτόκολλο HTTP 402 που ήταν κάπως προβλεπόμενο, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Βασικά καταφέραμε με επιτυχία να κατασκευάσουμε ράγες για οτιδήποτε μπορεί να μετατραπεί σε μηδενικά και ένα στο διαδίκτυο, εκτός από χρήματα. Και το 2018, δεν ήμασταν και δεν είμαστε ακόμα τώρα, σε ένα μέρος όπου μπορείτε να στέλνετε και να λαμβάνετε χρήματα με τον ίδιο τρόπο που θα στέλνατε ή θα λαμβάνατε ένα μήνυμα κειμένου ή ένα email. Και έτσι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που να είναι ένα παγκόσμιο, ανοιχτό πρότυπο για τις πληρωμές στο διαδίκτυο. Και νιώσαμε εκείνη τη στιγμή που ξέρετε, η προσέγγιση 3.5 δισεκατομμυρίων καταναλωτών του Facebook ήταν ένας καλός τρόπος για να πειστούν ορισμένες άλλες εταιρείες να υιοθετήσουν ένα πρότυπο πληρωμών στο Διαδίκτυο. Και γι' αυτό το κάναμε από εκεί και γιατί προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε πολύ καλή τεχνολογία και δυνατότητες και ρυθμιστικά πλαίσια και άλλα παρόμοια για να το πραγματοποιήσουμε. Δυστυχώς, πολιτικά, ήταν ξεκάθαρα ότι δεν ήταν ευχάριστο στους νομοθέτες μας εδώ στις ΗΠΑ και ακόμη και παγκοσμίως, και για πολλούς λόγους στους οποίους μπορούμε να μπούμε ή όχι. Αλλά βασικά αυτό ήταν που οδήγησε το έργο σε διακοπή, και τελικά, από αυτή την τεχνολογία να επαναχρησιμοποιηθεί από άλλους, αλλά όχι να λανσαριστεί με τη μορφή που ελπίζαμε να ξεκινήσει με το έργο Libra.

Πέτερ Ρέντον  05:26

Θέλω να περάσω στο Lightspark, ποια ήταν η γένεση της ιδέας εδώ; Ποια είναι η ευκαιρία που βλέπετε;

Ντέιβιντ Μάρκους  05:32

Λοιπόν, είναι βασικά το ίδιο, το οποίο είναι ότι, ξέρετε, το 2023, βρισκόμαστε ακόμα σε ένα μέρος όπου δεν έχουμε ακόμα ανοιχτό πρωτόκολλο για πληρωμές στο Διαδίκτυο. Και ενώ αποτύχαμε στην προσπάθεια να βγάλουμε τον Ζυγό από το έδαφος, όλοι οι άλλοι που προσπάθησαν την ίδια χρονική περίοδο να κάνουν κάτι παρόμοιο, απέτυχαν επίσης. Και είναι σαν κάτι σχεδόν σπασμένο με τον κόσμο, και κάτι που νιώθω πολύ παθιασμένος να διορθώσω στη ζωή μου. Και έτσι αποφάσισε να συγκεντρώσει το συγκρότημα ξανά, και ξέρετε, όλοι νιώθουν το ίδιο πράγμα, που είναι η ίδια αίσθηση αποστολής, να φέρουν στην πραγματικότητα ένα πρωτόκολλο για τις πληρωμές στο διαδίκτυο που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να μεταφέρει αξία σε όλο τον κόσμο το διαδίκτυο, με τον ίδιο τρόπο που μετακινείτε όλα τα άλλα στο διαδίκτυο. Και αυτή τη φορά, πήραμε όλες τις γνώσεις που είχαμε από την προηγούμενη περιπέτειά μας και αποφασίσαμε ότι στην πραγματικότητα το κύριο δίκτυο ή το μόνο δίκτυο που μπορεί πραγματικά να υποστηρίξει κάτι τέτοιο θα ήταν το Bitcoin, και μπορώ να το κάνω μπορεί να βουτήξει σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το γιατί, αλλά βασικά το Bitcoin ως μια καθαρά ουδέτερη μορφή χρημάτων στο Διαδίκτυο, δηλαδή τα περιουσιακά στοιχεία διακανονισμού για ένα δίκτυο τελικών πληρωμών σε πραγματικό χρόνο με μετρητά, ήταν πραγματικά μια ελκυστική τεχνολογία για να αξιοποιηθεί. Και ως εκ τούτου, αποφασίσαμε να χτίσουμε πάνω από το Bitcoin και πιο συγκεκριμένα στο Lightning για να ενεργοποιήσουμε τις πληρωμές σε πραγματικό χρόνο πάνω από το δίκτυο Bitcoin.

Πέτερ Ρέντον  07:07

Σωστά, σωστά. Νομίζω ότι αν μας ρωτούσατε πριν από 20 χρόνια, αν θα βρισκόμασταν σε μια κατάσταση σήμερα, όπου οι πληρωμές βασικά, σίγουρα υπάρχει FedNow και υπάρχει RTP, και υπάρχουν μερικά άλλα πράγματα που κάνουν τα πράγματα αρκετά γρήγορα, αλλά ακόμα πληρωμές, Βασικά το ίδιο όπως ήταν πριν από 20 χρόνια, όσον αφορά την άμεση μεταφορά χρημάτων. Απλώς δεν συμβαίνει τόσο πολύ. Συμμερίζομαι λοιπόν την απογοήτευσή σας και νιώθω ότι είναι κάπως τρελό που βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση. Θέλω λοιπόν να βουτήξω και να μιλήσω για το Δίκτυο Lightning, ίσως μπορείτε να εξηγήσετε τι είναι. Το αντιλαμβάνομαι σαν ένα πρωτόκολλο επιπέδου δύο πάνω από το Bitcoin, όπως τα πρωτόκολλα του επιπέδου 2. Γνωρίζουμε πολλούς από αυτούς πάνω από το Ethereum. Είναι αυτός ένας καλός τρόπος για να το συλλάβει κανείς;

Ντέιβιντ Μάρκους  07:55

Ναι, είναι λίγο διαφοροποιημένο και διαφορετικό, ωστόσο, επειδή το Lightning, σε αντίθεση με τις συναθροίσεις ή άλλες μορφές κλιμάκωσης των πρωτοκόλλων Layer 2 πάνω από το Ethereum, είναι ένα σύστημα πληρωμών και ένα πρωτόκολλο που βασίζεται σε κανάλια πάνω από το Bitcoin. Αυτό σημαίνει ότι βασικά, σκεφτείτε το σαν έναν λαβύρινθο από μια σειρά από άβακες όπως σε όλο τον κόσμο όπου μετακινείτε χάντρες από τη μια πλευρά του άβακα στην άλλη. Και, ξέρετε, πρέπει βασικά να ανοίξετε κανάλια, κανάλια πληρωμής μεταξύ κόμβων, μεταξύ διαφορετικών τύπων κόμβων πληρωμής στο δίκτυο, να κλειδώσετε την αξία σε Bitcoin σε αυτά τα κανάλια. Και τότε μπορείτε να μετακινήσετε την αξία. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι είναι μια πραγματικά καλή λύση για προβλήματα κλιμάκωσης Bitcoin, για χρόνους οριστικοποίησης, για το κόστος των συναλλαγών, επειδή κάνει βασικά συναλλαγές Bitcoin κοντά σε πραγματικό χρόνο, πολύ, πολύ χαμηλό οριακό κόστος και τελικό μετρητά, οπότε τακτοποιείται πραγματικά σε πραγματικός χρόνος. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι είναι πραγματικά πολύ περίπλοκο στη λειτουργία του. Και εδώ έρχεται το Lightspark, όπου βασικά έχουμε αυτοματοποιήσει και απλοποιήσει τον τρόπο σύνδεσης στο Lightning Network και το κάναμε να συμπεριφέρεται σαν ένα κανονικό δίκτυο πληρωμών, βασικά, αντί να είναι αυτός ο περίπλοκος λαβύρινθος καναλιών που χρειάζεστε για να εξισορροπήσετε εκ νέου τη ρευστότητα όλη την ώρα και πρέπει να δρομολογείτε τις πληρωμές. Οπότε, βασικά αφαιρέσαμε όλη την πολυπλοκότητα, και για να μην μπαίνουμε πολύ στα ζιζάνια ή πολύ τεχνικά, αλλά βασικά, βασικά έχουμε δημιουργήσει το ισοδύναμο ενός αυθεντικού, ξέρετε, δρομολογητή Cisco για το Διαδίκτυο. Αλλά ξέρετε, σε αυτή την περίπτωση για το Lightning βασικά, είναι αυτό που έχουμε φτιάξει.

Πέτερ Ρέντον  09:46

Σωστά. Ήταν λοιπόν το Lightning η καλύτερη επιλογή; Υποθέτω ότι ήταν αυτό. Ήταν η μόνη επιλογή; Θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό στο Ethereum;

Ντέιβιντ Μάρκους  09:55

Λοιπόν, θα μπορούσαμε να το είχαμε κάνει αυτό σε άλλα Layer 1 ή άλλο Layer 2 πάνω από το Ethereum ή άλλα δίκτυα. Το πρόβλημα είναι ότι κανένα άλλο κρυπτονόμισμα δεν έχει την κανονιστική σαφήνεια που έχει το Bitcoin. Κανένα άλλο νόμισμα δεν έχει τόση ρευστότητα σε σχέση με το fiat και άλλα περιουσιακά στοιχεία εκεί έξω. Ξέρετε λοιπόν, εάν θέλετε το Bitcoin ή ένα κομμάτι ενός Bitcoin να είναι ένα νόμισμα διακανονισμού πάνω από ένα πολύ γρήγορο δίκτυο που είναι το Lightning, αλλά βασικά να του επιτρέπει να μεταφέρει οποιοδήποτε νόμισμα θέλετε, τότε χρειάζεστε πολλή ρευστότητα στο τελικά σημεία για να μπορείτε να πραγματοποιείτε συναλλαγματικές ισοτιμίες εντός και εκτός Bitcoin πολύ γρήγορα και φθηνά. Και η ύπαρξη πολλής ρευστότητας είναι στην πραγματικότητα ένα πραγματικό περιουσιακό στοιχείο. Και ξέρετε, μακράν, μακράν, το Bitcoin έχει έναν τόνο περισσότερης ρευστότητας σε χρηματιστήρια, πορτοφόλια, παρόχους ρευστότητας, διαμορφωτές αγορών, θεσμικούς παίκτες, σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο εκεί έξω. Έτσι, ο συνδυασμός της ρυθμιστικής σαφήνειας, των τεράστιων ποσών ρευστότητας και του γεγονότος ότι βασικά το bitcoin είναι το πιο αποκεντρωμένο δίκτυο μακράν εκεί έξω, έχει πολλά πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να αναπαραχθούν από άλλα Layer 1 ή άλλες τεχνολογίες.

Πέτερ Ρέντον  11:15

Εντάξει, κατάλαβα. Επομένως, πρέπει να σκεφτούμε το Lightspark σαν ένα επίπεδο υποδομής πληρωμών για το Bitcoin; Και ίσως θα μπορούσατε να το εξηγήσετε; Έτσι το περιγράφεις σε λαϊκούς ανθρώπους; Και τι προϊόντα αναπτύσσετε;

Ντέιβιντ Μάρκους  11:32

Ναί. Επομένως, βασικά σκεφτείτε το Lightspark ως ένα σημείο εισόδου στο Lightning Network που επιτρέπει σε κάθε είδους διαφορετικές εταιρείες να δημιουργήσουν παγκόσμιες εμπειρίες πληρωμών σε πραγματικό χρόνο πάνω από το Διαδίκτυο. Έτσι, προσπαθούμε να προωθήσουμε το Lightning Network ώστε να γίνει το νικητήριο πρότυπο πρωτόκολλο για πληρωμές στο διαδίκτυο. Και βασικά παρέχουμε εργαλεία λογισμικού και υπηρεσίες σε εταιρείες, ώστε να μπορούν πραγματικά να επωφεληθούν πλήρως από αυτό.

Πέτερ Ρέντον  12:01

Σωστά. Υπάρχει, λοιπόν, κάτι στη φύση αυτή τη στιγμή, είστε ακόμα στη φάση ανάπτυξης;

Ντέιβιντ Μάρκους  12:06

Ναι, οπότε έχουμε βασικά ενσωματώσει μια σειρά από ανταλλακτήρια και πορτοφόλια στην πλατφόρμα. Και συνεχίζουμε να το κάνουμε αυτό. Και βασικά, όταν σκέφτεστε την υπάρχουσα κατάσταση του κόσμου του Lightning, είναι βασικά κάθε ανταλλαγή ή πορτοφόλι θέλει Lightning, αλλά στη συνέχεια, όταν αρχίσουν να το δουλεύουν, διαπιστώνουν ότι είναι πραγματικά τόσο περίπλοκο να το ενεργοποιήσετε όχι μόνο ως χαρακτηριστικό, αλλά διατηρούνται επίσης λόγω της επανεξισορρόπησης του καναλιού ρευστότητας, της δρομολόγησης και όλων αυτών των πολυπλοκοτήτων. Και ως εκ τούτου, πολλοί από αυτούς ουσιαστικά απείχαν από την ενσωμάτωση, επειδή η αναλογία αξίας προσπάθειας προς προσπάθεια, απλώς δεν τους υπολόγιζε μέχρι τώρα. Και έτσι βασικά ενσωματώνουμε πολλά από αυτά. Και χτίζουμε επίσης έναν οδικό χάρτη που θα επιτρέψει την πραγματοποίηση περισσότερων βασικών υποθέσεων χρήσης πληρωμών. Αλλά το πρώτο βήμα είναι πραγματικά να επιτραπεί σε όλους τους παίκτες εκεί έξω που μετακινούν το Bitcoin στο Επίπεδο 1, να μετακινήσουν το Bitcoin σε πραγματικό χρόνο με χαμηλό κόστος. Έτσι γρηγορότερα και φθηνότερα, εκτός από την Lightning για λογαριασμό των πελατών τους, φέρνουν αυτή τη ρευστότητα στο δίκτυο. Και τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε όλα τα είδη πιο βασικών καταναλωτικών πληρωμών, εμπειρίες πληρωμών που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές μέσω των πελατών μας, επειδή δεν είμαστε εταιρεία που αντιμετωπίζει τους καταναλωτές, για να επιτρέψουμε κάθε είδους περιπτώσεις χρήσης πληρωμών που δεν μπορούν να συμβούν. Έτσι, ένα καλό παράδειγμα είναι κάτι που έχουμε στον ιστότοπό μας αυτή τη στιγμή, το οποίο είναι μια επίδειξη ροής χρημάτων. Γνωρίζουμε λοιπόν για ροή όλων των ειδών διαφορετικών πραγμάτων, ροή ήχου, ροή βίντεο, ροή, όλα τα είδη μηδενικών και μονάδων, αλλά σίγουρα όχι για χρήματα. Και πιστεύουμε ότι στην πραγματικότητα, τα χρήματα πρέπει να κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο με τον ίδιο τρόπο όπως όλα τα άλλα. Επομένως, η ροή χρημάτων θα πρέπει να είναι μια ιδέα που θα πρέπει να επιτρέπουν οι εταιρείες για τους μετόχους τους. Και αυτό θα επέτρεπε να ξεκλειδώσετε ένα τεράστιο ποσό ΑΕΠ που στην πραγματικότητα έχει κολλήσει από τους περιορισμούς των σημερινών σιδηροδρομικών μας γραμμών. Και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με αυτό, όπως αυτή η ιδέα ότι αν τα χρήματα κινούνται σε πραγματικό χρόνο παγκοσμίως, και αν μπορείτε να μετακινήσετε πολύ μικρά, μικρά χρηματικά ποσά παγκοσμίως σε πραγματικό χρόνο με οριακό κόστος, τότε μπορείτε να ξεκλειδώσετε μεγάλη αξία για καταναλωτές, για εταιρείες, για όλα τα είδη παικτών παγκοσμίως.

Πέτερ Ρέντον  14:17

Σωστά. Λοιπόν, δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλες εφαρμογές καταναλωτών αυτήν τη στιγμή που χρησιμοποιούν την τεχνολογία σας, όπως ζωντανά αυτήν τη στιγμή;

Ντέιβιντ Μάρκους  14:26

Ναι. Έτσι, αν βρίσκεστε στην Ευρώπη, ή αν βρίσκεστε στη Μέση Ανατολή, ή αν βρίσκεστε στις ΗΠΑ, υπάρχουν πολλά ανταλλακτήρια και πορτοφόλια που βρίσκονται στην πραγματικότητα στη στοίβα μας. Και αυτό θα σας επιτρέψει να στέλνετε και να λαμβάνετε Bitcoin στο Lightning σε πραγματικό χρόνο, με πολύ αξιόπιστο τρόπο, ανεξάρτητα από τα ποσά συναλλαγής που θέλετε να στείλετε ή να λάβετε. Και έτσι αυτή είναι κάπως η πολύ, πολύ βασική εκδοχή του πώς μπορείτε να ζήσετε το προϊόν μας. Τα επόμενα στάδια θα είναι βασικά, ξέρετε, εάν στέλνετε χρήματα διασυνοριακά, μπορείτε να στείλετε χρήματα διασυνοριακά σε όποιο νόμισμα θέλετε, με όποια προσαυξήσεις θέλετε; Και κάντε το πολύ αξιόπιστα. Όταν το σκεφτείς, οι διασυνοριακές και παγκόσμιες ροές χρήματος δεν είναι πραγματικά βελτιστοποιημένες. Ξέρετε, υπάρχουν πολλά συστήματα πληρωμών σε πραγματικό χρόνο, σε πραγματικό χρόνο στα άκρα αυτών των δικτύων στο εσωτερικό. Έτσι το σκέφτεστε, στη Βραζιλία έχετε Pix, στην Ινδία έχετε UPI, στην Ευρώπη έχετε SEPA, και ούτω καθεξής και ούτω καθεξής. Αλλά τα παγκόσμια δίκτυα συναλλαγών όπως το SWIFT και άλλα, δεν είναι πραγματικά συστήματα πραγματικού χρόνου. Αυτό είναι ένα ανταποκριτικό τραπεζικό σύστημα, λειτουργεί πάνω από βασικά μια σειρά από λαβύρινθους λογαριασμών που τηρούνται εντός και μεταξύ τραπεζών σε όλο τον κόσμο. Και τότε έχετε αυτήν την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων που διαβιβάζει μηνύματα σε όλα αυτά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για να τακτοποιηθούν τελικά αυτά τα χρήματα σε ομαδικές διαδικασίες στο τέλος μιας εργάσιμης ημέρας, η οποία σταματά την Παρασκευή στις 5 μ.μ. Και έτσι ξέρετε, αυτό είναι πολύ αναποτελεσματικό. Και βασικά όλες οι συνέπειες του δικτύου κατάντη από όλα αυτά τα χρήματα που κάπως κολλήθηκαν σε αρχαϊκές ράγες όπως αυτή είναι κάτι που ελπίζουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε να επιλυθεί.

Πέτερ Ρέντον  16:16

Σωστά. Και έτσι είμαι σίγουρος ότι έχετε σκεφτεί την κλίμακα. Και αναφέρατε ήδη την κλίμακα, αλλά υποθέτω ότι έχετε τη δυνατότητα να εκτελέσετε συναλλαγές, όπως η κλίμακα τύπου Visa και MasterCard; Είναι δίκαιο να το πούμε αυτό;

Ντέιβιντ Μάρκους  16:29

Ναι, η απόδοση του Lightning είναι πραγματικά πολύ υψηλή. Και ως εκ τούτου, μπορείτε να υποθέσετε ότι μπορείτε να εκτελέσετε πολλές χιλιάδες συναλλαγές ανά δευτερόλεπτο, ξέρετε, για μεγάλο χρονικό διάστημα. Χωρίς να λέω ότι θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτάσετε εκεί, λέω ότι μπορείτε να διατηρήσετε αυτό το είδος απόδοσης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπάρχει πολλή ενορχήστρωση και πολυπλοκότητα που εμπλέκεται σε αυτό, συμπεριλαμβανομένης της εξισορρόπησης της ρευστότητας και της μετακίνησής της στο δίκτυο. Και αυτό είναι βασικά μεγάλο μέρος της αξίας που προσφέρουμε στους πελάτες μας είναι να το κάνουμε δυναμικά, εν κινήσει. Έχουμε ένα προϊόν που ονομάζεται Lightspark Predict που στην πραγματικότητα θα προβλέψει την επιτυχημένη διαδρομή για μια συγκεκριμένη συναλλαγή συγκεκριμένου μεγέθους και θα αναπτύξει ρευστότητα κατόπιν ζήτησης σε πραγματικό χρόνο σε ολόκληρο το δίκτυο, για να διασφαλίσει ότι αυτές οι συναλλαγές είναι επιτυχείς. Αυτά τα πράγματα είναι πραγματικά πολύ πολύπλοκα. Αλλά κανείς δεν νοιάζεται, σωστά; Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ότι μπορούν να συνδεθούν σε μια απλή διεπαφή και να στείλουν χρήματα αξιόπιστα. Και τότε θα φροντίσουμε αυτή την τρελή πολυπλοκότητα από την πλευρά μας.

Πέτερ Ρέντον  17:34

Σωστά. Σκέφτεστε επίσης τις μικροπληρωμές ως περίπτωση χρήσης εδώ, γιατί είναι τρελό για μένα ότι δεν έχουμε λύσει ούτε αυτό το πρόβλημα.

Ντέιβιντ Μάρκους  17:41

Ναι, και ο λόγος που δεν έχουμε λύσει αυτό το πρόβλημα είναι βασικά επειδή το κόστος της συναλλαγής για μια μεμονωμένη πληρωμή μικροπληρωμών είναι συχνά υψηλότερο από το ποσό που προσπαθείτε να συναλλάξετε αρχικά. Και ως εκ τούτου, εάν θέλετε οι μικροπληρωμές να λειτουργούν στο τρέχον περιβάλλον μας, τότε πρέπει να προφορτώσετε ένα πορτοφόλι με ένα καθορισμένο υπόλοιπο που μπορείτε στη συνέχεια να ξοδέψετε σταδιακά με την πάροδο του χρόνου. Και υπάρχουν δύο προβλήματα με αυτό. Ένα, ως καταναλωτής, πρέπει να δεσμευτείτε να φορτώσετε ένα πορτοφόλι με $10 ή $20. Το δεύτερο, είναι ότι το πορτοφόλι θα είναι στην πραγματικότητα ιδιόκτητο σε μία δημοσίευση ή σε έναν τομέα. Γιατί δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα. Αυτό είναι το άλλο μέρος που επιλύουμε είναι η διαλειτουργικότητα μεταξύ πορτοφολιών, μεταξύ τραπεζών, μεταξύ πλατφορμών, που θα επιτρέψει σε αυτήν την παγκόσμια διαλειτουργικότητα να συμβεί με τον ίδιο τρόπο που υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ παρόχων email στο διαδίκτυο με το SMTP. Σκεφτείτε λοιπόν το Lightning ως μια πιο σύνθετη έκδοση του SMTP. Αλλά για χρήματα.

Πέτερ Ρέντον  18:41

Οπότε, εννοώ, πρέπει να έχετε πλήρη επίγνωση, δεδομένης της ιστορίας σας στο Libra, των πολιτικών και ρυθμιστικών προκλήσεων που βρίσκονται μπροστά μας, εάν κάτι τέτοιο άρχιζε να παίρνει κλίμακα. Ένα από τα πράγματα που το τρέχον περιβάλλον με το οποίο ζούμε είναι ότι υπάρχει πολλή αρνητικότητα με την κρυπτογράφηση στην Ουάσιγκτον, αν και το καταγράφουμε σήμερα την ημέρα που ηττήθηκε η SEC, ο ομοσπονδιακός δικαστής είπε ότι το Bitcoin ETF μπορεί να πάει εμπρός. Άρα αυτά είναι καλά νέα. Ωστόσο, φαίνεται ότι με όλη την αρνητικότητα γύρω από την κρυπτογράφηση, και το γεγονός ότι εάν, εάν αυτό γίνει κλίμακα, πιστεύετε ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα θα είναι εντάξει εάν, ξέρετε, υπάρχει ο μισός όγκος που διαρρέει το δίκτυό σας όπως υπάρχει, ή μέσω του Δικτύου Lightning όπως υπάρχει μέσω του ομοσπονδιακού συστήματος πληρωμών, και πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε;

Ντέιβιντ Μάρκους  19:33

Ναι, νομίζω ότι αυτό είναι πολύ διαφορετικό στη φύση για πολλούς λόγους. Πρώτα απ 'όλα, το όραμα είναι στην πραγματικότητα ότι οι άνθρωποι θα συναλλάσσονται στο νόμισμα της πατρίδας τους όπως ξέρετε, δολάρια, ευρώ, γιεν, κ.λπ. και δεν ξέρετε, με ένα σταθερό νόμισμα που ελέγχεται, ξέρετε, από μια οντότητα που δεν ελέγχεται η κυβέρνηση, η οποία ήταν σαν πρόβλημα στην κατασκευή του Libra. Παρά το γεγονός ότι προσπαθήσαμε να μεταβιβάσουμε την εξουσία στον σύνδεσμο με άλλα 28 μέλη και όλα αυτά τα πράγματα. Άρα αυτό δεν ήταν αρκετά καλό. Και έτσι σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να σκεφτείτε ένα κομμάτι Bitcoin που ταξιδεύει στο Lightning σαν ένα πακέτο TCP/IP για χρήματα. Επομένως, εστιάζουμε πραγματικά στο κομμάτι της υποδομής, και όχι τόσο στο στοιχείο που διέρχεται πραγματικά πάνω από το δίκτυο. Οπότε νομίζω ότι αυτή είναι μια βασική διάκριση. Η άλλη διάκριση είναι στην πραγματικότητα ότι, ξέρετε, όταν σκέφτεστε τα συστήματα πληρωμών εκεί έξω, υπάρχει ένα σύστημα πληρωμών που ελέγχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ, το οποίο, ξέρετε, είναι βασικά, το παράθυρο στη Fed, ή τώρα FedNow. Και νομίζω ότι αυτό είναι ένα πράγμα. Αλλά νομίζω ότι όταν κοιτάς όλα τα συστήματα πληρωμών λιανικής, είναι όλα στα χέρια, ξέρεις, ιδιωτικών εταιρειών σήμερα, είτε πρόκειται για τράπεζες είτε για τα PayPals αυτού του κόσμου, είτε για τις Εφαρμογές μετρητών αυτού του κόσμου, ή άλλα, όλα αυτά είναι συστήματα πληρωμών που διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Τυχαίνει να μην είναι ανοιχτά και να μην είναι διαλειτουργικά μόνο και μόνο λόγω της φύσης της έλλειψης ενός πρωτοκόλλου διαλειτουργικότητας για χρήματα στο διαδίκτυο, κάτι που ελπίζουμε να φέρουμε με το Lightning και το Lightspark. Επομένως, νομίζω ότι είναι λίγο διαφορετικό εδώ, ουσιαστικά κάνει τις συναλλαγές φθηνότερες, πιο αποτελεσματικές, φέρνοντας περισσότερο ανταγωνισμό στο τοπίο των πληρωμών, γενικά. Και προσπαθεί να ενεργοποιήσει επίσης περιπτώσεις χρήσης που είναι επί του παρόντος αδύνατες λόγω των περιορισμών των σημερινών σιδηροτροχιών. Μιλήσατε για μικροπληρωμές, αυτό είναι σίγουρα ένα από αυτά. Όταν σκέφτεστε για τη ροή μικροπληρωμών, αυτό είναι σίγουρα μια μεγάλη περίπτωση χρήσης για άτομα που πρέπει να πληρωθούν. Και ξέρετε, όταν το σκέφτεστε, αυτή τη στιγμή, η μισθοδοσία, ή αν είναι σαν να πληρώνεται ένας εργαζόμενος σε συναυλία, συγκρατείται τεχνητά από τις δυνατότητες των σημερινών συστημάτων πληρωμών μας. Και έτσι οι άνθρωποι βασικά δεν πληρώνονται καθώς εκτελούν ένα καθήκον ή μια δουλειά. Νομίζω ότι αυτό μπορεί να αλλάξει. Οι παγκόσμιες πληρωμές και οι παγκόσμιες πληρωμές, οι διασυνοριακές πληρωμές ήταν ανέκαθεν προβληματικές και πολύ δαπανηρές για πληθυσμούς που είναι συνήθως πιο ευάλωτοι και δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν υψηλά τέλη, καταλήγουν να πληρώνουν τα υψηλότερα τέλη. Όλα αυτά τα προβλήματα που είναι πολύ, πολύ μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο μπορούν πραγματικά να λυθούν με ένα ανοιχτό, διαλειτουργικό, βρόμικο φθηνό σύστημα πληρωμών ή δίκτυο πληρωμών στο διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο.

Πέτερ Ρέντον  22:22

Επομένως, ίσως θα έπρεπε να το σκεφτούμε ως απλώς μια εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή πληρωμής, όπου ακούγεται ότι αυτό που λέτε είναι ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να κάνουν συναλλαγές στο τοπικό τους νόμισμα. Και έτσι απλά θα είναι ο τρόπος με τον οποίο τα χρήματά σας μπορούν να ρέουν, είτε είναι εγχώρια είτε διεθνώς, που αναπτύσσετε απλώς μια εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή. Έτσι πρέπει να το σκεφτώ;

Ντέιβιντ Μάρκους  22:43

Ναι ακριβώς. Και, ξέρετε, όταν σκέφτεστε τον κόσμο σήμερα, έχετε βασικά ένα σωρό νησιά που είναι νησιά πληρωμής. Δεν συνδέονται με έναν υπερκύκλωμα πληρωμών, που το καθιστά, ξέρετε, διαλειτουργικό και σε πραγματικό χρόνο και σε μετρητά τελικό, και όλα αυτά, σωστά. Έτσι, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι, ξέρετε, γέφυρες με σχοινί μεταξύ μερικών από αυτά τα πράγματα που είναι, ξέρετε, πολύ εύθραυστα και αργά στο ταξίδι. Αλλά δεν υπάρχει παγκόσμιο hyperloop χρημάτων στο διαδίκτυο που να επιτρέπει σε αυτά τα νησιά να στέλνουν πραγματικά αξία σε πραγματικό χρόνο 24/7, σε όποιο νόμισμα θέλουν. Και έτσι νομίζω ότι, ξέρετε, αν το ενεργοποιήσετε, αν το ξεκλειδώσετε, τότε μπορείτε να ξεκλειδώσετε πολύ ΑΕΠ, λόγω έλλειψης καλύτερου όρου, αυτό είναι στην πραγματικότητα, ξέρετε, κλειδωμένο από τους περιορισμούς του τρέχοντος συστήματα πληρωμών.

Πέτερ Ρέντον  23:35

Σωστά, σωστά. Παρατηρώ λοιπόν ότι βρίσκομαι στον ιστότοπό σας αυτή τη στιγμή. Και δεν αναφέρετε πραγματικά την κρυπτογράφηση, δεν αναφέρετε καν το Bitcoin, αλλά απλώς μιλάτε για ανοιχτές πληρωμές με την ταχύτητα του φωτός. Και, και έτσι είναι σκόπιμα; Φαντάζομαι ότι αυτό είναι κάπως, προσπαθείτε να το βάλετε ως παιχνίδι, πραγματικά δεν είναι παιχνίδι κρυπτογράφησης, είναι παιχνίδι τεχνολογίας.

Ντέιβιντ Μάρκους  23:56

Ναι, απολύτως. Και, ξέρετε, πότε ήταν η τελευταία φορά που σκεφτήκατε το SMTP και το TCP/IP, όταν στείλατε ένα email, σωστά; Είναι σαν να στέλνετε ένα email, έχετε μια διεπαφή, είναι ωραίο, είναι εύκολο στη χρήση, λειτουργεί, σωστά. Και έτσι θέλουμε οι πληρωμές να είναι πάνω από το Lightning. Και δεν θέλουμε να χρειαστεί να κάνετε ουσιαστικά έναν ειδικό χορό στη φωτιά για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πραγματικά ένα προϊόν, επειδή τώρα ανήκετε σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων που μπορούν να καταλάβουν πώς να χρησιμοποιήσουν ένα προϊόν. Αυτό σίγουρα δεν είναι, ξέρετε, η προσέγγισή μας στο προϊόν.

Πέτερ Ρέντον  24:29

Σωστά. Λοιπόν, θα ήθελα να καταλάβω πώς θα εξελιχθεί αυτό. Θα έχουμε μια εφαρμογή στο τηλέφωνό μας; Ή μήπως αυτό θα είναι σαν μια προσθήκη Chrome που θα έχουμε; Μόλις αρχίσετε να λαμβάνετε πολλές υιοθεσία εδώ, τι είδους θα είναι το… Φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν πολλές διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης, σωστά;

Ντέιβιντ Μάρκους  24:51

Ναι, αυτό θα εξαρτηθεί πραγματικά από τους πελάτες μας και τον τρόπο με τον οποίο θα φέρουν τα προϊόντα στην αγορά αυτή τη στιγμή. Είναι σε πορτοφόλια που υποστηρίζουν Bitcoin επειδή μετακινούμε Bitcoin. Με την πάροδο του χρόνου, μπορείτε βασικά να περιμένετε ότι αυτό θα είναι στις εφαρμογές. Έτσι, τα πορτοφόλια και ξέρετε, τελικά οι ίδιες οι εφαρμογές της τράπεζας ή οι επεκτάσεις Chrome για ροή χρημάτων, είτε πρόκειται για λήψη είτε για αποστολή, παρεμπιπτόντως. Έτσι μπορείτε, μπορείτε να φανταστείτε ότι έχετε όλα τα είδη διαφορετικών τελικών σημείων που βρίσκονται βασικά στο Διαδίκτυο που θα σας επιτρέψουν να στείλετε ή να λάβετε οποιοδήποτε πεπερασμένο χρηματικό ποσό στο Διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο. Εννοώ ότι βασικά, θα λειτουργεί με τον τρόπο που θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη σήμερα, και θα επιτρέψει όλα τα είδη αξίας να ταξιδεύουν στο Διαδίκτυο, επιβαρυμένη μόνο από ρυθμιστικές υποχρεώσεις που εργαζόμαστε σκληρά για να επιτρέψουμε στους πελάτες μας να φυσικά, συναντηθείτε πάνω από ένα νέο δίκτυο.

Πέτερ Ρέντον  25:46

Λοιπόν, τι πιστεύετε για το…πολλοί άνθρωποι μιλούν για τη δυνατότητα προγραμματισμού των χρημάτων με πολλή δουλειά που γίνεται στο Ethereum. Είναι όμως αυτό μέρος αυτού που αναπτύσσετε; Ή μήπως αυτό είναι μια αφηρημένη απόσταση από αυτό; Δηλαδή, είμαι περίεργος γι' αυτό.

Ντέιβιντ Μάρκους  26:00

Ναι, είναι πραγματικά αφηρημένο μακριά από αυτό. Πιστεύω ότι υπάρχουν ενδιαφέρουσες περιπτώσεις χρήσης προγραμματιζόμενων χρημάτων πέρα ​​από αυτό που κάνουμε, ιδίως για την εξασφάλιση περιουσιακών στοιχείων, για πρόσβαση, ευρύτερη πρόσβαση στο κεφάλαιο, πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να είναι κάτι που θα είναι πραγματικά πολύ σχετικό με ένα δίκτυο που επιτρέπει στο κεφάλαιο να ταξιδεύει παγκοσμίως, σε πραγματικό χρόνο με πραγματικά φθηνό τρόπο. Αλλά πραγματικά, αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στο πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό, διαλειτουργικό, φθηνό πρωτόκολλο για πληρωμές στο Διαδίκτυο που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να μετακινεί χρήματα 24/7 σε μια πολύ μικρή υποατομική μονάδα οποιουδήποτε νομίσματος θέλει. Και νομίζω ότι αν μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, τότε μπορούμε να οικοδομήσουμε κάθε είδους άλλα πράγματα. Αλλά ξέρετε, αυτό είναι δικό μας, η εστίασή μας με το λέιζερ είναι σε αυτό αυτή τη στιγμή.

Πέτερ Ρέντον  26:48

Σωστά, θυμάμαι, ο Chris Larsen, ο ιδρυτής της Ripple, που μιλούσε σε μια από τις εκδηλώσεις μας πριν από πολλά, πολλά χρόνια, τώρα νομίζω ότι ήταν σαν το 2016 ή το '17 βασικά είπε το ίδιο πράγμα όπως το Internet of Money. Το Internet of Money της Ripple, και σαφώς δεν έχει εξελιχθεί όπως περίμεναν. Έτσι, άλλοι προσπάθησαν να κάνουν αυτό που προσπαθείτε να κάνετε τώρα. Τι έχετε μάθει από αυτούς υποθέτω, τις αποτυχίες, όχι ότι του Ripple, ο Ripple συνεχίζει φυσικά, αλλά τι μαθαίνετε από τους άλλους που προσπάθησαν να το κάνουν αυτό;

Ντέιβιντ Μάρκους  27:18

Λοιπόν, το πρώτο πράγμα είναι, νομίζω ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε κάτι τέτοιο σε ένα ιδιόκτητο πρωτόκολλο που ελέγχεται από μια εταιρεία. Νομίζω ότι αυτή είναι η βασική μάθηση. Πρέπει να συμπεριφέρεται όπως το Διαδίκτυο, πρέπει να είναι σαν το Διαδίκτυο και το Lightning και το Bitcoin αντίστοιχα, και μαζί να συμπεριφέρονται σαν το διαδίκτυο. Και επομένως είναι ένα ανοιχτό πρωτόκολλο, δεν θα είμαστε βασικά μονοπώλιο, που θα επιτρέπει στις εταιρείες να χρησιμοποιούν αυτό το δίκτυο, θα έχουμε έναν τόνο ανταγωνισμού και έχουμε ήδη έναν τόνο ανταγωνισμού, δημιουργώντας διαφορετικές πτυχές και μέρη της αλυσίδας αξίας στο δίκτυο. Και συνεργαζόμαστε επίσης με πολλές άλλες εταιρείες και κόμματα για τον ίδιο στόχο μαζί και με διαφορετικούς τρόπους. Άρα είναι ανοιχτό πρωτόκολλο. Και ως εκ τούτου, δεν ελέγχεται από καμία εταιρεία ή δεν έχει εξωτερική επιρροή ενός μεμονωμένου ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων που είναι αναγνωρίσιμα, κάτι που είναι μια άλλη αρετή του Bitcoin. Και έτσι νομίζω ότι αυτό είναι κάπως βασικό προαπαιτούμενο. Και αυτός είναι επίσης ένας από τους μεγάλους λόγους για τους οποίους χτίσαμε πάνω από το Bitcoin αντί για οτιδήποτε άλλο, ειλικρινά.

Πέτερ Ρέντον  28:25

Και προφανώς είσαι συγκεντρωμένος σε παγκόσμιο επίπεδο, φαντάζομαι. Με ποιες εταιρείες συνεργάζεστε, είναι κυρίως ΗΠΑ; Είναι σε όλο τον κόσμο, τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε αυτήν τη στιγμή;

Ντέιβιντ Μάρκους  28:34

Ναι, είναι πολύ παγκόσμιο. Ξέρετε, λοιπόν, έχουμε πελάτες στη Λατινική Αμερική, έχουμε πελάτες στη Μέση Ανατολή, έχουμε πελάτες στην Ευρώπη, εδώ στις ΗΠΑ. Έτσι έχουμε πελάτες παντού, στην Αφρική που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Έτσι, πραγματικά, επειδή η προσέγγισή μας είναι στην πραγματικότητα η προσέγγιση της δημιουργίας υπηρεσιών και δυνατοτήτων λογισμικού πάνω από ένα ανοιχτό δίκτυο που είναι παγκόσμιο από τη φύση μας, δεν έχουμε πραγματικά μια περιοχή εστίασης όσον αφορά μια γεωγραφική περιοχή όπου έχουμε συγκέντρωση πελάτες, έχουμε πελάτες παντού. Και μια από τις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις χρήσης, στις πρώτες μέρες της πλατφόρμας μας ήταν ότι στην πραγματικότητα, εάν αγοράζετε μια μικρή ποσότητα Bitcoin σε μια ανταλλαγή, η μεταφορά αυτής της μικρής ποσότητας Bitcoin στο Επίπεδο 1 είναι πραγματικά πολύ δαπανηρή, έναντι μεγαλύτερης συναλλαγές στις ΗΠΑ. Έτσι είχαμε, είχαμε πολύ περισσότερη έλξη τις πρώτες μέρες με τη βασική έκδοση του προϊόντος μας, την πρώτη κιόλας έκδοση του προϊόντος μας, σε μέρη όπου στην πραγματικότητα κινούμενες μικρές ποσότητες Bitcoin ήταν πραγματικά στο κρίσιμο μονοπάτι για πολλές από αυτές τις ανταλλαγές και πορτοφόλια. Και ως εκ τούτου, φέραμε μια λύση που αντιμετώπισε πραγματικά ένα μεγάλο πρόβλημα τη στιγμή που χρειάζονταν.

Πέτερ Ρέντον  29:45

Σωστά, σωστά. Ποιο είναι λοιπόν το επιχειρηματικό σας μοντέλο; Είστε εταιρεία SaaS; Οι άνθρωποι πληρώνουν συνδρομή εδώ;

Ντέιβιντ Μάρκους  29:50

Είμαστε λοιπόν μια εταιρεία SaaS. Δεν είναι πραγματικά συνδρομή. Είναι κάπως, ξέρετε, χρεώνουμε ανά κλήσεις API ή ξέρετε, μπορείτε να το μειώσετε σε επίπεδο συναλλαγής, αλλά βασικά παρέχουμε ολόκληρη τη σουίτα υπηρεσιών. Έτσι, το Lightspark Connect, το οποίο είναι το εταιρικό μας σύστημα διαχείρισης κόμβων για κόμβους αστραπής, το Predict που επιτρέπει τη δρομολόγηση και τη ρευστότητα κατά παραγγελία για να διευκολύνει, ξέρετε, την υψηλή, υψηλή διαθεσιμότητα και το υψηλό ποσοστό επιτυχίας των συναλλαγών. Τα SDK και τα API μας, καθώς και μια σουίτα εισερχόμενων υπηρεσιών. Έτσι, τα πακετάρουμε όλα αυτά, και ξέρετε, χρεώνουμε μια μικρή χρέωση, δηλαδή, ξέρετε, ειλικρινά πολύ οριακή σε σύγκριση με το κόστος των παραδοσιακών δικτύων πληρωμών, όλα μέσα. Και έτσι κερδίζουμε χρήματα.

Πέτερ Ρέντον  30:40

Σωστά, σωστά. Εντάξει. Είμαι λοιπόν περίεργος εάν οι άμεσες πληρωμές για τις οποίες μιλήσατε, που αναφέρατε το Pix, αναφέρατε το UPI, σας βοηθούν όλα αυτά να έχετε όλα αυτά τα ταχύτερα δίκτυα πληρωμών, επειδή προφανώς, οι άνθρωποι μετακινούνταν στο εσωτερικό της Βραζιλίας. Το Pix είναι πλέον ο νούμερο ένα τρόπος πληρωμής. Πώς βοηθά αυτό;

Ντέιβιντ Μάρκους  30:59

Οπότε βοηθάει γιατί το πρόβλημα που προσπαθούμε να λύσουμε είναι στην πραγματικότητα η παγκόσμια διαλειτουργικότητα αυτών των νησιών χρήματος για τα οποία μιλήσαμε. Και αν μπορείτε να σπρώξετε χρήματα παγκοσμίως μεταξύ αυτών των νησιών, αλλά το τελευταίο μίλι που σας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε πραγματικά αυτό το υπόλοιπο είναι σε πραγματικό χρόνο και χαμηλό κόστος, τότε αυτό κάνει ολόκληρο το σύστημα να λειτουργήσει. Εάν επρόκειτο να ωθήσετε τα χρήματα σε ένα τελικό σημείο και μετά έχετε ένα υπόλοιπο, αλλά μπορείτε να μετακινήσετε μόνο αυτό το υπόλοιπο, ξέρετε, από Δευτέρα έως Παρασκευή, οκτώ σε πέντε, τότε ξέρετε, δεν είναι πραγματικά ένα παγκόσμιο Διαδίκτυο Χρημάτων που μπορείτε πραγματικά να δημιουργήσετε πάνω από αυτήν τη συνδυασμένη υποδομή που συνδυάζει βασικά συστήματα πληρωμών σε πραγματικό χρόνο του τελευταίου μιλίου και Lightning στη μέση ως ένα επίπεδο διαλειτουργικότητας μεταξύ όλων αυτών των τελικών σημείων και λογαριασμών. Και νομίζω, ξέρετε, ο συνδυασμός συστημάτων πληρωμών σε πραγματικό χρόνο και κάτι σαν το Lightning που λειτουργεί σε κλίμακα με οποιοδήποτε νόμισμα είναι στην πραγματικότητα ο ισχυρός συνδυασμός εδώ.

Πέτερ Ρέντον  31:58

Σωστά. Εντάξει. Θέλω λοιπόν να κλείσω με μια μελλοντική ερώτηση. Ας υποθέσουμε ότι είστε εξαιρετικά επιτυχημένοι και ότι όλοι χρησιμοποιούν το Lightning σε όλο τον κόσμο. Πώς θα είναι… σε 10 χρόνια, πώς θα είναι αυτό για τον μέσο καταναλωτή καθημερινά;

Ντέιβιντ Μάρκους  32:16

Λοιπόν, νομίζω ότι αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Επειδή όταν σκέφτεστε, μιλάτε με πολλούς καταναλωτές, δεν μπορούν να σκεφτούν, ξέρετε, άλλους τρόπους πληρωμής ή πληρωμής ή την αξία που μπορεί να ξεκλειδωθεί ενστικτωδώς, και ειδικά αν βρίσκεστε στις ΗΠΑ, Ξέρετε, έχετε Venmo, έχετε PayPal, έχετε Cash App, έχετε κάθε είδους διαφορετικούς τρόπους να πληρώνετε ο ένας τον άλλον. Δεν αισθάνεστε ότι οι πληρωμές είναι πρόβλημα. Η πραγματικότητα είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο σκέφτομαι αυτό είναι, ξέρετε, τότε, όταν οι άνθρωποι έστελναν φαξ, και ξέρετε, κυκλοφόρησε ότι υπήρχε κάτι που ονομαζόταν Διαδίκτυο που επρόκειτο να συμβεί, και αυτό ήταν θα επιτρέψει στους ανθρώπους να επικοινωνούν με έναν πιο απρόσκοπτο τρόπο. Ο κόσμος ήταν επίσης προβληματισμένος για το γιατί υπάρχει πρόβλημα στην επικοινωνία σήμερα, μπορώ να κάνω ένα τηλεφώνημα, μπορώ να στείλω ένα φαξ, είναι μια χαρά. Και νομίζω ότι, ξέρετε, οι άνθρωποι, ξέρετε, πραγματικά δεν μπορούν να τυλίξουν τα κεφάλια τους, όπως αυτό που συμβαίνει τη στιγμή που μπορείτε πραγματικά να μετακινήσετε χρήματα ψηφιακά στο Διαδίκτυο με παγκόσμιο τρόπο σε πραγματικό χρόνο και πόση αξία μπορεί να ξεκλειδωθεί . Μια άλλη αναλογία είναι τα γραπτά μηνύματα. Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων κορυφώθηκε σε όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο με 20/25 δισεκατομμύρια μηνύματα την ημέρα. Και τώρα, κάθε μέρα, μεταξύ, ξέρετε, του WhatsApp και άλλων πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων εκεί έξω, υπάρχουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια μηνύματα που αποστέλλονται και λαμβάνονται. Επειδή ξέρετε, τώρα έχουμε, ξέρετε, τη δυνατότητα να στέλνουμε απεριόριστα μηνύματα πάνω από το Διαδίκτυο.

Ντέιβιντ Μάρκους  32:45

Και έτσι ο τρόπος που σκέφτομαι τα πράγματα είναι βασικά ότι θα ξεκλειδώσει έναν τόνο παγιδευμένου ΑΕΠ, για τους ανθρώπους. Έτσι θα είστε σε θέση να πληρώνεστε πολύ πιο γρήγορα, το κόστος κεφαλαίου θα μειωθεί, επειδή το κεφάλαιο θα κινείται πιο αποτελεσματικά σε όλο τον κόσμο, θα μπορείτε να αγοράζετε πράγματα και να ανταλλάσσετε αξία με άτομα και οντότητες με τα οποία δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό σήμερα. Έτσι, θα μπορείτε να αγοράσετε μια σειρά από υπηρεσίες και αγαθά που είναι απρόσιτα σήμερα. Και αντιστρόφως, αν είστε εταιρεία ή άτομο που πουλάτε οτιδήποτε πουλάτε, είναι τέχνη, είναι υπηρεσίες, είναι δυνατότητες, θα μπορείτε να το κάνετε παγκοσμίως, απρόσκοπτα, χωρίς καμία εκ των υστέρων σκέψη σας ξέρετε, από πού μπορείτε πραγματικά να λάβετε πληρωμές. Οπότε νομίζω ότι ξέρεις, όταν τα σκέφτεσαι όλα αυτά, αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά στον κόσμο. Και, ξέρετε, φυσικά, ξέρετε, είναι πιο εύκολο για εμάς να τυλίγουμε το κεφάλι μας γύρω από αυτό, όπως οι άνθρωποι που πρέπει να στείλουν χρήματα διασυνοριακά σήμερα, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να το κάνουν. Ειναι πολυ ακριβο. Είναι γεμάτο τριβές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι άνθρωποι πρέπει να περπατήσουν σε μέρη που είναι πολύ ανασφαλή και να περιμένουν για ώρες για να βγάλουν μετρητά. Όλα αυτά δεν χρειάζεται να υπάρχουν και ξέρετε, πιστεύουμε ότι εάν ενεργοποιήσετε το δίκτυο που μπορεί να διευθετήσει όλες αυτές τις συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο με ένα κλάσμα του κόστους του τρέχοντος συστήματος, θα φέρετε και οι δύο νέες δυνατότητες και θα μειώσετε κόστος, τότε μπορούμε να απελευθερώσουμε μεγάλη αξία για δισεκατομμύρια ανθρώπους.

Πέτερ Ρέντον  35:15

Εντάξει, λοιπόν, Ντέιβιντ, ας το αφήσουμε εκεί. Ελπίζω να είσαι επιτυχημένος. Και θέλω να λύσω αυτό το πρόβλημα. Και σε εκτιμώ πολύ που έρχεσαι στην εκπομπή. Έμαθα πολλά σήμερα. Ευχαριστώ πολύ.

Ντέιβιντ Μάρκους  35:25

Σας ευχαριστώ.

Πέτερ Ρέντον  35:27

Λοιπόν, ελπίζω να σας άρεσε η παράσταση. Σας ευχαριστώ πολύ που με ακούσατε. Συνεχίστε και δώστε μια κριτική στην εκπομπή στην πλατφόρμα podcast της επιλογής σας και πείτε το στους φίλους και τους συναδέλφους σας. Τέλος πάντων, σε αυτό το σημείωμα, θα υπογράψω. Εκτιμώ πολύ που ακούτε και θα σας πιάσω την επόμενη φορά. Αντίο.

  • Πέτερ ΡέντονΠέτερ Ρέντον

    Ο Peter Renton είναι ο πρόεδρος και συνιδρυτής της Fintech Nexus, της πρώτης και μεγαλύτερης εταιρείας ψηφιακών μέσων και εκδηλώσεων στον κόσμο που επικεντρώνεται στο fintech. Ο Peter γράφει για το fintech από το 2010 και είναι ο συγγραφέας και ο δημιουργός του Fintech One-on-One Podcast, η πρώτη και μακροβιότερη σειρά συνεντεύξεων fintech. Ο Peter έχει πάρει συνέντευξη από την Wall Street Journal, το Bloomberg, τους New York Times, το CNBC, το CNN, το Fortune, το NPR, το Fox Business News, τους Financial Times και δεκάδες άλλες δημοσιεύσεις.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

Σφραγίδα ώρας:

Περισσότερα από Δανειστική Ακαδημία